Haalariviidakko, sisältää sekalaista pohdintaa =)
Olen tiiviisti seuraillut haalarikeskusteluja, niin hintojen kuin ominaisuuksien tiimoilta ja ajattelin jos vielä lykkäisin korteni kekoon, varsinkin kun joku toinen oli nostanut tuon ekologisuuden vaateketjujen yhteydessä esille.
Elikkäs mikä on tärkein kriteeri miksi valitset jonkun tietyn haalarin??
Meiltä löytyy merkeistä käytöstä lassie, remu, reimatec, rasavil ja ticket to heaven. On siis välikausihaalaria ja toppana. Itse myönnän ostaneeni kalliimpia haalareita " merkin takia" eli luottanut haalarin olevan siis halvempaa parempi.. Nyt olen kuitenkin jäänyt miettimään että onko näin??
Tuntuu hölmöltä ostaa esim reimatec kurasäille ja ticket pakkasille ja hups, niin onkin yhden lapsen haalareihin uponnut 300e!! Tähän asti tuo ei varsinaisesti ole " haitannut" kun molemmat käy töissä, mutta nyt kun haaveissa siintelee toinen lapsi ja sen myötä hoitovapaa, alkaa kummasti nämä asiat mietityttämään..
Reimatecin baby-haalarit ovat miellyttäneet kovasti silmää, mutta seuraavaksi on edessä siirtymiin isompiin kokoihin, niin mikä neuvoksi jos ei vyötärömallisista tykkää..?? Ticket? Entä mikä koko ois passeli 3,5v tytölle??
Olisi tosi ihanaa jos joku muukin viitsisi aivonystyröitään käytellä, vastauksianne mielenkiinnolla odottaen,
Jarinja =)
Kommentit (28)
että Lassie ja Jonathan olis hinta-laatu-suhteeltaan parhaita. Itseä vain ei miellytä yhtään Jonathanin haaleat värit, joten en ostaisi niitä. Olen ostanut tähän mennessä aina Reimatecin ja tykännyt siitä kaikin puolin.
Olen kuitenkin pohtinut tätä samaa asiaa kuin sinäkin. Jos toinen lapsi olisi tulossa, niin sitten varmaankin ostaisin Lassietecin pukuja.
Meillä ollut tähän mennessä seuraavia merkkejä:
* Reimatec
* Reiman Peuhari
* Lassietec
* Lassie Supratech
* Lassie perushaalari
* Travalle Remu
* Easytec (sama kuin Travalle Remu tuolloin)
* Travallen kakkosmallisto
* Seppälä MOS
* Jonathan
* Lenne
* Pop
* Rukka
* Didriksons
Ja mistään ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ominaisuudet ovat kaikissa olleet ihan riittävät. Tänä talvena ihastuin pahanpäiväisesti Seppälän haalariin ja ostin jo ensi talveksi pikkupojalle.
Meillä ostetaan yleensä päiväkotiin ei-kosteussuojattuja ja kotikäyttöön kosteussuojattuja. Ostan aina silmää miellyttävät, ainut mikä jättää ostamatta on selkämitta meillä - lähinnä Reiman perushaalari on siis poissuljettu.
Meillä on ollut tähän mennessä vain kahta merkkiä, Reimateciä ja Molokidsiä. Reimateciä on täällä paljon parjattu, mutta meillä se on toiminut hyvin, tosin käytimme sitä kahtena ensimmäisenä talvena jolloin tyttö ei vielä kovin paljon rymynnyt.
Viime talvena meillä oli Molokidsin oranssi haalari ja olimme siihen erittäin tyytyväisiä, pikkupakkasilla se riitti sellaisenaan ja kovemmilla pakkasilla lisäsimme fleeceä ja villaa alle, eikä tyttö valittanut kylmyyttä koskaan. Asumme keskisessä Suomessa.
Täksi talveksi tilasimme taas Molokidsin haalarin (pinkin, tietysti ;D), koko on nyt 4-vuotiaalla 104. Malli ei ole vyötärömallinen, mutta selässä on kuminauhaommel, joten malli ei ole " vauva" :) Oikein hyvin on toiminut tämän alkutalven.
-Lenneä
-Reimatec
-Jonathan
-Lassie
-Lego (2-osaisia tosin)
Ticketin puku on odottamassa käyttöä (Othello),lämpimältä vaikuttaa mutta puku on melko vaikea saada päälle fleecevuoren takia.Minäkin ihastuin lehtikuosiin,puku oli pakko saada (vaikka 139e hinta HIRVITTI!).Ticketistä meillä on 86cm ja Reimatecistä 92cm,ne on saman kokoisia.
