(((((((((LUTUISET UUTEEN VIIKKOON)))))))))
Kommentit (36)
Täällä vähän paremmin nukuttu yö. Meidän poika ei huuda mutta ähisee ja kähisee unissaan niin että itse valvon ja kuuntelen milloin se alkaa parkumaan. Olenkin kerran siirtänyt hänet eteisen puolelle nukkumaan. Eteinen niin lähellä makkaria että kuulen kyllä kun alkaa parkumaan.
Meillä oli esikoisella vauvana koliikkia ja käytettiin häntä vyöhyketerapiassa. Terapeutti sanoi että jos kakka on vihreää se kertoo että vauvalla on masuvaivoja ja ilmaa mahassa. Ilmava kakka on kuulemma vihreää. Mutta eikai sillä väliä ole jos vauva on tyytyväinen. Myös sen olen kuullut että korvikekakka on kiinteämpää kuin rintamaitokakka.
Nyt pitääkin lähteä ulos tekemään lumitöitä. Viime yönä satoi kovasti lunta.
mimm.u
Vauvan kakan väristä: Meidän vauvalla on ajoittain myös vihreän väristä kakka. Ihan normaalia, vauva on ihan rauhallinen ja täysimetyksellä mennään.
Nukkumisesta: Meillä päivät on niiin erilaisia. Toisinaan valvoo paljon (monta tuntia) ja toisinaan taas sitten nukkuu vaan. Eilenkin vain söi ja nukkui. Saas nähdä millainen päivä tästä tulee. Kyllä vauva nukkuu silloin kun sitä väsyttää.
Mielialasta: Mieliala on jo hyvä suorastaan. Saa nähdä kuinka käy kun taas on seuraava neuvolakäynti..saakohan kuula maalaisjärki asioita.
Isommat lapset on viimeistä viikkoa päivähoidossa, jäävät kotiin sitten..yhyy! Tuntuu haikealle, kun oli niiin mukava hoitopaikka ja hoitajat! Esikoinen jatkaa kuitenkin eskarissa siellä, ettei ihan kokonaan lopu kuitenkaan.
Täällä on tullut lunta yön aikana paljon. Eilen kävin pulkan ostamassa sopivasti.
DorisDay: Meillä esikoinen on ensi kuussa 6v ja kakkonen helmikuussa 4v.
Hyvää vointia ja alkanutta viikkoa. Meilläkin on valmisteluja kastejuhlaan ja esikoisen synntäreille (kaksipäiväiset). Kakkuja saa tehdä urakalla..paitsi äitini lupasi tehdä yhden kakun. Pitänee mennä vauvan viereen köllöttelemään.
Miranneli ja tyttö 1kk 2päivää
Uusi viikko, uudet kujeet.
Olo on taas mitä mainioin kun saatiin unta palloon viime yönä klo 24-8.30 ja kolmella syötöllä mentiin. Hiphurraa! Tosin lauantain ja sunnuntain välinen yö olikin ihan toista maata, mutta jätetään se mainitsematta.
Meilläkin pari viime päivää on kakka ollut vihertävää ja erilaista kuin ennen, jolloin on kakittu keltaista hyvin vetelää tavaraa. Muuten ei ole ollut enempää masuvaivoja kuin aiemminkaan.
Vajaa pari viikkoa ristiäisiin ja järjestelyt ihan vaiheessa, puhumattakaan että olisin vaatteita etsinyt tahi sovittanut..noin 15 raskauskilosta 2 jäljellä, mikä on aika saavutus siihen nähden että joka päivä tulee nyt herkuteltua kahvin kanssa. Juuri lopettelin terveellistä aamiaista; kahvia kera pipareiden, jätskin ja suklaan. No, lounaalla järkevämmin..;)
Onko kellään muuten vinkkejä helppoihin suolaisiin tarjottaviin ristiäisissä?
Meillä poitsuli ulvoo nyt kovalla voluumillä tässä sylissä ja koska tissi ei tee kauppaansa niin mennäämpä sitten vaippaosastoa tsekkaamaan..
