TAMMIKUISTEN TORSTAI
Kommentit (23)
Meilläkin tytteli lähti todistuksen hakuun.Olipas taas supistus rikas yö ja jatkuu edelleen tai nyt on lähinnä sellasta menkkajomotusta.Hitto tahois niin olla joulun kotona.Noo,on tässä yksi hyvä puoli jos lähtö synnärille tulee niin meidän äitee on tulossa tänään niin ei tartte miettiä mihin tyttelin vie.Eilen oli puhetta omista vanhemmista ja anopeista.Mun äitee on niin nuori 50vee,et se kyllä jaksaa ja halluu auttaa ja kun vielä toisaalla asuu niin sitä jaksaa toista paremmin vaikka se touhuilee kovastikkin,tietää et se kumminkin lähtee sit omaan kotiin ;) ei vaitenkaan meillä on kyllä äidin kans hyvät ja lämpimät välit.Asiasta viidenteen tuli tossa taas kakkoshädän jälkeen veristä vuotoa,mut toisaalta tuo vaiva on seurannut mua läpi raskauden joten ei jaksa edes enään kiinnittää siihen mitään huomiota.Varmaan limakalvoilta vuotaa ja sitä ei tule kun sen hetken joten ei varmaan syytä huoleen.?eikö tumma ja juokseva veri ole kyse jostain " vakavammasta" .Kiva aina selitellä mitä milloinkin tulee tuolta alapäästä B-) vaan tiijän että ymmärrätte paljon paremmin kuin muut.Mitähän muuta mulle niin,yöllä supisteli taas ihan kiitettävästi,ja oli n.3h:ta ihan säännöllisiä.Otin sit panadolia ja olin nukahtanut joten niistä puuttui se ihan terävin potku ,kyl ne vähän sattui muttei tarpeeksi.
Vaan nyt alan aamukaffeelle ja käväsen aamusuihkussa niin lähtee kone hyvin käyntiin.
lettis73 37+6
Huomenia!
Meillä alkaa tänään joululoma, kun miehellä on viimeinen työpäivä; vasta tiistaina joutuu seuraavan kerran " sorvin" ääreen. Ollaan lähdössä heti iltapäivällä anoppilaan Savoon, ja sieltä huomenissa sitten minun äitini luokse Pohjanmaalle. Ihanaa, kun pääsee valmiiden ruokapöytien ääreen jne., ja onhan kysessä viimeinen vierailumme " mummiloihin" ennen pikkuisen syntymää. Seuraavan käynnin ajankohdasta ei ookaan sitten mitään tietoa - jännää! Anoppilavirailuun tuo ainakin miehelle oman tunnelmansa myös se, että heillä talo on myynnissä ja tulevat isovanhemmat ovat muuttamassa kerrostaloasuntoon toiselle paikkakunnalle heti vuoden alusta, kun eivät jaksa enää omakotitalosta huolehtia. Haikeaa siis varmasti on, kun lapsuudenkodista joutuu " luopumaan" , vaikka eihän hän siellä ole enää vuosikausiin asunut... harmittaa kuulemma, kun vauva ei koskaan pääse käymään isänsä lapsuudenkodissa.
Mulla on tänään äitipolilla kätilökeskustelu. Saas nähdä, mitä siitäkin tulee... Sieltä lähetettiin mulle joitakin lomakkeita etukäteen täytettäväksi, mutta ne oli vääriä - en nyt kumminkaan voi vielä ottaa vastaan onnitteluja vauvan syntymän johdosta ja antaa polille palautetta toiminnasta. Soittelin sinne viime viikolla ja ne lupas lähettää oikeat paperit, mutta eipä vaan ole näkynyt. No, mä meen sinne hyvissä ajoin joka tapauksessa, niin että ehdin varmaan siinäkin täytellä lomakkeita jos on tarvis. Nyt vaan jännittää, kun ei yhtään tiedä, et mitä on tulossa. Muuten kaikki tuntuu olevan masuvaltakunnassa mallillaan. Myllerrys käy ja hyvä niin :).
