¤¤¤ KULTAINEN 60-LUKU VKO 48 ¤¤¤
Kommentit (46)
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07
Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07
Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07 , tyttö
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07, " pullapoika"
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07
Ankkis
Minea68
Äitiwelho
Ihanat kuulumiset Ankkikselta!! Ei meidän neuvolassa puhuttu raudan syömisestä mitään, ellei hemppa olis tippunut kauheen alas. Eikä mulla tippunut. Meidän neuvolassa ei taideta tietää paljon muutakaan, kun nyt vasta kesäheinistä kuulin, että nykysuositus täysimetykseen on 6kk entisen 4kk sijaan. Meillä vedetään vanhoilla opeilla jo 3 kiinteää ateriaa päivässä. Tosin vedetään tissiäkin varmaan toistakytä kertaa päivässä ja yössä. Meillä on yhtä tiheän imun kautta koko ajan;-)
Jokos Tikru on tositoimissa?
Mitäs muille kuuluu? Onko kukaan piinaviikoilla?
Ensin pakko valittaa ON; mulla on mennyt äippävapaan alku täysin sairastaessa. Ihan kuin en olisi tänä syksynä jo flunssaa yms. sairastellut. Vuosisadan limaräkätautivirus on nimittäin ihan varmasti pesiytynyt meidän huusholliin. =( Ei kai Nasolinin käytöstä enää tässä vaiheessa raskautta ole mitään haittaa, kun laitan vaan 1 krt/vrk? Muuten ei pysty hengittämään ollenkaan, kun käy nukkumaan. Raskaana ollaan myös ja tukevasti, keskiviikkona on lääkärineuvola. Viimeksi oli hemppa taas vaihteeksi tosi alhaalla (vähän päälle sata), joten olen nyt vatsani kustannuksella syönyt kiltisti rautatabuja.
Onkohan Tikru päässyt jo tositoimiin? Tehokkaita suppareita täältä toivottelen ja tsemppiä.
Walolla oli piinapäivät alkamassa (alkaneet)... Plussaonnea sinulle!
Ankkiksella kaikki hyvin neuvolassa, ne on aina kyllä mieltä huojentavia käyntejä minulla ainakin varsinkin alkuraskaudessa, kun vauvan liikkeitä ei vielä niin varmasti tunne.
Mineallako oli tänään ultra? Varmasti tulee hyviä uutisia, oireita sulla on ainakin ollut tosi lupaavasti.
Senniinan Meral sitten jaksaa olla rinnalla. =) Tuli ihan omien lasten tuo ikä mieleen.... On se vaan ihanaa aikaa, mikä menee sitten taas niin nopeasti ohikin.
Wemppa - kumpikohan meistä ehtii ensin synnyttämään? Mulla on kyllä taipumusta mennä " yliajalle" , joten en ihmettelisi vaikka pääsisin synnyttämään vasta ensi vuonna... mrrr..... ei jaksais tätä mahaa kyllä niin kauaa, vaikka ihana onkin. Kummallista kun on toisaalta tosi haikea olo, kun on varmastikin vika raskaus, ja sitten taas toisaalta haluaisi jo vauvan syliin ja olisihan se ihan kiva taas ylettää pukemaan sukat jalkaan ilman vaikeuksia.
Aion muuten kokeilla sitä vyöhyketerapiaa, josko auttaisi synnytyksen käynnistymisessä. Kaikkea pitää kokeilla, paitsi...
Aurinkoista viikon alkua!
Peltis 36+3
Ankkis: Onnea uusista tasaviikoista ja hyvistä neuvolakuulumisista. En kyllä mäkään tajua, jos rautaa pitäisi tuolla hempalla popsia. Mun on pakko, kun muuten laskee hemppa koko ajan kuin lehmän häntä. Vatsa ei tykkää yhtään noista rautatabuista.
Senniina: Siellä on hyvä tahti imuttelujen suhteen.
