oOo viikon 48 HELMInauha oOo
Tässä linkki edellisen viikon rauhalliseen turinointiin...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11761178&p=1&tmo…
Kommentit (58)
Nukkuuko kaikki vielä vai!!?
Tässä kuitenkin muutama linkki mistä olen löytänyt ihan kivoja ja hauskoja lahjaideoita vähän kaikille!
http://www.laatulahjat.fi/index.html
http://www.lahjakas.fi/index.php
http://www.klikcard.fi/page.php?page_id=5
http://www.e-markkinointi.fi/
http://www.lahjaliike.fi/PublishedService?pageID=yritys.htm
T. Kaisa ja Ronja
Talvinen ilma on taas, onneksi :) heti valoisampaa ja piristää itseäkin kummasti! Viime viikon pino jäi kyllä laihaksi, liekö kaikilla ollut joulukiireitä.. taisi täällä ainakin yksi itseni lisäksi olla joka ei ollut lainkaan jouluihminen ;) sentään esikoiselle ostin muumi-suklaakalenterin, siinä on joulua jo kerrakseen :)
Joku mietti että olis kiva nähdä miltä muiden vauvat näyttää, kokonsa puolesta ja muutenkin mielenkiinnosta. Kiva idea! Voisinpa vaikka aloittaa tylsällä kotona näpsäistyllä kuvalla jossa on kyllä esikoinenkin.. Otin kuvan heti Mellun " tukkalääkärin" jälkeen, oli jatkuvasti silmillä niin hieman pätkäisin.. ja takaa takussa kun hieroo päätä välillä nukkuessaan voimakkaasti.. tässäpä siis: http://www.aijaa.com/v.php?i=1272920.jpg
Niitä värikylpykuvia olisi myös taas mukava nähdä!
Nyt kun meillä istutaan hyvin, niin odottelen että koskahan tytöllä alkaa tehdä mieli nousta seisomaan tai vaikka kävelemään tukea pitkin.. kyllähän sekin aika joskus koittaa mutta olen niin malttamaton :) toisaalta on helppoa kun pysyy kutakuinkin siinä, johon sen laittaakin..
Onko kukaan ottanut vielä influessarokotuksen tehostetta?! meillä taitaa olla viikolla 50 vasta ne, mietin vaan että onko kellään tullut tehosteen jälkeen oireilua?
Eipä muuta tällä kertaa, itselle kaakaon tekoon.. mukavaa alkanutta viikkoa!
-Henna ja tytöt-
Kahvin voimalla täälläkin mennään tämä päivä, meni meilläkin yö ihan läskiks!
En tiedä johtuuko lääkekuurista vai hampaista vai mistä, mutta muutama viimeyö on ollut aika levotonta ja viimeyö itkusteltiin vähän väliä. Minä alkuun ramppasin hakemassa maitoa, mutta loppujen lopuks en tainnut enää jaksaa vaan jostain horroksesta vaan kuulin, kun Peetu itkeskeli.. nukahti kuitenkin itsekseen.
Huomisen onneks enää kestää se kuuri jos vaikka yötkin taas rauhottuis!
Kiitos KOLOMONEN hoitoapu-tarjouksesta!! =) Harmi, kun tosiaan asutaan niin kaukana toisistamme! Mutta nou hätä.. Anoppi tulee suoraan töistä meille ja on poikien kanssa sen aikaa kun oon siellä lekurissa!
Peetu on alkanut opetella tuetta seisomista. Aina välillä päästää irti kun seisoskelee esim. sohvaa vasten ja aika pitkään pysyy pystyssä ilman tukea!
Saas nähdä koska oppii kävelemään..
joo, mutta nyt mun on poistuttava laittaan Peetua nukkumaan ja kämppää järjestykseen, ettei anoppi ala järkkäillä paikkoja oman järjestyksensä mukaan (mitä ei ole), ettei mun tarvi etsiä (ja alkaa siivoon) kun tulen lääkäristä!
::selvennys:
Esim. Tiskaus; Mulla on kaapeissa astioilla omat paikat, eli jonkunlainen järjestys.
Anoppi kun tiskaa, niin laittaa sikin sokin astiat kaappiin kuivumaan ja minä joudun aina ne järkkäämään, kun inhottaa se sekamelska..