Mutta nyt tarvii ruveta touhuilemaan - olis pakkaamista ym. reissuvalmisteluja tehtävänä.
Toivon teille kaikille masukollegoille oikein rauhallista ja leppoisaa joulunaikaa - hyvää mieltä, tonttujen metkuja ja paljon herkkuja!
Voikaa hyvin,
:) SolAngel & Rontti 35+0
Olen tästä lähössä ä-polille. Tarkastavat onko tarpeeks lapsivettä ja miks maha ei enää kasva. Jännittää pirusti. Otan jopa kassit varoiks mukaan kun eihän sitä koskaan tiedä. Mies pitää ihan mua hassuna kun panikoin mutta en maha itelleni mitään. Nyt muutenkin viime päivinä ollut sellanen fiilis että pian tulis ulos, kun koko ajan tunkee itteensä alemmas ja tuolla alapäässä tuntuu ihan oudolta, sykkii aina kun vaavi heiluttaa päätä ja tuntuu et jos sormella kokeilis niin päälaki tuntuis... No ei kait ne ihan niin helposti synny!!!???
Sain vihdoin siivottua kodinhoitohuoneen kaapit ja siirsin kaikki vauvan vaatteet tänne alakertaan. Tosi hankalaa jotenkin että miten järkkää nää jutut kaks kerroksisessa talossa. Harmittaa kun yläkerran vessa on edelleen tekemättä, niin ei voi sitten sinne oikein mitään hoitojuttuja laittaa. Mites muilla 2-kerroksisessa asuvilla, miten hoidatte huollon?
Nyt pitää lähteä kääk :O
Maariska 37+1
oksentelu on rauhoittunut, vessassa isolla hädällä ramppaaminen ei.
vatsatautia ei ole muilla perheen jäsenillä..
paino noussut 6 päivässä 400g, turvottaa kivasti. paineet taas ensin 139/91 ja sitten uudelleen 124/87, pissa puhdas, kohdunkorkeus edelleen 34 (ei siis muutosta viime viikkoiseen) vauvan syke oli siinä 140-150..lopussa alkoi heräilemään ja ilmoitti tyytymättömyyttä doplerin paineeseen. liikkuu ihan kivasti, parin tunnin nokosia ja sitten jumpataan ja kunnolla. supistelee hiljaksiin kivuttomia ja hieman kivuliaita.
kohtua mitatessa täti totesi ettei vettä kamalasti ole mutta riittävästi, sanoi ettei vauva isolta tunnu käteen...totesi että laittaa lähetteen sairaalaan, ei halua ottaa riskiä kun on niitä pilkkuja lennellyt silmissä ja se vannemaisuus rintojen alla ja paineet vaikkeivat nyt kovin korkeat ole niin ovat kuitenkin.
puhuttiin istukasta, esikoista odottaessa istukka oli täysin kalkkeutunut, poikaa taas odottaessa ei silloinkaan ihan kohdallaan..
nyt sitten odotellaan sairaalalta soittoa, jos ei ensi viikon tiistaihin mennessä ole mitään kuulunut ja olo ok eikä mikään oire lisääntynyt neuvolaan aika keskiviikolle.
*huokaa*
olen muuten herännyt jo puoli viisi ihan muuten vain, tänään tiedossa siis päikkärit..
RR rv 35+1
Enpä ole jaksanut aikoihin pinoutua. Eikä tässä mitään uutta. Samat vaivat tuntuu vaivaavan minua kuin teitä muitakin.
Yöt tulee nukuttua huonosti, kyljet puutuu, vessassa joutuu ravaamaan, olen koko ajan huonolla tuulella jne. Minua ei tosin supistele, mutta eipä supistellut esikoisestakaan ennen kuin oli tosi paikka kyseessä.
Vauva oli taas kääntynyt oikein päin, mikä on tämän viikon ainoa positiivinen juttu. Toivottavasti nyt pysyykin niin päin, ettei tartte panikoida sektiota.