Lassiesta on huonoja kokemuksia (Supratech),hajosi alle kuukauden käytön jälkeen.Ei pitänyt hyvin kosteutta ym ym.Yleensä Lassien värit ei iske muutenkaan.Se oli eka ja vika Lassie meillä.
Jonathanin puvusta ei ole mitään negatiivista sanottavaa;ne ei vaan miellytä ulkonäöllisesti ja niilläkin on nykyään hintaa.Ihan ok jos värit iskee.
Reimatecista tykkään;kevyt,pitää kosteutta ja yleensä mallistosta löytyy kivoja pukuja.Ainoa miinus on hinta,mutta yleensä olen ostanut alesta heti joulun jälkeen.Mulle riittää jo -30%.Cordurapuku on myös tosi kestävä.
Lennestä tykkään,lämpimiä,pitää hyvin kosteutta ja yleensä kivannäköisiä.Hinta kohtuullinen.
Juu on tässä kokemusta siunaantunut vuosien saatossa ;)
Nyt tiedän mitä kannattaa ostaa,esikoisen saatuani olin ihan pihalla haalariviidakossa.Miten olen joskus pärjännyt ilman tätä palstaa???
Meillä on ollut Reimateciä, perus Reimaa, Jonathania, Lenneä, Travallen Remua, Lassien supratech ja Lassien perushaalaria... voi olla että muitakin, mutta täysin tuntemattomia on tuo Ticket ja Molokids.
Minä olen ostanut aiemmin Reimateciä merkin takia ja koska se on tietty myös miellyttänyt silmää. Tänä vuonna ja viime vuonnakaan ei mieleisiä Reimatecejä löytynyt, näin meille ostettiin sitten Travallen Remut. Niihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Olivat aivan yhtä hyviä kuin Reimatecit mutta halvempia.
Jonathaniin en ole ollut tyytyväinen, samoin Lenne oli hieman pettymys, ihan suoraan läpi polvista päästi kosteuden tuliterä haalari ja muutenkin kului nopeasti ruman näköiseksi.
Nyt on tytöllä perus Reima haalari ja se on ihan kiva ollut ja lämmin. Vielähän ei kovia pakkasia ole ollut, mutta tuo meidän vilukissa neitimme on valittanut kuumuutta kun alla ollut vain paita ja sukkikset ja -5 ollut kylmimmillään. Vielä sen näkee sitten mitä on kun on loskaa ja märkää, ei tule pitämään vettä sen tiedän, mutta kurahousut on sitä varten. Itse en olisi tätä haalaria ostanut, mutta lahjaksi saimme niin eihän sitä kehtaa olla käyttämättä.
Pojalla on Lassien, ilmeisesti perushaalari, kun ei oo gtech eikä supratech eikä suprafillkään, tuo tuntuu käsiin aika vahvalle kankaalle jota on pepusta ja polvista alaspäin (59¿ taisi olla hintaa) ja tosi muhkea ja lämmin haalari. Tämäkin saatiin lahjaksi, joten on käytettävä vaan vaikka ei olisi tätä tullut ostettua itse, mutta vaikuttaa kyllä tosi hyvälle haalarille ja tästä merkistä on aiempaakin hyvää kokemusta.
Minä suosittelen Travallen Remua ja kyllä tuo Lassiekin ansaitsee pisteitä!
Vaikea kysymys. Taitaa olla ihan vaan fiiliksestä ja ajasta kiinni :-) Meillä on ollut reimaa, ticketiä, molokidsiä, remua, lenneä ja idaT. Kaksiosaiset ovat olleet vähemmällä käytöllä, joten ne ostan joko tosi edullisesti tai merkeiltä, joilla on jälleenmyyntiarvoa. Viimeksi myin priimakuntoisen molokidsin takin lähes samalla hinnalla kuin itse ostin. Erikoisemmilla merkeillä ja uusilla malleilla on kysyntää. Kierrättämällä saa taas rahaa kauden ostoksiin. Lenneä lukuunottamatta kaikki ovat toimineet hyvin.
