* * * Kohti Adventtia SYYS-04 * * *
Huomenta... Viikon työt taas alkamassa. Kohti joulukuuta mennään ja pienet innokkaat joulukalenterin avaajat lienevät jo täpinöissään...
Kommentit (48)
aamun musapläjäys:
Jatu, mäkin tuun Bon Jovia kattoon!! Varasin liput heti aamu ysiltä kun ne tuli myyntiin!!
Eput ja Juice, jee jee! Nykyään en enää paljoo kuuntele mut aikoinaan paljonkin, lempibiisit vaihteli tilanteen mukaan. Eput näinkin livenä ekaa kertaa just viikko sitten Ideaparkissa! Tosi rautaista menoa vielä nytkin, heittivät sikapitkän keikan. (Lauri Tähkäähän mä menin sinne katsomaan, oli eppujen lämppärinä...)
Epuista sanoisin et esim, kitara taivas ja tähdet ja valkoinen kupla, njet njet jne. Myös uudella levyllä hyviä biisejä. Juiselta harvinaisemmat biisit, mut nimet on nyt unohduksissa, mulla juicea vaan kasetilla kasarityyliin... aamudementian piikkiin laitan.
Alli, ootko käynyt kattoon sen vuonna 85- musiikkiteatterijutun? Sitä on kehuttu, mä en ole nähnyt mut lukemani perusteella ajattelin et voisit tykätä.
Nyt aamupalaa, pojilla nälkä jo. Voikaa hyvin rakkkat!!
äitikuu ja iloiset pojanvesselit
Minä en ole nukkunut juuri ollenkaan. Voi hemmetti! Tätäkö tästä nyt piti tulla.
80-luvulla oli myös Dingo, olin silloin konsertissakin, yksin! Bon Jovi oli jees, voisin kyllä lähteä konserttiin vieläkin, vaikkei ihan mun tän päivän musikkimakua olekaan.
Lähden jatkamaan aamutoimia. Hyvää viikkoa kaikille!
T: Ynis
me laulettais sulle Ynis tuutulaulu ens yöksi. Syysmammat yhtenä kuorona ympäri Suomea. Klo 23 tasan. Mikä biisi, repertuaarissa olis peikkoäidin kehtolaulu ja tuu tuu tupakkarulla, sininen uni tai sit levon hetki nyt lyö. Vai nukahtaisitko paremin Dingon teksteihin, nekin on kaikki ulkomaistissa vielä. ;) Mäkin heräsin klo 5 pikkuisen maitohuuteluun ja en sit saanut enää unta heti sen jälkeen, vaikka pojat nukkui kasiin. Taisin aamu kuuden jälkeen nukahtaa mut uni oli tosi kevyttä.
Syyspoika kyselee et mitä jos kummitus tulee. Mistähän se noita keksii. Mä sanoin et keitetään sille kummitukselle kahvit... ;) Tai jos se on pieni ni pyydetän sitä leikkimään meidän kanssa.
äitikuu, joka on vieläkin vähän dingofani....
Tai no, loma ja loma, illaksi menen vielä yliopistolle, mutta töihin ei tarvii mennä koko viikkona :-)
Lilli on päiväkodissa vaikka minä olen kotona - ennenkuulumatonta! Minulla oli aamulla keskustelu Lillin opettajan kanssa - on kyllä ihan eri neiti tarhassa ja kotona meillä. Ujo ja varautunut Lilli on vieläkin, vaikka valtavia edistysaskeleita jo on tehty. Onneksi päätettiin laittaa Lilli päiväkotiin, kun saatiin valita pph:n ja päiväkodin välillä. Luulen, että Lilli olisi vielä paljon varautuneempi jos olisi pph:lla.
Ajattelin käydä tänään ripsien ja kulmien värjäyksessä, ja lasten joulukalenteriin - siihen, jonka olen itse ommellut - pitäisi käydä hankkimassa sisältöä. Myös viimeiset tutkimuslupahakemukset gradua varten pitäisi laittaa menemään. Eiköhän tässä päivä kulu jotensakin.
