Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(((((((((LUTUISET UUTEEN VIIKKOON)))))))))

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, meilläkin on lumi maassa! Saas nähdä kuinka kauan, mutta kyllä on kivaa!

TUTTIINA: Meidän kakkonen on myös poika, täyttää pian 3-v ja voin kertoa, että hän ei tunne kompromisseja. Hän sai nimensä pohjalaiselta esi-isältään, ja liekö siitä pojan motto on ikäänkuin: " Mun kanssani on helppo tulla toimehen jotta teet vain just niin ku mä sanon" . On siis kiltti ja helppo ja suloinen lapsukainen, mutta tietää mitä tahtoo ja seisoo sen takana. Ja on hurjan hellä vauvalle, silittää ja paijaa ja sanoo että mun oma pikkusisko.

Mi11mi: Ei satu jälkitarkastus, se on siis ihan tavallinen sisätutkimus. Synnytyksen aikana sattuu sikana kaikki sisätutkimukset, kun kohtu kuitenkin supistelee ja kudokset tekee työtä..

Tunnustaako Tuttiinan lisäksi kukaan muu " kärsivänsä" vauvahuuruista ja hormoneista siinä määrin, että haikailee jo uutta, tai tuntee haikeutta siitä että vastasyntynyt ei enää olekaan vastasyntynyt, voi kun sen sais vielä kokea... MÄ TUNNUSTAN, molemmilla edellisillä kerroilla oli sama juttu..

Lahjagalluppiin: Meillä vauva kai saa jotain pientä, että säilyy muiden lasten usko joulupukkiin, että on vauvakin joulupukin listoilla;)

Minun tekisi mieli kirjoittaa joulupukille ja tooivoa vauvalle vaaleanpunaista lämpöpussia vaunuihin:D, nuo vanhat äitiyspakkauksen pussit on talvella kyllä kylmiä vaikka lampaantaljat ja täkit on alla ja päällä.

Nyt on pakko kysyä vielä tuleeko teillä muilla vaipoista kakat niskaan saakka?!? Ja kuinka monta kertaa menee babyn vaatteet päivässä vaihtoon?? Täällä tällä hetkellä päivittäin tulee tavaraa niskaan asti ja kaikki vaatteet, välillä myös mun, menee vaihtoon monta kertaa päivässä. Vaipoissa ei varmasti ole vikaa, mutta kakat tulee aika kovalla paineella........ Ai niin, jos joku käyttää Liberon vaippoja niin tarkistakaapa sormella vaipan sisäpinta vyötärön ja tarrojen kohdilta, meillä nimittäin Liberoissa niissä kohdin sisäpintoja neulan teräviä murusia paperimassassa, joten voivat olla vauvan huonoon mieleen syynä! Pamperseissa en ole noihin törmännyt.

Nyt edes vähän siivoamaan

t. DorisDay

Vierailija
22/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ulkoiltu ja kävelty kaupalle.

Lapset syötetty, keittiö siivottu ja

MOLEMMAT pienimmät nukkuu ja mami ruokaillee, jos tätä ruoaksi voi nimittää=)

Taas voi hetkiseksi istahtaa koneelle.

JOULULAHJOISTA:

Olen sellainen jouluhärdelli-ihminen, että tulee vauvallekin lahjoja ja vauva toivoo sitä mitä äiti haluaa, heh.

Meillä ei kyllä taida mummit ja muut ajatellakaan ostavansa vauvalle mitään, luulen niin, juuri kun ei osaa vielä odottaa..

JÄLKITARKASTUSTA on juu turha jännittää, ei satu.

Synnytyksessä kaikki alapään ylimääräinen ronkkiminen tuntuu tosi epämiellyttävältä.

Joko teillä muilla vauvat seurustelee?

Meillä on tainnut tulla äitiinsä tämä pieni mies, kun juttua tuntuu kyllä riittävän=)

Käykäähän pääkaupunkiseudun treffeille ehdottelemassa omat sävelet joukkoon, jos kiinnostusta riittää.

Nyt heräsi nuorimmainen tisulle, tää kirjoitusasento ei nyt taida olla kaikista terveellisin mun käsilleni, joten päivän jatkoja ja heissan................