Ai joo, jos saadaan jotku pk-treffit aikaiseksi niin ollaan innolla todellakin mukana!!
s+ poitsuli 5,5 vk
Menee siis nimet ja tortut sekaisin, mutta hyvä tulloo lopulta, heh..
Toi vyöhyketerapia vois sopia mulle itselleni=)Josko se sais tunteita vähän rauhoittumaan.Tuntuu noi tunteet olevan tulisia, varsinkin miehen kanssa, vuoroin hyvällä ja vuoroin pahalla..'
Jospa se tästä iloksi muuttuu taas, ei taas liian pitkään ehtinyt tottua ihanaan menoon miehen kanssa.
Niin siitä nimestä, meille tuli poitsun nimeksi Jooa.
Mikä tuli muiden samana päivänä kastettujen nimeksi?
Kohta lähdettävä lähikaupalle talsimaan kompanian kanssa.
Saan 1v.9kk tytön 1v. kuvat ihan toimitettuna käteen sinne=)
Vierähti pikkasen tuo aika nopsaan ja tuossa kuun alussa vasta tilailin halutut kuvat.
Mulla onnistuu tollaisten asioiden unohtelu kyllä, mitä ei ole " pakko" heti hoitaa, noloa..
Pikkumies sai eilen illalla korviketta desin, verotti ristiäisstressit ja yhteenotto miehen kanssa maitovarastoja ja oli kyllä ensimmäistä kertaa pitkään ennen sitä jo levotonkin, kähisi ja kränäsi ja itkikin välillä..Vaistoavat kyllä äidin mielialan selvästi!
Jep, taas on mentävä tisut ojossa ja nopsaan...
Tuttiina ja Jooa poitsu
Miranneli olikin just samaan aikaa kirjoittamassa! Miten konsertti meni, oliko mukavaa? Pärjäskö ne kotona hyvin?
Tervetuloa mukaan Kirppu80!
Tuttiina: ihan kuin olisit kirjoittanut meistä muistellessasi kolmosta. Harmi ettei silloin satuttu samoille linjoille, olisin kaivannut vertaistukea kun eipä ollut piireissä samanlaista vauvaa;)
Meillä vasta tunti sitten herättiin, tulevat kummit oli eilen illalla kylässä, ja heidän lapset saman ikäisiä kuin meidän esikko ja keskimmäinen, ja lapset saivat leikkiä koko illan. Oli ihana ottaa aamusta takaisin vähän univelkaa, sillä meidän neiti iltaisin tissuttaa pitkään ja hartaasti, jopa yö-yhteen puoli kahteen. Syö siitä kyllä seuraavan kerran aamu 7-8 aikaan ja jatkaa vielä tunnin uniaan.
VIHREÄSTÄ KAKASTA: Meil kaikki kolme täysimetyksellä ilman ilmavaivoja ym, ja kaikilla on maitokakka ollut välillä ruohonvihreää. Se on ihan normaalia.
EKOILUSTA vielä vastaan: meillä kierrätetään maitotölkit, pahvit, lasit jne. Omaan kompostoriin menee biojätteet ympäri vuoden. Pesukone veivaa monta koneellista päivässä mutta aina täysiä koneellisia.
Kaupassa ei käydä joka päivä, meillä on isot pakastimet (no " maalla" asutaan), varaavaa takkaa hyödynnetään, luomua syödään sen verran minkä mahdollista normaaleissa kaupoissa, jos ei muuta niin luomumaitoa meillä juodaan, tahdon tukea maitotiloja joissa lehmät saavat ulkoilla ympäri vuoden ja syövät puhdasta rehua. Samasta syystä meillä syödään paljon riistaa, en tahdo tukea lihan tehotuotantoa.. Olen hiukan fanaattinen lisäaineiden ja keinotekoisten makeutusaineiden suhteen, meillä jää viittä E-ainetta ja intialaista guargumia sisältävät valiojogurtit kaupan hyllyyn, samoin piilosokeria sisältävät, mieskin on jo oppinut sen verran katsomaan mitä ruoka sisältää:) Karkki syödään karkkina ja pulla pullana mut ruuassa ei tartte olla 13 sokeripalaa piilossa.. Ja xylitolia vedetään hampaille joka päivä:)
Kestovaippoja en jaksa käyttää, mutta esim lasten vaatteita ostan sillä perusteella mitkä on laadukkaita että voi kierrättää. Nytkin meillä on pikkukolmosella esikoiselle hankitut ruskovillan villahaalarit ja kypärälakit, ja ne on käytetty myös keskimmäisellä, jne jne.
