Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset syksyllä kouluun, miten järjestän esim loma-ajat...?

Vierailija
23.11.2007 |

Hei,

TIEDÄN; olen hyvissä ajoin liikenteessä :). Tuplani menevät siis ensi syksynä kouluun ja nyt jo kaivelin sitten loma-ajat ensi vuodelta. Siis viikon syysloma, joululomaa kaksi ja talviloma ja kesäloma-tietenkin.

Koulun jälkeen pääsee iltapäiväkerhoon, mutta:

Miten ihmeessä yh:na pystyn järjestämään nämä kaikki lomat? Eihän omat lomapäiväni riitä ja palkaton vapaa ei tule kysymykseenkään, koska tulot eivät kerta kaikkiaan riitä.

Tiedän, että oma äitini auttaa, mutta hänkin on yli 60-v enkä viitsisi aina vaivata.

Miten nämä lomat saisi järjestymään, vinkkejä.

T: hyvissä ajoin ahdistunut :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla menee ekat kouluvuodet niin, ettei yhteisiä lomia juuri pidetä.

Kesäisin monella paikkakunnalla on kesäkerhoja (ainakin juhannukseen asti).

Vierailija
2/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapset viettää päiviä kainakin kesäisin asukaspuistoissa, jossa ruokailu ja osittain ohjattua toimintaa ja valvojia. On myös paljon leirejä ja lomien aikana ohjattua toimintaa esim. nuorisotoimen toimesta askartelua, liikunta jne. Melko nopeasti lapset tottuvat olemaan keskenäänkin kotona.

Jos taas asutte maalla tai pikkukaupungissa niin itse ainakin olen saanut leikkiä ihan vapaasti ekaluokasta ylöspäin ilman kenenkään vahtimista loma-ajat kotona, ulkosalla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä kuitenkin kuvioissa?

t. 2

Vierailija
4/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuonikäiset (juuri eläkkeelle jääneet) mummot ainakin mun naapuriperheiden arkea pyörittää, no ei nyt ihan mutta on kumminkin paljon mukana.

mäkin suosittelen asukaspuistoa.

Vierailija
5/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei taida olla muuta vaihtoehtoa. Pitänee vielä kysellä koulutoimesta, mitä tarjolla olisi.

Vierailija
6/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin ja viihdyin todella hyvin.

Vierailija
7/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim mun tyttöni oli syyslomalla velholeirillä (päiväleiri joka päivä), kesäkuussa oli urheilukoulu joka arki päivä klo 10-12 ja 13-15. Hiihtolomallekin oli tarjolla nuorisotoimella joku leiri. Heinäkuussa, elokuulla ja joulun välipäivinä ei ollut mitään. Silloin vaivattiin mummua ja kavereitten vanhemmat otti muutamaks päiväks lapsilleen leikkikaveriks ihan mielellään. Kyllähän tää melkoista sumplimista on, kun itsellä tosiaan vain ne 28 lomapäivää per vuosi.

Vierailija
8/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa pikku-koululaisista on ihan yksin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi