Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitä kaipaisin!

24.11.2007 |

Juttu menee siis näin, olen jokseenkin raivoissani...

Ostin esikoisellemme eräästä vauvantarvikeliikkeestä Römerin turvakaukalon n.9 kk sitten. Kaupassa meille luvattiin ostaessamme kaukaloa, että jos viemme kuittia vastaan myöhemmin kaukalon liikkeeseen, niin he hyvittävät meille puolet sen hinnasta jos ostamme uuden isomman istuimen samasta liikkeestä. Tämän piti olla voimassa vuoden, eli minulla pitäisi olla mahdollisuus saada kaukalosta hyvitys vielä ensi helmikuun puoliväliin saakka.

Olimme suunnitelleet ostavamme uuden isomman istuimen lapsellemme joulukuun lopussa kun meillä olisi parempi rahallinen tilanne ja oltaisiin saatu ehkä joululahjaksikin turvaistuimeen rahaa...

No, käväisin sattumoisin kyseisessä liikkeessä pari päivää sitten ja huomasin että heillä on loppuunmyynti. Kysyin myyjältä asiasta ja hän ilmoitti minulle todella töykeästi lopettavansa toiminnansa kokonaan joulukuun lopussa ja että he ottavat kaukaloita vastaan enää viikon ajan ja se on ehdoton takaraja. Samalla hän sanoi, että heiltä on kokonaan loppu suuremmat istuimet eivätkä he tilaa niitä lisää. Ok, ymmärrä että he lopettavat, mutta eihän kuluttajaa voi kohdella noin töykeästi!

Olin aivan hämilläni, koska minulle ei oltu ilmoitettu mitään ja jos en olisi kysynyt asiasta minulta olisi saattanut jäädä hyvitys kokonaan saamatta. Kyse on kuitenkin minulle suuresta summasta.

Suurin ongelma tässä on, että minulla ja miehelläni pitäisi nyt viikossa olla yllättäen varaa ostaa uusi tuoli jostain muualta. Meillä ei opiskelijoina kuitenkaan sitä rahaa ole.

No kerroin miehelleni ja kävimme uudelleen seuraavana päivänä juttelemassa ystävällisesti asiasta mutta saimme edelleen oikein tylyä kohtelua myyjältä (omistajalta?).

Meillä kun ei nyt viikossa ole rahaa ostaa uutta istuinta, kysyin että voisivatko he antaa hyvityksen minulle rahana jotta saisin ostettua uuden tuolin jostain muualta. Eivät kuulemma missään tapauksessa voi tehdä niin, ja meidän ainoa vaihtoehto olisi vaihtaa kaukalo johonkin muuhun heillä myynnissä olevaan tavaraan tai jättää hyvitys kokonaan saamatta. Meillä ei tällä hetkellä ole tarvetta millekään heidän tavaroilleen, heillä kun on muutenkin todella suppeat valikoimat.

Mitä mieltä olette? Minusta aivan törkeää käytöstä kuluttajaa kohtaan, ja mielestäni minulla pitäisi olla asiassa muitakin vaihtoehtoja. Emme ole vielä tällä hetkellä käyneet vaihtamassa kaukaloa liikkeessä.

Mieheni soitti kuluttajaviranomaisille, mutta hekin olivat aika nihkeitä...

Arvostan mielipiteitänne!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin olisin soittanut kuluttajaviranomaisille (tai mitä ovatkin).olisin luullut että sieltä olisi tullut asiaan asiallinen vastaus.mutta kirjoitit että olivat olleet nihkeitä.

itse en osaa juuta enkä jaata asiaan sanoa. kurja tilanne teille,ja varmasti kurja tilanne tälle liikkeen pitäjällekin.

olisi hyvä jos joku viranomainen juurikin sanoisi miten tällaisissa tilanteissa loppujen lopuksi KUULUU menetellä.

toivottavasti asia ratkennee teille edulliseen suuntaan,tosi harmillista tuollainen.

Vierailija
2/3 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän kannalta ymmärrän sen, että jos liike loppuu ja tavaraa ei ole, niin ei kai siinä mitään muuta voi kuin tarjota jotain muuta tavaraa (niinkuin oli tehnytkin). Eri asia tosin sitten, millä asenteella sen tekee! Huonoa tuuria teiltä.

Ehkä voisitte toivoa joululahjaksi rahasummaa kartuttamaan turvaistuinrahastoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli tosiaan se asenne, miten meitä kohdeltiin toistamiseen liikkeessä. Asia olisikin ihan eri jos he olisivat edes pahoitelleet koko juttua ja olleet ystävällisiä.

Ymmärrän myös myyjää jos he lopettavat, mutta minusta viikon aika yhtäkkiä on silti liian lyhyt palauttamaan se kaukalo kun he kuitenkin ovat pystyssä vielä joukukuun loppuun. No, menen ensiviikolla käymään ja katselemaan josko sieltä löytyisi vaikka esim. unipussi meidän tytölle hyvitykseksi kaukalosta.

Eikä hätää, ollaan nyt jo saatu onneksi etukäteisjoululahjaksi rahaa sukulaisilta uuteen istuimeen. :)

Eniten vaan ärsytti se heidän menettely ja käytös, ja mietitytti, mitkä ovat kuluttajan oikeudet asiassa.

Kiitos vastanneille!