Mutta ei siis mitään tehdä sillä asenteella, etteikö joskus voisi joustaa.
Onkos teidän muiden vauvoilla maitolimaa rohisemassa keuhkoissa?
Meillä on jonkun verran ja se kuulostaa hirveältä, tyttö on kuitenkin ihan terve ja tyytyväinen.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
toivottelee DorisDay ja pikkuneiti 4viikkoa
Tuttiina on näköjään nopea painamaan enteriä kun tulee keskeytys ja jatkaa sit taas uudella viestillä, mä hölmö jätän tekstin kirjoituksen kesken ja juoksen milloin minnekin " äiti pyyhkimään" " äiti tuu kattoo tää ei toimi" ja sit palaan kirjoittamaan ja aikaa onkin jo kulunut, joudun kopioimaan jo kirjoittamani kun muuten teksti katoaa enteriä painamalla bittiavaruuteen...
Että kyllä me herättiin jo 9.20 ja just kun tulin lukemaan ja aloitin kirjoittamista, oli Miranneli samaan aikaan koneella:-)
terkuin yksi sekopää;-)
Meidän vauvalla rohisee välillä maitolimaa, nenässä erityisesti puklautuksen jälkeen.
Konsertti oli LOISTAVA, ihana jouluinen tunnelma!!! Siellä ois voinut istua vaikka miten monta tuntia. Vauva pärjäsi isän kanssa hyvin vai olikohan se toisin päin, että isä pärjäsi vauvan kanssa oikein hyvin. Pakasteeseen olin varannut äidinmaitoa. Eilen vetäisin toisesta tisusta melkein kaksi desiä maitoa pakastimeen. Ihan sattui kun oli täyden tuntuinen rinta. Vauva nukkui tyytyväisenä yöunilla jo silloin. Illalla annoin toista rintaa vain, niin sillä toinen oli sit niin täysi.
Kohta tulee ukki hakemaan muskaritamineet ja hakee esikoisen muskariin..mentävä on, heips!
Vielä galluppia heitäisin: onko teillä pikkujouluja tiedossa? itselläni ei vielä,mutta ajattelin järjestää lapsille ja miehelle sellaista.
Ottaisin innolla vastaan minäkin ehdotuksia suolaisista tarjoiluista. Aikaisemmin joku kyseli niistä.
Miranneli
Moikka! Molemmat muksut nukkuu, tosin pienemmälle tarvii edelleen käydä tuttia nostelemassa vähän väliä, mutta jos nyt 5 minuutissa vähän ehtisin.
Edellinen pino löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11795307&p=&mpage=1&tmode…
Meidän eilinen oli kyllä niin p**seestä ja syvältä sieltä. Likka huus lähestulkoon koko päivän, ei oikein nukkunu aamupäivän unien jälkeen ku ehkä pari tuntia yhteensä, jaettuna 20 minuutin pätkiin, esikoinen kiukutteli ja itse olin pinna niiiiiin kireellä ku vaan mahdollista. Mies sopivasti aamuvarhaisesta iltamyöhään töissä. Ulos ei päästy, kun vettä satoi tehden pihan ja tiet loskamössöliukkaiksi ei oikein innostanu alkaa kuravermeitä kaivamaa esiin, kun tuo pukeminen ja riisuminen on muutenkin 2,5-vuotiaasta (ja 2,5-vuotiaan äidistä) niin " ihanaa" .