Joulukuviot ei oikein kiinnosta, kuusta lukuun ottamatta kaikki on laitettuna, kinkku kyllä pitää myös vielä hakea. Yhtään ei huvitaisi alkaa passata vieraita (miehen sukua tulossa meille). Mieskään ei yhtään tajua auttaa muussa kuin pojan hoidossa, vaikka enemmän kaipaisin apua just kotitöissä. Käskystä kyllä tekee, mutta orientoituminen vie aikaa...
Tästä tuli nyt melkoinen valitusvirsi. Lähden tästä pihalle pojan kanssa valittamasta.
Tihveröinen rv 35+ jotain
Äippäpolin ultrakäynti takana. Pettymys. Tai alku oli ihan ok, mut lääkäri oli ihan outo, tai kun ei se oikeen mitään sanonu, tuikkas vaan sormen sisään ja totes, että ihan normaali. Ei siis mitään tietoo kohdunsuun tilanteesta... Sitä ennen kätilö ultras ja totes, että vauva on nyt jo noin 3200 g ja sano, ett lääkäri varmaan antaa jonkun lisäajan tarkkailuun. Noh, eipä antanu. Verenpaineetkin (yläpaine yli 140) oli koholla, mut eipä niistäkään mitään...
Ois ollu ihan kiva tietää, ett onko kohdunsuu avautunu ja mikä tilanne noin ylipäänsä... Mut lääkäri vaan toivotteli, ett tervetuloo synnyttämään sitten ajallaan... Argh!!
Noh, ei kai auta kun ruveta kuivakakun ja torttujen tekoon ja ottaa jossain välissä pienet päikkärit kun oli tänään niin aikanen herätys.
Mites te muut, joilla verenpaine ruvennu nousemaan. Onko ihan normaalia? Voiko kotikonstein alentaa? Jeps, tiistaina sit neuvola, jospa sillon sais jotain järellistä tietoo...
Millamalla rv 36+6
lepo se kai on pääasiallinen hoito kohonneeseen verenpaineeseen.
synnytys sitten itsestään laskee sen normaaliin ellei kyse pysyvämmästä sairaudesta.
minulle on lääkäri sanonut että saa syntyä kun on syntyäkseen vaikka lähete nyt sairaalaan menikin koko arviointiin ja istukkavirtaus tutkmuksiin.
ehkäpä sinunkin lääkäri meinasi että ei ole syytä kovaan huoleen, lepoa sinullekin :)
Vieraat lähti ja tyttö nukkuu, täytyypä hetki kirjotella ennen kun menee itekin nukkumaan. Väsyttää kauheesti, vaikka viime yön nukuinkin ihan hyvin. Tietysti oli vessareissuja, mutta sain onneks heti uudestaan unen päästä kiinni. En ole tajunnut ees miehen herätyskelloa =)
Joku kyseli miten 2-kerroksisessa asunnossa järjestää vauvanhoidon...Siinäpä se! Mä alan olla niin kyllästyny tähän kahteen tasoon, että haluaisin vaihtaa 1-tasoseen, vaan ei viittitä ottaa lisävelkaa just kun meinaan jäädä muutamaks vuodeks kotiin....Meillä on siis meidän makkari ylhäällä, lastenhuone ja vessa alhaalla...Joten yöllä könyän portaita vessaan ja tyttöä laittaan takas sänkyyn jos herää, ja päivisin tuntuu että koko ajan ollaan menossa portaita ylös tai alas. Vauva nukkuu toki meidän huoneessa aluks, katotaan millon siirretään sit isosiskon kanssa samaan huoneeseen. Esikoisenkin kanssa pidettiin vaippoja ja varayöpaitaa meidän huoneessa, että yöllä hoituu vaihdot siellä eikä tarvi lähteä alakertaan. Ylhäällä kun ei tosiaan ole vessaa, eikä viitti keittiön lavuaarissa kakkapyllyjä pestä kun siinä pestään perunoitakin =) Niin sitten on aina lähdettävä alas ellei sit niillä pyyhkeillä pyyhi....Melkomoista rumbaa on varmaan sitten kahen kanssa nää kerrosten ramppaaminen, vaan minkäs teet. Tuo makkarit eri kerroksissa ei tuntunu sillon lapsettomana vielä yhtään vaikealta ajatukselta, kun tää ostettiin. Nyt en enää tätä kämppää ostais! Tosiaan aikomus ois tässä yrittää selviytyä sen aikaa, kun olen kotona lasten kanssa. Sijainti kun loistava, ei tarvi kahta autoa ja lainanhoitomenot pienemmät kuin jos nyt ostais asunnon....Vaikka tokihan tästäkin sais vähän tiliä näillä asuntojen hinnoilla, mutta silti...