Peltis:Tosi ikävää, että olet sairastellut! Itse olen ollut tässä raskaudessa paljon terveempi kuin yleensä, ihmeellistä ja ihanaa. Yleensä olen aina saanut kaikki lasten taudit, mutta tällä kertaa olen säästynyt. Jaa-a, kumphan ehtii ensin, tosiaan. Mulla ei ole yksikään raskaus mennyt yliaikaiseksi, mutta eihän se tarkoita, että tämä menisi saman kaavan mukaan. Tsemppiä loppumetreille ja silitellään mahojamme - jos kerran viimeisiksi jäävät...
ON: ihan ihmeellisiä heikotuskohtauksia tullut tänään. Kaupassa tuntui, että jalat ei enää mene eteenpäin ja hirvee hikiaalto iski. Söin palan suklaata, ja helpotti hetkeksi. Autoon päästyä tuli taas kumma olo, onneksi mies oli kuskina. Hän muuten sai tänään sen kipsinsä pois. Saikku jatkuu vielä tämän viikon, jotta saa jalkaansa kuntoutettua.
wemppa 35+2
Ankkikselle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista !!
Wemppa otahan ihan iisisti sulla taitaa vaan verensokerit heitellä, mullakin oli tollasia heikotuskohatuksia mutta menivät ohi kun muistin syödä säännöllisesti ja välillä välipalojakin !!
Rautakuurista sen verran että meillä neukkatäti sanoi ettei lisärautaa syödä ellei hb putoa romahdusmaisesti , mulla se taphatui joskus vkolla 28 ( yhtenä oireena kuullema on supistukset ja silloinhan mä olin saikulla ennakoivista suppareista) ja mulla on hb yleensä 150-160 jos en oo raskaana...
Lisärautaa söin niin kauan että hb nousi yli 120 ja sitten lopetin kun tuli vatsaoireita !!
Nyt ei oo kyllä mitattu moneen viikkoon mutta ainakaan mua ei väsytä joten oletan sen olevan yl1 tuon 120.nen..
Tänään olin neuvolassa ja käväsinpä äippäpolilla kun verenpaine vieman korkea, pissassa valkkarit yhdellä +.lla ja jotain lorahtelee aika ajoin,, noh anyway kaikki ok tikrunpennulla ja tulee kun on tullakseen, paino-arvio n 4 kg !!
Nyt syömään...moikkis !
Isotee+ tikrunpentu rv 40+4
Väsyttää .. Kaikki tarmokkuus on poissa :-(( Miten tässä näin kävi .. ?
Meillä(kin) oli viime viikko aikas ' valvomis voittoinen' niin yöaikaan kuin päivälläkin, tyttö ei NUKU, ja jos nukkuu niin sitä kestää vain n. 30 minsaa. Oisko kyseessä jokin kehitykseen liittyvä vaihe, vai ... Eli tiinu on todella väsynnyt, hieroo silmiä, haukottelee .. jne, mutta kun alan nukuttamaan niin johan neiti virkistyy, ja alkaa vastustelemaan nukuttamista .. Huoh, mitä tehdä ? Noh iltaisin menee aika kiltisti n.klo.21 nukkumaan, mutta klo.24 jälkeen unet on aika rikkinäisiä, heräilee ja kylläkin nukahtaa muutamien minuuttien jälkeen, ja aamut ovat aikaistuneet klo.5 eli silloin meillä herätään, no sunnuntai aamu oli poikkeus SAATIIN nukkua klo.7. Onneksi tiinu ei känkkää, eli nauraa vain .. joten se paha on asiasta poissa. Alkaa vain olla aika väsynnyt olo ... Perjantaina on Nla-lääk. joten siellä saa valittaa.
Voi Tikru sentään .. Missä on meidän tikrunpentu .. Hän taitaa viihtyä yksiössään .. Sama oli meillä eli melkein kaksi viikkoa mentiin yliaikaa, ja se se vasta pitkäveteistä olikin, kun sai odotella.. Suppareita ..suppareita ja vielä suppareita sinne teille ... Koitahan ottaa iisisti ettei paineet nouse liian korkealle.