Sitä en tiiä mikä aiheutti pienen neidin hirmuiset huudot, mutta iltaa kohti vaan senku paheni. Oikeastaan vois sanoa, että tyttö huus kurkku suorana klo 19-24. Kakat teki 3-5 päivän tauon jälkeen (en pysy enää laskuissa mukana) klo 22, mut senki jälkeen huuto jatku. Tissiä annoin tasaseen parin tunnin välein, kun meinasin, jos on tiheän imun kaudesta kyse, mut syöttövälit oli yhtä huutoa. Semmosen tosin huomasin, että likka tunkee nyrkkiä suuhun ihan hulluna, tutti aiheutti vaan lisää huutoa, ja hoitopöydällä ihmetteli välillä käsiään. Minkäs ikäisenä vauvat yleensä löytää kätensä? Olisko meidän tyttö nyt semmoista opettelemassa ja sen takia on noin levoton...? (ikää nyt 2kk)
Maitolima rohisee meilläkin tytön nenässä/nielussa. Välillä kuullostaa ku meinais tukehtua siihen, inhottavaa. Aikasemmin hänel valu aina toisesta sieraimesta maitoa samaa tahtia pihalle ku imi sitä tissistä. Tuli vissiin vähän turhan vauhdilla sitä maitoa. Nyt ei onneks enää sentäs nenän kautta maidot kierrä.
Helppoja suolaisia tarjottavia on erilaiset piirakat. Vielä kun semmoisen tekee valmiiseen piirakkapohjataikinaan, niin ei tarvi ku täytteet soveltaa.
Ja tuttia nostamaan.
S ja tyttö 9 vko
Vaihdettiin eilen NAN Semperiin, illalla tuli vähän normaalimman näköinen kakka ja poitsu nukkui viime yönä 7 h putkeen!!!
Neuvolakuulumiset, poju on kasvanut kahdessa viikossa 2 cm eli on nyt 59 cm, painoa oli tullut 500 g ollen nyt 5455 g. Neuvolatäti oli ensin sitä mieltä että syömistä voisi vähän hillitä mutta pyörsi puheensa kun näki että pituuttaki oli tullut. Sanoi tuosta kakasta että ilmavaivatkin voi sitä aiheuttaa ja stressi, meillähän oli ne ristiäiset lauantaina.
Nyt on mentävä syömään!
Yrjö ja Veikka 8 vkoa
Täällä tuntuu et monella on vatsavaivat ja kakka-asiat muuttunut kun on vaihtanu nannin semperiin.
Ootteko ajatellut ottaa rotavirus rokotetta. Itse sain jo reseptin neuvolasta.
Ajattelin pyytää pappalta ristiäislahjaksi, vaatteitakin pojalla on vaikka millä mitalla. Ensiviikolla onkin taas neuvola kiva nähä kuinka paljon on kasvanut. Ainakin syö riittävästi.
Täällä on tää päivä nukuttu mikä on aika epätavallista jos ottaa vähän takaisin noita viikonloppuvajeita.
Täällä syötin ensin nannia ja oon nyt kaksi viikkoa antanut rintaa ja semperiä ja puklaaminen on vähentynyt huomattavasti ja kakkaa vähemmän.Kai sitten tää pojalle sopii paremmin sitten.
Sain tänään neuvolasta rotarokotereseptin. Torstaina annetaan pojalle ensimmäinen satsi ja toinen satsi tammikuussa. Vaikka maksaa paljon, päätimme miehen kanssa että mieluummin maksetaan ja itketään kuin hoidetaan sairasta vauvaa ja itketään.
Hyvää yötä!