Masuun ei mitään uutta. Liitoskivut vaivaa, häpyluut ihan arkana koko ajan. Muuten kai ihan ok kaikki.
No joo, nyt nukkumaan.....Ennen kuin nukahdan tähän! =)
Kölli 36+1
Neuvolassa on käyty ja proteiinit edelleen plussalla, paineet eivät olleet entisestään nousseet. Terkkari kirjoitti terveyskeskukseen lähetteen...kävin antamassa sinne näytteen. Nyt sitten huomiseen odotellaan tuloksia.
Terkkari yritti mahan päältä tunnustella vauvaa, mutta eihän siitä tullut mitään kun supisteli koko ajan. Tänä aamuna heräsin neljältä supistuksiin enkä ole sen koomin nukkunut. Ala selkääkin on välillä vihlonut. Säännöllisiä ei vain ole tullut vielä. Mutta kuuluma niitä luvassa hetkenä millä hyvänsä, pääkin kiinnittynyt asemiinsa vaavilla aika hyvin.
Kumpa tässä pääsisi ensi vuoden puolelle nyt kuitenkin, niin lyhyt matka olisi kuitenkin. En tiedä vaan miten sitä pystyy kohta enää liikkumaan kun nivusiin ja koko alapäähän kävely vihloo niin paljon.
Nyt täytynee levätä vähän kun siihen on mahdollisuus...
-elli84- rv 38+3
äyskin ja tiuskin paljon enemmän kuin aikaisemmin...ja purskahtelen itkuunkin kun tuntuu etten osaa mitään ja olen huono äiti. Väsytttää ja mieli on maassa. En kehtais tehdä mitään muuta kuin löhötä sohvalla ja nukkua, mutta kotityöt on tehtävä, esikoinen hoidettava ja koira ja kissa ruokittava. Alkaa todella ottaa päähän tämä oma olotila, jospa tästä ei olis seurauksena synnytyksen jälkeinen masennus...ei mulla ole ketään, joka olis auttamassa lastenhoidossa vaan itte on selvittävä siitäkin jos masentuu.
Valitusvirsihän tämä taisikin olla, mutta jollekin täytyy saada purkaa kun mieli on maassa...
Neuvolassa kävin, paino oli lähtenyt onneksi laskuun, reilu kilo vähemmän kuin viime viikolla ja kohdunpohjankorkeus sama kuin viimeviikolla. Nilkat edelleen turpoilee ja ihoa kutittaa, mutta loppuraskauteenhan nämä vaivat kuuluvat. Maksakokeet otettiin kutinan takia ja normaalit ne arvot onneksi oli. Äitini mielestä maha ois laskeutunut, mutta itse en osaa sanoa kun tuo tuosa eessä kököttää koko ajan. Alapään vihlomiset on kyllä lisääntynyt, mut niin oli esikostakin näillä viikoilla ja ei kuitenkaan kiinnittyny ku vasta synnytyksen aikana.
Sain ajan synnytystapa-arvioon tammikuun 2. pvä. Silloin on tasan rv.38 ja varustaudun kyllä siihen, että käynnistävät jo tuolloin. En halua synnyttää alateitse yli nelikiloista, ettei vaan tule mitään komplikaatioita.