Kiitos tosiaankin, vaikka ongelma itsessään ei vielä ratkennutkaan ;o) Mistä noita olikohan se nyt MOLOn haalareita voi ostaa?? Niitä kun ei ole vielä vastaan tullut koskaan?? Ja siis onko reimalla tosiaan joku haalari malli jossa ei tuota vyötäröä olisi, luulin että babymallisto loppuu 98cm?
Joku kysyi miksi hyväksi havaittua vaihtamaan, no siksi kun jos haaveet käy toteen ja jään kotiin, niin ei kertakaikkiaan ole varaa sijoittaa 300e kahteen talvihaalariin =(
Jonathaniin en myöskään ole onnistunut törmäämään. Omassa kaveriporukassani olen kummajainen, kaikilla on Lassiet päällä eikä muusta puhettakaan ;o)
Jään lueskelemaan vielä uudelleen vastaukset ja lisääkin saa laittaa =)
Hei,
mä mietin ihan samaa kuin aloittaja ennen kuin toinen lapsemme syntyi. Sitten tulin huomanneeksi, että vanhempi tyttäreni on sellainen rymyäjä, että halpishaalareita saa ostaa kolmet jos ei neljätkin talven aikana, eikä siitä viimeisestä jää mitään pikkusiskolle säästettäväksi. Meillä siis halvempi ratkaisu ostaa esikoiselle kunnon haalari, josta jää sitten siskollekin.
Meillä ei kestä Lassien perushaalarit eikä (ruotsalais)ketjujen toppavaatteet. Reimatec+ on järkyttävän näköinen (mennyt siis niin huonoon kuntoon). Meillä kestäviksi on todettu Rasavilin haalarit, ja niitä saa musta kohtuuhinnalla, usein esim. selja.fi myy alennuksella. Täksi talveksi etsittiin pitkäkätiselle tytölle haalaria, täältä sain suositukset Jonathan tähtihaalariin, mutta tyttö ei tykännyt väreistä, vaan halusi ehdottomasti Ticketin oranssin haalarin. Katsotaan, miten se kestää...=)
Reimatec on mielestäni ihanteellinen haalari ominaisuuksiltaan etelä-suomeen. Täällä kumminkin suurin osa talvesta on loskaa. Ainut huono puoli on se että rinnalle tarvitsee myös paksumman haalarin niille yli 10 asteen pakkasille, joita on vaan muutaman päivän.
Meillä ollut nyt molempina talvina reimatecin haalari loskakelin haalarina, viime vuonna oli alkutalvesta lassien supratech pakkashaalarina, ja tammikuun alusta ostin ticketin, joka meni lopputalven, ja nyt vielä mahtuu tytölle. Lassie oli ihan ok, maksoin siitä muistaakseni 25e, oli lämmin, hieman tönkkö kylläkin 1½-vuotiaalle, eikä niin kovin nätti.
Remun välikausihaalarista on huonot kokemukset, polvet kului vaaleiksi, vaikka oli meillä vaan kakkoshaalarina, ja muutaman kerran tyttö oli ihan litimärkä, vaikka vettä tuli ainoastaan vähän. Ehdottomasti täytyy olla kaikki saumat teipattu, kun ei sadevaatteita omisteta. Välikausihaalareita ollu lisäksi kaksi reimatecia.
Haalareiden hinnoista sen verran että itse en ole maksanut yhdestäkään haalarista yli 100 euroa. Laitan alle hinnat mitä olen maksanut, niin huomaat että aina ei tarvitse ostaa täydellä hinnalla :).
80cm reimatec babymalli vk-haalari, uutena, 30e
86cm remu vyötärömalli vk-haalari, uutena, 30e
92cm reimatec babymalli vk-haalari, meidän perhe lehden- tilauslahja, 0e, lehti oli muistaakseni n. 65e (olikohan vuoden lehdet)
80cm reimatec vyötärömalli toppa, uutena 65e
80cm ticket toppa, uutena 40e
86cm reimatec vyötärömalli toppa, käytettynä 75e (mukana paaaljon asusteita, mm. reimatecin)
92cm reimatec vyötärömalli toppa, uutena 50e
stävä ja PoP kaikkinensa laadukkain.
Muita merkkejä meillä on ollut Reima Casual (hyvä ja edullinen vaihtoehto pakkaspuvuksi, varsinkin 2-osaisissa kivat värit!), Lenne (sama kommentti kuin edelliseen, Lennellä löytyy myös yksiväristä 2-osaisissa) ja Ticket, jonka tämän vuoden haalarista tykkään irrotettavan vuoren vuoksi - sopii siis niin loska- kuin pakkaskeleihinkin. Kätevää!
