Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenekään lapsi saanut unilääkkeitä ?

Vierailija
21.11.2007 |

minkä merkkistä ja minkä ikäisenä? Millaiset yöt olivat, ennekuin lapsi sai lääkkeet ? Miten auttoivat ? kuka lääkkeen määräsi.. neurologi ??

T: umpiväsynyt äiti , jonka pian 4- vuotiaan poika EI NUKU vieläkän öitänsä. Ja kyllä. Kaikki " kotikonstit" on jo kokeiltu !

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi näistä on huonoja nukkujia mutta tämä 4v. poika on pahin! Silti en ikinä ole miettinyt mitään helvetin unilääkettä lapselle!!!

IHmiset on erillaisia ja unentarve erillainen!

Vierailija
2/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toinen vanhemmista nukkuu siellä sen levottaman lapsen kanssa niin toinen vanhempi saa nukutuksi kokonaisen yön erihuoneessa! Aikuinen ihminen jaksaa kyllä vaikka joka toinen yö meneekin osittain valvoessa! Ei ole vain äidin tehtävä valvoa lapsen kanssa! Ja turha vedota siihen ettei miehen tartte valvoa kun se menee aamulla töihin, samanlailla se äiti herää aamulla sen lapsen kanssa ja tekee hommia väsyneenä koko päivän!

Joten vuoroyöt käyttöön! Näin ollen saa molemmat vanhemmat levätä edes joka toinen yö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valvotaan vuoroöitä tai mita tahansa muuta, ennenkuin syyn selvittämistä ja poistamista.

Vierailija
4/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pyytänyt , jo aijemmin neurologille lahetettä, sillä pika siis pian 4 v . eikä osaa esim tehdä muotolaatikkoa tai nuppipalapeliä: on edelleen vaipoissan, laittaa tavaroita suuhun. ei osaa kiivetä kainuun tai pysy keunussa jos antaa vauhtia.. jne.

Eli mun mielestä lapsi ei ole kehyttynyt normaalisti , mutta viime käynnilllä tuollla lastenpolilla ( allrgiat syynä ) sanoivat, että katsotaan vielä. 2 kk kuluttua olsi 4- v neuvola, ja sielä voi sitten arvoittaa tilanteen. 3- _neuvola meni omasta mielstöäni alta ripan.. mutta terkan mukaan lapsi oli vain " sillä hetkellä niin väsynyt ja levoton , etti oikein jakanut keskittyä. Puhe on ikätasoistaan ja lapsi ihn ihan fiksu. Joten ei ollut silloin aihetta jatko tutkimuksiin" .

Jotenkin vain tuntuu , että tuo tammikuu ja 4- v neuvola on ikuisuuden päässä.

Taidan varata ykityiselle neurologille ajan. Ja tosiaaan kysellä missä vika.. melatoniini kuulostaisi kyllä pelastukselta.

Vierailija
5/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua varmasti monikkoperheissä! Lapsi nukkuu yleensä rauhallisemmin muutenkin kun on vanhempi samassa huoneessa! Mutta painotan että ei viereen sitä lasta vaan toinen vanhempi nukkuu lapsenhuoneessa patjalla tai vierasvuoteella!

Ei unilääkkeitä lapsille! Ne ongelmat poistuu kyllä teini-iässä!

Vierailija
6/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei perheessäämme oli valitettvasti mahdollista, että Mies jäisi työttömäksi. Tosi aina kun tulee maisemiin, niin valvoo. Ynta ei kuitenkaan voi kerätä viikoiksi varastoon.

Ja kuten sanoin , minusta _Lapsi_ myös kärsii tästä unettomuudestaan. Eikös ne lapsen aivot nukkueaas kehity? Päivä väsynys ja levottomuus on samaa Ongelmaa. Se ei poistu vain sillä, että minä äiti saisin nukkua.

Ja tuota, ettei saa nousta ennen aamua. on kokeiltu. Mutta jossian vaiheessa lapsella aika käy pitkäsi ja touhuaa mitä ihmeempiä huoneessaan. 4 - v lasta ei kuitenkaan oi jättää täysin valvomatta. Itse aina havahdun hereille lapsen aiheuttamiin äänniin.

Vierailija
7/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hirvittäviä tuskia ole! Ja jos lapsellasi olisi kovia tuskia niin se kyllä näkyisi!

Lapsi voi vetää itsensä piippuu mutta nukkuu kyllä niin paljon kun se sitä unta tarvitsee!

Uskoisitte jo että jotkut ihmiset vaan nukkuvat huonosti! Kaikki eivät tarvitse samallailla unta ja jotkut ovat yöeläjiä! Eivät saa nukutuksi ja päivisin väsyttää! Niin vaan on ilman että on jotenkin sairas!

Ei lääkkeitä lapselle! Ellei sitten tosiaan ole niin että lapsi on jotenkin sairas tai joku muu syy mikä häntä valvottaa! Ne ongelmat poistuvat kyllä jossain vaiheessa!

Vierailija
8/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sen määrän lisääminen unirytmin tasapainottamiseksi on kyllä vähän eri asia kuin tavallinen lääke.

Vierailija
9/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden valvotun vuorokauden jälkinen väsymystila vastaa tutkimusten mukaan 1 % humalaa. Miksi lapsella väsyminen ei voisi haitata häiritsevästi toimtaa. Miksi lapsen kroonisia uniongelmia ei saisi hoitaa? Se, että odottaa murros- ikään ei välttämttä ole Fiksua. Kaikki ei tosiaan nuku murkkuinakaan.

