Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***JOULUKUISTEN PERJANTAI***

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippuskainen,meillä mies ajattelee ihan samalla lailla eli syyttää itseään mun raskausvaivoista. Ollaan kyllä yhdessä sitä mieltä,että kyllä tää kolmas saa jäädä viimeiseksi,sen verran rankka raskaus on ollut. Noh,vannomatta paras,mun iltatähti haaveet varmaan herää jossain vaiheessa...

Mun sairaalakassissa on edelleenkin pelkkä suklaalevy,ja nyt se saa siellä ollakkin ihan rauhassa,ostin nimittäin tänään sittarista kolme maraboun levyä kolmella euroll.Nyt pitäisi vaan yrittää hillitä itsensä jollain konstilla,etten ihan heti söisi kaikkia pois,painoa kun tuntuu nyt loppua kohden tulevan melkoista vauhtia.

Sintagma,mä olin ultrassa rv 36+2 ja painoarvio oli tuolloin tasan 3kg,eli vähintään neljäkiloinen paketti taitaa olla meille tulossa.

Täällä ei ole jouluisesta kelistä tietoakaan,lämmintä +7 ja vettä sataa. Inhottavaa kurakeliä siis.

Mä mietin edelleen vauvan asentoa, vauva on ollut tänään kyllä vilkkaalla tuulella ja olen kovasti yrittänyt saada selville missä asennossa masussa ollaan,mutta en kyllä tiedä,potkuja tuntuu satelevan ihan joka puolelle vatsaa samanaikaisesti.

Nyt tekemään pitsaa perjantain kunniaksi.

Himpula rv38+3 (miten tuo Hippuskainen tuntuu olevan aina paljon paljon pidemmällä kuin minä,vaikka oikeasti eroa on vain 4 päivää)

Vierailija
22/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttönen viime lauantaina, kokoa neidillä 3340g ja 47cm. synnytys oli piitkä kuin nälkävuosi ja tuskien täyttämä, mutta onneksi palkinnoksi saatiin terve tyttö. kotiin päästiin keskiviikkona kun bilirubiini arvo ei enää kohonnut.

Onnellinen Sedis kera Ellin 6vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpula..täälläkin sorruttiin niihin kolmeen suklaalevyyn =P

Kaupassa tuli käytyä, en saanu miestä houkuteltua isompaan kauppakeskukseen..toisaalta en ehkä olis tänään jaksanu ittekkään kun olen sentään siivonnu ja kaikkee ;D Seökä on tosi väsy, on selkeesti ihan väärässä asennossa tän mahan kanssa!! Ihan parissa päivässä vetäny kunnon notkon tai jotain. Mut mahakin tuntuu että on VIELÄ isompi ja pallompi kuin pari päivää sitten!!

Tänään tuli kirje äippäpolilta että ens perjantaina (jollon siis 40+0) saapi tulla näytille taasen jos ei ole syntynyt ennen sitä..eli kokoa katsovat uudelleen. Meillä kokoarvio oli 37+jotain oli 3,3kg ja laskettuna veikattiin painavan noin 3,9-4kg:a eli noin puol kiloa isompi olis kuin tytöt..saapi nähdä. Toivottavasti ei nyt ainakaan heittäs kilolla mettään tuo arvio ja sinne huonompaan suuntaan!!

Nyt sohvalle kutomaan ja kattomaan kun mies heiluu Wiin kanssa..

masu 39+0

Vierailija
24/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen vain loikoillut lähes koko päivän. Onneksi noita katsomattomia leffoja on kertynyt. Ruokakaupassa kävin tekemässä isot ostokset niin ei tartte miehen sitten pojan kanssa käydä jos lähtö tuleekin. Huomenna ajattelin kyllä lähteä kirppiksellä käymään jos ei ihan mahoton olo ole. Ei tästä meiltä ole matkaa keskustaan kuin 3km joka menee linja-autolla ihan hetkessä, silti se on ikävän töyssyistä matkaa ja tosiaan viimeeksikin supisteli ihan mahottomasti. Taisi vieressä istuva nuori mies ihmetellä synnytänkö jo... Huomiseksi pitää kuitenkin jotain kehittää kun poikakin lähtee aamusta vanhemmilleni yöhoitoon.

