Voisiko tällaisen yrityksen aloittaa? Toimisiko ja olisiko lain mukainen?
Olen huomannut, että moni ihminen hakisi korvauksia ja tekisi valituksia hylätyistä korvauspäätöksistä, mutta työ niissä on liian iso.
Tekisin erilaisia korvaushakemuksia ja valituksia korvauksista sillä periaatteella, että tilnteen arviointi olisi ilmainen. mikäli katsoisin, että korvauksiin voisi olla mahdollisuus, tekisin kaiken työn asiakkaan puolesta (valtakirjalla). Veloitukseni olisi 40% saadusta korvauksesta, mutta mikäli korvauksia ei tulisi, ei kuluja myöskään asiakkaalle tulisi lainkaan.
Toimisiko? kannattaisiko?
Ja millaisia palvveluita tällaiseen firmaan voisi liittää?
Kommentit (10)
maksan tietysti kulut yms.
Enhän siis lähtisi tekemään valituksia mistään tavaroista tms. Esimerkkeinä esim potilasvahingot, vakuutuskorvaukset, liian suuret laskutuskulut (esim. autokorjaamoilla), korvauksia etelänmatkoista jne.... kaikke amahdollista mistä vaan voi rahllista korvausta hakea.
ap
Miksei tuollainen voisi toimiakin, tosin en tiedä uskaltaisiko toimia ilman juristin tutkintoa ja hyvää vastuuvahinkovakuutusta. Monestihan prosesseissa on rajattu määrä valitusmahdollisuuksia. Jos sinä ryssit ensimmäisen kerran, niin asiakas saattaa menettää mahdollisuutensa jatkossa eli valitusoikeus menee sinun virheeseesi. Kannattaa siis olla aika asiantunteva.
Jossain briteissähän toi on ihan business. Esimerkiksi kuka tahansa voi palkata jonkun onnettomuuden jälkeen valitusfirman, joka yrittää hakea kompensaatioita. Volyymit ovat aika isot, joten firman osuus paljon pienempi kuin sulla.
vastauksista.
Lisää mielipiteitä kaivataan.
Mietin, että mitä muuta tuollaiseen firmaan voisi sisällyttä?
Yksi ideoistani oli ihmisille kuukausibudjettien laskeminen.... paljonko tuollaisesta sitten voisi veloittaa, että itsellekkin jotain jäisi?
Muita ideoita?
ap
Juristin tutkinto voisi kyllä olla ihan tarpeen hommassa.
palailen huomenna lukemaan jos lisää kommentteja.
ap
ideana se, että homma ei maksa asiakkaalle mitään jos myöskään korvauksia ei tule, mutta jos korvauksia tulee, niin palkkio on 40% korvauksista.
Siinä se ero lakimiehiin.
ap
40 % mitättömistä korvauksista ei myöskään ole kovin paljon.
nyt tarkoita mitään oikeudenkäyntejä ja sellaisia tapauksia, ihan siis korvaushakemuksia esim potilasvakuutusyhtiöihin, vakuutusyhtiöihin jne... tietysti sitten jos asiakas halluaisi viedä asian oikeuteen, onkin eri juttu ja silloin maksukäytäntökin olisi toinen.
ja olisiko 40% korvauksista niin mitätön summa.... jos useampi tapaus kuussa ja korvaukset keskimäärin 100-1000¿ joista siis minun osuus 40-400 euroa?
ap
juristi. Idea tähän lähti siitä, että viimeisten vuosien aikana olen tehnyt lukuisia valituksia ja korvaushakemuskia itseni ja muutaman tuttavani puolesta ja kaikki olen onnistunut saamaan läpi. Siksi moni on ehdottanut minulle tällaista.... mutta ei kait siihen juristin tutkintoa tarvita?
ap