Miten suhtaudutte lapsen mielikuvitusystävään?
Meidän pojalla ( pian 3 vuotta ) on kaveri. Hänen nimi on Pelle, asuu tässä samassa talossa ja on 1v.
Pelle haluaa välillä ruokaa, joskus silläkin pissattaa jne.
Miten siis suhtaudutte? Mistä nämä mielikuvitusystävät johtuu?
Kommentit (3)
Annan siis pojan kuvitella mitä ikinä haluaa. En varsinaisesti rohkaise häntä, mutten lannistakaan. Eli jos poika sanoo, että kaverilla on jano, kysyn, että mitäs kaveri haluaisi ja annan vaikka mielikuvitusmehua kaverille vietäväksi. Ihan normaaleitahan nuo mielikuvituskaverit on, ja jäävät kyllä ajan myötä pois. Kertoo hyvästä ja elävästä mielikuvituksesta lapsella.
Itsekin olen muka antanut Pellelle mehua tms. Mietin vaan että onko se oikea suhtautumistapa.
Hyvä että on normaalia, ajattelin vaan ettei johtus siitä kun pojalla ei oikein ole kavereita. Pihassa ja lähipiirissä ei ole kuin kaks tyttöä, joiden kans joskus leikkii.. Muut lapset on jo koulussa.. =/
ap
ihan tervettä touhua...ite " oon mukana" muksujen jutuissa...