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DorisDay: hyvä kun kerroit Libero vaipoista. Ei oo tullut mieleenkään, että olis sellaisia teräviä juttuja niissä. Meillä kun käytetään Liberoja ainoastaan. Kakkaa on noussut selkään asti niissä vaipoissa.

Lahjagallup: emme osta vauvalle lahjoja tänä vuonna. Hänellä on kaikkea, siskoilta jäänyt lelujakin niin paljon.

Aikaisemmin kyselin onko teillä pikkujouluja tiedossa tänä vuonna?

Meilläkin ristiäiset ensi viikolla, pappi tulee huomenna meille ja käydään juhlaa läpi (pappi on lapsen isoisä). En ole vielä tehnyt mitään juhlan hyväksi, huoh!

Vauvan rytmistä: Pari päivää on valvonut ihan mahdottoman paljon ja kitissyt mahaansa. Eilen ja viime yön oli tississä kiinni suurimman osan ajasta. En paljoa kerennyt isompien lasten kanssa olla. Nyt nukkuu kylvetyksen jälkeen. Rauhoittui kummasti siinä touhussa.

Eilen hymyili isille kunnon hymyt!

Joo, eipä tainnut taas kauheesti asiaa olla, kunhan kirjoittelen.

Miranneli ja vauva 1kk 3pvää.

Vierailija
24/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKUNNASTA: Mie olen tehnyt kävelylenkkejä koiran ja vaunujen kanssa. Ratsastuksen aloitin myös tovi sitten. Tosin ratsastan vielä hyvin kevyesti. Rankempaa liikuntaa en minäkään uskalla aloittaa vasta kun joulun jälkeen. Jospa sitten viimeistään pääsisi hiihtämään. Hiihdän talvisin koiran kanssa vetohiihtoa. Odotankin jo kovasti että päästään aloittamaan!

" Niskakakoista" : Meillä ei ole kertaakaan kakat valuneet pois vaipasta. Pissat kastelee vaatteet aina välillä, olisiko jotakuinkin kerran päivässä.

Pikkujouluista: Miulla ei ole yhtiäkään pikkujouluja tiedossa. Täytyykin yrittää järjestää sellaiset piristykseksi kavereiden kesken. Hyvä, että otit Miranneli pikkujoulut esille!

Harmi etten asu pääkaupunkiseudulla. Kyllähän tuollaiset tapaamiset äitien kesken piristäisi tätä arkea.

Tänään uskaltauduin kokeilemaan kantoliinaa ekan kerran. Ja on tämä kyllä hyvä! Poika ei rauhoittunut millään mihinkään ja olisi kiva tehdä välillä jotain muutakin kuin työntää tuttia pojan suuhun. Laitoin sitten kantoliinaan. Saa tutin nopeasti takaisin suuhun ja on kädet vapaan. Nyt muksu vetää unia täysillä kantoliinassa! Ja tässä äippä vaan kirjoittelee kymmenellä sormella!

Ristiäiset lauantaina. Meinasin tehdä perunasalaatin. Sen lisäksi tarjolla on lohi- ja sienipiirasta. Siskoni leipoo kakun. Ihana kun saavat muutkin tietää pojan nimen lauantaina. Ei tartte varoa, että möläyttää sen vahingossa. Ollaan haluttu pitää nimi salassa ristiäisiin asti.

Ekoilusta: Meillä lajitellaan kaikki mahdollinen. Kierrätän kaikki vanhat vaatteet ja mikään vielä käyttökelpoinen tavara ei meiltä roskikseen mene. Käytän kestovaippoja, mutta menee meillä tarvittaessa kertakäyttövaippojakin.

Selma

Vierailija
25/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastailis noihin galluppeihin:

Niskakakoista: :) ei onneksi tunneta meillä, joskus saattaa tulla kakka vaipan lahkeesta mutta useimmiten pysyy tavara sisällä.

Vaatekertojen määrästä: No yläpäästä sitten tuleekin tavaraa eli bodyja menee 2-3 päivässä, alaosa saattaa kestää useammankin päivän.

