**MAALIS' 05 marraskuun vika viikko**
Kommentit (42)
Minä olen etäpäivällä, ja on ihan syyllinen olo, kun en ole toimistolla... Vaikka töitä olen tehnyt ahkerasti koko aamun. Minä kun menen toimistolle seuraavan kerran vasta perjantaina (huomisesta torstaihin olen koulutuksessa), niin nyt tämä etäpäivä tuntuu ihan siltä kuin lintsaisi...
Meillä Saana yski aamulla aika lailla, meinasin jo jättää hänet kotiin, mutta neiti itse niin halusi hoitoon ja kun yskiminenkin loppui, kun oli vähän aikaa pystyssä, vein sitten kuitenkin molemmat muksut hoitajalle. Haen heidät kyllä jo puoli kolmelta, eli saavat vähän lyhyemmän hoitopäivän. Jotenkin kivempi tankata heille läheisyyttä, kun on sitten kaksi yötä pois kotoa...
Lueskelin noita viikonlopun kirjoituksiani. Minähän toistin itseäni oikein urakalla... Pitäisi varmaan aina lukea edellinen kirjoitus ennen kuin kirjoittaa uuden. Muistaisi paremmin, mitä on kirjoittanut.
No joo, kuten näette, minulla ei ole mitään asiaa. Niinpä lopettelen. Tuulian perheelle pikaista paranemista!
Terhi&muksut
Hei vaan taas.
Täällä lupaavasti h-hetki lähestyy, kun raskausviikkoja jo 37+3 takana. Meneillään vielä makkarin remppaa, joten ei vielä hoputus päällä vaan jalat ristissä rehkitään.
Leolla (maalispojalla) on ollut jo par kuukautta äiti-vaihde päällä, joten muutos tulevasta kai jollain tavoin käsitetty. Onneksi uhmaa ei juurikaan, joten neuvottelemalla usein isänkin apu ja seura kelpaa. Mutta huutoa varmasti luvassa, kun uusi asukki ja imetyssessiot alkaa..
Kivaa lukea vauvaperheiden arkea kahden tai useamman lapsen kanssa ja mahtavaa että plussanneitakin ilmestynyt taas! Itselläni hirvittää kaiken aloittaminen alusta kun maalispoju on vasta alkanut nukkua pitkiä kokonaisia yöunia, lopettanut tarhapöpöjen säännöllisen saamisen ja itsenäistynyt ihanan omatoimiseksi (=pukeminen, syöminen, jälkien siivoaminen ja itsekseen leikkiminen). Ihmettelen kyllä teitä, jotka olette ehtineet ja jaksaneet maalislapsen jälkeen jo toisen tarhaikäisen kasvattaa. Kyllä varmasti on jaksamista vaadittu, mutta nytpä saatte nauttia kaksinverroin.
Raskaus on mennyt ihan edellisen tavoin, neuvolamerkinnätkin lähes identtiset. Sukupuolitietoa on tyrkytetty ylimääräisissä seurantaultrissa (pienen mahani vuksi; sekin sama Leoa odottaessa), mutta olen saanut pidäteltyä uteliaisuuttani. Olen kyllä vahvasti siinä uskossa, että poikahan siellä on oltava kun niin samanlaisesti on kehittynyt. Onko teillä monilapsisilla näkemystä, onko tyystin samanlainen raskaus mahdollinen eri sukupuolten sikiöille? Ei sillä että sukupuolella olisi väliä, mutta olisi ihanaa nähdä millainen tyttöihminen meistä mieheni kanssa tulisi. Poika on niin isänsä kaltainen ja näköinen..
TAPANI MUKAAN tässä omaa napaa taas vaan. Tuulialle voimia lasten ja itsensä hoitoon. Turhaa stressata sairaslomapäiviä töistä, varmasti tarpeeksi huolehdittavaa ilmankin.
Millaisia joulukalentereja maalislapsenne avaavat ensi lauantaina?
mie, Leo ja hällä 37+3
täällä taas. Viime viikko meni töiden merkeissä öitä myöden ja viikonloppu vietettiin länsirannikolla Kaisan kanssa. Piti lähteä jo torstaina, mutta jäi yöunet välistä kokonaan pitkäksi venyneen purkukeikan vuoksi. En viitsinyt lähteä parin tunnin päikkäreiden voimilla ajamaan pimeyteen.
Nyt tässä koitan tsemppailla vielä viimeiset työt kasaan. Reilu viikko enää ja SE ON SIINÄ! Uuttakin on hakusessa, toivon mukaan tärppää.
En muista kaikkia galluppeja ja valokuvatkin on kaikki kotikoneella. Laitan illalla muistaessani. Kaisalla tukka hapsottaa sataan suuntaan, pitäisi ilmeisesti viimeinkin leikkauttaa sitä. Hameita neiti ei suostu käyttämään ja laukuistakin vain reput kelpaavat. Kaulakoruakin tärkeämpi on nuken kaulahuivi, jota Kaisa käyttää itse kaiken aikaa. Myös nukkuessaan. Ei mikään prinsessa siis.
Kaisa ei juuri nukahda autoon, mutta jos niin sattuisi käymään, niin siirtäminen ei todellakaan onnistu. Neiti herää jo siihen, kun moottori sammuu..
Joulukalenteria en ole vielä hankkinut, mutta ihan kuvakalenteriin taidetaan päätyä.
Eipä tällä kertaa muuta mielessä. Kuullaan taas!
kua ja Kaisa
Kiva kuulla Pääsiäisäidistä! Ja mukavaa, että kohta saadaan taas jännätä vauvauutisia ;-)
Piti kommentoida noita raskauksia. Minulla molemmat raskaudet ovat olleet aika samanlaisia, Saanasta tosin alkuun enemmän pahaa oloa ja muutenkin vähän hankalampaa, mutta sitä selittää varmaan se, että oli esikoinen, jonka kanssa piti olla, kun olisi halunnut vaan nukkua... Mutta kaikki neuvolakorttimerkinnät olivat samanlaiset, painokin nousi samoilla viikoilla enemmän, maha kasvoi samaan tahtiin jne. Sykkeetkin olivat koko ajan samat kummallakin. Saanan paino- ja pituusarviot olivat yliaikaultrassa täsmälleen samat kuin seikoisella syntyessään (Nuutti syntyi viikoilla 40+3), samoin rakenneultrassa mitat olivat lähes samat. Odotin siis vahvasti poikaa Saanastakin, joten yllätys oli melkoinen, kun tulokas olikin tyttö... Eli meillä oli kyllä turha tuijotella mihinkään ennusmerkkeihin ;-)
Terhi
Alkuun Tuulian perheelle todella pikaisia paranemisia!Kurja kun sairaudet jatkuvasti rassaavat.
Meillä takana ihan kamala viikonloppu!Juuso laittoi parastaan kiukkuamalla melkein joka asiasta.Nyt näin monen viikon jälkeen voin kertoa että nyt rupee oikeesti jo ahistamaan täällä anoppilassa asuminen.Kun nyt nuo appivanhemmat,varsinkin anoppi on ruvennut puuttuman Juuson kasvatushommiin ja tuntuu ettei poikaa saisi yhtään komentaa....Just joo,annetaan uhmaikäsen tehä mitä vaan...onneksi on pelkkä sanominen riittänyt anopille ja oon saanu ees jonkinlaista " kuria" pidettyä.
No ONNEKSI ei ole enää kuin 3 viikkoa siihen kun päästään muuttamaan!!!Elikkä 14.joulukuuta koittaa se hetki.
Joulukalenteriksi Juusolle ostetaan suklaakalenteri,oli viime vuonnakin.
Minä kävin ostamassa Juusolle gore-tex kenkiin sellasen sekotesukan lämmikkeeksi, kun pojalla tuntuu olevan varpaat kylmänä.Jännä juttu kyl, kun viime jalat olivat Vikingeissä lämpöset ja nyt saman merkkiset ni nyt sit aina kylmät jalat...
Illalla ois sit bodypump:ia tarjolla.Ai niin, KALAMAMIA huhuilen,lähetin sulle kuvia Juusosta, tulikohan perille???
Suohomppeli81 ja Juuso
Nyt ne kumpikin nukkuvat yhtä aikaa! (kop kop kop)! Kohta kokeilen itsekin korvalle.
Näinköhän Pääsiäisäidille tulee joulupaketti aattona?
Myös mulla kumpikin raskaus oli täsmälleen samanlainen, ei yrjötystä, eikä muita oireita, paino nousi samalla tavalla ja mun mielestä mahakin näytti ihan samanlaiselta. Väsymystä oli kyllä toisella kerralla, mitä ei Maalistyttöä odottaessa ollut, mutta kuvittelisin sen johtuvan siitä, että kotona työpäivä jatkui rankempana palkkatyön jälkeen, kun tyttö tarvitsi oman osansa. Ensimmäisellä kerralla voi nostaa jalat ylös illalla kaikessa rauhassa.
