Jokelassa junan alle jäänyt....
Mietin vain että olisko tahallaan hypännyt junan alle? Josko Auvinen aiheutti liian suuren surun.....
Kommentit (39)
Hän oli ateistisen ja darwnistisen linkolalaisen ideologian uhri. Omaa ylemmyyttään täynnä " Luonnollinen valitsija"
Hän oli niin outo ja jossain määrin pelottavakin , että sellaista ei kiusata vaan jätetään omiin oloihinsa, jossa hän tahtookin olla, kun sellainen yli-ihminen on olevinaan.
Hänen maailmankuvansa oli kertakaikkisen pimeä ja vääristynyt.
Tosi koulukiusattu. Auvinen ei yksinkertaisesti sovi mihinkään koulukiusatun rooliin, hän oli liian pelottava ja erikoinen sellaiseen.
Toki tällainen ihminen jätetään usein omiin oloihinsa, mutta se on ihan hänen oma valintansa, hän haluaa olla muiden yläpuolella ja kuvittelee olevansa parempi kuin toiset.
Paremmalta vissiin tuntuu uskoa omiin harhaisiin käsityksiinsä kuin siihen poliisin tutkimuksissa esille tulleeseen tosiasiaan, että Auvinen oli pitkään ollut koulukiusattu.
Ja tähän koulukiusaamiseen (vaikka sen tiesivät) ei ollut puuttunut yksikään opettaja tai rehtori. Ja nyt säälitään näitä kiusaaja-oppilaita ja sankarimummo-rehtoria.
Eihän kiusaaminen OIKEUTA ketään tappamaan, mutta ennen kuin ollaan valmiita hyväksymään se, että kiusaaminen on oikeasti henkisesti vammauttavaa, ei tällaisista tapahtumista päästä kokonaan eroon.
Vai kuinka moni meistä on ollut siellä Jokelan koulussa?? Koulukiusaamistakin on eri tasoa ja ihminen kokee sen eri tavalla.
Lisäksi jonkun rehtorin on AIKA VAIKEA puuttua kiusaamiseen? Se rehtoriko istuu siellä koululuokassa?
Ja aivan naurettavaa sääliä Pekkaa ja syyttää tästä teosta mahdollisia koulukiusaajia.
Minuakin on koulukiusattu eikä se todellakaan ole oikeus tappamiseen! Olen myös sitä mieltä, että hyvin vaikea on opettajan tai varsinkaan rehtorin puuttua koulukiusaamiseen. Mistä te tiedätte millaista se MAHDOLLINEN kiusaus oli?
Niin ja sinä nyt tiedät, että MITEN JA KUINKA USEIN Pekkaa kiusattiin?? VOITKO KERTOA MINULLEKIN!???????
Koulukiusaus sanana on niin laaja, etten sen perusteella tekisi mitään päätelmiä!!!! Joku ihminen käyttää sanaa koulukiusaus jos joku yhden kerran vaikka haukkuu, toinen taas viihtyy yksin ja joku ulkopuolinen näkee muka, että tätä henkilöä syrjitään ja kiusataan jne.
kuitenkin sekä oppilaat, opettajat että vanhemmat ovat poliisin tutkimuksissa puhuneet pitkään jatkuneesta kiusaamisesta.
Kyllä se on opettajien asia tähän jollain tavalla puuttua, KUN KERRAN SIITÄ tiesivät.
ja Jokelan murhat oli yksinomaan PEKAN SYY! Ei kenenkään muun! Mutta nykyäänhän on muotia hakea syytä aina muualta kuin syyllisestä itsestään. Aina on jonkun muun vika kaikki.
Tiedoksesi vaan, että mm. Pekan KAVERIT (hänellä oli ihan KAVEREITA!!!! EI SIIS OLLUT MIKÄÄN YKSINÄISIN!!!) ovat kertoneet, ettei Pekkaa kiusattu!!!!!!
Mm. tämä Miro kertoi, ettei Pekkaa juurikaan kiusattu.
Vierailija:
kuitenkin sekä oppilaat, opettajat että vanhemmat ovat poliisin tutkimuksissa puhuneet pitkään jatkuneesta kiusaamisesta.Kyllä se on opettajien asia tähän jollain tavalla puuttua, KUN KERRAN SIITÄ tiesivät.
Empatiakyky on täysin kärsinyt, et osaa jäsentää asioiden syy-seuraussuhteita ja käyttäydyt hyökkäävästi.
Eli olen hirviö kun en tunne sääliä MURHAAJA kohtaan vaan tunnen myötätuntoa ja EMPATIAA uhreja sekä heidän perheitään kohtaan (myös Pekan perhettä mutta en Pekkaa kohtaan)!!!
Mutta ai niin minunhan pitäisi vain sääliä Pekkaa ja ymmärtää!!!! Niinhän asiat menee!!!
Ehkä tyylini on hyökkäävä kun ÄLLÖTTÄÄ TÄMÄ JATKUVA MURHAAJAN SÄÄLIMINEN JA HÄNEN TEKOJENSA " PUOLUSTELU" !
Vierailija:
Empatiakyky on täysin kärsinyt, et osaa jäsentää asioiden syy-seuraussuhteita ja käyttäydyt hyökkäävästi.
minun ei ole tarpeen todistaa sinulle yhtään mitään. Ja samalla tavalla voin kysyä, että mistä sinä tiedät Pekan kavereista.