Ankkiksella oli ihania Nla-uutisia !!! Hienot oli sykkeet, ja äidin hemppa. Ei kait noilla arvoilla tarvitse rautaa ?? Oma hemppani oli koko raskauden ajan HYVÄ 140-160 välimaastossa.
Walolle pelionnea !!!!! :-)) Nyt vain lykkyä matkaan ..
Senniina, hienosti on teillä maito piisannut !!! Jos 6kk on suositus niin mehän päästiin vain 4.5kk ja sen jälkeen on tiinu ollut Nestlen murkinoilla, ja hyvin tuo on kasvanut. Jokos merali kääntyilee tai tekee muita temppuja :-)) ??
Teti oletko palannut jo työelämään ?? Kurjaa että teilläkin jatkuu rikkinäiset unet. On teidän poitsu aika siro .. meidän iso-tiinu on ISO, taitaa nyt painaa siinä 10kg, perjantaina saadaan varmuus. Jaksamista sinnekin !!!
Ja pietulla on aivan varmasti syötävän suloinen pikkumies siellä kotona. Ihanat hymykuopatkin löytyy .. Nautiskele vain tuosta ihanuudesta, ja usko pois, kyllä hymykuopat tulevat hurmaamaan monta tyttöä :-)) Ja joo joo .. eikun kuumeilemaan ensi vuonna meidän kanssa, eikös senniinakin lupautunut ??
Muutoin täällä kaikki on hyvin. Olen harjoittanut vhh:ta parisen viikkoa, kohtalaisella menestyksellä. Eli vhh=vähähiilihydraattinen dietti tai paremminkin elämäntapa. Saa syödä paljon, mutta hiilareita nopeita vältetävä. Paino nousi viitisen kiloa työviikkojen aikana, ja nyt haluan saada jouluksi nuo tulleet pois, mutten halua olla nälässä. Katsotaan mitä tulee. Tämän kierron aikana ei ole eikä tule piinaa, nyt ollaan kiltisti ehkäisty.
Kaikille terkkuja t. emmi ja tiinu(pian 8kk)
Ensiksi hämmentäviin ultrakuulumisiin. Selkeästi raskaana olen. Mutta sykettä ei näkynyt vielä. Sain moitteet että tulen liian aikaisin. Minä korvat punaisena yritin selittää, ettei aikoja niin vain voinut valkata, kun vähissä olivat, ja muutenkin, vastaanottovirkailija sen sitten lopulta laski, milloin kannattaa tulla.
Lääkäri sitten laski oviksesta (tikutin tässä plussakierrossa, eli kahden päivän haarukassa on ovis -kp17) ja sanoi, että viikon päästä vasta kannattaa tulla uudestaan. Kuulemma ihan päivistä kiinni olisko syke näkynyt.
Harmitti tosissaan koska 100 euroo meni hukkaan. Mutta lohdutti se että ruskuaispussi oli kuulemma " normaali" . Tuulimunaraskaudessa heti epäilytti, kun oli sellainen littana eikä kauniin pullea kuin nyt.
No, en tiedä onko varaa mennä viikon päästä uudelleen, mietin sitä vielä. RV:t lääkärin mukaan vasta 5+5 jotain, kuukautisista laskettuna 6+3.
Harmittaa tosi paljon tää epävarmuus. En osaa iloita tästä niinkuin pitäisi, ennen kuin saamme edes sen sykkeen tai jotain muuta faktaa että on onnistumisen mahdollisuus -edes.
Ankkiksella sentään mukavia ultrakuulumisia;)
Voi kunpa joskus pääsisi tuohon pisteeseen...
Wempalle nyt välipalat kehiin, niin pysyy verensokeritaso kohdillaan.
Ja IsoT, jo yliaikaa pukkaa. Jaksamista viimeisiin päiviin masusi kanssa.
Niin, kahvinjuonti on pitänyt lopettaa kokonaan, ei voi ajatellakaan. Mutta onpa melkoiset vierotusoireet;)
Tää on ihan uutta mulle, kolmessa aikaisemmassa odotuksessa join kahvia just niinkuin ennenkin. Luulin, etten voi ilman olla, mutta niin vain ei tee edes mieli nyt.
