oOo viikon 48 HELMInauha oOo
Tässä linkki edellisen viikon rauhalliseen turinointiin...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11761178&p=1&tmo…
Kommentit (58)
Kiva kun vanhoja tuttuja käy välillä moikkaamassa meitä![color=blue] =[/color][color=red])[/color]
[color=violet]
Ollaan lähdössä ulkoileen Peetun ja koiran kanssa. Täällä on perjantaisin aina toripäivä ja sinne suunnistetaan hakemaan mustaa makkaraa miehelle ja isoille pojille ruuaks.
Rokotuksesta ei ainakaan vielä oo tullu mitään oireita, ellei kiukkuisuus ole yksi niistä..!?
Eilis illan ja tämän aamun on poika ollut aika kiukkuinen, välillä oikeen naurattaa, kun ei itke vaan kiljuu kiukkusena jos ei asiat mee niinkun poika tahtoo =)
Virtuaalihali Hennalle vielä..!! ja jaksuja!!
Voi hitsi, mun piti soittaa koiralle rokotusaika..pitää mennä..
mammutti ja Peetu
..kiitokset kovasti tsemppailuista! :) kyllä musta pikkuhiljaa yön yli nukuttua tuntuu jo helpommalta. Nyt vaan on näin, ja vaikka tulisikin se isompi operaatio eteen niin mulla on silti jo kaksi ihanaa,tervettä tyttölasta. Niissä, jos jossakin on iloitsemista- pääasia että saa nyt itsensä kuntoon niin voi paneutua muuhun sata prosenttisesti.
Terveydestä puheenollen, esikoinen oli eilen siis hoidossa appiukollani, ja ei ollut syönyt päivän aikana oikeastaan mitään sekä oli kaikin puolin nuutunut. Kyllähän se selvisi kotiin tultuaan kun kuumetta oli 39 :( Pienempi ei ainakaan toistaiseksi osoita kuumeilun merkkejä..
Mies oli sitten fiksuna eilen jättänyt tämän pienemmän sängylle yksin istumaan siksi aikaa että käy kodinhoitohuoneessa riisumassa esikoiselta toppatamineet pois. Eiköhän vaan toinen tipahtanut sängyltä kovalle laminaatille! kerran aiemminkin on tippunut, mutta on mennyt sylittelyllä huuto ohi ja unohtanut koko homman mutta nyt huutoa kesti n. 2,5h- kipuitkua, ihan tauotta.
Soitin jo lastenpäivystykseenkin, mutta käskivät antaa vaan kipulääkettä- meni sitten ohi niin että saatiin illalla nukkumaan. Leuassa on komea punainen verestävä arpi ja mojova mustelma. Eniten huolettaa ettei tyttö ole sen jälkeen suostunut juomaan tuttipullosta mitään, yrittää kyllä mutta huuto alkaa samantien. Tuttia silti imee- voikohan leuka olla jotenkin ' vääntynyt' että juominen sattuu? pitänee koettaa lusikalla juottaa..
Mutta nyt ei muuta, kaupungille asioille ja kutsukortteja lähettelemään..
-Henna ja tytöt-
Onpas monenlaista juttua viikon aikana...Hennalle kaikki sympatiat ja jaksamista!
Itse olin leikkauksessa tiistaina ja koko päivä meni kyllä kipulääke huuruissa siellä sairaalassa. Onneksi pääsin jo keskiviikkona kotiin ja olenkin ihan hyvin tuon buranan voimalla täällä kotona jaksellut. Meillä pikkumiehestä tullut ihan isin poika nyt kun olin poissa ja en muutenkaan saa häntä toistaiseksi nostella (ei muuten tarvii pestä pyllyä vaan mies hoitaa =0)). Nyt sitten halitaan lattialla ja istuskellen.
Meillähän tuo pikkuinen on jo jonkun aikaa kävellyt itsenäisesti et sekin kyllä helpottaa tätä arkea kun ei tarvii kantaa joka paikkaan. Ja mies tosiaan vielä ensiviikon lomalla niin saan rauhassa toipua.
Sporttari: tuskailit sen Hipp-keräyksen kanssa...mulla olis niitä etikettejä muutama+puuropaketin koodi. Jos tarviit niin laita meiliä lapsoset@gmail.com
Itse en jaksa kerätä sitä pupua...