Joka tapauksessa yksi on ylitse muiden minun mielestä ja se on Polarn Och Pyret. Meillä oli tänä syksynä molemmilla Po.Pilta välikausipuvut: oikeat kuoritakit windstopperfleeceillä ja välikausihousut, joissa vetoketju koko lahkeen mitalla, huippuhyvät! Tosin niin oli hintakin, 190¿ koko setti x 2.
Po.Pin talvivaatteitakin katselin sillä silmällä, mutta väritys ei ollut talvimallistossa yhtä kiva.
Tilasin sitten Didriksonsin 2-osaisen vanhemmalle lapselle, mutta palautin, koska luonnossa se ei näyttänyt yhtä hyvältä kuin kuvassa. Laadussa ei varmasti olisi ollut mitään vikaa ja hintakin olisi ollut halvempi kuin Reimatecin 2-osaisessa, johon sitten päädyimme.
Jos hinta on kriteeri, niin siinä tapauksessa tuo Molo/ Molo Kids on kallis. Ja ainakin kun kävin tuolla Seimen kaupassa katsomassa, niin se on ollut niin suosittu, että alennusmyynteihin asti tuskin jää enää kovin paljon kokoja. Sitä saa erilaisista nettikaupoista ja muutamasta putiikista, Suomessa myy esim.
http://www.seimi.fi/shop/product_catalog.php?c=71
ja ulkomailla http://matadorkids.se/index.php?act=viewCat&catId=79
Joku nettikauppoja enemmän harrastanut tietää varmaan enemmän.
Sitten Reimalla tosiaan on tällä palstalla olleiden tietojen mukaan jokin isompi malli ilman vyötäröä, mutta itse en tiedä aiheesta sen enempää.
Jonathania myy lastenvaateliike Jesper Junior, jolla on myymälöitä eri puolilla Suomea. Nyt en kuitenkaan saa heidän nettisivujaan toimimaan.
Itse olen jonkin verran ostanut haalareita käytettyinä huuto.netistä tai kirppikseltä, mutta ongelmana on, että isommat lapset tuppaavat kuluttamaan haalarit sellaiseen kuntoon, että käytettyjen laatu on jo erilaista kuin ihan pienten kohdalla.
jarinja:
Kiitos tosiaankin, vaikka ongelma itsessään ei vielä ratkennutkaan ;o) Mistä noita olikohan se nyt MOLOn haalareita voi ostaa?? Niitä kun ei ole vielä vastaan tullut koskaan?? Ja siis onko reimalla tosiaan joku haalari malli jossa ei tuota vyötäröä olisi, luulin että babymallisto loppuu 98cm?Joku kysyi miksi hyväksi havaittua vaihtamaan, no siksi kun jos haaveet käy toteen ja jään kotiin, niin ei kertakaikkiaan ole varaa sijoittaa 300e kahteen talvihaalariin =(
Jonathaniin en myöskään ole onnistunut törmäämään. Omassa kaveriporukassani olen kummajainen, kaikilla on Lassiet päällä eikä muusta puhettakaan ;o)
Jään lueskelemaan vielä uudelleen vastaukset ja lisääkin saa laittaa =)
mar_i:
Reimatec on mielestäni ihanteellinen haalari ominaisuuksiltaan etelä-suomeen. Täällä kumminkin suurin osa talvesta on loskaa. Ainut huono puoli on se että rinnalle tarvitsee myös paksumman haalarin niille yli 10 asteen pakkasille, joita on vaan muutaman päivän.
Olen juuri miettinyt tuota, että riittäisikö riittävä määrä fleeceä ja villahaalaria väliin, ettei niiden parin kovan pakkaspäivän takia tarvitsisi ostaa haalaria...
Aika kivoilla hinnoilla olet muuten saanut haalareita! Itse olen talvialesta saanut Reimatecin ja Greenhillin 40 tai 50 prosentin alennuksella, mutta sitten olen poikkeuksetta ostanut seuraavaksi talveksi hieman liian ison haalarin... Jotenkin muuten tuntuu, että alessa on paremmin noita vauvakokoja kuin esim. 98-104:ää.
ja se olisi Ticket irrotettavalla vuorella. Menisi välikausipukuna ilman vuorta ja välikerrastoa, villapuvun/fleecepuvun TAI vuoren kanssa loskakeleillä ja vuoren JA villapuvun/fleecepuvun kanssa kovilla pakkasilla.
