Onkohan täällä yhtään maisteria. joka olisi saanut gradun arvosanaksi laudaturin?
Itse olin ällikällä päähän lyöty, kun esitarkastuskessa graduni arvosanaksi ehdotettiin laudaturia. Nyt lähtee jonnekin ylimääräisiin tarkastuksiin, kun ylintä arvosanaa annettaessa tarvitaan enemmän tarkastuksia ja mieleipiteitä kuin yleensä. Uskomaton fiilis, kun viime kesänä vielä itkin, että gradu ei varmaan tule koskaan menemään edes läpi....
Ps. Meidän laitoin on suhteellisen uusi, graduja tehty kaiken kaikkiaan n. 40. Oma laudaturini olisi ensimmäinen laitoksen historiassa...
Kommentit (24)
suurin osa saa c:n (myöskin minä), erittäin hyvät magnan, erinomaiset e:n ja joskus kerran kolmessakymmenessä vuodessa laudaturin. Sattumoisin tunnen yhden laudaturin ihmisen. Teki graduaan VIISI vuotta hiki päässä. Herää tietysti tällaisessa keskivertopakertajassa kysymys, että olisiko arvosteluperusteissa parannettavaa...
mitään hyvää. omaani tein n. 5 kk ja opetin samalla yo:lla. vanhalla perse penkissä -taktiikalla on tehty huippugraduja 3 kk:ssa. t: 22
Olen luonteeltani melkoinen perfektionisti enkä halua keneltäkään apua. Niinpä hain vain proffalta gradun aiheen ja vein kolmen kuukauden kuluttua valmiin tekeleeni, josta sain ällän - ei mitään korjattavaa. Erikoistyötäni tein sitä ennen puolisen vuotta ja sekin on toki mukana arvosanassa. Tutkijan paikka irtosi siltä seisomalta, gradu olisi kuulemma laajuudeltaan vastannut lisuria. Kieltämättä en ole käytännön ihminen, enemmän tutkijatyyppiä.... silti uskon vielä päätyväni apteekkariksi, joka sitten nimenomaan on käytännön työtä.
laudaturin sain aikanaan vaikkei sitä kuulemma ikinä voi meillä saada. sama juttu kuin sulla ap, piti lähettää ulkopuolelle ettei tule jääviysepäilyjä ynnä muuta. av:lla oon hengannut nyt muutaman päivän kun tämän sivun löysin ja raskaus viime metreillä. tämänkin ajan vois vielä käyttää väitöskirjatekstin tai artikkelin tekemiseen, mutta aivot on yhtä hormonisilsaa. onnea ap, uskon että lämmittää vielä pitkään!