Pitäis varmaan alkaa laittelemaan vauvaa varten jotain tavaroita. Ainoastaan kotiintulovaatteet on laitettu valmiiksi kun mies ei niitä kuitenkaan osaa laittaa. Kaikki vaatteet on vielä sängynaluslaatikoissa ja vaunut, sänky, kaukalo hakematta serkun luota. En vain halua niitä nurkkiin pyörimään ennen kuin niitä todella tarvitaan. Tuttipullot esikon ajalta pitäs myös etsiä ja ostaa vaippoja ja uusia tuttipullon tutteja valmiiksi ettei tartte suoraan laitokselta kauppaan lähteä.
Tässäpä tätä taas tulikin. Täytyy lähteä kinkkua ruiskuttelemaan ettei pala tuonne leivinuuniin. Ottaa nimittäin uunin katto vastaan kun on niin iso kinkku.
T: Ronnika 36+3
Heeeei!
Sain just äsken vauvan kamppeet järjestettyä paikoilleen. Nytpä sitten sopis pienokaisen tulla...tosin mieluummin vasta ens vuonna =) Eikä ole mitään syntymän merkkejä vielä ollutkaan, eilen oli vika neuvolalääkäri. Kaikki kunnossa, vähän oli " lyhennystä" tapahtunu, mut ei ollu paikat vielä pehmenneet ollenkaan. (Mulla on vielä nämä käsitteet aika hakusessa)
Huomenna lähdetään jouluksi reissuun! Mulla vähän sama fiilis ku SolAngelilla, viimestä kertaa ilman nyyttiä joulun viettoon ja vanhempien luona käymään, jotenkin vähän outokin fiilis sen vuoksi... Miehen vanhempien luona ei lähdetä enää käymään, kun sinne olis vielä matkaa parisataa kilometriä lisää.
Tulipa niin hyvä mieli, kun mies aamulla sanoi et ei sitten kannata sitä joulukukkaa käydä ostamassa, kun kerran päätettiin lähteä. Siis siitä se hyvä mieli, kun hän oli ajatellu sellasen hakea - tietää kuinka paljon oliisn ilahtunut.
Ajattelin vielä leipoa jotain herkkuja mukaan, joten ei kait auta ku ryhtyä hommiin!
Oikein hyvää ja rauhallista joulua Teille kaikille!
-kitiki 36+5-
Heh, enpä ole aiemmilla kierroksilla tätä huomannut, mutta kun siitä on täällä ollut puhetta, niin tunnistanhan minäkin samat oireet. Etenkin kahvi maistuu taas aivan samalta kuravedeltä kuin alkumetreillä! Muut eivät tunnu asiaa huomaavan, joten varmaan se ei kahvinkeittäjästä johdu. Muutenkin samanlainen puolikuvotus päällä.
Mietin jo etukäteen sitä huomista äitipolikäyntiä. Antaa vaan lääkärien päättää mahdollisesta käynnistyksestä, mutta sen vaan sanon, etten järin viihdy tässä huumatussa olotilassa. Yritin eilen jättää jokatoisen panacodin ottamatta, mutta aivan hillitön särky siitä seurasi. Eli ei hyvä niinkään päin. Nyt sitten uutta rohtoa putkeen, kun panacodista seuraa ummetus. Noh, tuskin tämä tästä kovin paljon pahemmaksi voi mennä.
Pojalla epäiltiin vahvasti siitepölyallergiaa ja tänään oli prick-testi. Ilo oli suunnaton (hetkeksi unohtuivat pukamatkin), kun kävi ilmi, että edelleenkin on allerginen vain kissoille. Pölypunkitkaan eivät häntä kiusaa. Huojennus. Astmakin hyvässä vaiheessa, eikä tarvitse jatkuvaa lääkitystä.
Juon vielä kupillisen maittavaa kuravettä ja näpertelen siinä sivussa mukamas vähän töitä.
enyo 38+2
Kaks yötä Jouluun,menny tämä kuukausi aivan hujauksessa!
Jouluhommat alkaa oleen aika hyvällä mallilla.
Justiin saatiin siivottua joulusiivot ja mies lähti iltavuoroon.
