Ystävä on lihonut ihan muutamssa kuukaudessa 20-30kg mikä hänellä on?
Olen kauhean huolissani! Muuten on aika lailla sama ihminen, käydään lenkillä ja jumpassa, mutta mikä voi olla lihomisen syy. En usko mässäilyynkään, koska hän on aina ollut terveiden elämäntapojen ystävä.
En uskalla ottaa asiaa esillekään, kun hän ei ole siitä puhunut.
Kommentit (27)
Jos ihminen on lihonut 20-30 kiloa, kyllä hän sen itse huomaa. Taidat siellä vaan kihistä uteliaisuudesta. Ystäväsi kertoo jos haluaa, ei ole sinun asiasi yrittää urkkia syytä.
Ja sinulle joka epäilet minun olevan vaan utelias, niin sanon harvinaisesti, mutta nyt tulee sydämestä: HAISTA PASKA!
ap
Se tarkoittaa kokomuutosta S->XL. Mikäli painonnousu on ollut noin mittavaa pienellä ajalla, niin tiedän pari tapausta, joilla on käynyt samoin:
- oli jotain reumaattista särkyä ja siihen kortisonia ja muuta lääkettä. Painoa tuli hetkessä 20 kiloa.
- oli hedelmällisyyshoitoja, joista turposi kuin pallo. Painoa myös sen 20-30 kiloa muutamassa kuukaudessa.
ja se todellakin tapahtuu niin salassa ja piilossa, ettei sitä tiedä.
Mä olen kyllä ihan eri kannalla kuin suurin osa. Jos ystävällä on selkeästi joku asia pielessä (esim. nopea painonnousu muutamassa kuukaudessa), on kyllä aika outoa ystävyyttä, jos ei voi osoittaa olevansa huolissaan siitä.
Mä ainakin kysyisin, että onko ystävälläsi kaikki hyvin ja samalla kertoisin, että hän voi halutessaan puhua tai olla puhumatta. Jos ei tartu ensimmäiseen kysymykseen millään lailla, niin voit uudistaa sen seuraavalla kerralla. Jos taas ystäväsi sanoo, että hänellä on sairautta tms., mutta ei halua puhua siitä, niin silloin taas tiedät asemasi.
Hedelmöityshoidot lisäävät turvotusta ja voivat kai jonkin verran lisätä painoakin, mutta 20-30 kg kuulostaa kyllä hyvin poikkeukselliselta. hedelmöityshoitojen turvotushan lähtee yleensä muutamassa viikossa ja se liittyy munasolujen määrän kasvattamiseen.
Sen sijaan jotkut masennuslääkkeet voivat lisätä ruokahaluakin aika paljon. Itselläni nousi aikanaan melko nopeasti paino kymmenisen kiloa. Paino hävisi itsestään, kun selvisin masennuksesta enkä tarvinnut enäälääkehoitoa.
parissa kuukaudessa. Siinähän menee koko vaatevarasto täysin uusiksi jne. Ei kukaan normaali ihminen voi olla huomaamatta. Että tässä suhteessa on varmaan turha olla huolissaan.
että kysyt suoraan jos kerran ystäviä olette. Vihjailut on törkeitä.