Vierailija
10/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät ole tehokkaita, eikä kaikki hoitajat osaavia. Ja jos kokeilu tarkoittaa yhtä kahta kertaa, se ei ole vielä riittävä. PUHUIN KLASSISESTA VYÖHYKETERAPIASTA ja sitä ainakin viisi kertaa alkuun JA NIMENOMAAN OSAAVAN HOITAJAN TEKEMÄNÄ.

Ja nimenomaan huhhuh, jos lapselle tarvitsee lääkkeitä antaa. Joku luontaisista hoitomuodoista taatusti auttaa. Pienen elimistö ei vielä ole niin sekaisin, ettäkö olisi toivotonta ja tarvittaisiin oireen peittämiseen lääkkeitä. Muistakaa: lääke ei hoida syytä vaan oiretta!!

Vierailija
11/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten allergiaan ja astmaan.

Vierailija
12/40 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos tuo aijemmin vietiin vastannut melatoniini vinkin antaja näkisi kiitokseni. KIITOS VALTAVASTI- Lapsi todellakin nukkuu nyt yönä hyvin ja herää hyväntuulisinena :) Keskiittymen on parantaunut ja ainainen kitinä poissa.

Vierailija
13/40 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin joskus miettinyt mitä teille kuuluu :) Kiva kun tulit kertomaan.

T. Olinkohan 8 tässä ketjussa.

Vierailija
14/40 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP palaa kertomaan, kaikille mulle toivottomien nukkujien äideille , että tuota melatoniinia kannattaa kyllä kokeilla. Meille reseptin kirjoitti neurologi. Nyt on kolmeas ilta kun lapsi käy levollisesti nukkumaan ja nukahtaa nopeasti. Annamme sen noin 15 min ennen nukkumaan menoa, ja todellakin tepsii. Nämä kaksi päivää ovat olleet hyviä. Lapsi on ensimmäistä kertaa elämässään nukkunut 10 tuntia ! Ja mikä tärkeintä jaksanut tohuta päivä. Järjetömät tavaroiden paiskomiset ja jatkuva riehuminen on jääneet.

On ollut niin hyvän tuulinen, että palutetta tuli jo naapueilta-- Joile en tietenkään ole mitään kertonut, sillä nemmä nää " unilääkkeet " auhettaa meilkoisia antopatioita useimmissa.

Tänään läpsi nukkui päiväunet 2 h ja silti illalla Uni maistu.

Suoittelen!

Vierailija
15/40 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka itse googlettaa, mitä tuo valmiste on.

Ja sitten lääkärille, joka kuuntelee teitä! Ja esim. mahdollisuus päästä unitutkimukseen! Jonkun on PAKKO KUUNNELLA teitä!!!

Meillä 6 v. uniongelmainen poika, joka on nyt saanut tuon melatoniinin käyttöön, ja unet ovat pidentyneet. (Tosin käymme neurologian polilla, koska on neurologisia erityisvaikeuksia.)

Mutta kuitenkin, pakko teidän on saada jostain apua. Itse varmaan heittäytyisin " vaikeaksi" ja sanoisin esim. lääkärille, että en lähde vastaanotolta ennen pois, kun hän on kirjoittanut lähetettä johonkin suuntaan! Oletteko ketään neurologia tavanneet..?

Todella tsemppiä sulle!

Vierailija
16/40 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin pitää myös muuttaa omia tottumuksiaan. Sitrushedelmät, sienet, tehotuotetut hedelmät, paprika pois ruokavaliosta.

Vierailija
17/40 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipumiseen todella hyvin. Pääsee helposti takaisin oikeaan rytmiin. Ja melatoniin on siis juuri se aine, jota nk. yömaito sisältää, eli luonnon omaa unihormonia. Todella hienoa, että saitte avun.

Vyöhyketerapiasta sen verran, että ei sekään ihan kaikkeen auta. Itselläni on kokemusta vyöhyketerapiasta lapsettomuusongelmissa, ei vyöhyketerapia saanut hormonitoimintaani palautumaan, vaikka hoitoja tehtiin sarja ja muita oireita kyllä tuli.

Vierailija
18/40 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne.

Vierailija
19/40 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistin vähän vastaan, mutta poika on atoopikko ja lastenlääkäri ehdottomasti suositteli näin ja kyllä, nukuimme kaikki paremmin.

Voisiko ap sinun lapsellasi olla taustalla allergiaa, huolia tms. Ne kannattaa ensin selvittää, mutta usko pois, tiedän miltä sinusta tuntuu!

t. kohta viisi vuotta yhden lapsen kanssa valvonut äiti

Vierailija
20/40 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuisetkin ovat huonoja nukkujia. Itse olen koko ikäni herännyt 1-100kertaa yössä! Eikä ole huolia eikä mitään terveydellisiä juttuja! Olen vaan huono nukkuja!

Minulla huono 4v. nukkuja myös. Herää 2-20 kertaa yössä ja herättää minutkin! Koskaan ei ole mieleen tullut että lapselle antaisin unilääkettä. Sairasta minusta.

Jos lapsi selkeesti väsynyt päivisin niin päiväunia vaan. Meillä poika nukkuu kunnon päikkärit sit kun yöllä valvottaa.

Kyllä se siitä viim. kun kotoa lapsi pois muuttaa. ;)