Sama pyykkien ja muitten juttujen kans, joten mielellään teen itse!!!
nyt pois
Täällä ainakin ollaan aika syksyisessä säässä viikkoa aloittelemassa.
Perjantaina iski Milliin sitten flunssa nro 2, kova räkä ja sitten yskä, ehkä nyt on taas korvat kipeät : / Ainakin yövalvomisista päätellen.
Oltiin eilen katsomassa joulukadun avajaisia myös vesisateessa. Kolomonen: Ergo on meillä ollut käytössä pitkään ja oikein tyytyväinen olen, suosittelen : )
Sitä voi pitää tän ikäisellä jo ainakin kolmella tavalla: edessä rintareppuna, lonkalla (josta näkee hyvin eteen) ja selässä. Esim. kaupassa ja kaupungilla käytän sitä useammin kuin rattaita. Siinä voi myös imettää helposti ken sitä harrastaa. Paita vaan ylös ja tissi suuhun. Ainoat haittapuolet ovat kuumuus, se lähinnä talvisaikaan toppavaatteissa, kun menee sisätiloihin, ja sitten toki vauva hiukan painaa, ettei kauhean kovaa vauhtia tai pitkiä matkoja jaksa kävellä, mutta kyllä tunnin shoppailee ainakin.
Mistä sujuvasti imetyskysymykseen: meillä on jääty ihan vallan " täysimetykseen" myös, kun ei pikkuisena suostunut korvikkeita juomaan, niin nyt ollaan menty tähän asti rintamaidolla ja maitoa on onneksi riittänyt. Yösyöttöjä alkaisin kohta vähentää, jotta nämä hulinayöt vähenisivät. Jos se vaikka auttaisi. On se koomista, kun eka puoli vuotta oli niiiiin helppoa, max 1 herätys öisin ja sitten alkoi huonontua tilanne. Nyt ollaan sitten 5-8 herätyksen tahdissa.
Imetystä ajattelin jatkaa jonnekin kevääseen asti pari kolme kertaa päivässä näillä näkymin.
Meillä seisotaan myös pikku hetkiä ilman tukea ja viikonlopun oppi oli kiipeäminen esim. lasten tuolille. Alas tulosta ilman apua ei tosin ole vielä havaintoa : )
Kuvaidea oli hyvä, nyt kun jaksaisi kamerasta siirtää kuvia vaan koneelle.... tukanleikkuuta on meillä muuten kerran harrastettu, mutta pää heilahti niin että tuli tosi nysä otsatukka. Nyt se on kasvanut takaisin ja taas olisi uuden yrityksen vuoro.
Aurinkoista mieltä!
T: me
Kämppä järjestyksessä ja Peetu ulkona unilla..
Tuo kuvajuttu on kiva!.. Olis kiva laittaa Peetustakin kuva teille näytille, mutta kertokaahan hyvät naiset, että miten sen saan laitettua!!??
Influenssarokotuksen varasin juuri äsken ja meillä on se torstaina.. Kuulemma joulun jälkeen tulee tehoste.
Ja sitten pipo-ongelmia:
Meillä tahtoo olla hiukka ongelmia pipojen kanssa, kun aina näkyy korvat jos poika kääntää päätään johonkin suuntaan! Pipo jää siis paikalleen (varsinkin jos nojaa vaunuissa selkänojaan) ja pää kääntyy pipon sisällä..
Ollaan kokeiltu kaikenlaisia lakkeja/pipoja/hattuja, mutta tuntuu kaikissa olevan sama ongelma!
Kaverilta sain sellasen paksun kypärälakin, joka on juuri oikean kokoinen ja se onkin nyt käytössä, kun parhaiten pysyy korvat piilossa siinä lakissa.
Kovemmille pakkasille tarvii kehittää jotain muuta päähän..
Millasia lakkeja teillä on käytössä ja onko samoja ongelmia?!
Taidanpa lähteä tukanlaittoon. Palailen asiaan lääkärireissun jälkeen.
mammutti ja Peetu
MAMMUTTI: itse klikkasin tuonne www.aijaa.com ja sieltä sai heti etusivulta lisättyä kuvan halutessaan. Eli oli helppo laittaa :)
Tuohon pipohommaan,niin meillä myös käytössä kypärälakki. Toisinaan käytetään ohuempaa kypärälakkia,jonka päällä on Prismasta (?) ostettu sellainen karvainen " kanimyssy" jossa on siis korvat. Oikein lämmin ja sen verran tiukka että pysyy kyllä paikallaan :)
Nyt lenkille...