MAITOROHINA Löytyy. Olen yrittänyt röyhtäyttää paremmin, mutta välillä laiskuus iskee. Muutenkin yörohinat ja tohinat välillä rasittaa, käytän ei- tyynyn puoleisessa korvassa usein tulppaa, jotta en olisi niin herkkä tuhinoille. Harkitaan myös vauvan toiseen huoneeseen siirtoa. Mutta toisaalta en raaskisi siirtää (ja jaksaisi raahautua toiseen huoneeseen saakka yösyötölle)
KAKKA Ihan on keltaista/sinappista yhdistelmällä imetys ja pulverikorvike (HIPP, saanee Suomestakin)
KORVIKE Asuinmaasta ei saa nestekorvikkeita (???????), joten joudun korvikkeen osalta puljaamaan pulverin ja keitetyn veden kanssa. Hankalaa... Suomen vieraat toivan NANia tuliaisiksi. Säästän sen, kullanarvoisen, erikoistilanteisiin, matkoihin jne. Kotona puljaan pulvereilla - ja tissillä.
IMETYS Äsken illalla pumppasin 10 min molempia rintoja ja sain 100 ml. Jee. Enkka. Ilmeisesti ongelma on enemmän tuo pojan hajanainen imeminen kuin maidon riittävyys. On tosi malttamaton luonne. Pullo tai tissi, kauhea kiire ja hosu haukkoa maitoa (ja ilmaa....) Ja kohta nukutaan tissillä hosumisen jälkeen. Ja sitten huudetaan lisää, kun nukkuminen ei tarkoittanutkaan ruokailuhetken päättymistä, kuten äiti luuli....
ILTASTRESSI Minulla on iltaisin aina stressi ja jännitys siitä, miten tuleva yö menee. Usein menee ihan OK alle kk ikäiseksi, mutta kuitenkin pelkään huonoja öitä, että ei kohta jaksakaan. Onko muilla vastaavaa? Vai aina levollisin mielin illalla sänkyyn?
AJL
Kuten Mirannelikin totesi, että on päivät vauvan kanssa erilaisia. Niin näköjään täälläkin! Tänään neiti on nukkunu kahdet 2,5 tunnin päikkärit, jotka meni muuten hyvin, mitä nyt sitä tuttia sai ekan puolituntisen sekä ekan tunnin jälkeen käydä muutaman kerran nostamassa tytön suuhun. Päikkyjen välissä hää oli 1-1,5 tuntia hereillä, kokeilin jopa semmosta vauvojen " jumppamattoa" , missä on semmonen mustekala neljän lonkeron kanssa lelukaarena ja kyllä tuo sitä ihan mielellään semmosen 10 minuuttia katteli ennen ku alko väsyttämää. Illalla vielä nukkui tunnin unoset, sitte taas oli hereillä semmosen 1,5-2 tuntia, sitte vaan iltakylvyn kautta sänkyyn ja nyt kerrankin meillä se KAPALO toimi! Ihana! Pari kertaa tarvi tutti käydä tytölle laittamassa takas suuhun ja tuossa kaks tuntia sitte hänet syötin (kapaloituna edelleen) ja neiti oli ihan unessa ja on nukkunu täysin tyytyväisenä siitä lähtien. Mahtavaa! :)
Toivottavasti tää ei merkkaa sitä, että tuleva yö on yhtä huutoa. Tai että huominen on taas huonompi päivä.. No, mut ei piä murehtia sitä nyt. Hyviä unia toivottelen kaikille!
S
Kyllä itse kanssa huomaan iltaisin olevan herkempi murehtimaan etukäteen tulevaa yötä (etenki jos tyttö on kovasti illalla itkeny) ja sitäki enemmän stressaan mie kans omaa jaksamista. Ja näitä asioita tulee tosiaan mietittyä eniten iltaisin, että pelottaa, miten sitä taas jaksaa aamulla herätä, kuinka väsyny sitä on. Mut onneks ne aamuväsyt mulla ainaki väistyy viimeistään toisen kahvimukillisen myötä, joten päivällä oon aina ihan ok luottavaisin mielin omaan jaksamiseen (paitsi eilen, kun tyttö itki melkein koko päivän).