-minea-
Minea, että ultraus olikin vähän liian aikaisin, mutta olisivat voineet sanoa siitä sulle kun varasit aikaa. Mulle sanottiin VL:ssä heti aikaa varatessa, ettei kannata ultrata ennen kuin 7 raskausviikkoa on täynnä, koska syke ei välttämättä vielä näy. Kaikki on varmasti ihan hyvin, mutta vauvan sykkeen näkeminen tai kuuleminen aina kuitenkin rauhoittaa kummasti mieltä. Meinaatko nyt odottaa np-ultraan asti?
Mulla kanssa jäi kahvit juomatta joksikin aikaa, mutta nyt olen taas juonut kupillisen tai kaksi päivässä. Mua kuvottaa joka päivä edelleen varsinkin syömisen jälkeen ja epäilen, että kuvotus tulee jatkumaan loppuun asti, mutta kahvi kuitenkin maistuu ihan hyvälle.
Nyt me lähdetään taas käymään sohvakaupassa tällä kertaa pikkumiehen ja ilmeisesti pyssyn kanssa, joten jatkan seuraavalla kerralla.
Hei kaikille!
Minea: Mulle kävi vähän samanlailla kuin sulle. Piti käydä kaks krt yksityisellä tutkaamassa tilannetta... Kp oli 50 kun sain positiivisen testiin ja tilasin lääkärille ja neuvolaankin ajan. Mulle vaan sanottiin silloin, ett kaikesta päätellen on tuulimunaraskaus kierron mukaan ja viikon päästä uudelleen ja jos ei näy mitään, niin kaavintaan... Onneksi sitten siellä olikin pikku kaveri ja tossa vieressä juuri hoputtaa mua leikkimään ;)
Uskon, että sulle käy samalla lailla. Liian aikainen käynti vain! Maanantaina kävin siellä silloin ja ti-ke alkoivat aivan kauheat pahoinvointikohtaukset, jotka kestikin n. 4 kk!! :( yäh... Joskus kyl luulin ns. kuolevani, ku mikään ei ollut hyvä. Ei makaaminen ei seisominen ei syöminen eikä... :)
Omaa napaa... Kävi tässä kierrossa köpelösti :( Jostain ihme syystä täti porhalsi viikkoa liian aikaisin -nyyh. Eli just kun kierto oli palautunut kohdalleen ja puuhailtukin ns. oikeaan aikaan, niin sitten tää. Raivostuttaa ja surettaa. Sekä ihmetyttää?!? MIKÄ MENI VIKAAN? Onko teille käynyt näin? No, yks krt yritystä vielä jäljellä. Tosi kiva yrittää, kun ei ole mitään ajatusta milloin voisi olla sitten ovulaatio. Taidan kuulostaa masentuneelta... *syvä huokaisu*
No, palaan myöhemmin... pitää lähteä " taistelemaan" pojan kanssa :)
Plussatuulia kaikille ja " vaivatonta" odotusaikaa muille!
*hymy*
vaikka peilikuva muistuttaa ' rölli-peikkoa' huoh ..
