Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NAIMISISSA olevat: pesettekö miehenne pyykit?

Vierailija
22.11.2007 |

Silitättekö ja onko joku työ, minkä tekee mies itse?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas useammin silitän molempien vaatteita.

Vierailija
22/35 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pyykit menee samaan paikkaan lajiteltuna ja se pesee joka ehtii ja viitsii.

Mutta en silitä (paitsi pyynnöstä, jos miehellä kova kiire ja yllättäen tarvii kauluspaitaa tms). mutta mies tekee ihan vastaavia palveluksia mulle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pesen vain pyykkikoriin päätyneet pyykit, en kerää miehen likaisia vaatteita lattioilta mutta kerää ne itse pyydettäessä.

Vierailija
24/35 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä sama käytäntö. Meillä on kyplyhuoneessa 5 eri pyykkikoriakin. 2-vuotiaan on vielä vähän hankala raahata oma korinsa kaksi kerrosta alas kellarin pesuhuoneeseen, mutta elämä opettaa, ei ole vasta kun muutaman kerran lentänyt portaissa.

Vierailija
25/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallappa mies vaan sekaantua siihen...mrrr...mä nautin valtavasti kun saan ripustaa puhtaita pyykkejä narulle, huolellisesti oiottuna, säntillisesti suorassa... ja kuinka ihanaa on laskostaa puhtaita vaatteita ja kuljettaa ne kaappeihin...aah!

Vierailija
26/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mä pesen lähes kaikki pyykit itse, jos mies pesee, niin sitten mun täytyy lajitella vaatteet eri kasoihin, miehelle on nimittäin yks hailee laittaako koneeseen samaan aikaan pyörimään kirkkaanpunaisia ja valkoisia vaatteita. Vie kyllä pyykit ulos narulle/laittaa rumpuun pyytämättä.

-Mies vie lähes joka kerta roskat, samalla kun vie koirat iltapisulle.

-Minä tai mies ladotaan tiskit, kumpi ehtii ensin.

-Mies imuroi lähes joka kerta.

-Mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin.

-Mies korjaa ja huoltaa itse auton.

-Kumpikin laitetaan ruokaa.

-Kumpikin mopataan lattiat, kumpi ehtii.

-Mies siivoaa vessanpöntöt.

-Mä pesen ammeen ja saunan.

-Kumpikaan EI SILITÄ, muuta kun pakon edessä ja sekin " pakko" on max kerran vuodessa.

Vierailija
27/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies pesee meillä pyykit, myös minun :). Yleensä ei silitetä, mutta jos on pakko, niin sitten minä teen sen. Mies kyllä saattaa aloittaa, mutta se on niin vaikean näköistä ja hidasta.

Vierailija
28/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitus on kyllä opettaa lapsetkin pesemään omat pyykkinsä. 7-luokkalaisen esikoispojan koulutus on jo aloitettu (hänellä on oma pyykkikori huoneessaan, mutta saa toistaiseksi käydä lajittelemassa vaatteensa minun lajittelulokerikkooni.)

Esikoinen myös silittää 80-prosenttisesti lakanamme. Itse olen vielä pitänyt kaikkien vaatteitten silityksen (paitsi mieheni vaatteitten), koska pelkään että hän ei viitsi varoa printtejä ja tarkistaa lämpötilaa...

Vierailija
29/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en silittele miehen paitoja tms.

Vierailija
30/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä silitän harvoin, mutta kyllä se olen minä, joka silittää kaikki.

Ja mies korjaa myös minun autoni, minun ei tarvitse sitä itse alkaa korjaamaan. Ja hän myös vaihtoi eilen kodinhoitohuoneen lampun, jotta minä voin niitä pyykkejä pestä.

Vierailija
31/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida ollenkaan:) Muut tehdään yhdessä. Mies käyttää päivittäin kauluspaitoja, joten myös silittelee niitä itse.

Vierailija
32/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittää se, joka ehtii/ensimmäisenä kyllästyy silitettävien pinoon.

Inhoan narukuivia vaatteita, pakko ne on silittää. Monen mielestä hullunhommaa, mutta meillä silitetään kaikki paitsi alushousut ja sukat. Myös yöpuvut ja lakanat sekä tietyt neuleet, jotka kuivuu suoraksi.

Vierailija
33/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksilö eikä naimisiinmeno vaikuta siihen asiaan. Minä olen minä, en me.

Vierailija
34/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koko perheen pyykit samalla, ei lajitella eri henkilöiden vaatteita erikseen pestäviksi vaan ihan pesuohjeiden mukaan...

Useimmiten mies pesee viikolla pyykkiä, kun menee vasta illaksi töihin, minä viikonloppuisin..

Ja molemmat silittää omansa, tarvittaessa myös toisen. Tyyliin jos jotain minun vaatteitani täytyy silittää, silitän kyllä samalla miehenkin vaatteet (jos on silitettäviä) ja toisin päin.

Vierailija
35/35 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon konetta pitää silloin pyörittää?

Meidän lapsilla, tai edes aikuisilla, ei ole edes niin paljoa vaatteita, että voisi odottaa, että 6 kg:n kone tulisi käyntiin. Pk-ikäiselläkin on neljät college-housut. Eli neljän päivän väleinpitäisi pestä koneellinen, jossa on neljät housut, neljät paidat, neljät kalsarit, neljät sukat, ehkä haalari... kamalaa tuhlausta.