Olihan taas urakka iso talo kun on.Vaan onneks mies on innokkaana mukana siivoamisessa ja muissa kotitöissä.
Tyttö nukahti heti ku sänkyyn meni.Unien jälkeen pitäis lähteä jouluruokaostoksille.Huomenna pitäis vielä perunalaatikkoa tehä ja jotain pientä.Kuusikin on sisällä vaan ei vielä koristeltuna,ajateltiin isi yllättää ja koristella se tänään illalla.
Meille voi Joulu tulla ja vieraita on tulossa kans tänne.Omaa ja miehen perhettä.
Kakskerrostalojen vauva järjestelyistä kyseltiin.No meillä on alhaalla iso khh,jossa on meidän kaikkien aluvaatteet sekä tytön ja vauvan kaikki vaatteet.
Hoitoalusta on kaapppien tason päällä+muut tarvikkeet,lavuaari on myös khh.Vaunut säilyy myös samassa paikassa.
Alhaalla vauva nukkuu vaunuissa.
Ylhäällä meidän huoneessa on lipasto jossa taso+hoitoalusta.Lipastosta löytyy vaihtovaatetta yölle,harsoja jne..Toinen pesuhuone on ihan vieressä.Makkari on iso ja me nukutaankin kaikki ainaki alkuun samassa huoneessa omissa sängyissä kylläkin.
Enimmäkseen päivät vietetään alhaalla ja tämä järjestely toimi meillä jo esikoisen kanssa vaikka talo sillon olikin eri.
Omaan vointiin ei kummempia kaikki paremmin kuin hyvin.Energiaa riittää..;)
Eilen käytiin äitipolilla ja sielläkin kaikki kunnossa.Vauva meuhkas hienosti sydänkäyrän piirron ajan.Paino ei nouse,mutta kai se on osaks ton dietiin ansiota.Nyt noin 6-6.5kg tullu alusta,sais varmaan tulla enemmän ku tota vararavintoa ei ole tullu kerättyä.
Vauvan painoarvio oli vähän mitä oli ekaks sai painoks 2400g ja sitten mittas uudelleen vauvan mahan kokoa ku oli kuulemma huonossa asennossa..ja tulos oli sitten 2800g et kai se jotain tuolta väliltä on.
Sf-mitta ku menee justiin ja justiin keskikäyrällä.
Seuraava käynti on heti Uuden Vuoden jälkeen.
Neuvolaan heti Joulun jälkeen,päivää en muista oliko ti vai ke.
Nyt unille hetkeks et jaksaa lähteä ruokaostoksille.
Terveisin Vell@ rv 35-36 tai jotain
Kun lukee noita teidän muiden viestejä, eipä ole niihin paljon mitään lisättävää. Huonosti nukuttuja öitä, jatkuvaa vessassa ravaamista, liitoskipuja, ei jaksa tedä mitään, väsyttää, eikä joulukaan tunnu kivalta...
Ja kaiken lisäksi tuntuu, että mitä lähemmäs la tulee, sitä vähemmän supistelee. Mutta jospa sitä saisi kotosalla joulun olla, mukavampi kotona kuin sairaalassa. Sen verran monta joulua olen sairaalassa viettänyt - tosin hoitajana, en potilaana.
Eilen neuvola - kaikki ihan kunnossa. Sf mitta jo 35 ja silti lääkäri arveli, että pieni lapsi tulee, jopa alle 3 kg. Höh! molemmat pojat on olleet 4 kiloisia ja mahan koko on ollut aivan sama. Mutta eihän se ole suoraan verrannollinen. Mutta kun äidinvaisto sanoo, että ei se Nyytti niin pieni voi olla. Muutaman ajan päästähän sen sitten näkee!
Mimmu ja Nyytti 38+4, niin se tuo aika kuluu
Nyt kotiuduttu ä-polilta. Oli hirvee reissu. Lääkärinä oli joku erikoistuva määräaikainen nainen, ens katto ultralla vauvan painoarvioksi 2700 gr ja syntyessä olis sitte 3000-3200 gr, lapsivettä oli normaalisti. Sitte teki synnytystapa-arvion. SIIS MITÄ KIDUTUSTA!!!
