Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukomammat?? Nukutaanko teillä jo yöt??

25.11.2007 |

Ihanaa jos näin on.. Meilläpä ei nukuta.. Pari kertaa herätään syömään ja 7 tunnin jälkeen pitäisi jo päästä lattialle ryömimään.. Eikä kokonaan auttanut iltapuurot ja hedelmät ja vellit.. Tosin ennen niitä saattoi syödä 4-5 kertaa yössä että siihen nähdenhän mulla menee jo ihan hyvin.. : )

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän nukuttiin alkusyksy todella heikosti, herätyksiä noin 7-10kertaa yössä. Nyt on jo monta viikkoa mennyt pääsääntöisesti suht hyvin. Välillä on toki levottomampiakin öitä mutta yleensä ukkeli nukkuu yhdeksästä aamuviiteen-kuuteen heräämättä ja sitten olen antanut tissiä. Ei hän minusta ole nälkäinen, enemmänkin on sellainen tapa enää. Olen yrittänyt tutilla rauhoittaa tuolloin aamuyöstä mutta poju vaan hihkuu ja kiljuu pirteänä. Eli tissillä rauhoittuu ja sit nukutaan seitsemään kahdeksaan, aika usein äitin vieressä. En tiedä oliko sattumaa, mut meillä rauhoittui pikku hiljaa nuo yöt iltavellin myötä. RYömiminen on vielä hakusessa täällä et voihan se olla, et sit taas heräillään pitkin öitä kun tuo taito opitaan...

Vierailija
2/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lumenia, kun pistit tästä aiheesta pinon pystyyn!

Meillä on rauhoittunu yöt, niin että herää enää kaksi kertaa syömään. Eli aika tarkkaan aina puoli neljä sekä puoli seittemän. Helpottunu on, mutta toivosin tuon ekan syötön jäävän jo pian pois.

Nukkumaan alkaa vasta 22-22.30!

Mitäs mieltä ootte, voisko tuon ikäselle pitää jo jotain unikoulua? Meillä äiti jo ehdotteli, että jos koetettas päästä siitä eroon.. Ajankohdaksi aattelin joulun ja uuden vuoden väliä, sillon on miehellä vapaa.

Oishan tuo typykkä sillon " jo" 7½ kuukautta..

Hassua, mä en tiedä näistä jutuista mitään vaikka meillä jo toinen onki! Esikoinen on aina nukkunu niin hyvin, ettei oo tarvinu tällasia ajatella.. =)

Toivottavasti kaikilla on jo yöt rauhottunu, ja jos ei niin toivotaan että pian rauhottuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla jokin tapa vaan herätä. Nyt nukahtaa suht nopeesti tutilla ja taputtelulla. Tissiä syödään kerran yössä vaikka ei ole edes nälkäinen, mutta niin kuin jo mainittiin se vie hyvin takasin unten maille. Meillä on unikoulua menoissa nyt yö 12. Pari yötä meni jopa pelkällä syötöllä, mutta viime yönä piti käydä laittamassa tutti suuhun muutaman kerran ja tietenkin se yksi tissittely. Me yritetään siis päästä eroon turhasta heräilystä. Yö tissistä sitten myöhemmin. Nyt vaivaa vaan kamala nuha ja yskä joka herättää. Katotaan miten menee kun parannutaan.

Vierailija
4/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herätään yleensä 4-5 välissä pullomaidolle jonka jälkeen simahdetaan heti ja nukutaan 8. muutama yö mennyt niin ettei olla herätty syömään, mutta pääsääntöisesti vielä herää. Poika nyt 6,5 kk. Olen yrittänyt vesihuikkaa ja tuttia mutta alkaa itkemään jos maitoa ei tule. eli kyllä meillä nälkään vielä herätään.

Vierailija
5/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no kyllä meillä yöt nukutaan, mutta sen 2-3 kertaa herätään aivan varmasti syömään yössä. Oishan se mukavaa nukkua kerranki enemmän ku kolme tuntia putkeen, mutta nooh, tää nyt on menny näin.. Illalla on nukkumaanmeno vaikeutunut, pitää tuntitolkulla nukuttaa (tissittää ja huudattaa, tissittää ja huudattaa jne.). Lopulta sit rauhottuu. Voi kyllä olla että noita hampaita nyt kitisee, kun niitä näkyy olevan roppakaupalla tulossa kerralla.

