Onko Mexx ollut joskus 80-90-luvulla ns. premium-merkki?
Siis selkeästi keskihintaa kalliimpi ja saatavuudeltaan rajoitettu (vain Stockka myi tms)?
Kommentit (35)
Samaa tasoa kuin Esprit, Gerry Weber jne. Eli parempi kuin sen ajan Seppälä ja markettivaatteet.
Kyllä, vähän niinkuin Guess 2000-luvun alussa.
Olen mies ja en silloin peruskouluikäisenä 80-luvulla ollut kiinnostunut ollenkaan vaatemerkkien paremmuudesta, jos jollain olisi ollut Premium merkkivaatteet päällä, minä en olisi tiennyt niitä merkkivaatteiksi ensinkään, lähinnä kunhan jotain vaatetta oli päällä niin se riitti. Vain Adidaksen tiesin vaatemerkeistä, urheiluvaatteiden valmistajana.
Myöhemmin olen oppinut vähän lisää, mutta vaatemerkit eivät edelleenkään kiinnosta juurikaan, kunhan jotain asiallisen näköistä vaatetta on päällä...
Kaippa se sosialistisessa neuvosto-suomessa tuntui siltä kuin olisi parempikin merkki ollut kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja en silloin peruskouluikäisenä 80-luvulla ollut kiinnostunut ollenkaan vaatemerkkien paremmuudesta, jos jollain olisi ollut Premium merkkivaatteet päällä, minä en olisi tiennyt niitä merkkivaatteiksi ensinkään, lähinnä kunhan jotain vaatetta oli päällä niin se riitti. Vain Adidaksen tiesin vaatemerkeistä, urheiluvaatteiden valmistajana.
Myöhemmin olen oppinut vähän lisää, mutta vaatemerkit eivät edelleenkään kiinnosta juurikaan, kunhan jotain asiallisen näköistä vaatetta on päällä...
Mieti, että adidaksen raidatkin on Suomesta ostettu. Olivat ennen karhu-urheiluvaatteiden raitoja. Nehän ei tietenkään karhun verkkareissa olleet ollenkaan niin "hienot" kuin jossain hong kongissa kasaan kursituissa adidaksissa
Suomesta on myyty kaikki pois. Jopa raidat verkkareista
Näin turkulaisena en muista yhtä ainotta tavoteltava merkkiä ennen lacosten pikeepaitoja ja lewiksen 501. Joku Mexxin trikoopaita mulla oli, ei mitään hajua mistä ostin, ei mitenkään eronnut muista vaatteistani, jotka oli vaatehuoneelta, seppälästä, marketista pääosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että adidaksen raidatkin on Suomesta ostettu. Olivat ennen karhu-urheiluvaatteiden raitoja. Nehän ei tietenkään karhun verkkareissa olleet ollenkaan niin "hienot" kuin jossain hong kongissa kasaan kursituissa adidaksissa
Suomesta on myyty kaikki pois. Jopa raidat verkkareista
Juu, 80-luvun ala-asteella lapsilla oli 3-raitaiset Karhun verkkapuvut. Eikä niissä ollut mitään hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Näin turkulaisena en muista yhtä ainotta tavoteltava merkkiä ennen lacosten pikeepaitoja ja lewiksen 501. Joku Mexxin trikoopaita mulla oli, ei mitään hajua mistä ostin, ei mitenkään eronnut muista vaatteistani, jotka oli vaatehuoneelta, seppälästä, marketista pääosin.
Muistanpa sittenkin, mulla oli Reiman haalarit 70-luvulla, ostettiin Maariankadun ja Kauppiaskadun kulmassa olleesta vaateliikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Oli se kalliimpi. Minä olin Seppälä/Anttila-vaatteinen nuori, Mexxiin ei ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistanpa sittenkin, mulla oli Reiman haalarit 70-luvulla, ostettiin Maariankadun ja Kauppiaskadun kulmassa olleesta vaateliikkeestä.
Tex-tuote. Petteri Orpo oli siellä 80-luvula myyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Lewis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on myyty kaikki pois. Jopa raidat verkkareista&n
Eikös Adidaksen raidat ole olleet jo ainakin 70-luvulla samanlaiset kuin nykyäänkin? En minä enää muista minkälaiset verkkarit tai muut urheiluvaatteet mulla oli ala-asteella silloin 80-luvulla, sisäliikuntatunneilla taisi Adidaksen shortseja olla joillain, mulla oli vaan jotkut Anttilan halpis-shortsit. Kuten sanoin niin ei tullut katseltua toistenkaan vaatteita kovinkaan tarkkaan.
Nostalginen ketju, muistan hyvin Mexxin, oli lempparivaatemerkkejäni. Halusin valkoisen tosi kauniin paitapuseron (ei mikään perusmalli) mikä maksoi 300 mk. Eli aivan tosi kallis kasarilla. Edelleen on mulla tallella ja paljon pidin. Ja Hesasta ostin myös Mexxin jakun, sekin tallella. Hollantilainen yritys. Muistan luulleeni että USA:sta tai Kanadasta.
Täällä oli kyllä ihan oma mexx liike, ei missään stockmannilla
Heikintorilla taisi olla mexx. Heikintori on nykyisin rupupaikka, mutta 80-luvulla siellä oli elämää.