Liikunnasta: Me tehdään päivittäin 5-8 km vaunulenkki, ja jumppailen selkä- ja vatsalihaksia ehkä joka toinen päivä. Tammikuussa palautan jäsennyyteni Elixia- kuntokeskukseen, siellä on lapsiparkki johon voi viedä tenavan kahdesti viikossa kun vanhempi treenaa. Ikäraja on 2 kk siihen lapsiparkkiin

Joululahjagallup: Kai tuolle tulee jotain ostettua, en ole vielä miettinyt asiaa sen enempää. Juuri kävin ostamassa miehelle synttärilahjat. Kauheeta muuten, kun nyt tosiaan asun Kruununhaassa, ja päivittäisen kävelylenkit tuppaa suuntautumaan tuonne näyteikkuinoiden äärelle... koko ajan tekis sit mieli ostaa jotain. Kotona Jyväskylässä ei olis tällaisia houkutuksia kun sielläa asutaan melkeinpä maalla.

Niin muuten, mulla oli jo eka menkat 5 (!) viikkoa synnýtyksestä, vaikka täysimetän. Onneksi ennakoin tilanteen ja ehkäisyä on käytetty koko aika. Tästä päästäänkin vauvakuume kyselyyn, Tuttiina taisi kysellä. meille tää yksi riittää, ei tule toista.

Vierailija
26/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltastressi: tämä tunnetaan myös meillä, vaikka yleensä ihan aiheeton hermoilu. Siis onhan yhöunet heikot vanhaan aikaan verrattuna, mutta menee kaavalla eka pätkä 3-4 tuntia, seuraavat 2-3 tuntia. Jos tyttö ähisee syöttöjen välissä niin mä nuun huonosti mutta jos hänellä ei mahvaivaa niin sit nukun ihan ok. Viimeksi mahavaivaa tais aiheuttaa mun syömät viinirypäleet.

Jokeltelu: Meillä alkoi jokeltelu 4 viikon iässä. Musta on tosi kiva kun tyttö on alkanut juttelemaan, hän tuntuu heti paljon ihmismäisemmältä :)

Vierailija
27/36 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta on taas täällä meidänkin suunnalla. Pysyis nyt vaan maassa, ei yhtään enää jaksais niitä pimeitä kurakelejä.

Koko päivä meni siivoillessa, alko niin tökkimään tää sotku. Tyttö nukku taas tänää päikkäreitä vähän huonommin, joten yöunille käyntikin oli sen mukainen. *korvissa soi*

Nyt oon ehkä löytäny syy-yhteyden huonounisuuteen. Likan suolihan toimii hieman laiskemman puoleisesti, mun mielestä ainaki. Hää tekee kakat yleensä kerran kahdessa päivässä, joskus väli on pitempikin. Tänään hää on sitten kaikilta päikyiltä heränny karjuen, huuto on vaan koventunu, jos oon tarjonnu tuttia. Viimein sit illalla hää sai ähistyä kakat pöksyyn. Sit oliki väsy likka, vein nukkumaan ja puolen tunnin päästä taas karjuminen ja sit ku aikani ihmettelin päätin syöttääki ja 45 min (!!) syötön jälkeen neiti nukahti, mutta heräsi vartin kuluttua, kun turautti taas satsin vaippaan. Kyllä on tytöissä ja pojissa (tai ainaki vauvoissa) eroa näköjään. Esikoinen ei tienny mitää vaikka kakattiki, teki tavarat vaippaan unissaan eikä ees heränny likaseen vaippaan.

Se niistä jutuista..

Seurustelu/juttelu: tyttö taitaa olla luonteeltaan vähän enempi semmonen ärtyisä tai herkkä vauva, joten aika nihkeesti tuo vielä juttelee. Ei hymyilekään paljon. Jutut on semmosia " aaaaaaaaaaaai" -huokauksia, niitä tulee hymyjen kera, mutta ei ehkä edes päivittäin.

Jälkitarkastus: jos sisätutkimukset yleensäki sattuu, niin tuo ei eroa niistä mitenkään (itse kuulun näihin henkilöihin, aina tekee kipeetä), mut jos tavan gynekäynnit on ollu ihan kivuttomia niin sitten on jälkitarkastuskin.

