Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultra kuulumisia kaikilla! .) Mä kun en saa np ultraa, Oulun kaupunki ei maksa ja ei nyt ole niin hirveää paniikkia, että menisin yksityiselle taas maksamaan, kun alkuraskaudessa tuli käytyä, niin luotan tohon veriseulaan (vaikka eihän se ole kuin 50-60%)

Mitä siis muilla tullut riskilukuja? Mulla oli 1:990 eli np ultraan olis " päässyt" jos riski olis ollut 1:250.

Eilen kävin kuunnelluttamassa sydänäänet, millaisia sykehuippuja tiellä on ollut? Mun vauvan sydän pomppi 160-170...

Viikonloppuna pakko mennä äitiysvaateostoksille, kohtu kasvanut kivasti ja maha tietty sen myötä

Kix tasan 12

Vierailija
22/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tänään niskapussiultra. Oli hienot uudet laitteet, testissä jopa 4 d ultra (aika mielenkiintoinen kuva tuon ikäisestä, kokemusta on vain vähän vanhemman sikiön 4 d:stä). Kaikki oli kunnossa, turvotusta 0,8 ja laskettu aika nyt 7.6.

Mutta sitten alkoi ikäni takia puheet down riskistä ja hyvä fiilis pakeni. Sanoi että halutessani hän voi samantien laittaa lähetteen labraan jossa saadaan tehtyä seerumitesti. Soittavat viikon parin päästä tulokset ja jos riski on kohonnut niin samantein Hesaan sikiövesitesteihin. Kuulemma mun ikäisellä on suurin riski ( ööö, olettaisin kyllä oikeesti että jollain yli 40 vuotiaalla olis vielä isompi). JOtenkin, vaikka niskaturvotusta oli vain vähän ja normaalin rajoissa, tuli siitä paasauksesta sellainen olo että kätilön mielestä olis ihme jos meille terve lapsi tulisi. Tiedän, tiedän, se kuuluu heidän työhönsä. Mutta silti. Menin sitten samantein siihen verikokeeseen, lienee juuri se mistä esim. Hesari tänään kirjoitti.

Sitten vaan kauhulla odottelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

uusi kesäkuun 2008 (LA 23.6.2008) mami ilmoittautuu joukkoon.Olen esikoista odotteleva, 26 vuotias ja Pohjois-Karjalassa asusteleva. Avoliitossa asustelen ja puolisoni on 29 vuotias.

Odotus on mennyt tosi hyvin vkolla 6 tuli muutama päivä ruskeaa vuotoa ja minut passitettiin ultraan, kaikki kuitenkin ok. Viime viikolla oli eka neuvolassa käynti ja nyt pe mennään kuuntelemaan isukin kanssa sydänääniä. Np ultra on 17.12.

Huonovointisuutta oli tuolloin vkon 6 tienoilla mutta nyt ollut suht hyvä olo. Yritän syödä jotain pientä parin tunnin välein ja se on auttanut ilmeisesti aika hyvin.

Ainoa asia mikä on todella vaivannut on se, että vasen pakara on säteillyt ihanasti kipua alas jalkaa pitkin. Voiko näin aikaisessa vaiheessa jo tulla tällaisiakin kipuja? Välillä tuntuu, että jalka pettää alta.

Nyt vasta eksyin tänne palstalle..toivottavasti mukaan vielä mahtuu =)

Vierailija
24/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Mulla loppui raskausoireet kuin seinään ja heti tietysti tuli paniikki, että onko vauva vielä elossa. Piti mennä varaamaan neuvolasta aika, että pääsin kuuntelemaan sydänääniä. Kyllähän ne siellä jumpsutti! Eli, taitaa olla miun pahat päivät ohi ja nyt alkaa sitten se hehkeä keskiraskaus. Ihanaa!

Paitsi... Onnistuin kehittämään jonkun sortin mahataudin itselleni. Ensinnäkin töiden jälkeen poljin puhjenneella kumilla kaupunkiin (ei ollut pitkä matka, en tiennyt kumin puhkeamistesta kuin juuri ennen lähtöä ja olisin myöhästynyt ilman pyörää). Kaupungissa hyppäsin bussiin, joka juuri sattui tulemaan kohdalle. Sillä kävin neuvolassa (joo, miut on laitettu hevon kuuseen neuvolaan, vaikka olisi lähempänäkin).

Neuvolasta syöksyin hakemaan esikoisen päiväkodista ja työnsin toisella kädellä vaunuja ja toisella pyörää. Matkaan meni noin puoli tuntia. Sen jälkeen pikkuneiti päätti huutaa kurkku suorana kaksi tuntia. Ja sitten koskikin mahaan niin pe***sti, että olin kaksin kerroin lattialla. Pian rupeskin suoli tyhjenemään.

Että pikkaisen väsyttää. Tässä vaiheessa tekis mieli kaivaa tutti jostain kaapin nurkasta ja hiljentää penska. Mut nyt on jo 1,5 viikkoa selvitty ilman tuttia, olis hullua antaa se nyt takaisin. Onneks mies tuli kotiin ja otti homman haltuun. Kyllä uni maittaa ens yönä.

