Toistuvat keskenmenot
Moi! Meillä on 8/05 syntynyt poika ja kakkosta haaveillaan. Yritys aloitettu 8/06 ja sen jälkeen olen saanut kolme km (12/06, 7/07 ja 9/07). Kaikki spontaaneja ja menneet kesken 6-8 rv. Tää kuluva viikko on ollut mulle poikkeuksellisen vaikea, sillä sekä työpaikalta että ystäväpiiristä on viime aikoina sadellut paljon vauvauutisia ja olen ns. " törmännyt" masuihin. Lisäksi olemme lähdössä joulukuun alussa ystäväperheemme kanssa reissuun ja heillä on laskettu aika ensi maaliskuussa, pari viikkoa yhden meidän ex-lasketunajan jälkeen. Mä olen ruvennut jännittämään matkaa todella, sillä vaikka olen iloinen heidän odotuksestaan, en osaa ennakoida omia tunteitani. Viimeisen viikon aikana olen jopa nähnyt masu-unia!
Viimeisimmän km jälkeen juttelin Kätilöopistolla lääkärin kanssa, eivätkä he vielä aloita minkäänmoisia tutkimuksia, koska kyse on todennäköisesti ainoastaan huonosta tuurista, koska meillä on yksi lapsi ja normaalisti mennyt raskaus ja synnytys. Lääkäri ei myöskään antanyt minkäänlaisia ohjeita/suosituksia. Nyt kyselenkin, mitä mun kannattaisi tehdä? Kannattaisiko mun mennä yksityiselle ja yrittää saada apuja sieltä?
Olen myös huomannut viimeisten kuukausien aikana, että mulla on aika usein heikko olo. Vähän samanlainen kuin verensokerin ollessa alhaalla, heikottaa ja kädet hieman tärisee/ovat levottomat. Mulla alkaa huono olo aina noin viikko ennen kuukautisia, saatan jopa yöllä herätä huonoon oloon. Vuodon aikana se yleensä häviää eikä sitä ole ollut alkukierrossa.
Mikäli teillä olisi vinkkejä / ajatuksia, kirjoitelkaa. Ja tsemppiä teille kaikille!
-Emma-
Nyt nyrkkiä pöytään! kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen sulla on täysi oikeus saada tutkimuksia eteenpäin. Ainakin veren hyytymistekijät ja kilpirauhasarvot on hyvä ottaa. Ne kun saattaa matkan varrella muuttua..
Mullakin kaksi keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen, ei lapsia. Mun tutkimuksia ei aloiteta, kun kohdunulkoista ei lasketa mukaan.
Perkule kuinka mua ottaa pannuun noi kunnalliset duunarit, kun niitä ei oikeesti pätkääkään kiinnosta hommansa.
Naikkarilla mun edellinen lekuri sanoi, että aloitetaan pregnyl+puregon hormonikuurit nyt, mutta se lähti väestöliittoon ja tämä uus lekuri taas sanoi että katotaan puolen vuoden päästä.
Tässä on nyt kolme vuotta tahkottu, mitään vikaa ei ole löytynyt, raskaudun vain kerran vuodessa ja aina menee tavalla tai toisella pieleen heti alkuunsa.
Kun olisi rahaa menisin yksityiselle. Toisaalta ihan periaatteesta aion vielä vaatimalla vaatia sitä palvelua myös kunnallisella.
Koska SE ON NIIDEN DUUNI!
Älä luovuta, sulla on oikeus apuun.