Ostin muuten sellaisen Eisbärcehin lämpöpussin. Ja vaikuttaa oikeesti toimivalta kapistukselta. Fleece puku ollut pojalla sisävaatteiden päällä ja hyvin tarkenee. Meillä aika avonaiset nuo kärryt ja mies on nyt innostunut lenkkeilemään kun poika päikyillä niin on kyllä hyvä et on sellainen tuulen pitävä pussi. Ja se on itseasiassa leveämpi ja pidempi kuin se meidän kärryjen oma ja varmasti myös lämpimämpi. Suosittelen =0)
galluppeja ei nyt muistu mieleen ja taidan lähteä loikoilemaan kun olen kerrankin yksin kotona. Äsken paketoin lasten joululahjoja...
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
calmus & pikkumies 10kk TÄNÄÄN!!! (Kohta on jo yksivuotispäivät...no okei odotetaan nyt ens vuoteen=0))
Tsemppiä Hennalle. Ja jaksamista. Ihme ettei ne pyytäneet näytille lääkärille siitä putoamisesta. Mutta ehkä ne tietää sen paremmin kuin mä. Toisaalta eihän sänky kovin korkea voi olla. Ja jos on itkuista sorttia, voi isompikin lapsi itkeä tunteja. Meijän 4-vuotias putosi lumikasasta ja meni ilmat pihalle, jonka johdosta itki ainakin 2h suoraa huutoa vaikkei todellisuudessa todennäköisesti sattunut kauheesti, pelästyi vaan.
Poika heräsi viime yönä vähintään kerran tunnissa. Se oli kolmas yö peräkkäin kun en nukkunut oikeestaan lainkaan ja se alkaa tuntua. Eihän poika muutenkaan koskaan öitä nuku kokonaan mutta muutama herätys on ihan ok ja ajoittaiset yksittäiset enemmän-riekkumisyötkin. Väsymystä lisää se, että olen yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa suuren osan viikosta päivin öin miehen gradunteon takia. Ihmettelen kuinka yksinhuoltajat jaksaa, koska mulle puolet viikosta-yksinhuoltajuus on liikaa. Se riittää jos mies pitää kotona ollessaan vauvaa vaikka vain yhden tunnin illalla ja voin itse sillä aikaa tehdä mitä tahansa muuta kuin passata lapsia, muuten jaksan yksin mainiosti koko päivän ja yön. Mutta jos ei ole sekunttiakaan omaa rauhaa edes paskahuussissa tai suihkussa aina neljään-viiteen päivään peräkkäin jonka mies on pois ja samalla ei saa nukkua yölläkään kuin tunnin pätkissä, menee kyllä hermo kuten nyt.
Miten tyhjennätte tiskikoneen vauvan kanssa/käytte suihkussa/vessassa kun vauva on koko ajan mukana? Mä joudun niiksi hetkiksi köyttämään lapsen vanhaan turvakaukaloon, koska muuten hän poistuu paikalta ja lähtee johonkin työntämään kamaa suuhunsa. Kävelee pätkän ja kaatuu ja nousee joka paikkaan + konttailee kovaa.Tiskikone ja imuri on supersuosikkeja -niiden kimppuun hän hyökkää heti kun kuulee niitä käytettävän! Mielelläänhän sitä on paljon omien superihanien lasten kanssa, en vaihtaisi todellakaan tätä työssäkäyntiin. Mutta jos sinne suihkuun vaikka saisi mennä yksin joskus... Se vielä menee kun ottaa vauvan mukaan vessaan koska hänhän on vauva, mutta kun samalla siinä on heti sekunnin päästä yleisönä myös isommat lapset uteliaine kysymyksineen: ahaa mitä teet äiti vessassa, tuliko pissi vai kakka ja oliko iso kakka vai oliko ripuli ja pyyhitkö jo jne.....
Okei oon vähä huonolla tuulella, lopetan.
Teinpä siinä " ohimennen" kunnon viikkosiivouksen, kun aamupäivän ulkoilu piristi niin kivasti!!