Nyt iltapalalle. Ostin vähän suklaatakin kun ajattelin sen maistuvan. Nyt tuntuu, että taitaa sittenkin jäädä kaappiin.

Tytteli-83 rv 13+1

Vierailija
25/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tytteli, kyllä sinua nyt koetellaan! Just pääsit eroon oksentelusta ja sitten mahatauti. Ei ole helppoa...

Joku kyseli säteilevästä selkäkivusta. Minulla on esiintynyt jo viikkokaupalla alaselkäkipua, joka säteilee oikeaan jalkaan juuri, kuten olet kuvaillut. Minusta se vaikuttaa iskiakselta, vaikka en oikeastaan tiedäkään, miltä sen pitäisi tuntua. Netistä olin lukenut, että kohdun asennon muutokset voivat painaa jotain hermoja selässä jo alkuraskaudessakin. Kysyin asiaa neuvolalääkäriltä, mutta hän sanoi vaan, että liikunta auttaa kaikkiin selkäkipuihin (taisi olla vähän kokematon lääkäri...) Liikunta olisi kiva, joo, jos ei olisi niin hemmetin huono olo koko ajan......

Vierailija
26/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivuista. Lueskelin viime raskauden muistiinpanoja ja mulla oli silloin alkanut vihlovat lonkkakivut jo rv 12+. Elikkä olivat niitä liitoskipuja. Nyt ei vielä ole alkaneet nuo kivut, saas nähä milloin kurvaavat paikalle.

Mulla oli tänään nla-lääkäri. Kaikki oli ihan ok. sydänäänetkin kuulu. Mulla on kaksi kertaa ollu sellasia outoja näköhäiriöitä yhdistettynä päänsärkyyn. Lääkäri sanoi että jos vielä tulee niin sitten pitäs tutkia tarkemmin. On varmaan jotain migreenin tyyppistä, mulla vaan ei sitä aikasemmin ole ollut, joten hiukan outoa. Seuraava neuvola on 31.12., rakenneultra on sitten 24.1.

Olin suunnitellu kertovani töissä ultran jälkeen, mutta en sitten kuitenkaan tänään kertonut. No joku päivä, yksi tietää jo mutta se ei oo ollu tällä viikolla töissä. Eilen lähettelin kuitenkin niille kavereille viestiä jotka ei vielä tienny sekä tädeille ja serkulle. Kävi sitten ilmi että mun toiselle serkulle on kans tulossa perheenlisäystä alkukeväästä. Meidän molempien esikoiset on syntynyt 2005 loppuvuodesta, meillä lokakuussa, heillä joulukuussa. Ilmoittaakohan kolmas serkku, jolla myös esikoinen syntyi samana vuonna, että heillekin syntyy toinen ;) heidän esikoinen syntyi jo elokuussa, nyt olis sitten jonon viimeinen... no sepä selviää sitten. Mutta pikkuserkkuja tulee kivasti lisää..... on isotädeillä mistä puhua.

Tsemppiä tyttelille, ja toivottavasti olo parantuu pian!!!

t. SannaNu ja tiuhti rv 13+1

Vierailija
27/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti oli jälleen hyviä ultrakäyntejä. Onnea kaikille! Ja uusille tervetuloa.

Itsellä olotila ihmeen hyvä (lue: huolestuttavan hyvä). Väsymys on helpottanut, uni tulee simmuun kuitenkin ennen kymppiä. Pahoinvointia ei ole, paitsi iltaisin kasin jälkeen tulee pieni ellotus olo. Maha kasvaa ja ultraa odotankin innolla, että pääsee kertomaan miksi on " lihonnut" .

Ulkona on kunnon talvikeli, paitsi lumi puuttuu. Kyllä oli aamulla kylmä, kun koiran kanssa ulkon käivn. Mahoton tuuli. Tulisi vain sitä lunta. Joulua jo odotan innolla, olin aluksi ajatellut kertoa raskaudesta lähisuvulle joululahjana, mutta ei tätä mahaa pysty sinne asti piilottelemaan.

Pirtsakkaa päivänjatkoa kaikille!

Eliador 11+3

Vierailija
28/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia monilla, onnea! :)

Täälläkin pahoinvointi on hellittänyt, viikonloppu oli ihana - jaksoin siivota ja tehdä ruokaa ja ulkoilla esikoisen kanssa, kaunis luminen kelikin piristi! Maanantaina oli kyllä sitten taas ihan hirveä olo töissä ruokailun jälkeen, mutta ohi meni onneksi parissa tunnissa. Vaikka kokonaisällötys on vähentynyt paljon, silti välillä tulee " pala kurkussa" hetkiä, ja varsinkin iltaisin on edelleen oksettava olo. Mutta jospa sekin jäisi vielä pois :)

Edelleenkään en voisi kuvitellakaan syöväni hampurilaisia, ranskalaisia, sipsejä - mitään rasvaista. Hyvä niin...