Mä olen vuosia sitten hyödyntänyt lankakorin jämäpalat kutomalla ne pieniksi sukiksi joulukalenteriin. Noihin sukkiin laitan pieniä rusinarasioita, pähkinöitä ja banaanilastuja sekä muita kuivahedelmiä. Tylsää, mutta käytännöllistä, kuten muukin mun joululahjakäytäntö.
Joulukoristeet virittelen esiin samaan aikaan kalenterin kanssa.
Nyt menoksi
korvapuustit
Kiitoksia, sitä paranemista täällä toivotaan.
Mimmillä molemmissa korvissa tulehdus, keuhkot vinkuu ja rohisee. Jos kuume ei laske kahdessä päivässä joudutaan lastenosastolle. Penisiliinikuuri ja yskänlääkettä+kuumelääkkeet. Nytkin kuumemittari näytti tasan 40.0.
Moonalla myös keuhkot huonossa kunnossa, vinkuu ja rohisee. Samoin osastolle jos ei kuume laske kahdessa päivässä. Korvat olivat kunnossa. Sama lääkitys.
Miulla myös keuhkoissa vinkumista/rohinaa ja molemmissa korvissa tulehdus. Sain antibioottikuurin, korvatipat ja yskänlääkettä joka niin vahvaa, että resepti jäi apteekkiin. Ihan kuin mie nyt mitään kolmiolääkkeitä voisin ottaa, kun yöllä pitää herätä sen sata kertaa. (Isi kun ei taas kelpaa yöllä peittelemään ja lohduttamaan) Tämä viikkoa sairaslomaa koko naisjoukolle. Lepoa joo, sehän onkin helpommin sanottu kuin tehty.
Kohta tosiaan saadaan vauva-uutisia!! Ihanaa, niitä odotellessa.
Kualle jakamiset loppurutistukseen!!
G: Meillä on nallepuh ja koiramäki kalenterit, sekä itse askarteltu kalenteri, eiköhän ne suklaisetkin sitten vielä tule.
Jotain muutakin..mut nyt tuli dementtia.
Tuulia
Heti alkuun Kalamamille kiitoksia kuvien välityksestä!! Ihania mussukoita Tuulialla ja Lapulla! Santun näin silloin vauva-aikana maalismammojen treffeissä. Taisi olla silloinkin tuollainen nappisilmä. Muilta ei ole vielä kuvia tullut, joten lähetelkäähän!
Tuulian perheen sairastelut kuulostaa kamalalta! Muistuu ihan mieleen meidän viime syksy, kun lokakuussakin taisin olla " lapsi sairas -päivillä" neljänä peräkkäisenä viikkona ja käytiin silloin myös sairaalan antibioottitiputuksessa. Onneksi se sitten jossakin vaiheessa hellittää! Toivottavasti paranette pian ja kohta olisi kaikki pöpöt koettu. Muistan, että lääkäri " lupasi" , että jouluun mennessä on kaikki normaalit pöpöt kierroksen tehneet ja sen jälkeen helpottaa. Meillä se onneksi piti paikkansa. Keväällä sairastettiin vain kaksi/kolme kertaa, mikä tuntui todella vähältä sen kamalan syksyn jälkeen =)
Joulukalentereista oli puhetta. Meillä Lauri saa Puuha Pete -suklaakalenterin. Mites teillä muilla on tilanne joululahjojen suhteen? Meillä niiden hankinta on aivan vaiheessa. Tänään sain hankittua vasta ensimmäisen lahjan, joka on hinaaja-auto Martti. Sen verran ollaan edistytty, että ollaan askartelemassa Laurin kanssa kirjettä joulupukille. Tänään leikattiin lelukuvastoista mieluisia kuvia ja huomenna sitten liimaillaan ne kirjeeksi. Ennen joulupukille toimitusta kirje kiertää ensin mummojen kautta =) Lauri on kirjeestä ihan tohkeissaan. Kuvat ovat tällä hetkellä kannellisessa rasiassa ja niitä pidetään nyt suurena aarteena. Vielä kun sitä saisi itse aikaiseksi myös hankkia niitä lahjoja... Tuntuu ettei kaupoissa käymiseen ole kertakaikkiaan aikaa! Eikä paljon muuhunkaan...