No oikeesti oli pirtee tai ei niin siivous oli suoritettava kun huomenna on tulossa vieraita! Samalla tosin kaivoin jo joulukoristeita esille ja lapset sai valita huoneisiinsa mieleisensä valot ja koristeet. Nyt on jouluinen tunnelma, piparin tuoksu vaan puuttuu =)
Ajatelkaas, huomenna avataan jo ensimmäinen luukku kalenterista!!
Jopas nyt Hennalla on huonoja päiviä..=/
Kuitenkin nuo lapset on aika kovaa ja joustavaa tekoa, joten toivottavasti teilläkin olla selvitty pelkällä säikähdyksellä putoamisesta!!
Meillä esikko vetäisi telkkarin päälleen ollessaan n.3-v!!
Se tippui suoraan naaman päälle ja pää iskeytyi lattiaan..
Kauhun vallassa nostin telkkarin naaman päältä pois ja odotin, että naama olis ihan tohjona. Otsassa oli n. 3cm aika syvä haava, josta tietenkin tuli verta ihan sikana. Vein pojan ensiapuun ja tikkejä tuli siihen 3kpl. Eikä edes aivotärähdystä vaikka pää oli kolahtanut kovaan lattiaan ja vielä painava telkkari mäjähti päälle!
Aika kestävää tekoa siis!!
TISKIKONEEN TYHJENNYS + MUUT HOMMAT kera vauvan:
En viitsi edes ajatella tyhjentäväni konetta jos ollaan Peetun kanssa kaksin! Takuu varmasti kiihtyy konttausvauhti jos kuulee tai näkee että avaan koneen. Siinä luukussa sitten roikutaan ja yritetään saada kaikkista astioista otetta.
Vessassa käynti tehdään yhdessä pojan tutkiessa pottaa tms.
Imurointi tapahtuu niin, että Peetu kävelee ja työntää imuria samalla eteenpäin. Ilme on hauska : suu korviin asti hymyssä ja tukka hulmuaa kun imuri puskee ilmaa perästä ulos =)
Pyykin pesussa poika auttaa myös mielellään; kiskoo rummusta vaatteita lattialle likaisetkin sitä mukaa kun saan niitä koneeseen.
Kyllä välillä on kiva kun saa tehdä hommia sujuvasti ilman äidin pikku apuria, mutta toisaalta on kiva seurata kun poika innoissaan on mukana touhuissa!
Parempaa mieltä kaikille huonotuulisille lähettelee
mammutti ja Peetu (su 9kk)
Hi hei! Huomenna on jo joulukuu!
Oltiin tänään aamupäivä Ronjan kanssa shoppailemassa joulujuttuja ostettiin ulos ihanat siniset super kirkkaat led-valot ja kullanvärisiä kimalleoksia. Löydettiin kirppikseltä jouluverhot keittiöön ja lyhty ulos. Kotona oli kamala kaaos, kun en ole jaksanut siivota muutamaan päivään, joten ei siinä muu auttanut kun alkaa siivous hommiin. Heinä76 kyselikin miten siivoilut yms onnistuu vauvan kanssa. No näin yh:na keksii ja kehittää pakostikkin kaikkia jippoja. Tiskikoneen täyttö ja tyhjennys on aivan mahdotonta Ronjan ollessa hereillä, siis se homma onkin mahdollista hoitaa vain päiväuniaikaan. Imurointi sujuu kun Ronsku työntää imuria samalla kun imuroin, joskus meillä on toki hieman erimielisyyksiä mihin suuntaan olisi seuraavaksi mentävä :)
Pyykkikoneen täyttö ja pyykkejen kuivumaan laitto on suht haasteellista, silläaikaa kun mä laitan pyykkejä narulle Ronja tyhjentää koko likapyykkikorin ja levittää allaskaapista kaikki vessapaperit ja siteet ja tamppoonit pitkin vessan lattioita ja joskus niitä löytyy myös esim kengistä joihin on tosi kiva piilottaa kaikkea mahdollista! Pölyjä pyyhitään yhdessä, Ronjalla on oma rätti millä huiskii ympäriinsä. Vessan pesun hoidan kun Ronsku nukkuu, koska siinä kuitenkin käytetään niin vahvoja aineita, samoin kuin lattioiden pesun. Suihkussa käydään