Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samarinin käyttö?

22.11.2007 |

Luin neuvolasta saadusta kiellettyjen ja sallittujen aineiden luettelosta, että samarinia voi käyttää. Itse paketissa ei lue mitään ja valmistajan nettisivulla sanottiin, ettei käyttöä suositella raskauden aikana. Eli siis ketä uskotaan?

Tarvetta olisi tuollaiselle valmisteelle, renniestä en tykkää ja refluksitautini lääkkeitä ei saa käyttää raskauden aikana.Mitä pitäis käyttää? Samarin on toiminut mulla aiemmin pika-apuna.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla ensi annostuksena. Sitten pakkauksen ohjeen mukaan.

Vierailija
2/4 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pakkauksessa tuoteselosteessa tai muualla lue ettei raskaanaoleville niin tottakai saa käyttää.

nykyäänhän tuotteessa ku tuotteessa on AINA kielto jos sitä ei sais ottaa (esim energiajuomat ja jotkin terveysjogurtit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin apteekista sekä terkkarilta (ja tieto löytyy vielä yliopiston apteekin sivuilta, tuoteselosteista) että samarinia voi käyttää raskausaikana. Itse olen välillä käyttänyt samarinia, välillä rennietä; välillä toinen tuntuu auttavan paremmin kuin toinen. Ja närästys (lievä närästys tähän asti) on vaivannut ihan alkuraskaudesta lähtien. Ruokavaliolla pystyy tietenkin vähän vaikuttamaan (mulla esimerkiksi sipuli aiheuttaa vaivaa ja rasvainen ruoka), mutta vaikka nytkin olen yrittänyt syödä terveellisesti ja välttänyt sipulia, niin silti saa illalla ottaa joko samarinia tai rennietä, ja yölläkin välillä viel lisää...

Samarinin suolot on sen " ainoa haitta" , voivat aiheuttaa lisää turvotusta (kuten esimerkiksi myös vichy/kivennäisvedet), mutta itsellä ei ole turvotuksen kanssa ollut ongelmia muutenkaan. Ja kai senkin käytössä on joku suositusraja, paljonko päivässä saa ottaa. Rennietä ei suositella yli 12 tabua vuorokaudessa enempää.

Toivottavasti löydät jonkun keinon joka auttaa närästyksen oireisiin! =]

jonttu rv 29+2

Vierailija
4/4 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kohtuudella. Närästys vaivaa minua lähinnä iltaisin, jolloin olen liuottanut yhden pussin jauhetta vesilasiin ja naukkaillut siitä pitkin iltaa kulauksia. Hyvin tehoaa. Samarin on hedelmäsuoloja, se ei ole varsinaisesti lääkettä. Ainut ongelma on, että jos odottaja kärsii verenpaineista, ei valmistetta pitäisi käyttää ainakaan paljoa, sillä liiallisen suolan tavoin myös runsaasti nautitut hedelmäsuolat nostavat verenpainetta ja saattavat aiheuttaa turvotusta. Mutta jos verenpaineet on ok eikä turvotuksia ole, voi Samarinia käyttää.