Annatteko lapsellenne enemman joululahjaksi leluja vai jotain muuta, vaatteita, kelkan, luistimet, lehden vuosikerran ym? Juttelin asiasta yhden aidin kanssa. Han oli sita mielta,
että antavat lapsille vain jonkun hyvän lelun joululahjaksi ja osa joululahjoista saa olla muuta kuin leluja. Toki lahjoja tulee esim. isovanhemmilta. Heillekin antavat, kun kysyvät toiveita, ehdotuksia muista kuin lelulahjoista. Joka tapauksessa lapset saa useampia leluja, mutta hän sanoi, että leluja on jo nytkin niin paljon.
Kommentit (3)
mä en itse asiassa ole ostanut lapselleni vielä kertaakaan joululahjaa, kun isovanhemmilta sun muilta tulee liiankin kanssa. nyt lapsi on vajaa 4 v, ja en tiä, josko ostettaisiin, kun ymmärtää enemmän, eli ehkä myös sen, keneltä lahja tulee.
jos ostaisin lahjan, niin saattaisin ostaa lelun, koska lapsi sitä arvostaa. ei valitettavasti innostuisi villapaidasta, jonka voinkin ehkä sit hankkia alennusmyynneistä joulun jälkeen. joskin tähän asti lähes kaikki lapsen vaatteet on ostettu kirppareilta, paitsi mitä on [taas] isovanhemmilta sun muilta saanut.
tätä tavarayltäkylläisyyttä.
sovitaan heidän kanssaan että ostavat jonkin tietyn jutun. Me itse sitten katsomme lähempänä joulua, että mitä on tulossa ja mitä vielä tarvitsee, hankitaan sitten sen mukaan.
Lapset saavat lahjoja ensisijaisesti tarpeen mukaan, lelut tulevat vasta toisella sijalla. Pakko miettiä tarpeitakin, kun muuten sitä hukkuu muovikrääsään, etenkin kun meillä kaikilla kolmella lapsella on syntymäpäivätkin tuossa vuoden vaihteessa.
Lisäksi tulee pulkka, sukset, pyyhe ja joitakin vaatteita sekä karkkia.