yleensä yhdessä, niin että Ronja istuu vadissa missä on vettä ja noin miljoona erilaista kylpylelua ja minä istun lattialla valmiina nappaamaan kaatuavan/ poispyrkivän tiitiäisen samalla itseni pesten, joskus kun haluun ihan rauhassa (seisten kuten normaalit ihmiset) käydä pesulla, käyn illalla kun Ronja jo nukkuu. Silitys on myös listalla- kun Ronja nukkuu! Ruokaa laitetaan yleensä niin että lasten laulut pauhaavat täysillä ja samalla tanssitaan ja lauletaan Ronjalla oma kippo ja kauha joilla lattialla keittelee minkä tanssimiseltaan kerkeää. Iltapuuro keitetään yhdessä, Ronsku mun sylissä katsoo tarkkaa kun laitan hiutaleita ja usein komentaa tätätä jäkä jäkä jäkä jutuillaan ;)
Tänään siis suursiivottiin, vaihdoin keittiöön jouluverhot ja viritettiin ulos ne kimalleoksat ja valot isoon ruukkuun. Laitoin myös jouluvaloja sisälle ja nyt on ihanan jouluinen tunnelma. Huomenna aamulla pitäisi alkaa sen joulukalenterin maalaus makkarin ikkunaan :)
Ronja sai ihanan joulukalenteri kirjan naapurin pikkupojalta, jossa on jokaiselle päivälle pieni pätkä joulutarinaa siis sitä alamme myös huomenna illa lukemaan. Nyt iltakahvin keittoon ja BB;tä seuraamaan.
Henna._ viellä jaksamisia!
Äippä ja Ronja-tonttu
hyvää juustokakun ohjetta? Sellaista mihin ei tule liivatetta ja mikä paistetaan uunissa? Mulla on joskus tämmöinen ollut, mutten löydä sitä enään mistään ;(
Jos jollain olisi niin viittisitkö laittaa tänne?
Äippä taas,,
Piti ottaa sulamaan noita torttutaikinalevyjä, että pakkaseen mahtuu muuta, niin paistoinpa niitä tässä vielä ennen nukkumaan menoa.
Vielä tuosta touhuilusta vauvan kanssa;
Suihkussa käydään niin, että Peetu tulee ammeeseen (meillä siis -poreamme ilman poreita-amme =) ) johon oon laittanu tipan vettä, ettei käy huonosti vaikka kaatuu. Siellä poika polskii ja läträä kun minä suihkuttelen vieressä.
Toi poreamme ilman poreita tulee siitä kun kaikki jotka ekaa kertaa näkee sen niin sanoo, että -ai teillä on oikeen poreamme, johon vastataan, että -joo, ilman poreita =)
Juustokakkua johon ei tulis liivatetta ei löydy ainakaan multa ohjetta..
Mutta aivan sairaan hyvä valkosuklaa-juustokakun ohje kyllä löytyy jos joku haluaa! Helppo tehdä, ei paisteta ja maistuu ihan tajuttoman hyvälle!!
Nyt tortut pois uunista
m
Tosi hauskaa lukea, miten muilla selviydytään koti- ja pesuhommista :) Ja jännä kuulla, että kaikkien lapset tuntuu tykkäävän astianpesukoneesta ja imurista!! Meillä ihan sama ongelma toi tiskien laitto, että pitää tulla siihen kannelle keikkumaan ja tarttumaan astioihin. Yritän aina sillon laittaa lastenlevyn soimaan ; menee sit hytkymään kajareiden eteen, tai houkutella jonkun uusvanhan lelun kimppuun kauemmas. Tai sitten pitää vaan toisella jalalla estää ja olla ite jonglöörimaisessa asennossa..
Jos on jotain menoa aamupäivällä, niin paan itelle kellon soimaan ja käyn suihkussa ennen ku vauva herää. Jos taas herätään yhtä aikaa, niin sit menen suihkuun vasta kun beibi menee ekoille päikkäreille. Mut jos on pakko lähteä ulos ennen päikkäreitä, niin sitten pesen tukan lavuaarissa (josta voi vielä singahtaa helposti apuun jos tarve vaatii) ja käyn sen jälkeen superpikasuihkussa ja vauva siksi aikaa tutkimaan sanomalehteä tms. vähän matkan päähän.