[b]Rinnalle nukahteluun[/b] voi muuten auttaa esimerkiksi vauvan kämmenen kevyt hierominen peukalolla tai selästä silittäminen tai vähän poskesta kutittaminen. Toimi meillä, kun tyttö nukahteli alkuun tissille.
S
Fami75, sinua huhuilen kun varmaan aika usein täällä sivuilla käyt. Itse en ole nyt kirjoitellut ollenkaan, lukenut kylläkin. Ei jotenkin aika ja energia vaan riitä, vaikkei mitään ongelmia meillä olekaan. Mutta siis sitä meinasin kysyä, että missäpäin Poria te asuittekaan? Ei yhteiset vaunulenkit tms onnistuisi? Vielä olen huono lähtemään vauvan kanssa kaksistaan kaupungille tms, mutta ehkä joulun jälkeen. Jos sua kiinnostais, voitais viestitellä vaikka sähköpostilla. Mulla kun tahtoo aika tulemaan pitkäksi vauvan kanssa kahdestaan kotona, mies töissä. Vauvaperheitä en juuri tunne, olis kiva saada juttuseuraa.
DORISDAY:
Mä joudun aina myös kopioimaan, ettei katoa viesti.
Mulla joskus loppuu akkukin kesken kirjoittelujen, kun saa myös milloin mitäkin käydä tekemässä..Siksi joskus yritän viisaana tehdä montaa asiaa samaan aikaan...huonolla menestyksellä yleensä=)
Just siksi pitäis lukea! viestit ennen enteriä...Ei aina ehdi/jaksa/muista.
Millainen teidän kakkonen on nyt?
Meillä 6v. kolmonen nyt (poika) ja korviksen ruikuttamalla ruikutti 4 vuotiaana niin pitkään, että annoin luovutusvoiton.
Nyt pitäis samaan korvaan saada toinen, mutta ei mene läpi.
Aina kun värjäilen omia hiuksia hänellä on itselleen oma visio osaan omia hiuksia ja aina on laitettava niin.
Rakastaa hellimistä/itse hellii hurjana pienimpiä ja on aivan mieletön pälpättämään.
SANNAP:
Meilläkin pikkumies on löytänyt kätensä.
Oon huomannut, että kun nukkuu tai tiedän että nukahtaa, laitan sukat käteen.
Muuten meillä menee käsien kanssa sählämiseksi, ja niiden imeskelyksi, eikä poitsu malta nukkua lainkaan!!
Eli tumppuja kehiin=)
Meillä muksu muutenkin aivan hirmuisen tarkkaavainen.Ja varsinkin illalla kun mut nukkuu, juttelee meille pitkät tovit.
Nyt tuossa jaloissa sitterissä kertoo kokoajan juttua uiskenteleville kaloille=)
Eilen menin tosiaan hakemaan niitä kuvia kaupalta..
Tein kauppaostokset niinkuin ennekin ja kotona vasta muistin, että unohdin ne kuvat pyytää, heh, todellakin laho pää...
Tää on TÄTÄ.
Eilen myös minä jästipää sain (ystävän avustuksella) löydettyä myöskin itsestäni niitä vikoja, jotka meillä ukkokullan kanssa riitoihin johtaa tai minkätakia sovintoa on mun vaikea hieroa, vaikka toinen seisois päällään ja vannois mitä vaan maan ja taivaan välillä..
Täytyy sanoa, että joka naisella pitäisi olla tuollainen ystävä!
Kuuntelee sujuvasti, mutta uskaltaa sanoa ääneen omat mielipiteet, vaikka eroais mun näkemyksestä ja tekee sen kuitenkin loukkaamatta mua tai mun näkemystä.
Saa vähän etäisyyttä omiin ajatuksiin ja omaan asenteeseen varsinkin=)
Eli uudet tuulet puhaltaa jonkin verran tähänkin päähän..
Nyt on kai lopeteltava.
Rempseää päivää lokakuisille linjoilla.
