Kuinka kauan keskenmeno kestää?
Hei vaan.
Historiani on sellainen että neljä edellistä raskautta on päätynyt keskenmenoihin viikoilla 6-12. Kaikki sikiönalut on kaavittu kättärillä muutaman vuorokauden sisällä keskenmenon toteamisen jälkeen.
Tähän raskauteen pääsin viikolle viisi asti, torstaina havahduin siihen että aikaisemmin niin voimakkaat raskausoireet hävisivät. Torstai-iltana sitten alkoi ruskean " vanhan veren" tiputtelu hiljalleen.
Perjantana soitin kättärille, sieltä kätilö neuvoi odottamaan että kovempi verenvuoto alkaa ja kohtu tyhjenee, jos tulee kovaa verenvuotoa niin että olo alkaa heikkenemään niin uusi soitto kättärille.
Olen jotensakkin ymmälläni tästä keskenmenosta kun aikaisemmin on asia hoidettu kaavinnalla ja sen jälkeen on fyysinen ja henkinen toipuminen voinut alkaa ja olen tiennyt että sikiötä ei enää ole.
Nyt mietin että miten jaksan mennä maanantaina töihin, mitä jos siellä alkaa varsinainen keskenmeno yms. ????
Kertokaa sisaret kokemuksianne kuinka kauan kohdun tyhjeneminen saattaa kestää? Onko kyse päivistä vai kenties viikoista?
kaikesta tiedosta kiitollinen
-kallankukka-
Kommentit (2)
lauantai-iltana sitten alkoi tulla tuoretta verta ihan kunnolla, se on nyt jatkaunut reilut kaksi vuorokautta. Veren mukana on tullut myös hyytymiä.
Minulla oli raskauden vuoksi aika tilattuna naistenklinikalle Ulanderille (olen hänen potilaansa keskenmenotaustani vuoksi) huomiseksi. En perunut sitä joten huonmenna sitten varmaan ultralla todetaan mikä kohdun tilanne on.
En jaksanut mennä tänään töihin, paha olo on lähinnä henkistä.
Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa taas valkene.
-kallankukka-
Mulla on vähän vastaava tilanne, kaksi viikkoa sitten todettiin elokuisesta tm:stä jääneen istukkaa kohtuun, mutta kaavinta-aikaa en ole saanut kun ei ole aikoja kättärillä. Lääkärille sinne pääsin, joka otti näytteitä, jotka varmistivat jo edellisen lääkärin toteaman oikeaksi ja ensi viikolla on taas aika.
Mulla alkoi verinen vuoto viime tiistaina joka oli yltynyt aika runsaaksi torstaihin mennessä, mutta soittaessani kättärille (sain siis ohjeet soittaa, jos runsaampi vuoto alkaa) sain samat ohjeet kuin sinä!
Aiemmin olisin vastannut keskenmenon olevan aika nopeasti ohi, mutta nykyisen historian takia voisin sanoa, että voi kestää viikkojakin, jos ei kaavintaan pääse! Koita siis päästä lääkärille, joka tarkistaisi tilanteen, jospa sitten saisit jotain hoitoakin! Tsemppiä ja voimia!