Mulla toiseen neuvolakäyntiin tasan viikko aikaa, sitten on jo pakko rueta kertomaan töissä ennenkuin juttu kantautuu muita teitä. Niskapoimussa en ole käynyt, mutta siinä verikokeessa kylläkin. Aikoivat ilmoittaa parin viikon kuluttua verikokeen ottamisesta JOS on aihetta, onneksi nyt kolmen viikon jälkeen puhelinsoittoa ei ole tullut. Joten huokaisen helpotuksesta, näillä mennään.. :)

Odotan innolla joulua lanttulaatikoineen, toivottavasti pahoinvointi on kokonaan loppunut siihen mennessä ja kinkku maistuu. Toivottavasti ensi viikon neuvolasta saadaan mukaamme hyviä uutisia joulun aikaa ajatellen! Ne sydänäänet ainakin...!! :)

Tsemppiä kaikille, ja mukavaa joulunodotusta!

Sakariini 13+3

Vierailija
29/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! :)

Luin innolla äsken kaikkien kuulumiset ja nyt en sit muistakaan enää puoliakaan jutuista mitä piti kommentoida.. HÖH.

Kixnixkix: mulla oli viime viikolla lääkärineuvolassa sydänäänten kuuntelu. Syke oli koko ajan 160.

Mulla oli eilen se np-ultra ja se kätilö paineli tosi kovaa ultraa ja nyt mulla on sit maha älyttömän hellänä, tuntuu että vois mustelmia tulla. HÖH. Onko muilla ollut tälläistä, onko normaalia?

Olin eilen illalla kaverini kans lätkämatsissa. Aiemmin ois kaikki ne lihapiirakoiden ym hajut ällöttäneet ja oksettaneet mut nyt eilen ne oli ihania tuoksuja :DD Olihan mun hodari sit saatava... :D

Eilen oli oikeestaan eka päivä ettei ollu pahoinvointia ollenkaan!! Jospa alkais helpottaan pikkuhiljaa..

Nyt töitten pariin..aargh..

Mukavaa ke.tä kaikille :)

a_j + pötkäle 12+6

Vierailija
30/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli maanantaina ensimmäinen neuvola ja onneksi se vanha, luotettava vakitäti oli vielä töissä. Meillä oli kivat turinat ja sitten kuunneltiin sydänääniä. Varoitti minua, etteivät saata vielä kuulua kun ei ole 10vko täynnä mutta sieltähän ne nakuttivat omien sydänäänten alta. :)

Meinasi itku päästä kun toinen sanoo: Onneksi olkoon, rouvahan on raskaana. :) no, sitten töihin lähtiessäni piti kiertää lähikaupan kautta, ostaa tarjoussuklaata (hyi minua, ratkesin) ja niiskuttaa vartti autossa.

heräsi tässä väsyneen päässä ajatus että kävinköhän minä tämän jo raportoimassa maanantaina..? :D

Perjantaina olisi ultraan aika ja verikokeissakin pitäisi käydä joku aamu. Töissä olo on kuin jäitä polttelisi. Eilisen lepuutin kotona koska nykyisin valvon yöllä ja aamusta oli tosi uupunut olo. En tunne kovin proaktiiviseksi oloa nytkään. mutta kaippa se on pakko jaksaa, ainakin ensi keskiviikkoon

Pirkko rv 9+6

Vierailija
31/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen Kuopiolainen mamma näköjään :)

niin, meille antoi ent alavan sairaalaan ohjeet tilata itse ajan sinne ultraan. vähän ihmettelin että sain niin nopeasti sen, eli jo perjantaiksi. jänskättää kovin :)

ja siitä raskausajan diabeteksestä kyselin kanssa, vasta 17 viikolla käyn rasitustestissä, siihen asti saan elää niinkuin tähänkin asti. heh, tuli naureskeltua että otan kaiken irti ajasta niille viikoille :D

ja kuulemma saan astman takia lähetteen äitipolille, ovat kohtaukset niin rankentuneet ajan mittaan että haluavat seurata. kiva, jos ultraavat siellä samalla. kun täällä ei sitä rakenneultraa tule kaupungin kautta ja nuuka ei raaskisi maksaa sitä.

no, perjantaita odotellessa.. ennemmin vaikka ojaa kaivaisi kun olisi töissä. tosin näin roudan aikaan siinäkin olisi haastetta

pahoinvoinnit ovat menneet onneksi ohi. prisma tosin haisee silti tosi pahalle.

Vierailija
32/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala kuvotus sen kun jatkuu. Hetken jo melkein luulin että tästä päästään, mutta toissa yönä ja eilen aamuna kävin sitten oksentamassa : /

Ultraan yritän päästä yksityiselle mahdolisimman pian kun viikkoja tosiaankin oli yllätykseksemme 3 enemmän kuin luultiin. Tämä viikko on viimeinen mahdollisuus päästä np-ultraan ja jätin yhdelle gynelle soittopyynnin, joskos pääsisin hänelle jo huomanna. Kunnalla siis 3 vkon jono joten ei auta minua...

KANELISOKERI: niin se on minullakin tämä sitten viimeinen raskaus. Kolme kymppisenä vasta aloitin ja 34v kaikki kolme tehty : )

art rv13+3