Tuttiina ja poitsu 5 1/2 viikkoa
Laitoin tuossa oman pinon pystyyn sitä pääkaupunkiseudun tapaamista varten, ettei kaikkien pohjoisen mammojenkin tartte sitä vatvomista lukea... Käykääs kommentoimassa sinne keitä kiinnostaa!
ILTASTRESSI kuulostaa kovin tutulta. Ihan hölmöä sinänsä, kun neiti on kyllä nukkunut ihan hämmentävän hyvin koko ajan, mutta silti tarvii jännittää joka ilta että mitenkähän tänä yönä nukutaan... Nyt olen kyllä päättänyt olla jännittämättä enää, mutta eipä taida päätöksen paljon auttaa näissä jutuissa...
ULKOMAILLA KORVIKKEEN LÖYTÄMINEN onkin kyllä yksi ihmeellinen juttu. Me oltiin viime talvena Kanarialla, ja hitsi että olikin vaikeaa löytää esikolle ruokaa kaupasta! Ilmeisesti siellä lapsille syötetään enemmän itse tehtyä ruokaa, valmiita soseita oli tosi vähän saatavilla ja ne oli ihan erilaisia kuin Suomessa (eri raaka-aineet, eri koostumus). Nestemäisiä korvikkeita me ei löydetty kaupasta ollenkaan, tosin kerran näin sellaisen suuremman supermarketin kassalla kun yksi paikallinen osti sitä, että jossain siellä kaupassa sitäkin sitten olisi ollut... Ei vaan sattunut silmään, etsittiinkin kyllä vaan sieltä mistä Suomessakin oltaisiin etsitty eli lastenruokien ja vaippojen lähettyviltä. Mutta että jos joku meinaa matkustaa johonkin tässä talvella, niin kannattaa varautua. Joissain maissa kuulemma lastenruokia ja korvikkeita myydään vaan apteekeissa (on vissiin sairasta jos ei itse tuota / tee lapselleen ruokaa ;)...
Pitiköhän tässä vielä jotain kommentoimani? Varmasti piti, en vaan muista... Pää on taas ihan pyörällä, edessä on taas kiireviikko kun joka illalle on jotain menoa. Huomenna tulee pappi käymään ja silloin pitäisi olla nimi tytölle valmiina. Jaiks. Melkein ehkä on jo, mutta en ole varma... Ensi viikolla sitten ristiäiset. Mitään en ole asian eteen tehnyt, enkä vissiin teekään tällä viikolla. Taas tulee kiire senkin kanssa...
Pistetääs vielä GALLUP pystyyn: Aiotteko ostaa vauvalle joululahjoja, ja jos niin mitä? Itse en ajatellut ostaa vauvalle mitään, koska se ei lahjoista kuitenkaan mitään ymmärrä ja sukulaisilta tulee varmasti paketteja. Olen kyllä ostamassa hänelle monen moista vaatetta ja vaippaa tässä ennen joulua, mutta taidan ottaa samoin tein käyttöön mieluummin kuin pantata paketissa... ;) No, jouluksi tilasin kyllä tytölle nätin mekon ja siihen sopivat silkkitossut, ehkä niitä voisi pitää lahjana?
Poju nukkuu, joten kerkiän muutaman sanan kirjoittaa. Huomenna on itselläni jälkitarkistus. Vihdoin ja viimein ollaan päästy siis tähän pisteeseen. Sattuuko jälkitarkistus? Siksi kysyn kun synnytyksessä kaikista eniten kävi kipeää, kun tehtiin sisätutkimus. Ja niitä sisätutkimuksia kerettiin tehdä vuorokauden kestävässä synnytyksessä aivan liian monta. Sain siis jonkinlaisen kammon kaikista sisätutkimuksista.
Iltastressiä löytyy täältäkin. Alussa kun imetys ei sujunut ja muutenkin, iltastressi oli niin paha, että olisin melkein mieluummin ollut laittamatta nukkumaan, kun en uskonut selviäväni yöstä. Välillä vieläkin stressaan, että mitä jos vauva päättää valvoa ensi yönä ja seuraavan päivänä on jotain menoa ja pitäisi olla pirteänä. Mutta kokoajan parempaan suuntaan ollaan menossa.
