Siivoamisesta:
meillä on silloin tällöin miehen kanssa vähän kiistaa siivoamisesta. Faktat ovat, että minä vietän paljon aikaa kotona (olen opiskelija), mies ei niinkään (tulee töistä noin kymmenen aikaan illalla). Miehen mielestä mun pitäisi siivota enemmän, koska vietän enemmän aikaa kotona kuin hän ja minua häiritsee sotku.
Muuten ok, mutta huolimatta siitä, että mies viettää vähemmän aikaa kotona, hän sotkee sinä vähänä aikana huomattavasti minua enemmän. Mutta eihän se miestä haittaa, koska hän ei ole kotona katsomassa sitä sotkua. Eli hänen periaatteen mukaan, se ketä häiritsee, se siivoaa, ei suinkaan niin, että se kuka sotkee, siivoaa. Mitä mieltä olette? Ei kai se tosiaan ole niin?
Mutta joo, mun mielestä jokainen osallistuu kodin töihin jotenkin, vaikkapa imuroimalla ja se kenellä on enemmän aikaa, pesee sitten lattiat. Pyykit voi hoitaa kumpikin itse tai sovitusti toinen, tai vaikka vuorotellen!
Ja ihan periaatteessa, olipa enempi tai vähempi kotona, yhteinen koti se on ja toisenkin sotkuja voi siivota vaikka vaan siksi että toiselle tulee siitä hyvä mieli! Ja tarkoitan nyt ehkäpä sitä, että vaikka miestäsi ei siivoaminen kiinnosta ja sotku häiritse, hän voisi silti jotain tehdä, vaikka vaan osoittaakseen, että sun tunteet ja mielipiteet kiinnostaa sitä jotenkin!
Meillä mies on oppinut imuroimaan meillä kotona kahdesti viikossa, vaikkei mitään likaa missään näekään, koska se tekee musta hyväntuulisemman (kun ei tarvi työpäivän jälkeen enää alkaa imuroimaan, kun toinen on ollut kotona koko päivän). Hienosti myös laittaa pyykkikoneen päälle ja tyhjentää tiskikoneen, kun vaan muistaa lapun laittaa kahvinkeittimeen!