Montako lahjaa itse ostatte lapsillenne? Jos noin 2 lasta/perhe
Kommentit (6)
saavat yleensä n 5-6 lahjaa. Jos lasketaan siihen päälle kummien ja mummojen lahjat.
piano, balettilippuja, soittotunteja, matka jne.
vaikka äiti aina ennen joulua julisti että saan siltä vain kaksi :)
Pienenä sillä määrällä oli kyllä merkitystä. Murrosiässä alkoi enemmän se joulunvietto, hyvä ruoka ja tunnelma merkitä enemmän.
Nyt olen 19 ja huomaan tuhlaavani kaikki vähäiset roponi kummipoikani joululahjoihin :)
kummeilta ja mummeilta tulee yleensä n. 15 lahjaa.. vähän liikaa jo minusta
Molemmille yksi isompi ja pari pientä (yleensä kirjoja). Ihan vaan siksi, että kiva sotaa omillekin lapsille jotain ;)
Saavat sukulaisilta/kummeilta sellaisen röykkiön, ettei " tarvitsisi" ostaa mitään.
Joten en sitten viitsi pistää vaatteita yms. pakettiin, kun en haluais, että lahjoja on tajuton vuori... nytkin tuntuu, että kärsivät inflaation kun tulee niiiin paljon. Ollaan yritetty vaikuttaa tuohon lähipiiriin, mutta ovat molemmin puolin ainoat lapsenlapset eikä meidän serkuillakaan ole vielä lapsia jne. niin kaikki tuntuvat haluavan hankkia jotain (ja kaunis ajatushan se on, ei siinä mitään).
kalliita niistä on vain yksi, eikä sekään kovin kallis =)