Vetääkö muiden vauvat sähköjohtoja, räplää stereoita yms..? Nää on meillä tosi kiinnostavia. Entä onko teille putoamisten lisäksi tullut muita pahempia kolhuja?? Meidän poika on ruvennut nousemaan seisomaan tukea vasten, mutta aivan turhna aikaisin kun ei hallitse kroppaansa vielä kunnolla. Mietin että pitäs pyöristellä varmaan terävimpiä kulmia jollain turvallisemmalla kuin sinitarralla... Konttauskypärääkin meillä käytetään välillä kun pieniä kolhuja tulee aikasen useesti... Mut onneks eioo mitään pahempaa sattunut.
Niin ja saatiin sitten poika takaisin pinnasänkyyn nukkumaan yöt. Alkoi olla sittenkin liian vaarallista nukkua perhepedissä kun tää meinas kontata meidän yli... Nyt yöhihhuloinnit on rauhoittuneet huomattavasti. Ei heräile enää ollenkaan niin paljoa ja on alkanu rauhottua silleenkin, että osaa itsekseen nukahtaa välillä uudestaan ilman äiteen apua.
hennalle tsemppiä!
Taitaa Ronjasta ainakin tulla ;) Isäni ja äitini uusi mies ovat molemmat sähkäreitä niin ehkäpä sukurasitteena ;) ;)
Kaikki piuhat ja sähkövempeleet ovat Ronjasta ihan älyttömän puoleensavetäviä. Tietokone ja telkkari sekä modeemin virtapiuha erityisesti. Usein illalla ihmettelen kun ei netti toimi, niin eihän se ole koko modeemi edes seinässä. Kieltää saa noin miljoona kertaa, muttei auta, aina menee takaisin.
Taidan olla aktiivi palstailija tänään!
Äippä
mutta kyllä yritys on Ronjalla kova. Meillä myöskin kiinnostaa kaikki mihin EI saa koskea, mutta tähän saakka on jopa uskonut ihan kiitettävästi. Jos jotakin menee estämään taikka ottaa Ronjalta pois niin silloin voi olla takuu varma siitä että suttuu TOSI paljon ja hakkaa päätään lattiaan taikka jotakin muuta sellaista.
Tuosta lattialle putoamisesta mulla ei oo kokemusta, mutta siskoni lapsi on pudonnut portaista (siis ylhäältä alas asti) ja hänelle sanottiin että niin kauan kun lapsi on jäntevä ja vaikka huutaa niin homma on hyvä, jos taas oksentelee tai on poissaoleva ja vetelä niin silloin heti lääkäriin/sairailaan! Eli huutaville vain särkylääkettä.
Nyt täytyy lähtee aamupalan tekoon, mukavaa lauantaita.
T. Kaisa ja Ronja 8½ kk
P.S 1 luukku kalenteristakin on jo avattu =)
Hiukka levoton yö taas...
Mikä ihme niissä sähköjohdoissa ja muissa kielletyisä vempaimissa kiinnostaakin niin paljon!!??
Meillä telkkari on jatkuvasti paukutuksen kohteena ja pleikkarin johdoissa on takuuvarmasti kiinni jos joku pelaa!
Mitään suurempaa vahinkoo ei ole (ja toivottavasti ei tule!) sattunut, muutama sängyltä ja veikan sylistä tipahtaminen on sattunut. Kaiken päivää tulee kyllä sellaisia pieniä kolhuja kun pää viidentenä jalkana pitää mennä paikasta toiseen ja kaikkialle pitää nousta seisomaan & yrittää kiivetä. Sormet on välillä laatikon välissä tai oven alla jne.
Oletteko muut miettineet otatteko JOULUKUUSEN sisälle?
Me sitä mietittiin ja tultiin siihen tulokseen, että sisälle vaan, saahan sen sitten joulun jälkeen nostaa ulos jos menee hermo!
Tänään riittää ohjelmaa;
Esikon lentopalloturnaus jonne pitää ehdottomasti päästä, kun kerrankin on omalla paikkakunnalla.
Joulukadunavajaiset.
Illalla tulee vieraita.
