Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänsärky odtusaikana onko muita ?

22.11.2007 |

Olen rv 14+1 ja muutama lievä päänsärky takana.Tiedän, että panadol on sallittu, mutta ajattelen että jos selviän lman niin aina parempi. Mietin vaan mistä päänsärky vaisi johtua ? Esikoista odotellessa tyttö nyt 6 v. oli sama juttu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat minulla johtuvan. Juuri noilla samoilla viikoilla alkoi mun särky ja sitä kesti kuukauden ennen kuin tasoittui. Sen jälkeen on kyllä muuttunut kamalaksi migreeniksi mutta sen kanssa pärjää kun ei se koko ajan säre.

Niiloakseli rv 24+3

Vierailija
2/6 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista on että raskausaikana päätä särkee enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä viikolla ollut jo monesti pää kipeä nyt on rv10 ? menossa... Esikoiselta oli kans pää kipeä tais olla enempi kuin nyt. En minäkään joka pään särkyyn ole lääkkeitä viitsinyt syödä. mutta nyt juimii niin ilkeästi että taidan mennä ottamaan...

Vierailija
4/6 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista normaalit raskausvitamiinit + omega kapselit raskaanaoleville, mutta minulla pahoinvointiin ja päänsärkyyn auttoi 5 päivän kuuri B-vitamiinia tupla-annoksena. Semmoisia multi b vitamiineja, jossa on kaikkia eri B vitskuja yhdessä. Vinkki tuli kätilöltä, joka on ollut alalla 30 vuotta, joten tietää hyviä niksejä.

Mutta ei pidempään kuin 5 päivää. Sitten voi kyllä jatkaa yhden tabletin päiväannosta, jos tarvetta on.

Vierailija
5/6 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se päänsärky tai migreeni on hormonaalista ja sille ei juuri mitään voi. Tietysti kannattaa tarkistaa syömisensä, koska verensokerin heittely voi aiheuttaa myös päänsärkyä.

Jos pää on oikeasti kipeä ja parasetamoli siihen kipuun auttaa, niin sitä kannattaa käyttää. Kipu aiheuttaa stressiä elimistössä ja se ei ole hyväksi sikiölle. Tätä mieltä oli ainakin minun lääkärini.

Maallikkoapuja päänsärkyyn on kylmä pyyhe otsalle ja pieni lepo. Isoilla työpaikoilla voi olla esim. terveysasemilla lepotiloja, joihin voi mennä vaikka tunniksi lepäämään, jos ei ole mahdollista lähteä vielä kotiin.

Mulla oli migreeniä melkein päivittäin aina viikolle 18-19 asti.

Vierailija
6/6 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin puoleen väliin mennessä hellitti jo, nyt kiusana vain iki-ihanat suonenvedot öisin..