Saatiin nukkua ruhtinaallisesti, vaikka tiinu ei millään meinannut mennä yöpuulle(sekin ihan uutta) lopulta tapeltuaan klo.20-21.30 nukahti, ja nukkuikin aamu klo.6. Itsekin hiivin sänkyyn jo kympin aikoihin, vaikka olisin halunnut katsoa sen A-L Härkösen leffan. Neiti hangoitteli eilen ihan tosissaan, ja mulle se on todella vaikeaa, koska tyttö on yleensä niin iloinen ja nauravainen, ja eilen paljastui aivan uudenlainen persoona hänestä. Olin todella stressaantunut, ja taas mielessäni ajattelin kaikkia niitä äitejä ja isejä joiden vauvat kärsii koliikista tai eivät muuten nuku hyvin. Heille paljon lämpöisiä ajatuksia. En tiedä on se tämä korkea ikä vai mikä, etten kykene ymmärtämään lapsen itkua ja kiukkua, se saa mutkin ihan hysteeriseksi, koska on niin paha olla lapsen takia, ja jos itse on vielä väsynnyt niin ei sekään helpota tilannetta. Onneksi meidän isi on todella aktiivinen hoitaja tiinun kanssa, ja hän sitten tyttöä pyörittelikin eilen ja sai nukahtamaan syliinsä. Nyt tyttö nukkuu, on nukkunut jo tunnin, ihme ja kumma, kun päikkäritkään ei ole kiinnostanut moniin päiviin(?) Mutta edelleen vauvakuume on, ja kakkosesta haaveilen :-)) Mies kuumeilee ehkä enempi, mutta mutta ...
minea ole huoletta, aivan varmasti kaikki on masussa hyvin ja siellä se pikkuinen kellittelee .. Koska ruskuaispussikin oli muuttanut muotoaan. Koita vain kärvistellä vielä kaksi viikkoa ja menet uudestaan lääkäriin katselemaan niitä pomppuja. Ja olipa tyhmä hoitaja, kun ei sanonut, että ennen vkoja 7 ei kannata tulla lääkärille. Kovasti jaksamista sinne ja koita uskoa, että kaikki on hyvin ja menee hyvin !!!
Joko..joko...joko tikrunpentu on tulossa ? Lisää suppareita eilisen lisäksi ja vauva maailmaan :-)) Onko sulla ollut hirmu korkeat paineet. Mulla oli päivää ennen tiinun syntymää 121/170 ja mitään ei asialle tehty, koska tiinu voi hyvin ja kaikki oli muutoin reilassa, mutta hurjat arvot :-//
Sonjaemma edelleen kanarialla ?!!! Toivottavasti reissu mennyt hyvin.
Wempankin laskettu lähenee .. onko teidän vauvalla tekonimi tai kutsumanimi ? Mun muistin mukaan meillä ei ollut mitään erityisiä muita nimiä kuin tyttö tai vauva .. hmm ja sitten teitin kanssahan tuli tämä tiinu :-))
Palstautukaa kaverit !!! täällä maa on valkoinen mitenköhän kauan .. t. emmi
Isotikrulle hus-hus ;) ;) ;)
Minea, minulle on aina (aina ja aina, kolme kertaa) sanottu kanssa, että vasta 7+ viikolla ultrataan. Silloin on varmasti syke ja km-prosentti 7+ viikolla pienempi (ilmeisesti?) kuin esim. 6+. No tuosta mene ja tiedä, ei prosentti auta, jos km tulee..... Minusta olisivat saaneet joustaa maksussa, kun kerran oma avustaja antoi liian aikaisen ajan.... tai alennusta uusintakäyntiin.
Tsemppiä kaikille ja nyt vuoro keskimmäiselle, joka haluaa näpöttää eli pikkutyttöni terkkuja seuraavassa:
mmmkkknnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ccccccccccccccccccccccccvvvvvvvvvvvvvv bbbvvvcxz<<<<<
Pojan just nakkasin kouluun. Kaunis talvisää meillä, toivottavasti pysyy maa valkeana jouluun asti!
Minealla varmaan hämmentynyt olo! Kaikki on kuitenkin hyvin ja olit vain aikaisessa, kuten muutkin ovat sanoneet!
Angeliqille halaukset " hudista" , mutta vielä on " kesää jäljellä" !!
Emmi, ymmärrän paremmin kuin hyvin stressifiilikset. Mun on myös tosi vaikeaa kestää lapsen itkua ja hätää ja yksikin huutoilta saa mut tolaltaan. Olen niin kiitollinen tonne yläkertaan, että koliikkivauvaa ei ole meille tullut..
Joko Tikru on sairaalassa?
Meral tuossa sanoo höhhöö ja menettää kohta hermonsa, kun on ulkovaatteissa vielä. Nukahti siis autoon ja jatkoi tovin sisällä.