Tää nyt on tätä. Sehän on vaan vauva..;) Ja niin vähän aikaa!

Vierailija
6/13 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä positiivisuutta mulleki tässä asiassa? =)

Mä kun olen sellanen että tarvin unta paljon, niin alkaa välillä vähän ressaan vaikka ihan hyvin pieni nukkuukin.

Varsinki ku päivisin ei oo mitään saumaa nukahtaa tai muutakaan rauhaa, isompi kun ei ala enää päikkäreille..

Jospa tää joskus..

Missäs ne toukoset taas luuraa?? Tulkaahan kertomaan, miten yöt menee!

Vierailija
7/13 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä herätään vielä keskimäärin 2 kertaa syömään. Nukkumaan mennään 20-21 välillä ja heräillään 6.30-7.30 tienoilla. Nälkäiseltä vielä yöllä vaikuttaa vaikka päivälläkin syödään jo 5 kertaa, ei ehkä kuitenkaan hirveän suuria annoksia (?).

Sinu ja tyttö 6,5 kk

Vierailija
8/13 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yöt vaihtelevalla menestyksellä. Välillä herätään 4 kertaa ja välillä vaan yhden, joskus ei ollenkaan. Tuossa 5 kk paikkeilla nuo yöt alkoi mennä risaisemmiksi, en sitten tiedä että johtuuko hampaista vai liikkeelle lähdöstä.

Nukumaan neiti käy tuossa n. 22. ja kerran yössä meilläkin vaan syödään, joskus 5 maissa ja sitten herätään 7, kun vanhemmat lapset herää kouluun. Muu hulina sitten johtuukin siitä että tutti on hukassa, kääntynyt selälleen ja herännyt, peitto hävinnyt jne. Onneksi sentään noita hulinaöitä on vähemmän kun niitä että herätään vaan kerran.

Väsy on kyllä täälläkin aina välillä, mutta vähän samalla ajatuksella Sämpyläisen kanssa täällä mennään, että kyllä ne yöt sitten joskus alkaa sujua. Unikoulua en ole edes ajatellut pitää.

Vierailija
9/13 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttujen öitten sarjassa nro kaksi. Äitini neuvo, että viimeinen syöttö mahdollisimman myöhään -> jää ensimmäinen yösyöttö pois. Yövierotus -> tuttipullosta vettä. Iskä remmiin, niin äiti ei ole maidontuoksuisena paikalla.

En tiedä mitä kaikkea olen nyt tehty ja millä aikataululla. Vähän epäselvänä nääs. Päivällä olen yrittänyt ottaa huvituttia pois ja nukuttanut ilman tuttia. Rattaisiin kun sammuu heti. Olen välillä nukuttanut syliin (reissu edessä). Yöllä olen syöttänyt ja sitten kääntänyt selkäni (nukkuu kylläisenä ja tyytyväisenä ilman tuttia). Kellontarkkaa rytmiä ei ole vielä, mutta unia on kai semmoset kolme päivässä. Ruoka-aikoina ruokitaan, pääsääntöisesti.

Kävi kuitenkin niin, että aamuyön syöttö saattoi jäädä välistä, että vähentyi sitä kautta. Yöimetysten sijaan olen käynyt tyrkkäämässä tutin suuhun (vauva on siis vieroitettu meidän huoneesta isosiskon kanssa samaan). Nykyisin ilmeisesti osaa laittaa itse tutin suuhun, koska tutti oli yön aikana vaihtunut.

Mutta siis viime yö: koko päivän söi kuin pieni possu ja imetysväli oli jopa 7 tuntia (päivällä). Sitten imetin, ennen kuin menin itse nukkumaan klo 23.30. En tiedä saanko toistumaan tätä juttu, nytkin neiti nukkuu :-)

Ei siis voi kuitenkaan kuolla yöllä nälkään, kun saa jo kiinteitä. Mutta niin kauan kuin ajatustoimintaa on jäljellä, niin kannattaa kehitellä joku systeemi, millä saa itse nukuttua :-)

Vierailija
10/13 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän lähes paripurkillista lihasosetta iltasella ja sitten lauleskelen puolisen tuntia ja odottelen hyytymistä..tissi suuhun ja taintuu..herää syömään 2-3 aikaan ja sitten 5-6 ja kahdeksalta yritetään ottaa aamusosetta...voi kun jäisi edes yksi syönti välistä pois.