Kukkuu lienee laittanut eilen jouluvalot? Monella muullakin taitaa olla samat puuhat. Minua ei enää huvita jouluvaloja laittaa ulos, kun ne yhtenä vuotena varastettiin :-(. Mutta jouluverhot silitän ja laitan ikkunaan, ehkä jo tänä iltana yliopistolta palattuani jos telkkarista tulee jotain kivaa katsottavaa. En jaksa silittää ellen samalla katso telkkaria :-)
Ynikselle tuutulaulun laulamiseen voisin yhtyä myös minä :-). Mutta klo 23 olen itse jo unten mailla, voitaisiinko laulaa vähän aiemmin? Kauniita unia Ynis!
Kiva että T-P:llä on ollut mukava päivä ja miehen kotiinpaluu!
G: Eppujen biiseistä, hmm, en ole koskaan kovin paljon Epuista välittänyt, mutta onhan niitä jotain hyviä. Kitara taivas ja tähdet, vaikka se onkin puhkisoitettu, voi kuinka me sinua kaivataan, varaani, jne. Juicen parhaimmistoa on Pyhä toimitus - Juicen oma esitys siitä kappaleesta vaan ei ollut kappaleen tasoinen. Se kuulostaa paljon paremmalta jonkun muun laulamana. Popeda on, ja oli, kuitenkin huomattavasti parempi ;-).
Rosalle syömisiä ja Minille myös! Siinäpä olisi sopiva joululahja! Enkeli, jos saat Ynikseltä maksa- ja porkkanalaatikon, niin meiltä saisit peruna- ja lanttulaatikon, jos kelpaa? Tehdään sen verta enemmän, samalla vaivalla se tulee. Meillä ei maksalaatikkoa syödä jouluna, se lienee paikallinen perinne?
Nyt ripustan pyykit ja sitten tutkimuslupahakemusten kimppuun! Mukavaa viikkoa kaikille teille rakkaat!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Minäkin nimittäin olen toivon mukaan unessa klo 23:) Tosin ei toi iltauni olekaan se suurin ongelma, vaan viime yönä valvoin noin 2-5, sitten nukuin ehkä puoli tuntia ja taisin herätä omaan parkaisuuni, kun näin ahdistavaa unta. Lapset huusi ja rääkyi aamulla klo 7-8 tarhaan lähtöä enkä sen jälkeen enää kauaa viitsinyt yrittää pakkonukkua.
Söin alkupalaksi minttukrokanttisuklaata, nyt lounaalle:)
Toivon itsekin nukahtavani siihen aikaan, ja herääväni vasta kännykän herätykseen klo 6...
Mullakin liput kesäkuuksi Bon Joviin - siinä on mieletön esiintyjäporukka, vaikkei kaikkia kappaleita ulkoa osaisikaan :-)
Pankkihommia pitäisi näpytellä...
Keilin
Melkeen innostun. Huolisko joku mut seuraansa konserttiin? :) Paikkoja näyttää olevan vielä vapaana kaikkiin katsomoihin. Minne olette menossa?
ja kovin ma fiiliksissä.Selasin taas työpaikkoja,jos kuiteski ettis jotain muuta :-/ Säännöllinen osa-aikatyö edellee toiveissa.
Typy otti taas kunnon uhmakohtaukset..millon helpottaa???Tuppaa kotimatka olemaan pelkkää huutoa ja aika pitkälle iltakin.Ihan vaa kiukkua millon mistäkin.Esim.mun pitäs mennä rappusia tai hissillä ihan niinku neiti käskee ja kun en tottele on huuto kamala ja minä olen tuhma ja vaikka mitä!
Ynis:Mäki olin Dingon keikalla yksin.Dingo oli paras! sillo joskus... ;-)
Kiva et BonJovii lähtee muitaki kattoo.Meilläki mies alko jonottaa lippuja heti ysiltä,ois tahottu katettuu katsomomut ei päästy..En muista mihi katsomoon.liput ei ole vielä tullu!!!Pitäskö jo huolestuu????
Jos tää ois sängys 23aikaa ni hyvä!Kovin tahtoo mennä valvomiseks :-/
Vklna kyl pilkin sit sohvalla...
jatu
Meinaan ylimääräisenä äitiyspakkauksen LORULEIKKI-kirjaa?