Meilläkin poika on löytänyt kätensä ja kokoajan pitäisi saada jompikumpi nyrkki suuhun.
Oletteko alkaneet jo harrastamaan liikuntaa synnytyksen jälkeen??? Itse olen käynyt ahkerasti reippailla kävelylenkeillä. Muutaman kevyen juoksuaskeleenkin olen ottanut. Milloinkahan sitä uskaltaisi kunnolla hölkkäillä? Ehkäpä vasta joulun jälkeen olisi viisainta? Välillä vain on niin ikävä kunnon vauhtiliikuntaa. Ja onpa itselläkin vielä viisi raskauskiloa jäljellä kun niitä kertyi yhteensä 17kg. Hiihtämään kyllä pääsis varmaan jo.
Terkuin Mi11Mi ja poju 8vk
JOULULAHJAT En aio ostaa mitään vauvalle, ei usein osteta miehenkään kanssa mitään toisillemme. Ponnistuslahjaakaan en saanut, kun siitä oli puhetta, kun jäin 8 cm:een ja sitten mentiinkin leikkaussaliin HEHE ;) ;)
ILTASTRESSI Meillä mies on ottanut vastuuta vauvan nukuttamisesta illalla. Se lievittää iltastressiäni. Jotenkin kun koko päivän on vauvan kanssa ja imettää, niin haluaa illalla olla vähemmän kiinni lapsessa eikä tuutia ja hössyytellä KÄÄÄRSIVÄÄLLISESTI uneen... Mies onneksi nauttii työpäivän jälkeen näistä nukkumispuuhista.
RUUAT ULKOMAILLA Näin on kuten edellä kommentoitiin. Täällä on tosi huonot purkkiruokavalikoimat. Itse en sinänsä ole tähän vielä osallinen, mutta kun joskus olen metsästänyt " pilttejä" vierailijoiden lapsille, niin valikoimat on suunnilleen " Omenabanaani" ja " Riisinauta" . Että jos täytyy tarjoilla muuta kuin tissiä, niin ekojen päivien ruuat kannattaa ottaa mukaan matkatavaraan, jos maailmalle suuntaa...
KORVIKKEET Firmathan ei mainosta näitä tuotteita ollenkaan. Nestlen Suomen sivuilla ei edes mainita, että heillä olisi NANia tuotevalikoimassa. Pitäisikö itkeä vai nauraa moiselle tekopyhyydelle?NAN- purkin kannessa muuten lukee varoituksena (muiden varoitusten ohella), ettö vauva voi tukehtua NANiin. ?????? Kamala äiti tukehduttaa vauvansa korvikkeella. No varmaan äidinmaitoonkin voi tukehtua. Meidän poitsu ainakin välillä kiskoo sellaisella vimmalla tissistä, että maitoa menee kunnolla väärään kurkkuun ;)
Poika on nyt kolmisen päivää nukkunut ja nukkunut ja nukkunut. Ilmeisesti sillä on se kolmen viikon kasvuspurtti, kun se syökin ihan kamalasti niin rinnasta, pumpattua pullosta kuin tuhtia korvikettakin menee vielä iso annos kerrallaan. Ja kasvaminen ottaa näköjään voimille, kun ei jaksa olla hereillä ollenkaan.
AJL
Jospa jokainen eksyy oikeaan pinoon, vaikka vaan lutuisia huhuilinkin...
Täällä nimeksi poitsu myös kerran kakkasi vihreät kakat, ensin hätkähdin, mutta muistin, että on kuulemma normaalia.
Itse huomasin, että oli saanut nannia silloin, tulisko korvikkeesta helpommin vihreet sinapit?????
Meillä ainakin haju, koostumus ja väri tuntuu muuttuvan, jos saanut korviketta.
Nyt on mentävä heti alkuun...Palaan taas...