Nyt kahvin keittoon..Mukavaa lauantaipäivää kaikille! =)
mammutti ja Peetu huomenna 9kk
KYLLÄ vaan olis taas pitänyt kuunnella omaa vaistoa sinne lääkäriin viennin suhteen. Sanoinhan,ettei tyttö tahdo oikein hyvin juoda.. oltiin eilen äitilläni ja hänellä on keittiössä sellaiset tosi kirkkaat spotit ruokapöydän yllä. Siinä sitten syöttelin ja jotain hassua vilahti suussa niin tarkemmin alettiin kurkkimaan niin tytöllä on kieli kuin KÄÄRMEELLÄ! siis sellainen selkeä lovi- ei siis todellakaan ihme, ettei itkusta ollut tulla loppua torstaina- yleensä meillä ei nimittäin ole lainkaan itkuinen tapaus vaan itse rauhallisuus.
Siihen jäi sellainen selkeä lovi :( äiti sanoi että olis pitäny ommella jo tapaturmailtana,jos sille jotain olisi tehty, nyt vain odotellaan että paranee.
Ruoat kyllä uppoaa mutta nesteen kanssa tökkii- välillä parkaisee kun sattuu :( olen antanut sitten paljon soseita jotka on kuitenkin nestemäisiä. Juo kokoajan kuitenkin isompia määriä eli jospa se siitä paranee, niinkuin suussa yleensä kohtalaisen nopeasti.
SÄHKÖLAITTEET: meillä kiinnostaa :) esikoinen on oikea tekniikan ihmelapsi, kun osasi vaihtaa isänsä kännykkään taustakuvankin jota mies itse ei ollut osannut :D myös tämä kakkonen jo kovasti laittelee volyymia vahvistimesta ja vaihtelee tv-kanavia kaukosäätimellä. :)
Mutta nyt saunomaan ja valmistautumaan iltaan- menen käymään ystävien tupaantuliaisissa. Piristäväänähdä muitakin äitejä ilman lapsia välillä! :)
Mukavaa lauantai-iltaa!
-Henna & kaksikko-
Huh huh Henna, kyllä nyt teidän perhe on saanut jo riittävän annoksen terveysongelmia! Toivottavasti se kieli paranee pikaiseen.
Kiitos Calmus Hipp-etikettitarjouksesta, mailailen : ) Minä siis purnasin sellaisesta keräilykampanjasta yleisessä keskustelussa, jossa pitää kerätä 50 etiketistä viivakoodit saadakseen pehmopupun, ja koodit on juuri liiman päällä, joten lioteltu on... muutakin tekemistä vauvaperheessä olisi! Ei harmistuneita kohtalotovereita löytynyt, taidan olla vielä vaan liian keltanokka tällaisissa keräysjutuissa. Natusanilla kun oli nimittäin tosi reilu ja helppo keräys, vain 3 kuittia esim. peppupyyhkeistä ja sai söpön kotimaisen huovan postissa.
Hyvä kysymys tuo miten hoidetaan koti- ym. askareet. Meillä pesukone ja pyykin ripustus ovat tosi mukavia puuhia, äitiä autetaan kovasti mm. vahtimalla että kone pesee pyykit hyvin ja repimällä alas jo ripustettuja pyykkejä. Imuri ei kiinnosta, mutta tiskikone sitäkin enemmän. Ja töpsölit. Suihkukaapin ulkopuolella seisoskelee ja koputtelee ovea, jos käyn suihkussa, se siis onnistuu. Tyttö on tällä hetkellä vaan aikamoinen takiaisseisoskelija, eli roikkuu puntissa jos yrittää tehdä jotain, ei istu millään alas vaan alkaa huutaa. Erityisen hauskaa se on vessassa käydessä, heh heh.
Kyllä minäkin olen ajatellut, että yksinhuoltajana olisi välillä aivan mahdotonta just tässä vaiheessa kasvua. Ja melkein olisikin, kun on koiranulkoilutus vauvanhoidon lisäksi. Mies on ensi viikosta reilun viikon matkoilla ja meidän pitää vauvan kanssa ulkoiluttaa koiraa aamulla, ja se on tottunut käymään 7 aikaan... ehkä jaksaa 8:aan odottaa. Mutta kiva kiva pakata uninen lapsi toppapukuihin ja lähteä pakkasviimaan heti herättyä.
