vilkkaan ja urheilullisen pojan nimiä?
Olen raskausviikoilla 22+3, ja rakenneultrassa selvisi, että poika sieltä on tulossa. Olin miettinyt valmiiksi vain tytön nimeä, Pihla Linnea oli suosikki, mutta sepä meni uusiksi :D. Kyseessä on esikoinen, ja meidän sukunimi on todella tavallinen suomalainen -nen päätteinen.
Poika on ollut todella aktiivinen potkija ihan alusta asti, eli kuulostelisin, että vilkas, pirteä, reipas ja urheilullinen poika sieltä on tulossa. LA on 25.3., joten horoskooppimerkiltään hän olisi tulinen oinas. Nimeä vaan emme millään ole löytäneet sopivaa. Nimi saisi olla siis pirtsakka, minua miellyttävät myös luontonimet, ja toisaalta olisi kätevää, jos nimi olisi myös kansainvälinen jotenkin.
Paljon on siis " vaatimuksia" nimelle, mutta jospa keksisitte jotain ehdotuksia. Kaikki otetaan kiitollisena vastaan :).
Kommentit (9)
tässä joitain ehdotuksia, en tiedä osuvatko sinun makuusi, mutta yritellään:
Aamos
Alvari
Iisak
Karri
Pyry
Niklas
Sampo
Iikka
Iivo
Paulus
Eemil
Konsta
Kosti
Touko
Toivo
Pekko
Petrus
Peetu
Herman
Lassi
Kasper
Tomas
Roni
Risto, Karri ja Kasper oli aika kivoja :)..
Oon aatellut myös nimiä Jere ja Jesse James, mutta niillä on vähän kyseenalaiset esikuvat.. Lisää lisää, kiitos!
meillä on vilkas ja menevä poika nimeltä Otso :)
Leo
Antti
Jere
Vertti
Jussi
Santtu
Arttu
Roope
Jake
Sisu
Tony
Arsi
Jason
Saku
Taro
Rasmus
Atte
Aku
Anssi
Mario
Jaro
Jerry
Vilkas ja urheilullinen poika, heti tuli mieleen nimi Lassi. Mutta se ei ehkä kyllä kansainvälisesti ajatellen olet kaikista paras, koska ' lass, lassie' tarkoittaa enkuksi (Skotlannissa) tyttöä.
Seuraavat lienevät aika helpot ainakin Euroopassa ja silti suomalaisia, selkeästi pojan nimiä ja pirteitäkin:
Tarmo
Touko
Risto
Kristo (tosin voi olla " liiankin" merkityksellinen, kristitty?)
Sampo
Sami
Tommy
Keimo
Kauto
Tapio
Okko
Aarni
Elmer
Erkko
Ekko