Voisin maksaa siitä jotain, mutta en kauhean paljoa :)
Pusaan miehen veljen vaimolle äitiyspakkausta (meillä kun noita vaatteita on). Hän onpi ruatsinsuamalainen (eli puhuu prinsessakieltä, kuten Hellu sanoo), joten siitäkin syystä tuo maailman paras kirja olisi oiva. Omastani en luovu, koska Elmo lukee sitä joka päivä.
Pusi pusi,
m:)
Ilman muuta mukana syysmammakuorossa :) Kyllä mahtaa Ynikselle tulla hyvät unet, kun sydämessään sen tuntee, miten mammat ympäri suomen laulelee hänelle.
Mulla on äänikin avattuna, kun olin illalla kuoroharjoituksissa ja lasten unilaulut oo laulanu sen jälkeen. Oli aika huvittava tilanne harkoissa. Enpä usko, että moista ihan joka paikassa nähdään: mukana oli neljä kanttoria :) Ja tämä on kuitenki superpieni paikka. (eläkkeellä oleva, öitiyslomalla oleva, äitiysloman sijainen ja miehensä, joka myös on kanttori) Ja ainakin kolme näistä tulee myös pyhänä laulamaan hoosiannaa, että eiköhän mahda kajahtaa ;)
Appiukko soitti vähän ennen harjoituksia, et hän tulee lasten kanssa, et pääsen kuoroon, kun tiesi, että miehelle tuli palokunnan työtehtävä iltapv ja tuli kotiin vasta vähän mun jälkeen. Kävin tulomatkalla kaupassakin pikaseen, kun meni taas kaikki suunnitelmat uusiin puihin. Mutta sellaistahan se on itse kullakin syystä tai toisesta. Vähän kyllä meinas tympiä.
Tänään saatiin pitkästä aikaa kunnolla ulkoiltua kotikolmikon kanssa. Lumitöitäkin tein. Muu päivä menikin sitten melkein ruuanlaiton ja pyykkihuollon lomassa. Tosin reseptejä myös selailin ja tein kauppalistaa, et voi sitten leipoa sopivan tilaisuuden tullen.
Kyllä sitä pitää olla kaavoihin kangistunu. Yleensä katon ekaks s-pstit ja nyt ois ollu vielä pankkiasiaakin, niin palvelin onkin huollossa. Onneksi tänne silti pääsi.
Leikkasin tuossa ennen lasten nukkumaan menoa vielä esikoisen hiukset, kun niille on jo niin kauan puhuttu. Kyllä olikin rupeama, kun tukkaa on niin paljon ja valtava pyörre sekä hiuslaatu karheaa kuin hevosen harja. Mutta ihan hyvä siitä tuli. Miehenkin hiukset jouduin leikkaaman viime tipassa ennen ruokailemaan lähtö la iltana. Jotenki monet hommat tuntuu nyt takkuavan.
Aavis. Kiitos vinkistä! Olinkin taas unohtanut tuon nettitarjonnan.
T@hti
Ynis, maistuiko uni?
Meitä on tänään kotona kolme: Milo-esikoinen valitti aamiaisen jälkeen huonovointisuutta joten hän jäi kotiin. Ilmeisen turhaan, sillä jo tunnin päästä olo oli parempi. Oli varmaan syönyt aamiaista liian paljon/liian nopeasti.
Meiltä puuttuu vieläkin jouluverhot, en jaksanut eilen illalla. Eikä varmaan tänäänkään tule laitettua, mennään nimittäin Karen luokkailtaan lasten kanssa - mies on työpaikan pikkujouluissa ja tulee myöhään.
Hei te keillä on isompia lapsukaisia: Miten rajoitatte pelaamista, siis tietokoneella/pleikalla/pelikoneella? Me yritetään nyt sellaista systeemiä, että viikossa saa pelata seitsemän tuntia per nenä ja sen saa sitten jakaa oman mielensä mukaan. Mies teki Excelillä seurantataulukon :D johon jätkät sitten merkkaavat aloitus- ja lopetusajan pelaamiselleen. Millaiset systeemit teillä muilla on?
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
just olin tulossa pyytämään, että laulakaa tänä iltana myös. Nukuin ihan kohtuuhyvin viime yön:) Aamulla kävin labrassa, tulin keskustan kautta kotiin ja ohimennessäni ostin sammarit itselleni Sokokselta:)
Yritin iltapäivällä vähän loikoilla sohvalla, mutta työkaveri soitti ja juttelin vähän aikaa. Siitä piristyneenä kävin sitten koiran kanssa pitkän kävelylenkin.
Jos jotain positiivista tästä haluaa repiä, niin paino on hieman tippunut. Pikkujoulut vesilinjalla tekee hyvää:)
PuPi-asiaa tuli mieleen. Onko kukaan kasvattanut perennoja ruukussa? Miten ne päitäis säilyttää talven yli? Meillä toistaiseksi ruukut pihalla ja lumet jo sataa päälle.
Outoa. Lapset viihtyy keskenään. Nekkis jätti päikkärit väliin, kiukkuilta edessä.. Eilen oltiin miehen kanssa kaksin kaupungilla, oli kivaa! Ostin jouluverhot, jouluvaloja ja muuta joulutunnelmaa luomaan. Huomenna suunnataan vielä Minin ja miehen kanssa Itikseen, kun Nekku on kerhossa!
Ankkis ihanainen, kyllä kelpaa laatikot! :)
Jatu, voimia uhmiksen kanssa..kuulostaa väsyttävältä! Kunpa löytäisit vähemmän kuormittavan työn! Unohdin, et su meille tulee mun opiskelukaverit pikkujouluihin, ei päästä iltakirkkoon!
Ynis, unia toivotan sinne kovasti!
Mä valvoin myös muutaman tunnin viime yönä, lopun yötä Mini herätteli tunnin välein. En ymmärrä enää yhtään noita allergiajuttuja. Riisin oireiden jälkeen pidettiin kaks pvää ilman kiinteitä, et vatsa rauhoittuu. Annettiin maissia-löysä kakka, punainen alapää, ilmavaivat..punaisuus ei oo vieläkään hävinnyt. Aaargh. Pitää jättää soittopyyntö ravitsemusterapeutille, en enää tiedä mitä tehdä. Tuntuu, et jonkun olis ohjattava koko ajan kädestä pitäen..
Itku tuli lapsilta, pitää mennä..
Enkeli1 ja Nea+Mini
pudottaudun jälleen pinoon. Alan selvästi tointua viime kuukausien voimattomuudesta, kun energiaa riittää joka suuntaan. Ihanaa!
Mersu: meiltä tommonen kirja periaatteessa voisi liietä, mutta kannet on kulmista syöty, joten ei kovin uudelta näytä. Jos et muualta saa ja tuon haluat, niin laitan postissa tulemaan ilmaiseksi. Ehken sitäkään säästä.
Mitä tehdä Nöösän vanhoille kengille? En niitä viitsisi säästää, kun edelleenkin vauvakuume pysyy tiukasti muissa perheissä ja kaikesta mahdollisesta olen jo hankkiutunut eroon. Myydä en viitsi käytettyjä kenkiä, vaikka ne hyvä kuntoisia ovatkin.
Ynikselle makoisia unia ensi yöksikin.
Aha, Nöösällä on kakkahätä eikä yksin ole kiva kakata...Nih. =)
-Mimmuli
saa pelata/ katsoa kolmesti viikossa, kaks arkipäivää, 1h/kerta, viikonloppu 1,5h. Alku ja loppuajat noin suunnilleen ja joskus kaverin kanssa on saanut pelata extraa. nyt tosin sitä rajoitettava, koska kaveri viihtyy meillä kovin hyvin, ehkä juuri löysän suhtautumisen takia.
Kiitos mimmuli onnitteluista männäpäivänä!
Kiireinen,
Kukkuu
Meillä ei vielä pelata, mutta mies on keksinyt, että esikoisen vois opettaa kirjottamaan tietokoneella. Voisivat sitten miehen matkoilla chattailla keskenään. Joopa, joo. Onneksi on saamaton mies välillä:) Minä olen tarkoituksella ollut innostamatta lapsia koneelle, vaikka esikoinenkin osaa pk:ssa pelata jotain opetuspelejä tai tehdä tehtäviä. Tuntuu, että tietokoneet on vähän liiotellussa roolissa ihmisten elämässä nykyään (joo, täällä sitä itsekin kirjottelen).