Oma olo jatkuu samaa rataa. Voihan se olla ettei tästä vielä aikoihin päästä synnyttämään. Pitää iloita, että kyllä tämä varmasti helpottaa synnytystä kuten joku fiksu kirjoittikin (anteeksi en muista kuka...). Esikoisen synnytys oli niin kamala ja alkoikin ilman mitään ennakoivaa. Joten nyt elättelen toivoa ettei tarvisisi taas roikkua kätilön kauluksessa kiinni ja karjua että perkele antakaa jotain aineita (mitä en siis enää saanut). Hui, oikein puistattaa ajatus. Tosiaan jos nyt menisi vähän helpommin kun tämä kroppakin tuntuu tekevän jo ennakoivia hommia.

Nyt olisin valmis synnyttämään kun mies on terve. Kaksi päivää kesti kuume ja parani samantien, ihanaa. Ei siis tarvinne synnyttää yksin.

Ja taas kylpyyn makoilemaan =)

Peppipiina + Titi-tassu 38+4

Vierailija
25/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana onnea sedis todella paljon pikku prinsessan johdosta!!!

ihana ilta-kiitos rilla-ma-rillalle=)

ilta meni kun siivillä ja juttua tuli-kun oltais tunnettu jo kauan...todella ihana ilta tämän päivän jälkeen kaipas piristystä ja se kyllä onnistui...sain sitä oikein kunnolla=)

hyvil mielin nukkumaan,hymy huulilla=)

Vierailija
26/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuossa tappelee täysillä. Pitää kai mennä harrastamaan erotuomarin hommia....

P-M

Vierailija
27/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan pitää alkaa hommata, ipanat vaan niin villissä, että saas nähdä miten en saa sammumaan=) Tapeltu on täälläkin, jäähylle piti jo kerran panna.

Hippuskainen,mulla on ollut kahdesta ekasta ja taisi olla tuosta kuopuksestakin kokoarvio 37+ 3200-3300g, esikoista ei arvioitukaan toista kertaa kun vasta punnittiin synnyttyään 41+3 jollon painoi 4480g, keskimmäisestä sitten 40+0 tasan 4 kg, tyttö syntyi 41+4 ja painoi 4590g.

Kuopuksesta oli painoarvio 40+0 3,7 kg, syntyi 40+5 ja painoi 4260g, eli kyllä sieltä hyvinkin nelikiloinen voi olla tulossa.

Tosin mulla on vauvat ottaneet kunnon kasvuspurtit ihan lasketun ajan tuntumassa, napa ihan paukkunut=)

Eka oli lujassa mutta nuoremmat on tulleet ihan kivasti eli ei ole nelikiloinen hirvitys synnyttää etenkään kun ei ole ensimmäinen sinulle, lantio on löysempi kuin ekassa synnytyksessä.

Uskoisin niin.

Jotkut lääkärit sanoo, että vauva on ottanut painonsa rv 37 eikä enää hirveästi kasva sen jälkeen. Itelläni ei ole niin mutta miksei se toisten kohdalla voi pitääkin paikkansa.

Tuossa mietin, että kuinka osaan hoitaa alle nelikiloista jos tämä masukki täältä sektioidaan hyvissä ajoin=) Jänteviä ja valmiita olleet nuo yliaikaset isot vauvat..

Mutta eiköhän onnistu, samalla laillahan niitä vauvoja hoidellaan kaikkia.

Lahjis edelleen35+0

Vierailija
28/28 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä tuotteliasta porukkaa, niin tuolla lapsilukumääräpuolella :) kuin täällä listallakin. Paljon mielenkiintoista luettavaa oli tullut muutamassa päivässä.

Jonskeli, näytät olevan minua reilun viikon edellä - edeltä taidat päästä tuonne Oyssiin. Mä kävin tänään äitipolilla ja sain mieheltä kyydin ovelle ja nouto samoin. Ei tullut tällä kertaa mukaan, kun on pari kertaa hiljattain käynyt käyrien ajoa ja ultraa kurkkimassa. En kyllä aio enää yksin ahtautuakaan sinne parkkitaloon ja kiipeämään sitä sairaalan mäkeä ylös :)