Josko sitä hiippailisi kohta unten maille. Viimeisillä voimilla täytyy vielä tämä viikko raahustaa. Perjantaina koittaa sitten lähtö Lappiin viikon lomalle. Mökkiin on tulossa yhteensä 8 lasta, joten saas nähdä käykö se lomasta laisinkaan...
terkuin Hurtta
Eilistä yhteisten päikkyjen autuutta kesti kaikki kymmenen minuuttia, että siihen malliin... Tänään käytiin mummilla aamupäivällä, ja maalistyttö nukahti heti sieltä tultuaan, nyt on taas pikkuveikan vuoro pitää äidille seuraa.
Ihanan valoisaa on ulkona, kun on hiukan lunta maassa.
Onkohan mun lähettämät kuvat tulleet Kalamamille asti? Mulle on tullut Hurtan, Lapun ja Tuulian lasten kuvat.
Nyt voisi taas kokeilla, nukuttaisiko pienintä...
korvapuustit
Kauhean kuullosta Tuulian perheen sairastelut, hui kamala! Taitaa olla ärhäkkää influenssaa tai sit jotain rs-virustakin pian liikkeellä. Täällä päin ainakin aika monella. Pelottaa tuon vauvelin puolesta! Ja toki maalisneidinkin mut vauva joutunee sairaalahoitoon jos joku pöpö iskee.
Korvapuustit: Meil oli eilen ihan sama tilanne, 15 minsaa oli meillä yhteinen uniaika. Eilen aattelin että tuo pieni imee miut kuiviin ja lutuutti tissillä ja valvoi kuusi tuntia!!! Siis jaksoi valvoa! Puol ysi sit illalla simahti reppana viimeinkin. Joka aamu meil alkaa puol 5 kantoralli. Pienellä on just sillon pahimmat vatsavaivat ja pakko kanniskella ettei esikko herää huutoon. Tänään ei sit sen jälkeen nukkunutkaan enää.
Kohta lähden ekalle pidemmälle vaunulenkille kun haen esikkoa hoidosta. Hällä pari pvää viikossa hoitoa, lähinnä askartelu- sun muut aktiviteettipäivät. Matkaa tulee yht joku 6 kilsaa.
Mutta heippa kaikille!! Yritän miekin laitella niitä kuvia jos jotain viisaita löytäsin.
T: Nasulina, Noora neiti ja pikkuneiti jo 3 viikkoa
Ensi alkuun pahoittelut, että mun kuvien lähetys on kestänyt. En ole ollut koneella moneen päivään. Nyt lähetin juuri maailmalle Korvapuustien, Telin ja Suohomppelin lapsosten kuvat sekä kuvat omista lapsosista : )
Jos joku haluaa vielä kuvia lähetellä niin lähetä viestiä osoitteeseen kalamami@netti.fi niin saat mun " oikean" osoitteen : )
Meillä oli sunnuntaina esittely niin koko lauantai tuntui menvän sivoamiseen ja kapassa käyntiin. Sunnuntaina oli esittely ja sot me vanhemmat lähdettiin viihteelle ja vietiin lapset hoitoon. Mentiin Helsinkiin Alice Cooperin keikalle. Oli oikein mukava reissu vaikka paluumatkalla hieman pelottikin miehen veljen vaimon kyydissä. Hän vähän hurjasteli...Jäätiin sit anopin ja appiukon luo yöksi ja sieltä kotiuduttiin vasta eilen kun mies pääsi töistä.
Tuulian lasten tauti kuullostaa ärhäkältä. Toivottavasti ovat jo paremmassa kunnossa. äläkä sitä mieti, että joudut olemaan pois töistä. Et sinä sille mitään voi, et sinä laiskuuttas poissa ole!
Suohomppeli pääsee jo kolmen viikon päästä uuteen kotiin! Ihanaa! Mitäs teillä siellä tällä hetkellä tehdään? Me käytiin sunnuntaina tontilla ja siellä oli aloitettu tapetointi!!! Tuntuu että nyt on yhtäkkiä kauhean pitkällä tuo talo vaikka joskus ensi vuoden puolella vasta päästään muuttamaan.
Mitäs vielä. Nyt ei tule muuta mieleen. Täytyy antaa ton pienen rueta iltatorkuille. On ihan väsynyt.
Ai niin, rupeaako muutkin jouluihmiset laittamaan kotia jouluasuun ensi viikonloppuna kun on pikkujoulu??? Mä ajattelin laittaa verhot ainakin... : )
Kalamami, Henri ja Eeli
nukuin päikkärit seiskan pintaan ja nyt ei sitten väsytä tietenkään. Eipä tässä mikään kiire petiin olekaan, mieskin on pelaamassa tennistä.