Tuo Mirokin itse asiassa ei enää ollut Pekan kaveri. Oli aiemmin ollut.
Tiedän Pekan kavereista sen mitä tämä Miro on mm. lehdissä ja TV:ssä (mm. A-talkissa) kertonut. Pekalla oli myös sosiaalista elämää, oli kesätöissäkin tämän Miron kanssa.
Vierailija:
minun ei ole tarpeen todistaa sinulle yhtään mitään. Ja samalla tavalla voin kysyä, että mistä sinä tiedät Pekan kavereista.Tuo Mirokin itse asiassa ei enää ollut Pekan kaveri. Oli aiemmin ollut.
Kukaan ei ole puolustanut Pekan TEKOA, mutta ei voida täysin ummistaa silmiä kiusaamisen vaikutuksilta.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että kiusata saa, mutta kiusatun pitää vaan kestää ilman mitään oireita ? Olisi kiva tietää, mitä mieltä olisit tilanteesta ollut, jos omaa lastasi olisi kiusattu pitkään ja opettajatkaan eivät olisi tilanteeseen puuttuneet ?
Mutta sääli sinä vaan rauhassa kiusaajia. Hehän ovat kaiken säälin arvoisia. Siksi toisekseen ainoa asia mitä kukaan meistä ei tiedä: oliko yksikään uhreista kiusaaja ? Annetaan vaan näille kiusaajille kaikille vinkki, että on ihan sallittua jatkaa kiusaamista. Kiusaamisen seurauksena saa vain sädekehän päänsä päälle.
miten voit olla uskomatta poliisin tutkimuksien tulosta ja monen, monen muun kertomaa kiusaamisesta ?
Siinä sinulle miettimistä.
Missä olen KERTONUT SÄÄLIVÄNI KIUSAAJIA??????????
Pekan teolle EI OLE MITÄÄN PUOLUSTEITA!!!
Siitä mahdollisesta koulukiusauksesta ei ole mitään pitäviä todisteita ainakaan julkisuuteen annettu, millaista ollut, milloin, mitä Pekka on itse ajatellut, mitä opettajille on kerrottu, mitä rehtorille sanottu, mitä vanhemmat ovat tehneet asian vuoksi jne.
Ja olen sitä mieltä, että vaikka kuinka kiusattaisiin niin se ei todellakaan ole ampumisen paikka!!!!!
Jos oma lapseni olisi ampunut 8 ihmistä niin en todellakaan säälisi saati ymmärtäisi tai puolustaisi lapseni tekoa, vaikka lapseni olisi ollut koko elämänsä kiusattu. Kahdeksan ihmisen murhaamiselle ei ole perusteita. Mitä väärää nämä 16-18-vuotiaat pojat olivat tehneet ansaitakseen kuolla??????? Tai se 25-vuotias äiti? 61-vuotias rehtori tai 43-vuotias terveydenhoitaja, joka ammuttiin kun oli auttamassa yhtä ammuttua poikaa?? En todellakaan tunne myötätuntoa Pekkaa kohtaan.
Ihmeellistä kirjoitat kiusaamisesta. Kuka on sanonut, että on SALLITTUA jatkaa kiusaamista???? Onpa sinulla omituiset mielipiteet.
TODELLAKIN ÄLLÖTTÄÄ TUOLLAISET MURHAAJIEN SÄÄLIJÄT JA PUOLUSTAJAT! Toivottavasti jaksat itkeä murhaajan perään jos oma lapsesi ammutaan tai teloitetaan koulussa!!!
Vierailija:
Kukaan ei ole puolustanut Pekan TEKOA, mutta ei voida täysin ummistaa silmiä kiusaamisen vaikutuksilta.Oletko oikeasti sitä mieltä, että kiusata saa, mutta kiusatun pitää vaan kestää ilman mitään oireita ? Olisi kiva tietää, mitä mieltä olisit tilanteesta ollut, jos omaa lastasi olisi kiusattu pitkään ja opettajatkaan eivät olisi tilanteeseen puuttuneet ?
Mutta sääli sinä vaan rauhassa kiusaajia. Hehän ovat kaiken säälin arvoisia. Siksi toisekseen ainoa asia mitä kukaan meistä ei tiedä: oliko yksikään uhreista kiusaaja ? Annetaan vaan näille kiusaajille kaikille vinkki, että on ihan sallittua jatkaa kiusaamista. Kiusaamisen seurauksena saa vain sädekehän päänsä päälle.
Mm. minua sanottiin eräänä vuonna koulukiusatuksi kun olin aika yksin koulussa, kuitenkaan en ollut koulukiusattu, mutta siltä se varmaan näytti muiden silmissä kun viihdyin yksin koulussa. Varmaan Pekastakin on moni ajatellut näin kun hänellä on ilmeisesti ollut vain muutamia kavereita.
Vierailija:
miten voit olla uskomatta poliisin tutkimuksien tulosta ja monen, monen muun kertomaa kiusaamisesta ?Siinä sinulle miettimistä.
Yleensähän masentunut ihminen tappaa vain itsensä, tai jos tappaja halusi vaan viedä muita mukanaan niin miksei sitten kohteena ollut joku kauppakeskus? Tai jos kotiolot olisivat olleet karseat niin uskon että teko olisi kohdistunut sinne. Mutta miksi juuri lukiolaiset ja henkilökunta?