Vierailija
11/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö kohta 7kk ja nyt pari viikkoa on tainnut jo mennä ilman syöntejä yöllä ja meillä on oltu korvikkeella 3kk lähtien ja kiinteitä syö nyt kyllä ihan hyvin 4-5 ateriaa/vrk, yleensä 4.

Aika kauan on tuo syönti ollut siinä aamusta pari tuntia ennen heräämistä mutta nyt sitten aattelin kokeilla jos olis valmis jättämään senkin pois kun ei nyt kovin nälkäinen tuntunut olevan ja kolme yötä meni että siihen tottui. Tarjosin kanssa vettä tuttipullosta ja kaksi yötä valvoi melkein tunnin ennen kuin nukahti uudestaan ja sitten jo meni ilman kunnon heräämistä.

Mutta mutta, ei meillä nyt ihan ilman heräämisiä kuitenkaan nukuta, mutta nekin tutinlaitot on kyllä helpottaneet, hyvinä öinä niitä on vain pari pientä tutinlaittoa suuhun ja huonompina sitten saattaa kerran valvoa siinä samalla reilun puoli tuntiakin pienempien tutinlaittojen lisäksi. Omassa sängyssä nukkuu meidän sängyn vieressä ja siksi tuo ei nyt niin kovin kivaa ole kun joutuu sitten sen ajan olemaan hereillä kun siinä vieressä ähisee.

Yleensä se heräämishetki on aamuyöstä 5-6 aikaan ja nukahtaa sitten vielä ja herää klo 8. Nyt on mennyt nukkumaan 20.30-21 välillä kun on nuo päikkärit tainneet vaihtua kaksiin uniin ja illalla pystyy valvomaan jopa 4h jolloin sitten nukahtaa tosi helposti ja vähän aiemmin kuin ennen.

Kuinka yleistä muilla on tuollaiset pidemmät yöheräilyhetket??

Vierailija
12/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on noita pitempiä heräilyjä aina välillä ollut juuri tuossa viiden kuuden hujakoilla. Tyytyväinen kaveri on, touhuaa ja jokeltelee sängyssä ja sit tosiaan kun nukahtaa niin nukkuu kahdeksaan asti. Nyt noita heräilyjä ei ole ollut vähään aikaan, tissillä on rauhoittunut, mutta varmaan kun yösyötöt jätetään jossain vaiheessa, niin uskon et tuollaisia pitempiä valvomispätkiä saattaa taas ilmaantua.

Vierailija
13/13 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöstä meillä on öisin: iltatoimet aloitetaan n.klo 21 joko puurolla tai vellillä (joskus syö, joskus ei mene) sit vaihdetaan vaippa ja yöpuku (tumput tarvitaan käsien rauhoittamiseksi). tarjoan rintaa ja annan isin syliin tutin kera ja isi laulaa. nukahtaa melkein, mutta huutaa vielä kerran tai pari (tai kolme, tai neljä...) maitohuikkaa ja poika nukahtaa lopulta tissille n.klo 23.30, jonka jälkeen nukkuu n.tunnin ja tankkaa taas. sit pääsen ehkä minäkin jo unille... poika tahtoo tissille (tutti lentää kaaressa ja huuto yltyy 10x, jos en anna) parin tunnin välein ja herää lopulta n.9.30-10.30, jolloin hiukan vielä makoillaan ja lopulta noustaankin :)

eilen koitin ekan kerran antaa aamulla puuroa ja seuraus oli, että seuraavan kerran poika söi vasta kahdeksan jälkeen iltapuuroa! tarjosin tissiä monasti ja muutakin pari kertaa, tuputin ihan, mutta ei kelvannu kun ei ollu nälkä... on tähän syöny sosetta isoja annoksia jo 4kk alkaen ja iltavelliäkin on tarjottu jo jonkun aikaa, mutta ei ole yöt parantunu. ekat 4kk jaksoin hyvin enkä tuntenu itteäni väsyneeksi, mutta nyt tuntuu jo! vaan mitäpä en vauvani vuoksi kärsis :) ohimenevää tää on kuitenkin. ehkä jo parin vuoden päästä nukutaan :)

Tiina ja Aapo 6kk :)