Mimmuli, minä olen vienyt käytetyt kengät kirppikselle myyntiin ja hyvin menevät kaupaksi. Jopa vähän kuluneemmatkin. Olen miettinyt, että vaikka ovatkin muovautuneet meidän lasten jalkoihin, niin jos joku haluaa ostaa omilleen, niin en viitsi roskiin heittää. Hyvälaatuisia kenkiä kuitenkin ovat olleet.
Nyt harhautui ajatukset muualle....
Meillä on viikossa kaksi pelipäivää, perjantai ja sunnuntai. Molempina päivinä saa pelata pleikalla tai tietokoneella max 1,5h/naama (joskus ei sitäkään). Joskus tietokoneelle saa poikkeustapauksessa mennä muulloin esim. katsomaan Bioniclen ohjeita tai kirjoittamaan joululahjatoivomuslistaa :), mutta ei siis pelaamaan. Lautapelejä meillä pelataankin sitten ahkerasti koko perheen voimin. Tosin nykyjään lähinnä viikonloppuisin, näin viikolla ei jaksu riitä, äidillä ainakaan.
Tulimme juuri Antsan kanssa satujumpasta. poika on hurjasti vilkastunut siellä ja pomppi Frööbelien palikoiden musiikin tahdissa innoissaan :)
Iltatoimiin mentävä, huiskis!
Saamuska♥
Juuri ja juuri oltiin vielä ykkössivulla. Pikaiset huomenet toivotan. Hyvin nukuttu yö takana ja jo toisena aamuna peräkkäin tulin töihin pyörällä, 9 asteen pakkasesta huolimatta. Aika tahmeaa on vajaa 10km talvikelillä ja hikihän siinä tulee kun ei tajua pukea oikein. Jos tarkemmin ajattelee mulla oli saman verran vaatetta nyt kun viime talvena -25 asteessa pyöräillessä. IHme kun tuli hiki:)
Mutta ollaan tehty näin, jotta Onni saa nukkua vähän pidempään aamulla ja toisaalta tänään mies tulee neljäksi tuohon mun työpaikan vierelle pelaamaan, joten saan siitä auton sitten ja haen Onnin. Eilen poljin töistä porukoille katsoon, miten äiti voi ja kyllä tuntui iltapäivällä 10km pidemmältä matkalta ku aamulla... Mutta selvisin:)
Nyt pitää lopettaa.
T-P
Jee jee tosiaan, pian saadaan avata joulukalenterin eka luukku. Toivottavasti ei kovin pahassa päänsäryssä, koskapa edellisenä iltana on meillä molemmilla pikkujoulut.
Sain eilen lakkolaisen kotiin iltapäivällä:) Oltiin aamusella kotona pihalla naapurin kanssa ja sitten super hyvälle lounaalle mummulaan. Ulkoilua ihanassa lumituiskussa Onnin ja serkkunsa kanssa ja sitten junalle hakeen miestä. Arvatkaas, ekaa kertaa varmasti vuosiin kävi niin, että tällaisen eron (muutama päivä) jälkeen mies tuli kotiin ja sillä oli ollut mua ikävä! Ihan kiva. Kiva ilta meillä sitten olikin. Vaikka meinashan se ilta saada taas kurjemman käänteen kun nukutuspuuhat meni puihin mieheltä... No siitä selvittiin ja sitten oli taas kivaa:)
Tänä aamunakin satoi lunta. Olisin varmaan muuten tullut pyörällä töihin mutten sitten jaksanutkaan. Pakko varmaan kerran pari tulla viikon aikana aina pyörällä, että Onni saa nukkua pidempään. Tänä aamuna oli taas niin vaikea saada se hereille ja nyt on vasta maanantai! Eipä tuo itselläkään ollut kovin köykästä nousta 5.55.
Ihanaa, pian on joulu. Jotenkin tänään tuli aamulla semmonen ihana, odottava olo. Viikonloppuna ajattelin laittaa jouluvalot, eli vähän aiemmin kuin yleensä, kun yleensä laitan vasta Itsenäisyyspäivänä.
Mukavaa viikon alkua!
T-P