Päivänjatkoja!
Minealle jaksuja odottaa kaksi viikkoa. Minä myös peesaan sitä että ennen 7 viikkoa ei kannata ultraan mennä. Minä luotan siihen että masussa kaikki hyvin....
Ankkiksellakin viikot vierii hurjaa vauhtia ja mikä ihanaa siellä kaikki hyvin sydänääniä myöten.
Emmin tiinuska etsii rytmiä. Onhan se raskasta kun vauva valvottaa ja sitten kun itkukin tulee eikä sitä osaa oikeaksi tulkita,mutta nuo hymyt,jestas että ne sulattaa kyllä rypyt naamalta. Ne on niin valloittavia,kumpa tietäisi mitä niiden takana on,mitä ne ajattelee silloin...
Ihana kuulla että siellä kuumeillaan molemmilla tahoilla....peukkuja.
Wemppa,koita nyt levätä ennen loppurutistusta. Sullahan ei ole kuin kuukausi aikaa ja jos vielä ennen tulee niin vauvahan voi olla sylissä koska vain.
Isotikrulle paljon kipakoita supistuksia. Ei ole maali enää kaukana(jos ei ole jo saavutettu).
Angeliq,onnea seuraavaan kiertoon. Kurjaa kun kierto heittelee,olikos sinulla apuna ovistikut?
Ihanat terkut pinkerton,kiitti paljon. Sinulla taitaa arki rullata kolmen kanssa hyvin?
Pulla nukkuu sitterissä ja itse siemailen kahvia samalla. Piparitaikina odottaa koulusta tulijoita jotta päästään jo toista kertaa tänä joulun alla niitä vääntämään. Tekee vyötärölle hyvää...mutta on ne hyviä.
-pietu ja pulla 19 vrk
Minea: Minä yhdyn muihin kultaisiin ja tsemppaan sua " kestämään" pari viikkoa ja sit uudestaan ultraan. Otin välipalat kehiin, tänäänkin kun kävin neuvolassa, oli hedelmät kassissa.
Emmi: Ei tällä vauvalla ole mitään oikeaa tekonimeä. Kaksi pienintä kutsuu Elvikseksi. Keskimmäisen tytön kaverin ponin nimi on Elvis ja siitä hän sen keksi. Ei ole 8vuotiaalla hajuakaan siitä kuka oli Elvis, ja alunperin luuli tytön nimeksi... Itse puhun aina vauvasta.
Meidän tytöt ei koskaan ole olleet ns. itukuisia vauvoja ja usein käykin mielessä, että mitä jos tällä vauvalla onkin vaikka koliikki. Jotenkin epäilen kovasti omaa jaksamistani siinä tapauksessa. Toivotaan, että pääsen yhtä helpolla kuin tähänkin asti. Kovasti lisää kuumebasilleja sinne suunnalle!!! Ihan tylsää, ettei tässä kierrossa voi jännätä sun kanssasi....
Angeliq: Harmi, että tätsy porhalsi, ja vielä etuajassa. Nyt vaan sitten kovasti onnea sinne suunnalle " viimeiseen koitokseen" . Anteeksi, nyt en muista, mutta mistä johtui tämä takaraja..?
Pietu: Kiitos, yritän levätä. On niin totta, että vauvahan voi syntyä oikeastaan " milloin vain" . Välillä iskee paniikki, etten ole vielä valmis siihen. Ihankuin tää olisi eka kerta. Meilläkin on jo yhdet piparit tehty (ja syöty) ja ensi viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä lisää. Jos niistä jäisi jotain jouluunkin asti.
Pinkerton: Terkut sinnekin takaisin pikkukirjoittajalle: ier lyttafiaud jakusfiaio jfka halufe!
Senniina: maa valkoinen täälläkin. Hetkellinen häiriö, luulisin..
Isotikru: Mikäs tilanne siellä suunnalla..?