-henna
Parempia en tähän hätään löytänyt=)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1273288.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1273302.jpg
Onpa ihania mussukoita kuvissa : )
Tuli vielä mieleen pari juttua, G: Kuinka paljon vauvanne viihtyvät yksin, siis kuinka paljon aikaa kerralla tai esim. päivässä? Musta tuntuu, että olen aika hyvin " komennossa" , vain silloin tällöin jonkun hetken (joitakin minuutteja) leikkii itse, muuten roikkuu lahkeessa ja pitäisi kävelyttää. Tai jos lähtee vessaan, konttaa heti perään.
Ja yksi kysymys vielä: onko kukaan käyttänyt valjaita kävelemään opettelevalla? Ne tuntuisivat käteviltä, vaan en ole nähnyt missään. Muistaakseni meidän ikäpolvella ainakin oli pienenä sellaisia. Nyt puutuu selkä kun pitää kävelyttää kumarassa.
Pikaisesti töissä kahvitunnin päätteeksi luin ketjua... Toista viikkoa siis taas hommissa ja vauveli isukin kanssa kotona. Kivasti on kaikki mennyt. JÄävät aamulla nukkumaan kun lähden ja illalla ollaan koko perhe kotosalla (mies tosin remonttihommissa yleensä) joten ihan totaalisen erilaista kuin viimeinen puoli vuotta, jonka mies on ollut matkatöissä ma-pe. Eikä vauva tunnu mun töihinmenosta kovasti nokkiinsa ottaneen. Suu korvissa tulee sylittelemään kun tulen kotiin. Hyvältä tuntuu tämä ratkaisu eikä tammikuinen pph-aloituskaan tunnu enää niin pahalta kun tämäkin sujuu. Tietty on eri mennä vieraalle hoitoon, mutta täytyy sitten vaan tutustuttaa rauhassa ja ottaa itse viikko vapaata siihen alkuun.
KUVAT: kiva oli katsoa teidän vauveleita. Omasta en nyt tähän hätään saa kuvaa näkymään vaikka eilen juuri otettiin kiva joulukorttikuva, jossa neiti seisoo kynttilälyhdyn vieressä puunrunkoon nojaten lumisessa metsässä punaisissa vaatteissa tonttulakki päässä.
IMETYS: yöimetyksiä varmaan viisi(!, vaikka välillä 01-07), joista viimeinen just ennenkuin herätyskelloni soi. Ja sitten taas työpäivän jälkeen ja illalla tissitellään. Ruuan kanssa olen alkanut tarjota lehmänmaitoa, josta puolet NAN-korviketta. Heikosti kelpaa, mutta kun olin viikonloppuna illan pois niin pullomaito meni vilauksessa ennen unille menoa. Muuten ei ole tuttipullo enää kelvannutkaan moneen viikkoon (eipä ole juuri tarjottukaan). Aikoihin en ole enää viitsinyt lypsää vaikka maitoa hyvin riittääkin. Pakastimesta sulatetuissa maidoissa on " metallinen" haju - ei houkuttele vaikka varmaan ihan syötäviä ovat vielä.
Imetyksen ja yösyötöt olisin valmis lopettamaan jo kokonaan (ei yhtään kokonaista yötä vuoteen alkaa tehdä tehtävänsä) ja siirtymään lehmänmaitoon suoraan, mutta se tekee aika heikosti ruuan kanssa kauppansa eikä ruokiin millään saa ujutettua tarpeeksi maitoa. Eli imetys jatkuu toistaiseksi kalsiuminsaannin turvaamiseksi. Mukista juomista seuraavaksi varmaan aletaan opetella jos sitten uppoisi paremmin kuin nokkiksesta.