Joululahjoista: yksi satukirja on vauvalle hankittuna, alunperin sen tilasin esikoiselle, mutta kun tuolla on kirjoja jo ihan valtava määrä ja joululahjaksikin oon jo kolme kirjaa hankkinu, niin päätettiin antaa yksi kirja tytölle. Ehkä saatan jonku vaatteen hänelle vielä ostaa, jos joku ihana tyttöjen vaate sattuu kohdalle.

Liikunta: muutaman kerran viikossa käyn heittämässä reippaan kävelylenkin, riippuu aina millainen työvuoroviikko miehellä on. Salilla alan käymään säännöllisemmin ehkä ensi vuoden puolella, kun tyttöäki voi sitten paremmin jättää hoitoon. Lenkille hinkuisin, mutta en usko lantionpohjalihasten vielä olevan kunnossa. Päivittäin niitä yritän muistaa treenata eikä mitään pidätys- tms. ongelmia ole koskaan ollu, mutta kahden raskauden ja synnytyksen jälkeen taitaa palautumiseen mennä useampi kuukausi aikaa.

Pitää vielä vähän jatkaa kakkajuttuja: ei ole niskaa myöden kakassa ollu meidän neiti vielä, vaikka kerralla tekeekin aina kunnon rieskat. Vaatekertoja menee vaihtoon 1-2 päivässä, mutta se johtuukin yleensä pulauttelusta.

Pikkujouluista: ei ole meillä tiedossa. Työpaikan porukan kanssa käyn syömässä, itse pikkujouluihin ei tullut kutsua, kun on ilmeisesti koulutustilaisuus samalla. Kaverit saattaa ehkä pikkujouluja vietellä, mutta nykyään ei ole enää meille päin kutsuja sadellut..

Oletteko muut -erityisesti esikoisen nyt saaneet- huomanneet saman, että kaveripiiri alkaa kummasti muuttumaan lapsen saamisen myötä?

Minuu meinaa välillä harmittaa, ettei joidenki ennen niin hyvien ystävien kanssa enää keksi mitään puhuttavaa, tai tuntuu typerältä, että omassa päässä liikkuu suunnillee vaan perhe- ja vauva-asioita. Tykkään ehdottomasti kavereita nähdä ja kuuntelen mielelläni niiden juttuja, mutta oon varmaan aika tylsää seuraa, kun en itse keksi mitään puhuttavaa.. Nyt tietysti, kun tää on jo meidän kakkonen, ei kaveriporukassa mitään ihmeitä ole enää tapahtunu, mutta silloin esikoisen aikaan huomasi, että tiettyjen ihmisten kanssa vaan ei enää synkannu eikä sitä enää niiden kanssa oikein osannu pitää yhteyttäkään. Toisaalta surullista. Toisaalta, lasten kautta oon saanu taas paljon uusiakin hyviä ystäviä, mikä taas on ihan mukavaa, koska eihän ystäviä voi koskaan olla liikaa. :)

Näihin tunnelmiin,

S ja tyttö 2kk ja päälle

Vierailija
28/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pariin galluppiin vastaamaan, poju ähisee lattialla vieressä siihen malliin että kohta lienee syötön aika...

Pikkujoulut meillä oli viime viikolla mun työpaikan sellaiset. Oltiin miehen kanssa nelisen tuntia siellä, oli hirmu hauskaa, tultiin kymmenen maissa kotiin, mun äiti oli kotona lasten kans. Oli hyvä päästä kaksistaan ulos vähäksikin aikaa.

Iltahermoilua löytyy täältäkin. Aina se seuraava yö vähäsen jännittää, mutta selvästi tuo hermoilu on vähentynyt tämän toisen lapsen myötä ja hänen olemassaolonsa aikana. Kai sitä sitten jotenkin tottuu tähän vauva-arkeen, en tiedä.

Liikuntaa olen harrastanut lähinnä kävelylenkkien muodossa kerran-pari viikossa. Alkuvuodesta uudistan jäsenyyden kuntoklubilla. Aion mennä kokeilemaan ensi viikolla kuntosalia tosin.