Tunki kätensä siis rannetta myöten varmaan emättimeen ja väänteli ja paineli ja sattu niin kovin että vahingossa huusin ja voihkisin. Sitten aloin vuotaa verta ja iski sitten sen sisäultravehkeen että josko istukka alko vuotaa. Ei saanu näkyviin istukkaa joten katto mahan päältä ultralla. Ei ollu istukassa mitään niin vielä se tunki ne pirun metallijutut sisään ja käänteli. Ilmeisesti sitten kohdunkaulasta joku verisuoni alko vuotaan tai jotain. Käski välillä mun työntää takapuolta alemmas kun pakenin pöydällä ylemmäs ku sattu niin. Siis jos tosta käsittelystä ei synnytys ala niin jo on kovaa tekoa. Kaulaa oli jäljellä 2 cm ja sormelle auki ja pehmentyny.
Nyt mua ahistaa kauheesti ton tutkimuksen takia tuleva synnytys. Olenko vaan niin huono kestämään kipua vai oliko toi normaalia???
Maariska 37+1
Ihan ekana MAARISKALLE:
Siis tuntu sulla olleen ihan tautisen tollo lääkäri! En kyllä muuta sano. Tunkis kätensä omaan takamukseensa ja kokeilis alkaako vuotaan... Voi perse että risoo tommoset toopet ja me äitiraukat joudutaan kaikki kestämään! :(:( Siis ne on yleensä ihan helläkätisiä ja mun synnytystapa-arvio ei tosiaankaan menny sillon aikanaan noin. Ei sitä kättä tarvinnu sinne sisään tunkea, repeehän siinä jo paikatkin tommosessa. Meinas vissiin venyttää jo valmiiksi että sopii pää sitte... Heko heko. Tee valitus tommosesta...
Just tommosista ne kammot meille tulee, enkä yhtää ihmettele.
(.) Voi ihan hyvin. Sf mitta oli 31, ei mikään superiso siis. Keskikäyrällä mennään.
Ihanaa kun joulu on jo ovella. Olen ehdottomasti jouluihminen, ihanaa poltella kynttilöitä ja nauttia joulun tunnelmasta. Ja odottaa vauvaakin siinä sivussa.
Hyvää joulua kaikille
Mimmu 35+3
Hui, en ihmettelisi jos joku vielä joskus huitasee kyseistä lääkäriä.
Voin vain kuvitella miten se on sattunut. Kiduttajalääkäri tais lukee nimikyltissä.
Nousin äsken sängystä ylös, tulihan sitä nukuttua taas useita tunteja.
Oli hiukkasen pahaolo mut se meni ohi.
En mäkään oikein paljon jaksa kun väsyttää jne.
Onneksi lapset ovat sen verran isoja että on aika omatoimisia.
Vanhempi poika joka on nyt 9 v. tarttui tuumasta toimeen ja sanoi että hän voi nostaa ruokaa kauppakassista äidille niin äidin ei tarvii kumartuu. Se oli jotenkin hiin hellyyttävää.
Viime raskaudessa kun odotin tyttöä niin vanhin poika oli 3 v ja nuorin alle vuoden. eli kokemuksia on siitäkin kun on pieniä lapsia ja on raskaana, se on tosi rankkaa.
'
Hitsit ku olisi tiennyt että panacod
että sitä saa syödä kun se on vahva särkylääke. Isäntä syö sitä kun sillä on jalka poikki ja murtunut.
Mulla kun on ollut viisauden hampaan kanssa ongelmia että olen joutunut välillä popsimaan panadolia särkyyn kun ei ole saanut nukuttua. Panacod olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto kun ei olisi tarvinnut vetää niitä panadoleja niin montaa.
Hyvää loppu iltaa teille muille odottajille.