PIPOT: käytössä korvaläpällisiä nauhallisia pipoja (toiset parempia, toiset huonompia läppien istuvuuden suhteen), kypärämyssyjä (suurin osa valuu silmille tai sitten on niin kireitä että saumojen jäljet jää kasvojen ympäri kun on toinen pipo siinä päällä kuitenkin) sekä kangas/fleecevuorilakkeja, joissa nauhat (toimii parhaiten, suojaa korvat ja niskan hyvin). Nauhat pitää olla tai neiti riisuu lakin. Istuessa ei nojaa päätä kun katselee, joten siksi ei tuota pyörimisongelmaa. Ja nukkuessa vaunuissa on Haglöfsin makuupussissa ilman lakkia kun huppu on täydellisen istuva. Aika vähissä on muut ulkoilut näillä kurjilla keleillä kun kuitenkin nukkuu n. 4h päivässä ulkona.
jos niitä töitä sitten taas jatkaisi...
Yks lahjaidea olis roosa-nauhakampanjassa mukana oleva Fiskarsin paketti jossa on veitsien ja saksien terottimet (hyvät sellaiset) hintaan 16.90 e (marketeista), josta muistaakseni 15% rintasyöpätyöhön. Normaalihinta molemmille yhteensä olis jotain yli 20e. Monessa perheessä olis näille käyttöä - itse nautin kun ei tarvitse yrittää leikata tylsillä vehkeillä vaan kaikki on aina teräviä.
Ihanaa kun on edes vähän lunta maassa niin jo on heti valoisampaa ja muutenkin paljon virkeämpi mieli.Käytiin Ronskun kanssa katsomassa tänään serkkuni 2-viikkoista poikaa, voi että oli pieni ja söpönen. Nyt Ronja tuntuu ihan jättiläiseltä ;) Samalla reissulla käytiin heittämässä äp. laatikollinen pieniä vaatteita ensi ja turvakodille, olivat oikeen iloisia ja tyytyväisiä, tuli ittellekkin niin hyvä mieli.
Meilläkin on nyt aloitettu noi seisonta treenit ilman tukea, eli päästetään pöydästä irti ja seisotaan itsekseen muutama sekuntti, siitä se lähtee kohta kävellään ja sitten juostaan ja sitten päästäänkin jo kohta ripille ;) No ei nyt ihan mutta serkun pikku-ukkelia katsellessa tuli ihan kaiho mieli ja tajusin kuinka nopeesti tää vauva aika on loppujen lopuksi ohi.
Kiva idea toi kuvien linkittäminen, söpösiä mussukoita helmikset! Koitan josko onnistuisin laittamaan linkin myös Ronjan kuvista..
http://www.aijaa.com/v.php?i=1276086.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1276014.jpg
Toivotaan että toimii, tämä kuvien linkittäminen on mulle ihan uusi juttu joten ei mitään takeita toimimisesta.
Onko teillä muilla yhtä kovapäisiä lapsia kun Ronja. Nykyään tuntuu että rajoja kokeillaan oikeen tosissaan. Meillä hakataan telkkaria kaksin nyrkein, ja kun kieltää ja nostaa pois kontataan kamalalla vauhdilla takaisin katsoo minua ja hakkaa uudelleen, taas kun nostan pois nauraa kikattaa vaan ja menee uudelleen ja tätä jatkaa niin kauan kun jaksaa ja lopulta kun on jo ihan väsynyt niin viimeisillä voimillaan konttaa telkkarille itkee mutta tahtoisi selvästi olla voittaja tässä tahtojen taistossa. Telkkarin hakkaaminen ei tosin ole ainut josta meillä tätä tahtojentaistoa käydään samaan sarjaan kuuluu myös mm. sähköjohdot, roskiskaappi, pöytälamput yms. yms.
Uutta galluppia kehiin että mammat pysyy linjoilla ;)
Mitä olette toivoneet pikkuisillenne joululahjoiksi? Siis jos/kun sukulaiset ja kummit yms. kysyy mitä voisivat ostaa?
Luetteko vauvoillenne ja kuinka jaksavat keskittyä ja kuunnella?
Unohdin jo puolet mitä piti kirjoitella, mutta jatkan kun muistuu mieleen. Lumesta ja pikkupakkasista unelmoiden
Äippä ja Ronsku
Lahopää palaa kommentoimaan mitä unohtui..
Me käytetään hatun alla ruskovillan kypärämyssyä, joka on ainut joka ei kiristä eikä jätä painautumia ja istuu muutenkin hyvin. Ronja on hikoilun maailman mestari ja ruskovillan kypärämyssy on ainut joka ei aiheuta sitä, että on koko pää on hiestä märkänä aina ulkoilun jälkeen. Onhan noi ruskovillan tuotteet aika hinnakkaita, mutta ainakin meillä hintansa väärti, ei jää korvatkaan paljaaksi.
Maidosta. Aloin noin kuukausi sitten lisäämään tuttelin joukkoon normaalia sinistä maitoa ja nyt viikko juotu ihan pelkälleen. Meillä maito juodaan ruokailun yhteydessä ja janoon nokkamukista (taikamuki) samoin kun vesikin. Sylitellessä ja saunan jälkeen tuttipullosta. Saunassa aina mukana myös vesipullo josta hörppäillään vähän väliä, enemmän leikkii kuin juo ;) Maitoa menee vuorokaudessa noin 6-7dl.
Äippä ja Ronsku edelleen,,
Uusi päivä taas.. aika menee kyllä kamalan nopsaan! Edelläkirjottaneen Ronja-tyttösellä oli kyllä mahtavan tumma tukka! On meidänkin tyttö livenä tummahiuksisempi kuin kuvassa, muttei ihan niin mustaa tukkaa ole perinyt kuin mulla on :) samanlainen kanipipokin näytti olevan kun meidän molemmilla neideillä..
Sitten galluppeihin, yritänpä muistella..
JOULULAHJATOIVEET PIENELLE: jotkut on jo kysyneet ja olen kovasti toivoneet että jos haluaa muistaa niin ennemmin lahjakortein lastenvaate/tarvike-liikkeisiin, kuin leluina/vaatteina joita meillä toden totta on niin paljon ettei tarvitse ostaa. Tyttöjen vaatteita on vielä kolme jätesäkillistä vähän käytettyjä aina 120cm asti eli ihan ensimmäisenä niitä ei toivois tulevan nurkkiin enempää ;) katsoin yks päivä lasten vaatekaappeja,joissa on vielä hintalapullisiakin vaatteita jotka on jääneet pitämättä. Lelujakin on niin paljon,ettei esikoinen arvosta niistä montaakaan, kun aina tulee vaan uusia. Joten täysstoppi niiden hankinnalle! :)
ITSEPÄISYYDESTÄ: meillä ei olla itsepäisiä, tytöt on kyllä niinkuin yö ja päivä. Esikoinen on juuri samanluontoinen kuin minäkin, temperamenttia löytyy ja näyttää kyllä oman tahtonsa. Mutta tämä ' vauveli' on tainnut tulla isäänsä, rauhallinen kuin mikä- jaksaa odottaa vuoroaan ruokaillessa ja jos lelu viedään kädestä niin odottaa kiltisti että se sieltä joku päivä tulee takaisinkin siihen käteen ;)
MAIDOSTA: esikolla alotin 10-11kk iässä, n. viikossa juotiin jo tavallista maitoa eikä siitä tullut kertaakaan mitään oireita.Melko nopeaa se piti saada aina kylmänä,eikä lämmitetty edes kelvannut. Mietinkin nyt, että onko liian aikaista aloittaa pikkuhiljaa lisäämään sitä, onhan me muusia syöty joka on tavalliseen maitoon tehty. Luomumaidolla taisin viimeksikin aloittaa ja annoin välillä A-jugurttia kokeeksi. Meillä tulee se 10kk täyteen hieman alle parin viikon päästä..
Mutta nyt aamupuuron tekoon, vauva nukkua tuhisee edelleen- multa se on ainakin perinyt aamu-unisuuden ;) Ruoanlaittoon siis!
-Henna ja tytöt-
Meidän aamut on alkaneet veny aina vaan myöhäsemmiks heräämisen osalta. Se vaikuttaa tietysti kun Peetun alkuyön uni on aika katkonaista ja vähän väliä heräilee itkien..
Toivon että lääkekuurin loppuminen rauhoittaa unet taas normaaliks!
Ennen herättiin 6.30-7.30, mutta nyt herätään vasta 8.30-9.30.
Toisaalta aamuyön maitopullo-pakko on jäänyt pois ja Peetu nukkuu aamuun heräämättä, kun alkuyöstä annan monta kertaa maitoa, että nukahtaa uudelleen..
Kävin tutustumassa siihen aijaa.comiin, mutta palikka kun oon, niin en vieläkään tajua miten saan sen juuri tähän tekstin joukkoon liitettyä..