MARICA77 ja mariadee, meillä näköjään erilaisia nuo sokerien mittaustavat ja raja-arvot. Hiukan suositukset ovat muuttuneet vuosien varrella - minulla eka raskausdiabetes vuonna -99, mutta vaihtelua näyttää aina olevan myös eri sairaaloiden kesken. Minulla paastoarvon on oltava alle 5.3 ja 1½ tunnin päästä aterian jälkeinen alle 6.7. Siksi tuo 8.0 kuulostaa ihan hurjalta :) Ja niin 7.8 myös. Erikoista. Ja ateriaa ennen meillä ei mitata ollenkaan, tosin mulla siinä ei olisi mitään mittaamistakaan. Minulla kun arvot aina laskevat nopeasti ja syön uudelleen usein saman tien mitattuani eli puolentoista tunnin välein :) Eli silloin mulla on arvo helposti jo vitosessa tai alle. Minulla on normaalioloissakin aina nälkä, joten pitää syödä usein. Kai aikamoinen aineenvaihdunta, koska nälälle ei ole löytynyt mitään selitystä.

Päkis78 kirjoitteli tuosta kiinnitymisestä. Mä opin tänään, että kiinnittyminen tarkoittaa vain sitä, että vauvan pää on painunut niin syvälle lantioon tai minne se nyt painuukaan =) että se ei sieltä enää yleensä nouse. Pää siis ei varsinaisesti kiinnity eli liikkuu edelleen. Vauva siis pyörittelee sitä niin kuin vartaloaankin vielä. Minulla kaikki vauvani ovat olleet RT:ssä hyvin aikaisin ja nytkin ultrassa ei enää näy kasvoja ja päätäkin on vaikea mitata. Masu on alusta lähtien tosi alhaalla aina, joten ei ahdista siksi henkeä eikä yhtään potkua tule koskaan kylkiluihin tai kylkiin. Pikemminkin munasarjoja ja muita elimiä potkii ja tönii tai mitä tuolla oikein alhaalla onkaan...

Hippuskainen, minulla myös nyt rv37+1 arvio 3,3 kg. Oli vähän yllätys siinä mielessä, että rv35 oli 2,35 kg, jolloin odotettiin aiempia lapsia pienempää vauvaa. Rv 36 olikin jo 2,8 kg ja nyt järisyttävä painonousu 500 g viikossa ja kahdessa päivässä, hui. Siksikin mielenkiintoista, että minulla on sujunut raskausdiabeteksen hoito erinomaisesti. Pitkä sokeri aina 4.9 tai 5.0 ja mittausarvot ja ruokavalio hyvät. No, eipä lääkäri niinkään huolestunut ja entisissä äitiyskorteissa juuri sama kehityskulku, mutta itse ajattelin, että nyt nipistän viimeisetkin rasvat ja sokerit ynnä hh:t ruuasta. Ei helppoa, mutta olisi mukava saada suunnilleen samanpainoinen vauva kuin edelliset (3790 ja 3825 g)... Jännittää, että miten sellaisen vähän isomman saisi syntymään yhtä kätevästi... No, ainakin tämän todennäköisen tytön pää on ollut hiukan veljensä saman ajan mittaustuloksia pienempi, joten jospa ei siitä kinnaisi :) Eikä toivottavasti keskivartalostakaan, joka tuppaa raskausdiabeteksessä kasvamaan.

Samaan tapaan kuin aiemminkin on kohdunsuu hyvin kypsynyt jo eli voi tulla yhtä mukava synnytys kuin aiemmatkin, lyhyt ja siedettävä ilman kivunlievitystä. Mä en ole toivonut toistaiseksi, että pääsis jo synnyttämään - jännää, miten paljon monet odottavatkin sitä! Mä jotenkin ajattelen, että pitäisi päästä sinne laskettuun ja sitten vasta alkaa tapahtua, kun edellisetkin syntyivät vasta sitten. Toisinaan on vain niin kipeät paikat, että ei olisi mitenkään kummaa, jos käynnityisi aikaisemmin. Onhan kahdessa lapsessa enemmän hommaakin, joten pystyssä tulee pompittua.

Lahja-Unelma, kiva, kun kirjoitit jonkun lääkärin kommentin viikosta 37, että sen jälkeen kaikki vauvat eivät niin kasvakaan :) Lohduttavaa :)

Hauskaa viikonloppua kaikille ja kirjoittelemisiin!

ailuk rv37+1