Perjantaina on tarkoitus laittaa joulua kotiin. Mä laitan pikkujoulukuusenkin. Ollaan tavanomaiseen tapaan koko jouluviikko maalla, joten kotona vietetään pikkujoulua ja oikeaa joulua juhlistetaan sitten siskon luona. Valot parvekkeelle, Kaisan huoneeseen tähti ikkunaan ja kukkatukusta joulukukkia. Pöytäliinat vaihtoon ja voishan sitä tänä vuonna harkita jouluverhojakin.. Loirin joululevy soimaan ja lasillinen glögiä. Joulufiilis on siinä! Maltanko perjantaihin edes odottaa.
Vaikka kuinka pinnistän, ei järkeviä ajatuksia mielessä. Poistun siis ja palaan taas mieli toivon mukaan hitusen kirkkaampana.
kua ja Kaisa
Päivystyksessä meni tämä aamupäivä. Tytöillä edelleen kuume ja lisäksi silmätulehdus. Nyt sitten kaikkien muitten lääkkeitten lisäksi vielä 5xpvässä silmätippoja. Verikokeissakin käytiin ja saatiin pois suljettua keuhkokuume. Nyt taas katsellaan perjantaille mikä olo, vai takaisin lääkärille. Rankkaa.
Nyt käydää päikkäreille koko sakki, Isikin on kuumeessa kotona.
Tuulia
Tuulian porukalle voimia! Tuossa rupeaa jo huumori loppumaan.
Kiitos, Kalamami, kuvien välityksestä. Mahtoiko olla tuloksekas esittely teillä?
Minusta on hauskaa katsella noita teidänkin lasten kuvia. Jotenkin nämä maaliksetkin näyttävät niin isoilta tytöiltä ja pojilta jo. Kovin monen teistä kasvonpiirteitä en muista enkä ole läheskään kaikkia nähnytkään, mutta ainakin Tuulian ja Telin lapsilla oli selvät äidin kasvonpiirteet.
Meilläkin pienin on ruvennut viettämään enemmän aikaa hereillä. Viime yö onneksi meni suhteellisen vaivattomasti. Hyvä näin, niin on heti aamulla parempi usko tulevaan päivään. Joka aamupäivä ollaan oltu hieman ulkona. Jos isosisko on kotona, niin ollaan omalla pihalla, ja kaksistaan käydään kaupassa. Tänään käytiin plokkaamassa joukukorttikuvat.
Onko Nasulina sulla kaksostenrattaat, seisomalauta vai jaksaako isosisko jo kävellä noin pitkän matkan? Olen ruvennut harkitsemaan seisomalaudan hankkimista, niin pystyttäis kimpassa laajentamaan reviiriä hieman. Onko kellään antaa vinkkejä hankintaan, mitä kannattaa ottaa huomioon?
Aurinkoista päivän jatkoa!
korvapuustit
Tuulian porukalle paranemisia!
Korvapuustit: seisomalaudasta: Mulla olis ylimääräinen, muistaakseni brion perusseisomalauta. Jos siis sopii sun kärryihin. On melko yleismalli, " napsautetaan" kiinni vaunujen tavarakorin alla olevaan poikkirautaan. Mulla ei aikanaan ollut brion vaunuja... Käytetty vajaan yhden talven. JOs kiinnostaa voin tuoda esim jumboon näytille. Muistelisin sun kertoneen asioineesi jumbossa;-)
Muuten kuuluu tavallista arkea. Jouluvaloja olen jo jonkinverran laitellut, liinat vois tosiaan viikonloppuna vaihtaa. Joululomaa odotellessa välipalan tekoon.
Voi itku Tuulia, ei varmaan riitä huumori enää tuohon sairasteluun! :/
Miekin kävin eilen päivystyksessä, iski julmettu virtsaröörintulehdus ja tottakai näin synnytyksen jälkeen on mentävä heti näytille kun nosti pientä lämpöäkin. Tänään sit kävin uudestaan vielä verikokeissa, ei taida onneksi olla muuta kuin tuo tulehdus...ei siis ole mennyt esim. munuaisiin jota pelkäsin selkäkivun vuoksi. Lääkekuurilla ja juomisella pitäis selvitä.
No yö meni taas tunnetusti ihan penkin alle. Pieni neiti nukahti jo klo 18 yöunille joten arvata saattaa loput. Noora neiti sit taas lähempänä klo 23! Voi kääk tuon tytön unia, nytkin seikkailee pitkin taloa vaikka pitäis päikkäreille käydä. No pieni sit heräs syömään klo 24 ja joskus kolmelta. Heräs sit puol 5 eikä enää nukkunu.