Pitääkö mun kesken kirjoituksen mennä sinne sivustolle ja laittaa kuvat? Miten pääsen takaisin? Tyhmiä kysymyksiä joo, tiedän, mutta kuten sanottu, olen hiukka pikkasen palikka tän koneen kanssa!!
Jos joku vaan viitsii neuvoo ihan tarkalleen kuinka se toimii, niin olis kiva!
ITSEPÄÄISYYS:
Peetu ei oo kovinkaan itsepäinen vaan mukautuu aika helposti siihen, että haetaan pois kukkaruukuilta ym. tosin tarvii keksiä jotain mielenkiintoista tekemistä tilalle tai muuten poika löytyy hetken päästä uudelleen sieltä kukkamullasta!
Välillä saattaa kiukuta kun kieltää ja hakee pojan pois.
Ruokapöydässä jaksaa odotellakun äippä syö välillä itse. Lelujen kanssa ei oo ainakaan vielä ollut ongelmia, eikä haittaa vaikka joku lelun kädestä nappaa.
JOULULAHJATOIVEET:
-Mun kaveri oli ostanu pojalleen talvikengän, joissa vetoketju oli melkein varpaisiin saakka, eli tosi helpot laittaa pienelle jalkaan.. Sellaset olis toiveena saada myös meille.
-Vaatteet on aina kivoja ja meillä alkaa sopivan kokoiset oleen kortilla, pieniä ja vielä liian isoja löytyy kyllä..
-Kävely
vaunu
, vai mikälie onkaan. Sellanen kärry jonka kans voi harjoitella kävelyä.
-Astioita (mukeja, lautasia)
Eilisessä lääkärissä kuunneltiin jalasta sykettä.. Luulin siis, että ultrataan suonet...!
Oikeesta jalasta kuuluu kuulemma tosi heikosti syke verrattuna vasenpaan ja lähete verisuonikirurgille on tulossa!
Saas nähdä koska lähete tulee, kun lääkäri ei yhtään tiennyt millaset jonot sinne on!
Hitsi, kun nään outoja unia..!
Viimeyönä näin sellasta unta, että mun liiton rahat 2viikolta oli tosi surkeet, mikä tiesi sitä, että kuukauden tienestit on ihan liian pienet ja pitäis kiireesti päästä johonkin töihin!
No, onneks se ei ollu totta vaan tänään sain ekat rahat ja ne olikin odottettua paremmat!! Eli ei kiirettä töihin!
maha kurnii, pitää mennä teen keittoon ja " aamupalalle" !
mammutti ja pojat
Mä sain ladattua kuvat näin;
Avasin aijaa sivun samaan aikaa mulla siis auki vauviksen sivu johon olin jo kirjottanut helminauhalaisten listaan pitkät pätkät.
Sieltä aijaan sivuilta heti etusivulla lukee kuvatiedosto selaa. Sitten vaan valkkaat sen selaa ja valitset kuvan minkä haluat ladata ja kaksoisklikkaat haluamaasi. Seuraavaksi klikkaat lataa painiketta. Hetken kuluttua pitäis tulla teksti kuva ladattu onnistuneesti ja näet lataamasi kuvan pienenä jonka alla on laatikoita joissa tekstejä. Valitse alimman URL laatikon sisältö (jossa on tyyliin http://www.aijaa...)
ja kirjoita se sama litania siihen omaan kirjoitukseesi mitä olit kirjottamassa tänne ketjuun..( Siis kirjoitat vaan saman litanian kun laatikon sisällä) on ja tässäpä sulla on linkki teidän kuvaan! Talleta välillä kirjoituksesi jota teit täällä ketjussa ettei katoa bittiavaruuteen jos sulla kestää kauan aijaa sivustolla. Toivottavasti ymmärsit mitä koetin selittää ja saadaan nähdä teidänkin pikkuisen kuva ;)
Äippä
Ihania söpöläisiä nämä meidän HELMET! Kiva että olette kuvia laitelleet. Tässäpä meidänkin neidistä muutama:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1277434.jpg Yöllä kuvattu hymy
http://www.aijaa.com/v.php?i=1277441.jpg Toinen joulukuvista
Tuossa vielä tuo linkki Värikylpykuviin, siellä on muitakin :) http://www.fotopankki.fi/UfaKuk/photos Uusia kuvia ei ole nyt otettu, kun viime vikolla sairasteltiin. Eipä meillä eää ole kertojakaan jäljellä kuin muutama. Keväällä ei sitten jateta kun puolet jäisi käymättä..