Me ostettiin kävelyvaljaat, kun alkaa olla selkä ihan puhki kävelyttämisestä. Tyttö kävelee ihan itsekseen monta askelta hyvin kun on valjaat päällä, kun horjahtaa niin valjailla saa korjattua asennon. Tällä vauhdilla kävelee itsekseen tiistaina kun tulee 10 kk täyteen ja on neuvola : )
Missähän Stellar luurailee?
Iloista viikonloppua!
T: Sporttari ja Milli
Hennalle ekaks:
Suussa paranee nopeaan kaikki haavat..Onneks!
Meillä on myös " käärmekielestä" kokemuksia..
Kakkonen aikanaan kaatui eteenpäin sellaisella päällä istuttavalla autolla ja kieli jäi hampaitten väliin. Kieli halkesi melkein keskeltä pikkasen ja musta näytti siltä että olis tarvinnu tikin, mutta siihen ei kuitenkaan laitettu mitään vaan käskettiin juottaa ja syöttää kylmää, ettei turpoo.
Kolme kertaa käytin lääkärissä kun siitä roikku sellanen palkeenkieli ja näytti siltä, että pala lähtee irti. Lääkekuurin sai lopuks kun se tulehtui ja nopsaan parani vaiva!! Pieni arpi on siitä muistona..
Ette ikinä arvaa kuinka mua arpaonni suosi tänään!;
Täällä oli ne joulukadunavajaiset joista jo päivällä puhuin.. Monesta liikkeestä sai päivän aikana hakea kuponkeja jotka piti viedä torilla olevaan arpalippaaseen niin osallistuu arvontaan jossa voi voittaa mm:
Taulutelevision, kannettavan tietokoneen, navigaattorin autoon jne..
Kuunneltiin siellä ihmisjoukossa arvontaa ja kun tuli Arabian 6 hlön astiaston arvontavuoro niin MUN nimi kuulu kajareista!!!!
Palkinnon arvo on 600euroo!!!
Jiihaa, oon pikkasen onnellinen =)
Pakko tulla tätäkin hehkuttaan tänne.. nyt töllön ääreen takaisin
arpaonninen mammutti
Mammutille heti alkuun onnittelut suosiollisesta arpaonnesta :) Varmasti oli mieleinen voitto. Itse en enää arpajaisiin osallistu, kun en koskaan mitään ole voittanut..
Ja olikos se teillä kun vietettiin tänään kuukautispäiviä? Onnea! :)
Henna_lla on ollut kova viikko. Jaksamisia vaan edelleen koettelemusten keskelle.
Meillä on nyt kaks viimistä yötä nukuttu heräämättä. Oikeaa luksusta! Sen sijaan Viivi kyllä herää jo 7 ja 7.30 välillä, mut se ei ollenkaan tunnu pahalta kun on saanut nukkua koko yön. Toivottavasti näin jatkuu. Ja puurokin maistuu aamulla.
Mun sisko ja hänen miehensä (=Viivin kummit) ovat nyt päättäneet erota. Eron piti sujua siististi, jopa heidän lapsensa kannalta, mutta " likaistahan" siitä on tullut. Nyt melkein koko suku on toistensa kimpussa. Antaisivat vaan heidä hoitaa eronsa omalla tavallaan..
Eilen oltiin joulumarkkinoilla ;) Ostin Viiville (ison, sopiva n.3 vuotiaalle) ponchon. Aivan ihana sellainen. Myyjäkin kehaisi, että äitikin sitä voi käyttää.. Suvun lapsille on nyt lahjat ostettuna, enää tarvitsee hankkia kuin näiden suvun vanhempien lahjoja. Niin ja Viivin joulukuvat tulivat tällä viikolla. Palautukseen lähtevät! Erittäin pettynyt olin tällä kertaa ef:n kuvalaatuun..