Rattaista korvapuustille: Mie hommasin Emman edullset tuplarattaat ja kantokassin, maksoi uutena vajaat 300 ekua. Myö kävellään kuitenkin lähes päivittäin kuutisen kilsaa.
Nyt on mentävä, moikka!!
sengi73:
JOs kiinnostaa voin tuoda esim jumboon näytille. Muistelisin sun kertoneen asioineesi jumbossa;-)
Olisipas hyvä, jos sitä pääsisi kokeilemaan koko porukalla! Mulla on Oran yhdistelmät, eikä Jumboon tosiaan kuin kivenheitto.
Laitatko mulle viestin korvapuustit@suomi24.fi , niin sovitaan treffit!
Tosi reipas tyttö sulla, Nasulina, kun jaksaa kävellä noin pitkälti. Mä en ole edes kokeillut kuin ihan lyhyitä pätkiä, kilsa tuottaa jo melkoista narinaa. Paranemista ja parempia unia sullekin!
Sitten maalistyttöä noutamaan.
korvapuustit
Täällä minä kipeenä.Pientä lämpöö,toooodella kuiva yskä ja molemmat korvat kipeenä.Yhden kuurin jo korvatulehdukseen olen syönyt,vielä en ole lekurille soitellut mutta epäilen taas korvien tulehdusta.
Kiitos Kalamamille kuvien välityksestä!!Meillä on rakennus siinä vaiheessa,et viimesiä kalusteista laittoivat tänään paikalleen kodinhoitohuoneeseen ja saunan panelointi oli menossa.Sit on enää laminaatin laitto lattiaan sekä lattia/kattolistojen laitto ni sitpä alkas valmista olla ja mä pääsen alottaan suursiivousta!
KUA:lta pitää kysästä,mistä ootte hankkineet ton uima-altaan, joka tossa kuvassa oli?Näytti ihanan tilavalta!
Nyt pakko mennä vaaka-asentoon,olo ihan kamala.
Suohomppeli81 ja Juuso
Täällä silmät ristissä odotan, että pääsee nukkumaan. Santulla on ollut kummia vatsavaivoja viimeiset pari yötä ja hän on pitänyt muo hereillä ihan kiitettävästi. Heräilee tunnin välin voivottelemaan ja vinkumaan vatsaansa. Mikään ei tunnu auttavan. Päivällä on ollut ihan kunnossa. Käytiin tänään lääkärissä, kun on niin kummallista. Otettiin ihan verikokeetkin, mutta mitään ei löytynyt. Perjantaihin saakka saa valvottaa ja sitten tutkitaan kunnolla, jos kivut eivät ole kadonneet.
Tuulian perheen taudit kuulostavat aika hurjilta. Toivottavasti paranette pian ja pääsette nauttimaan joulunalusajasta terveinä.
Kiitos kalamaille kuvien välitystoiminnasta. Olipas kiva taas nähdä kuinka lapset ovat kasvaneet ja tosi ihanaa oli nähdä näitä " uusia painoksia" .
G. Joulukalenteri hankittiin eilen, kun esikoinen laski huolestuneena öitä joulukuun ensimmäiseen päivään. Tytöllä on Legon Belleville-kalenteri ja Santulla Puuha-Pete suklaakalenteri. Sovittiin, että saavat välillä avata toistensa kalenterit, että toinen saa välillä suklaan ja toinen sen lelun.
Nyt tuli lorun loppu. Jätkan myöhemmin.
t.lappu
Mimmillä kuume paukkui yli 40 viime yönä, nyt onneksi on laskenut. Jo eilen illalla hätyyteltiin 39.9 neljän kympin rajaa. Moonalla pikkusen vähemmin. Liekkö lapsille keuhkoputken tulehdus, yskä ainakin viittaisi siihen. Meillä on vasta klo 15.10 lääkäriaika. Se on erittäin huonosuomi lääkärille, josta en tykkää yhtään.
Vähillä unilla mentiin viimekin yö. Oma olo kaikin puolin kurja. Mitähän ne ajattelee miusta töissä, kun siellä en paljon ole viime aikoinan olla. Tuntuu kauhealta..
Enpä tässä ennetä enempää, pitää jotain aamupalaa saada likoille menemään alas. Jogurttijuomat on hyviä, niillä me ollaan eletty muutama päivä.
Tuulia