Kuukautiset alkoivat tänä aamuna. HUOH! Olisin mieluusti ollut vielä yhden kuukauden ilman, mutta minkäs teet. Eilen aloitettiin seksielämäkin miehen kanssa vihdoin ;-)

Meillä oli eilen 15-vuotispäivä. Mennään sitten tänään syömään koko perhe ja mies haluaa ostaa mulle jonkun korun samalla reissulla. Ihana mies :-D

Nyt syöttöpuuhiin ennen Sydämen asialla-sarjaa!

Yrjö ja Veikka 8 vkoa 3 päivää

Vierailija
29/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun eilen ehdin kirjottaa, ettei mein neiti pahemmin juttele tai hymyile, niin tänään on ollu tytsy ku naantalin aurinko ja hangon keksi. :D Viihty puoli tuntia tuossa lelukaaren alla, sitä ihmetteli ja sille höpötteli ja naureskeli. Ah, valoa näkyvissä, meidän vastasyntyneestä on kasvamassa vähän isompi vauva vihdoin!

Vauvahuuruja ja hormoneja jäi vielä kommentoimatta, että mie ainaki haaveilen ja kuumeilen jo kolmosta. En siis todellakaan haluais vielä raskaaksi vaan haluan kyllä ottaa ilon irti tästä kakkosen vauva-ajasta, mutta odotan kyllä innolla sitäkin aikaa, kun tyttö on vähän isompi ja voisi taas alkaa odottamaan seuraavaa vauvaa. Tosin itku-väsy-päivinä oon ihan varma, ettei meille enää koskaan aleta vauvaa toivomaan, mutta nyt on taas ihan vauvakuume satasessa, kun neiti on noin hyväntuulinen ja esikoinenki niin ihana äitin oma kullanmurunen. <3

S

Vierailija
30/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta synnytyksen jälkeinen osastolla olo aika on aina ihanaa ja mieleen painuvaa aikaa. Saa tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa. Sen haluaisin kokea aina vaan uudelleen. MUTTA, tää kolmas neiti on meidän viimeinen villahousu. Niin ihania kuin ne vauvat onkin. Pidin ihanana " vauvana" meidän kolme vuotiasta tytsää tähän asti. Nyt hän on niiin ylpeä isosisko jotta (ihanaa). Kohta haikea kyynel vierähtää silmäkulmasta...Noh, on meillä vauvaa pitkäksi aikaa tästä kolmosesta, hih!

Mukava ulkoilusää täällä. Pikkupakkanen ja luminen maisema, kaunista. Pääsen lenkkeilemään pari kertaa viikossa. Ei oo tietoakaan milloin menen kuntosalille. Toivottavasti ensivuoden alusta. Ois kiinteytys tarpeen.

Ajattelimme miehen kanssa järjestää lauantaina lapsillemme pikkujoulut. Jouluateria, hyvää naposteltavaa ja jotain leikkiä/ohjelmanumeroa. Se on yllätys lapsillemmme.

Vauva nukkuu nytpitempiä päikkäreitä. Eilen illalla ajattelin laittaa nukkumaan ajoissa, ei vaan onnistunut. Kävi nukkumaan puolen yön jälkeen, huoh! Ei tainnut väsyttää yhtään toista, kun tapitti silmät pyöreinä.

Hei te joilla menkat jo alkanut, käytättekö korviketta vai täysimetättekö? Mulla mahtaa kuintenkin olla jälkivuotoa vielä tää...ja täysimetän. On vaan tullut ajatus, ettei ois menkat vaan.

Vierailija
31/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeet sormet, hitaammat aivot nykyisin.

Ostin Citymarketista jääkarhu lämpöpussin vaunuihin ja on tosi hyvä. Ostin syksyllä Carenan rattaat jossa oli kova kantokoppa. Mulla meni hermot sen kanssa, kun vauvaa sai ahtaa siihen. Tosi ahdas ja kapea koko koppa. Pah! Heivasin vaunuista sen pois ja ostin lämpöpussin ja nyt on hyvä. Vauvakin hermostui siinä tököttäessä kuin silli purkissa.

Ihanaa kun pääsen shoppailemaan tänään vanhimman tytsän kanssa. Olen tainnnut siirtää sen jalon taidon tyttärellenikin (isän harmiksi).