Pari päivää sitten punnittiin Viivi ja painoa olikin jo 7,8kg. Hyvin o tullut viime kertasesta neuvolakäynnistä.
MAITO: jonkun aikaa olen laittanut puuron joukkoon sinistä maitoa. Nyt muutaman päivän ajan sitten pulloon puolet tuttelia ja puolet tavallista. Hyvin on masu kestänyt :D Vuoden vaihteen jälkeen koetetaan alkaa enempi siityä tavalliseen maitoon.
PIPO: meillä käytetään vallan kypäräpipoa ja nauha-korvallisia pipoja. Joku mietti noita saumojen painaumia, niin meillä on ainakin auttanut kun pidetään kypäräpipoa sauman nurinpäin.
VIIHTYMINEN: Viivi viihtyy jonkun aikaa päivän mittaan yksikseen. Parhaiten kuitenkin viihtyy, kun edes äiti tai isi on ihan lähellä ja leikittää. Välillä saattaa alkaa itkeä mun perään jos menen toiseen huoneeseen, niin silloin on pakko ottaa neiti mukaan. Sama juttu välillä, kun isi lähtee ulos tupakalle. Tulee itku ja katsoo perään. Sitten onkin aivan onnellinen kun toinen tulee takaisin.
ITSEPÄISYYS: kaikkea mikä kielletään on kiva tehdä. Ei tosin vielä niiiin itsepäisesti.
JOULULAHJA-TOIVEET: mäkään en oikeastaan halua vaatetta kaappiin. Ennemmin ostan itse. Olen toivonut jotakin pientä, niin että ne on oikein tarkotettu Viiville. Tällä hetkellä toivottuna vauvapulkka, potta, nukke, soitto-/korurasia (sellanen jossa ballerina tanssii), ruokailuvälineitä.. Tuota soittorasiaa odotan hieman " kummilahjana" . Ja nukkea pikkukakkosen vuoksi, jos mustasukkaisuus sattuu yllättämään. Itse taidetaan ostaa lahjaksi vielä neidille sellanen pomppu-heppa tai mikälie on oikealta nimeltään. Sellanen on perhekahvilassa ja huippukiva.
Kuulin tuossa joku aika sitten, että täällä on ultrassa käytössä 4D. nyt eilen asia varmistui :) Oikein kiva, saadaan tulevan Wagnerin sukupuoli selville ja nähdään kunnolla tuo masuasukki. Olisipa jo 10.12! Kyllä odottavan aika on pitkä.. Jälleen :D
Nyt poistunkin jatkamaan joulusiivouksia. Viime aikoina on hieman laiskotuttanut, mutta tänään taas pitkästä aikaa olen ollut ahkerana. Muutama vaatekassillinenkin jo odottaa UFFin keräyslaatikolle.
Hyvää päivää kaikille,
t.Ufa (huomenna viettämässä 20 vuotisia....) & Viivi (9kk+)
Täällä taas again =) Meillä jälleen sairastellaan, tällä kertaa esikoinen on kuumeessa. Ei olla oltu kunnolla ulkoilemassakaan kohta kuukauteen kun aina on joku kipeenä! Tänään käytiin kakkosen tanssitunnilla ja sieltä tultiin kotiin sitten mittailemaan kuumetta kun esikoinen valitteli pahaa oloa. Huokaus, Onko muilla ollut näin paljon sairasteluja?
JOULULAHJATOIVEET PIENELLE: Mä olen kanssa toivonut jotakin käytännöllistä vaatetta Ronjalle ja sit ehkä joku uusi kuvakirja ja varmaan joku yksi kiva lelu =) Ei mitään ihmeemiä toiveita, noilla isommilla onkin sitten niitä toiveita ihan riittävästi.
ITSEPÄISYYDESTÄ: Meillä ollaan kyllä niiin niin itsepäisiä koko porukka miestä lukuunottamatta. Ronjalta jos joku ottaa jotakin pois niin hän kyllä huutaa, puree taikka hakkaa päätään lattiaan eli suuttuu ihan hirveesti! On perinyt kyllä tempperamentinsä minulta ja hän on kyllä myöstkin todennut että tässä hullunmyllyssä on pärjättävä, keinolla millä hyvänsä.