Itse olen miettinyt että jatkossa voisin koittaa pärjätä yhdellä Ticketillä jossa irrotettava vuori aina syyskuusta huhtikuuhun. Ei tarvitsisi hankkia kuin yksi haalari per lapsi per VUOSI.
haalareiden puolesta.Meillä kokemusta haalarista ja 2-osaisesta ja voin lämpimästi suositella on todella lämmin ,mahtavat heijastimet,hyvännäköinen ,täysin vesitiivis,ja erittäin kestävä.Ainut miinus on ehkä hinta ja suppea valikoima suomessa itse ostin ne tanskasta.Ticketin baggie missä irrotettava vuori on mielestäni yksi todella huono juttu eli lahkeiden sisäpuolella olevat saumat jotka hangatessaan yhteen kuluu todella nopeasti.Yksi vaihtoehto vielä on reiman KIDDO haalari tai 2osainen puku se on erittäin lämmin ,hyvät heijastimet ,kestävä,tärkeimmät saumat teipattu mutta kuitenkin hinta varsin kohtuullinen.
näitä kelpasi jo huikata mieskin lukemaan ;o) Ja ISO kiitos nettilinkistä tuonne seimin sivulle =) Värit vaan olivat omaan makuun aika " hurjat" .. Mites tuo Ticketin irrotettava vuori haalari, onko jollain tällainen käytössä?? Muistaakseni lassiella olen törmännyt moiseen, mutta mielestäni itse haalari oli melko kovapintainen jos vuoren otti pois??
Tuota itsekin pohdin että tarviiko kahta haalaria, mutta meille reimatec ei kyllä riitä vaikka ois kuinka välikerroksia, kun kuitenkin ulkoillaan jonkin verran kovimmillakin pakkasilla.. Toisaalta niitä pakkasia ei niin kovin usein ole, loskaa ja varsinkin hyytävää tuulta riittää yllin kyllin.. Onpas tämä nyt vaikeaa!!
Se on ilman vyötärökiristystä, selän puolella on lyhyt kuminauha.
Käy vilkaisemassa reiman sivuilla..
http://www.reima.fi/products/product306.aspx
a kunnon pakkasvaate. Tosiaan olen tyytyväinen - hyvä ostos. Vanhemmalla lapsella on vielä viime vuotinen Ticket ja siinä tuota vuorta ei saa irti ja siksi sille on selvästi vähemmän käyttöä + malliakaan ei istu hänelle oikein hyvin.
mistä noin halvalla uutta ticketiä :o saa olla jo hurja aleprosentti..
Meillä suositaan reimateciä ja ticketiä. Kokeiltu on myös vanhimmilla lapsilla rasaviliä ja remua. Mutta rtec ja ticket ovat vieneet voiton vedenpitävyydellä ja ticket erityisesti kestävyydellä ja lämpimyydellä. Nämä vaikuttaa eniten ulkovaatteen valintaan sekä haalarin väri ja leikkaus. Tykkään eniten yksivärisestä ja nyt ticketin lehtikuosista, yritän etsiä sellaista haalaria jota ei joka lapsella päällä näkisi. Halvemmallakin varmasti saisi hyvät talvikamppeet mutta mieluummin maksan enemmän ja saan jotakin erilaista. Ja kun on hyvän löytänyt niin miksi vaihtaa?
Meillä laihalle lapselle on tähän asti ostettu pääasiassa babymallisia haalareita, minusta nämä näyttävät paremmilta päällä kuin vyötärömallinen haalari jossa vyötärö valuu alas lanteille. Reimatecilta saa myös isoja kokoja ns. vauvamallin haalareita, näissä vetoketju ei mene alas lahkeeseen.
Kyselit haalarin koosta..
Meillä tyttö on nyt 4v, pituutta 95cm ja 13kg, hänelle mahtuu vielä viimetalvinen vyötärömallinen reimatec 92cm ja viimetaviset reimatecin 92cm takki ja haalarihousut. Täksi talveksi ostetut haalarit on ticketin othello 92cm ja reimatecin raahe 98cm. Raahe on vauvamallin tapainen mutta sitä saa isoja kokoja.
Meillä reimatec on mahtunut ainakin siihen saakka kun lapsi on seuraavan koon kokoinen. Toivottavasti tästä on jotakin apua.