Mukavaa päivää kaikille,

Miranneli

Vierailija
32/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Krijoitsu vihreitä" saattaa taas tulla kivasti, kun poika tisulla tässä, koettakaa kestää.

Iltastressi:

En lukeudu joukkoon.

Mulle riittää kun saan kallistaa pään tyynyyn, eikä ihan heti ala kähinä.

Yöt mennään tisutellen vauvan tahdissa, eikä se stressaamalla unet parane kai=)

Pikkujouluja,

ei meillä vietelly kumpikaan.

Mitäs muuta täällä mietiskeltiin, hmmm..

Tais poitsu imasta mun aivokapasiteetin samalla, heh.

Kiloista:

Mulla kaikki veks, mutta vielä on matkaa normaalipainoon, kun 1v9kk tytön odotuksesta vielä jäljellä kymmenisen kiloa=(

Liikunnasta:

En oikeestaan ehdi harrastaa.

Lenkkeily vaunujen ja lasten kanssa päivisin on kai se mun harrastukseni.

Kotona jumppaan kun jaksan/ehdin/viitsin.

Lantiopohjan lihasten kunto ei kai mulla ole monista raskauksita ja synnytyksistä huolimatta kärsinyt, kun hyppiminenkään ei aiheuta mitään outoa, eikä juokseminen.

Eikä ole koskaan ollut mitään pidättely ongelmia, huh siitä.

Silti niitä treenailen kyllä päivittäin.

Joululahjoja olis kai mentävä taasen ostelemaan illalla.

Miehelle olis parit ideat toteuttamatta ja yks lahja toisiksi vanhimmalle haetaava toys r ussita, kun ei muualta löydy.

Vaipoista:

Joskus niistä löytyy mitä ihmeellisimpiä vikoja=(

Tosi outoa, että sellaiset teräväpintaiset vaipat päässy markkinoille asti.

Kannattaa aina soitaa se valmistussarja numero valmistajalle, niin ehkä??? tekevät asialle jotain=)

Meillä pampersseilla mennään täällä

Niskakakoista:

Meillä ei niitäkään pieni mies harrasta, kun kakkaa niiiiiin usein ja suht vähän kerrallaan tietysti sitten.

Tuttua on kyllä aiemmilta lapsilta vauvoina ja varmasti tällä pienimmälläkin taas sävelet muuttuu jossain vaiheessa, jotta pääsee taas äiti kädet kakassa vaippaa vaihtamaan.

Ei se haittaa näillä pienillä kun on se kakka ihan " hauskan" hajuista=)

Miten muiden mielestä?

Siis äidinmaitokakan tuoksu??????

Ja musta vauvan suu tuoksuu aivan ihanalta=)

Kun vauva haukottelee päin, tulee mukava makea tuulahdus..

No, nyt taas kohta pukkaaa vauvakuumetta...

Pienoista tuoksuteltava nyt, kun on vielä vauva, nuuhkis.

Päivän jatkoja mammat.

Vierailija
33/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakka-asiaa ;) Aluksi ei ongelmia pampersien kanssa. Sitten mies osti " halpisvaippoja" ja niillä kävi niin, että pissat ja kakat tuli ulos ja yli vähän jokapuolelta. Yritin olla TOSI huolellinen vaipanvaihdolla, mutta ei. Nyt ollaan takaisin pamperseissa ja olen edelleen tosi huolellinen vaipanvaihdossa ja laitan vaipan hyvin päälle. Ja koskaan ei ole tullut yli tai ympäri mitään.

Pikkumies on ollut nyt tosi helppohoitoinen 3-4 päivää. Toivottavasti ei ole tyyntä myrskyn edellä. Ekaa kertaa mullakin on vähän aikaa rauhassa tehdä kotitöitä, lukea jopa naistenlehteä ja roikkua koneella. Olen kiitollinen niin kauan kuin tätä jatkuu.

AJL + poju 3+ viikkoa.

Vierailija
34/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö alkaa muistuttaa isoveljeään siinä, että vaunuissa nukkuu tovin ja sitten kitisee:O Suositelkaa itkuhälytintä te keillä on: meillä oli esikoisella, ja kun tuossa lähistöllä menee iso tie, sieltä kuului useimmiten venäjänkielistä rekkamiesten puhetta............................