KOTITÖISTÄ on ollut galluppia. Meillä onnistuu ainakin kaikki ilman pikkuapuria, kun Viivi ei erityisemmin (vieläkään) liiku. Vähän pääsee eteenpäin. Tiskaamisen hoidan niin, että Viivi istuu joko syöttötuolissa tai lattialla leikkimässä tai on nukkumassa. Sama juttu ruoan ja pyykkien laiton kanssa. Imuroidessa Viivi taas istuu joko lattialla tai kävelytuolissa. Näin helppoa se siis VIELÄ on.. Saas nähdä miten käy kun alkaa liikkuminen kiinnostaa enemmän =D
Meillä on nyt sitten sellainen vaihe, että muutto ajoittuu tammi-helmikuulle. Asuntoa ei ole vielä löytynyt, mut muuten kaikki on kyllä muuton suhteen suotuisasti. Turussa olisi yksi 3h+k (75,5m2) edullinen kerrostaloasunto, mut ei oikein innostaisi kahden lapsen kanssa muuttaa 8.kerrokseen. Katsotaan nyt löytyykö reilun kuukauden aikana muuta, vai tuleeko meistä sitten turkulaisia..
Nyt pois siivoilemaan (edelleen joulusiivousta...)
t.Ufa & Viivi
Ai, jokos nyt on eka adventti ?!
Multa nää lipsahtaa aina mielestä..
Meillä tosiaan vietetään tänään 9kk päivää!
Ja kiitos Ufa onnitteluista! Mulla on ajoittain ollut hyvä arpaonni, mutta jos innostun osallistumaan useampaan, niin en varmasti voita..
Voitto on mieluinen, koskaan ei tulisi itse ostettua noin kalliita astioita ainakaan kerralla!
Settiin kuuluu kahviastiasto ja ruoka-astiasto ja niitähän aina tarvitaan!
Meillä kävi juuri talon entinen omistaja kylässä ja on taas muutto puuhissa, viimeksi muuttanut siis kesällä tästä talosta pois..
Lupasin mennä auttamaan uuden (270neliön) siivouksessa kunhan siellä on remontti valmis.
Lupasin mummulleni käydä kaapit siivoamassa ennen joulua ja omakin koti käydä katosta lattiaan läpi, joten siivousta riittää!! =)
Aamupäivä oltiin pihassa lumitöissä kun yön aikana oli satanut lunta aika paljon. Peetu istui ekaa kertaa pulkassa ja stiigassa, josta sain muutaman kuvankin (Peetu tosin aika väsynyt jo siinä vaiheessa kun kamera saatiin paikalle), jotka voin laittaa myöhemmin tännekin kunhan saan ne koneelle kamerasta!
Meillä oli viimeyö taas hulinaa kun moneen kertaan sai olla antamassa maitoo, että Peetu nukkuis..
Toivon, että yöt pikkuhiljaa rauhottuis meilläkin, vaikka nukuttua saa loppujen lopuks aika hyvin, kun aamulla ei väsytä kovin paljoo!
nyt ruuanlaittoon
m
Tosi hauska kuulla ja nähdä JOLANDA! Kumpa muutkin " vanhat" helmikset jaksaisivat piipahtaa kertomassa kuulumisia. Täällä ollaan niin addiktoituneita että melkein on ikävä vanhoja tuttuja!
Täällä edelleen nenä vuotaa, mutta ei se menoa haittaa. Viime yö meni jo ihan mukavasti. Ronja ei tainnut herätä kuin pari kertaa ja olikin sitten jo puoli 6 ihan pirteänä eikä auttanut kuin nousta ylös. Kakkonen nousi myöskin heti kun kuule olkkarista Ronjan mölinää.
Meillä on tuo puhe jäänyt vallan kokonaan pois. Ainoastaa täh-täh kuuluu kiljumisen lisäksi, mitään muuta ei edes yritä sanoa. Taitaa olla tuo liikkuminen nyt suositumpaa. Meillä keittiön laatikot (tai ainakin sisältö) saa kyytiä ja esikoisen pikkuautot on suosikkileluja.
Voimia nyt vielä Hennalle ja mukavaa viikonloppua kaikille, poikkean varmasti vielä pitkin päivää tännekin, mutta muuten viikonloppu taitaa hurahtaa remontin viimeistelyssä (vielä pari seinää maalattavana sekä pari listan pätkää sinne tänne). Olispas ihanaa kun saisi jouluksi koko homman valmiiksi. Niin ja jouluvaloja ja verhoja voisi kohta suunnitella jo ikkunoihin.
T. Kaisa ja Ronja