Olin tänään lääkärineuvolassa, ja kaikki oli kunnossa. Vauva taas pyöri niin, että kun sydänääniä kuunneltiin, ei kuulunut mitään. Piti vaihtaa toiselle kyljelle. Ihan kamala tunne, ja vielä kun kuuntelija oli lääkäri eikä mikään opiskelija. Vauva on pää alaspäin, mutta liikkuu koko ajan tosi paljon. Ties vaikka heittää viel kunnon voltit ja menee perätilaan.
Hemppa oli noussut takaisin 120 ja paineet oli 102/62. Painoa tällä kertaa tullut 200g/vko.
Nyt päivunille...
wemppa35+3
Kylläpä tuulee luihin ja ytimiin asti! Hui olkoon, ihanaa päästä sisälle lämpimään. Nyt on kalasopat syöty ja lastenohjelmat viihdyttää nuorimpia, joten pieni hengähdys..
Taitaa Iso Tee olla tositoimissa..?
Terkut Wempan kuperkeikkailijalle! Luulenpa että kyllä se äidin pinna vain kummasti venyy tosi tarpeen tullen, joten elä sinä Wemppa huoli : )
Emmille jaksuja kovasti töihin ja kotiin! Toivotaan että se rytmi sieltä taas löytyy ja pääsette kaikki nukkumaan!
Angeliq; helkutin eukko sitten pääsi yllättämään! Rutistus sinne! Voisitko kertoa miksi lääkäri aikanaan luuli raskauttasi kierron perusteella tuulimunaksi? Siis oliko tuo kp 50 sulle normaali pituus? Anteeksi kun utelen,mutta piina teettää kaikenlaista..
Minealle kärsivällisyyttä, usko pois - pian se palkitaan!
Täällä se vaan piina jatkuu; minkäänlaista oiretta ei edelleenkään ole ilmaantunut, mutta eipä vielä näy menkkojakaan. Kp 25/20-26-30 siis menossa. Tätiä odotan saapuvaksi minä hetkenä tahansa.
Mutta hartaammin toki odotan uutista pikkutikrun syntymästä : )
Illanjatkoja!
walo
Kiitos kuperkeikkailijan puolesta terkuista! Voi kun on pitkällä jo kp:t sulla. Plussa- sädettä sinulle kovasti! Olisipa jo kyllä aika seuraavalle plussalle täällä kultaisissa. Peukutan kovasti, ettei menkkoja kuuluisi.
wemppa
Walolle! Hus hus tyhmä täti!!
Ilahdutin neuvolantätiä tänään kertomalla, että olen hienontanut kaurahiutaleet hieromasauvalla. No, sauva ku sauva - hierova tai sekoittava..
täällä kokonaisena kotosalla yhä kärvistellään...!!
Kaikki alkaa olla tässä mökissä jo ihan hermoheikkoja kiitos tämän kakaran joka ei tajua jättää yksiötään !!
Nyt lukemaan pimuille iltasatua ,huomiseen toki toivon että yö toisi jotain muuta ohjelmaa kun nukkumisen mutta....
Isotee + tikrunpentu 40+5
Tulin vaan kertomaan että olen nukkunut koko yön tosi hyvin ja että nyt lähden shoppailemaan joululahjoja !!Isukilla on tilipäivä ja laitan tilit sileeks kun ei oo muutakaan virkistystä ;-)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja plussapöllyä kaikille sitä tarvitseville !!
Isotee + " pikkutikru" 40+6
ps. mä kävelen jo kun Pingviini-Martti ja esikko nimitti mua eilen muumimammaksi...
Tällä kertaa jumpsuttu sydän onneksi ihan kunnolla, syke vaihteli 140-150 välillä. Hemoglobiini on 141, paineet hyvät ja painosta ei kukaan onneksi sano mitään vaikka sitä on kertynyt ihan kiitettävästi. Neuvolatäti sanoi, että nykyään suositellaan kaikille rautakuuria vkosta 21 eteenpäin, mutta vähän hölmöltä tuntuis näillä hemppalukemilla ruveta ylimääräistä rautaa napsimaan.
Ankkis rv17+0