Meidän neidille ei enää tutti näytä kelpaavan missään olosuhteissa, vaikka toivoin, että siitä saisi hetkellistä helpostusta silloin tällöin. Ei ole kauhean kiva laittaa isompia iltapuulle puuro liedellä kiehuen, iltapesuja ja muita, samalla vauva huutaa naama punaisena kun tahtoisi olla tissi suussa. Vaikka ei joudu olemaan missään yksin. Äidin pelkkä ääni ei kelpaa.

MIRANNELI: Mäkin huomasin tuon Eisbärchenin vaunupussin, mutten ole kerinnyt sitä hypistelemään, mitä materiaalia se sisäpinta on ja oletko tykännyt käyttää sitä? Toivoisin sellaisen vaunupussin, jonka materiaali ei huuda koirankarvoja luokseen. Jos tuo karhupussi olisi sellainen, ajaisin samantien lähimpään cittariin sen hakemaan.

Jotenkin tässä härdellissä ei meinaa ehtiä minnekään (asioille), ja siinä missä muut stressaa iltoja ja öitä, mä stressaan vauvan kanssa lähteämistä minnekään kun ei ole kauaa tyytyväinen turvakaukalossa ja tissi on ainoa mikä lohduttaa. Huomenna olisi lasten muskarin joulujuhla ja sinne pitäisi koko bändin mennä 2 tunniksi.

PIKKUJOULUISTA: pitäisi varmaan järkätä omalle perheelle, se kuulostaisi kivalta! Tosin nyt on tulossa ristiäiset, pappi kylään, pojan 3-v synttärit ja joulunalusaikaan kaikkea muuta kivaa ohjelmaa: Luciakulkue Porvoossa jne jne jolla kerkeää täyttää kaiken ylimääräisen ajan. Ja sitten ne jouluvalmistelut.

Vielä pulauttelusta: meillä siis ne kakat lentää vaipoista ulos (ei väliä onko Libero vai Pampers, tosin niiden terävien murujen takia on nyt Liberosäkki tuolla käyttämättä ja vaipat kyllä tulee päälle jo kolmen kokemuksella taatusti ihan " oikein" ;-)), mutta ehkä just tästä kakkarallista johtuen meidän vauvat ei ole koskaan pulautelleet, ei myöskään tää pienin superkakkaaja:O Mutta maitoon kastuu muuten kaikki, välillä meidän sänkykin ja neidin body, omat paidat ja liivit (mutta EI LIIVINSUOJAT, ne pysyy kuivana, Tuttiina huom!), kun maitoa tulee paljon, vaikka käytän aina maitoharsoa.. Onneksi on sängyssä helposti pestävä sijauspatjan suojus.

Jälkivuodosta: täällä tulee edelleen vähäistä vuotoa, on kyllä ollut tosi vähenemään päin, mutta aina kun luulen että on loppu niin tuleekin taas.

No nyt tuli talliväki kotiin, oli tyttö harjoitellt tänään keventämistä.

Heippa!

t. DorisDay

Vierailija
35/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jääkarhupussi on mielestäni hyvä ja käytän sitä jatkuvasti vaunuissa. Sisäpinta on varmaankin fleeceä, tuntuu sellaiselta. Se on hyvä kun saa myöhemmin turvavöitten kanssa käyttää sitä.

Nyt taidan mennä nukkumaan. Silitin muutamat verhot tänään. Maailman inhottavin kotityö!!!!

Miranneli

Vierailija
36/36 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kun kyseli, että onko vauva rinta-/korvikemaidolla, jos menkat alkanu, niin täällä mennään täysimetyksellä ja menkat alko vajaa 6 vk synnytyksestä. Esikoinen oli myös täysimetyksellä ja silloin menkat alko 8-9 vk synnytyksestä. Tällä kertaa mulla tosin tulikin jo sitten seuraavat " kuukautiset" 14 vrk kierrolla, voikohan jotain ns. välivuotoja tulla, jos ei käytä mitään ehkäisyvalmistetta?