Minnie-71, Rv 35+5
heips
toivottavasti synnytys ei ole vielä käynnistymässä, olo ollut niin kumma tänään, pahoinvoiva, supistelee, hirveä painon tunne ja kamalan uupunut, mut en kuitenkaan saa unta. yritän ottaa rennosti et sais olla joulun kotona! mies lasten kanssa asioilla, yritän levätä. vielä joulupuuhia kesken vaikka kuinka mut en jaksa niistä stressata. huomenna siivotaan ja laitellan ruokia. lapsille on lahjoja, kuusi ja kinkku ostettu, sytytetään kynttilät niin eiköhän se joulu tule.
katsellaan saadaanko suurin joululahja, nyytti kainaloon, vai jaksaako hän odotella ensi vuoden puolelle
venny rv 37
Kävin siis aamulla puol 9 äitipolilla kontrollissa ekaa kertaa koko raskauden aikana, kun eilen neuvolassa alapaine huiteli 100 paikkeilla.
Kätilö ekana kyseli liirun laarumit, otti painon - joka oli 400 g vähemmin kun eilen neuvolassa????? sitten mittasi verenpaineet - heh - ekalla mittauksella oli 161/99 ja tokalla 145/99 -> eli koholla on. Sitten laittoi sydänkäyrään ja pikkunenhan melskasi kun heikkopäinen. Tunnin nuokuin käyrillä ja kätilö tuli sitten herättelemään....Hyvät käyrät sai, sanoi että on oikein napakat ja säännölliset sydänäänet :-) ja liikkeitä tosi mukavasti tunnin aikana.
Sen jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja vahvisti saman, minkä neuvolalääkäri eilen...eli kohdunkaulaa jäljellä 2-3 cm, pehmeä mutta ei yhtään auki...sitten ultralla katsoi vauvaa - painoarvio 2900 g joka laskettu lakimitan,reisiluun ja ympärysmitan mukaan(ilmeisesti) ja viikot vastasi 36 +2, eli niinkuin vkon jäljessä oon siitä mitä neuvolassa on laskettu. Sanoi,että tuskin tulee yli 3,5 kg vauva mutta eihän sitä tiedä. Mutta kuulemma on niin hyvä lantio,että isompikin mahtuu tulemaan...no sehän on tiedetty...Eli en nyt sit tiedä,että onko vauva pieni, vai mitä? Joka tapauksessa tuskin tulee syntymään ennen LA:ta joka on 11.1. Lääkäri kehotti lepäilemään jouluna oikein olan takaa, tiistaiaamuna uudestaan tarkastukseen ja jos vielä paineet koholla - ottavat osastolle. Sanoi,että kun ei vielä ole valmis syntymään niin lasketaan levolla paineita jotta tulisi täysiaikaiseksi....
Helpotti kyllä oloa, kun sairaalan lääkäri oli tosi mukava ja rento ja selitti asiat juurta jaksain ja onneksi vauvalla kaikki hyvin :-))
Että semmosta mun (.) kuuluu tällä hetkellä, mies ja poika tekivät sitten tänään joulusiivouksen ja mä vaan katselin vierestä. Tuntui aika tyhmältä...mutta lepään kotona, kun meen sairaalaan! Ja mä kun olin ihan varma,että syntyy tän vuoden puolella...heh heh hee...
Mami 36/37 viikot ja pikkuprinsessa(varmistus tuli tänään) :-))
Pojat lähtivät kouluun hakee todistukset. Tyttö kattelee piirrettyjä.
Mä lähden kohta käymään kaupassa, ostamassa pyykinpesu ainetta.
Isäntä on tänään menossa auttaa muutossa. Pelottaa hiukan tää yksin jääminen mut kyl kai tää tästä. Pitäisi muutes vielä hakea kaupasta sitteri ja kylpyamme.
Yö meni taas loistavasti, ilman kipuja.
Tässä joutuu elämään päivä kerrallaan ja seurata vaan vointia eikä suunnitella kauheasti menoja koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Jatkan tässä kahvittelua, hauskaa aamua teille muille
Minnie-71, Rv 35+5