MAIDOSTA: EI siis vielä olla tavalliseen maitoon siirrytty, mutta aoin kyllä vaihtaa vuoden vaihteen (meidän etelänreissun) jälkeen tuohon tavalliseen maitoon. Luomumaito voisi olla ehkä se lempeämpi versio. Tutteleita tms. meillä ei oo edes maistettu niin en kyllä viitsi sitten ruveta niiden kanssa edes sähläämään. Ja meillähän se 10 kk tulee tosiaan täyteen vasta tammikuun 13 päivä. Jugurtteja, viilejä, raejuustoja yms. ollaan kyllä maisteltu jo ihan päivittäin.
Ronja myöskin syö jo ainakin kerran päivässä meidän kanssa samaa ruokaa (koitan kattoo sellaista suolatonta) esimerkiksi makaroonilaatikko on Ronjan herkkua ja sekä riisi ja kanafilesuikaleita curry-kermakastikeessa, neuvolassa varmaan sanoisivat soo, soo, mutta mulle on tärkeintä että Ronja syö hyvin ja vaikuttaa tyytyväseltä. Mauttomia mössöjä Ronja ei syö ollenkaan ja tomaattijutut eivät myöskään ole kovin hyvin uponnut viime aikoina.
Nyt muihin hommiin taas!
T. Kaisa ja Ronja 8 ½ kk
Kokeillaan alkuun yks.. Kuva on ajalta, kun Peetu oli vielä vilppu.
Taas mulla alkaa tänään sellainen uusi loistava kevyempi ja parempi elämä tai ainakin jälleen olen tehnyt päätöksen laihtua ja kuntoilla jne... katsotaan sitten kuin taas käy. Intoa riittää jälleen kerran ainakin täksi päiväksi.
Viime yö meni taas aika hulinaksi, osittain munkin syytä kun yskä riivasi puoliyötä ja eihän Ronja saanut siinä rohinässä nukuttua. Tunnin välein sitten roikkui tissillä ja 6 oli valmis nousemaan ylös, joten täällä ollaan ja kohta aletaan tuota kahvia kittaamaan, jotta pysytään hereillä.
Joko kaikilla muilla on yöt rauhallisia? Entäs imettäjät, vieläkö jatkatte vai oletteko siirtyneet korvikkeisiin? Meillä mennään " täysimetyksellä" eli siis ei pulloja taikka korvikkeita ole vieläkään, hapanmaitotuotteita ollaan jo vähän maisteltu ja ajattelin sit vuoden vaihteen jälkeen aloitella normaali maitoon siirtymisen ja kenties jo imetyksen lopettelua. En kuitenkaan aikonut yli vuoden ikään imettään tai ainakaan kovin pitkään sen yli, ei oo nimittäin mun juttu tuo taaperoimetys =)
Sitten kysymys/kokemuksia ERGO REPUSTA? Onko sellainen hyvä? Me ajateltiin vuokrata moinen kapistus tuonne etelänreissulle kun siellä tuntuu olevan noita portaita ihan hirveästi ja siis rattaiden kanssa kulkeminen saattaa olla hankalaa. Kertoilkaa jos tiiätte tai osaatte sitten suositella jotakin muuta vaihtoehtoa. Liinailua en oo koskaan kokeillut enkä viittis alkaa treenaamaan nyt mitään sitomisjuttuja 2 viikkoa varten.
Mitähän muuta mulla oli, en kyllä nyt yhtään muista, mutta koitetaan vähän tsempata ja kirjoitella ahkerammin kun viime viikko meni TOSI hiljaisissa tunnelmissa. Joululahja vinkkejä saa toki edelleen viljellä, mä oon muutamia kivoja linkkejä löytänytkin ja voin niitä lisäillä johonkin kunhan ehdin ja löydän ne tuolta suosikkikansioni uumenista.
Nyt kahvin juontiin!
T. Kaisa ja Ronja 8 ½ kk
Ai ja tsemppiä mammutin jalkalekuriin, toivotaan et syy jo pikkuhiljaa selviäis ja mää voisin kyllä sitä Peetua hoitaa, vitsi kun tarttee asua niin kaukana =(