Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko yliherkkä? Koen " tytöttelyn" loukkaavana

Vierailija
21.11.2007 |

Hieman taustaa: olen 29-v kahden lapsen äiti. Korkeasti koulutettu ja töissä tällä hetkellä. Tuttavapiiriini kuuluu 58-v mies, joka on samalla alalla töissä ja töiden vuoksi olen häneen tutustunut. Hän oli joskus esimiehenikin. Hänellä on mielestäni ikävä tapa tytötellä, ja en tykkää siitä yhtään. Hän ei yleensä tee niin, mutta joskus rempseästi jostain puhuessaan saattaa sanoa: " Luepas tyttö tuosta!" tai " Kirjoitapas tyttö tämä ja tämä" . Ehkä olen yliherkkä, mutta minusta se kuulostaa loukkaavalta ja alentavalta. Ehkä hän ei sitä niin tarkoita, koska kuitenkin muuten käyttäytyy ihan korrektisti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hän tarkoittaa sillä mitään pahaa, mutta jotain se kertoo asenteesta.

Vierailija
2/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentavaa käytöstä äijältä. Tuommoinen kääntyy jotenkin kummallisesti aina naisen " syyksi" , pitäisi osata ottaa huumorilla yms. P:n marjat. Voisit vaikka huumoriin naamioiden sanoa että aikuisiahan tässä ollaan, tai että niin, olin tyttö viimeksi 15 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAnot seuraavan kerran, että " Mitäs pojille tänään kuuluu?"

Vierailija
4/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän ap voisi alkaa pojittelemaan tätä keski-ikäistä miestä. Olisi varmaan TODELLA otettu.

Vierailija
5/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaas Liza Marklundin ja Lotta Snickaren kirja Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan.

Vierailija
6/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on mennyt liian pitkälle tasa-arvoajattelussaan. Naiset ovat nykyään tasa-arvoisempia kuin miehet.

Vierailija
7/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on halventavaa! Hän nostaa itseään sinua korkeammalle tytöttelyllään. Kysäseppä siltä mieheltä, että voiko nainen, joka on synnyttänyt kaksi lasta todellakin olla hänen mielestään tyttö?

Vierailija
8/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös TASA-arvo ole sitä, että molemmat ovat TASA-arvoisia?

Ja tytöttely on todellakin naista alentavaa, varsinkin jos sitä käytetään työelämässä. Kyllä sillä merkataan, että toinen ei ole " kypsä" työhönsä. Vitsit sitten erikseen, mutta niiden täytyy olla selkeästi vitsejä.

Olen siis samaa mieltä kuin ap. Minusta voisit sanoa ihan asiallisesti, että olen 29-vuotias kahden lapsen äiti, tytöt ovat mielestäni korkeintaan teini-ikäisiä.

Ja todellakin, niin kauan kuin naiset saavat vähemmän palkkaa, heidän etenemistään pidetään paheksuttavana, heistä puhutaan uraNAISINA (onko kukaan koskaan kuullut sanaa uramies?), he tekevät entien pätkätöitä ja heitä syrjitään työnhaussa mahdollisten lapsista johtuvien syiden vuoksi niin tasa-arvosta ollaan vielä kaukana.

Vierailija
9/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Feminismi on mennyt liian pitkälle tasa-arvoajattelussaan. Naiset ovat nykyään tasa-arvoisempia kuin miehet.

Vierailija
10/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sanomaan sitä äijäksi, ukoksi tai paapaksi. Se olisi loukkauksena saman tyyppinen kuin tytöttely sinua kohtaan.

Vierailija
11/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän tyypin: tyttö/nainen joka mesoaa kaikille, että " siis kun mä tuun NIIIN paljon paremmin toimeen jätkien kanssa ja se suhtautuu muhun siis NIIIN luontevasti, oikeestaan mä oon niille ihan vaan yks hyvä jätkä oisten joukossa tiätsä"

Vierailija
12/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä.

Vierailija
13/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on halventavaa! Hän nostaa itseään sinua korkeammalle tytöttelyllään. Kysäseppä siltä mieheltä, että voiko nainen, joka on synnyttänyt kaksi lasta todellakin olla hänen mielestään tyttö?

Jos tuo mies haluaa tytötellä, ei se varmasti lopu, pikemminkin kiihtyy jos menet tuollaisia piipittään. Tytöttely on halventavaa vain jos itse antaa sen halventaa itseään. Monen naisen itsetunto ei moisesta hetkahdakaan, pikemminkin tuollainen alkaa vain hymyilyttämään. Pitäisikö tuon miehen pyytää että; " Nainen, voisitko tuoda senjasen raportin" .

Vierailija
14/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö tuon miehen pyytää että; " Nainen, voisitko tuoda senjasen raportin" .

Miten olisi ihan vaikka " Pirjo, voisitko tuoda senjasen raportin" tai vaikkapa vain " hei, voisitko tuoda senjasen raportin" ??? Tulisko mitenkään kyseeseen? Vai käytätkö itse sanoja poika/mies/tyttö/nainen näissä kohdissa?

Vierailija
15/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mieluummin pyytää kutsumaan ihan vain nimellä (älä nyt ihmeessä siitä " naisesta" mitään puhu). Ja sano se sille miehelle kahden kesken ja suoraan.

Vierailija
16/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jos tuo mies haluaa tytötellä, ei se varmasti lopu, pikemminkin kiihtyy jos menet tuollaisia piipittään. Tytöttely on halventavaa vain jos itse antaa sen halventaa itseään. Monen naisen itsetunto ei moisesta hetkahdakaan, pikemminkin tuollainen alkaa vain hymyilyttämään. Pitäisikö tuon miehen pyytää että; " Nainen, voisitko tuoda senjasen raportin" .

Tai vaikka sanoa, että: " Minna/Katja, voisitko tuoda sen ja sen raportin?" Yleensä kyllä tiedetään työkavereiden nimet, eivät naiset ole vain tyttöjä tai naisia!

Vierailija
18/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö tuon miehen pyytää että; " Nainen, voisitko tuoda senjasen raportin" .

Vierailija
19/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Miten olisi ihan vaikka " Pirjo, voisitko tuoda senjasen raportin" tai vaikkapa vain " hei, voisitko tuoda senjasen raportin" ??? Tulisko mitenkään kyseeseen? Vai käytätkö itse sanoja poika/mies/tyttö/nainen näissä kohdissa?

Tämän ketjun kirjoittajat haluavat ylentää itsensä tytöistä naisiksi " kun on synnyttänyt jo kaksi lastakin..." . Ihan vapaasti. Et voi olla yksinkertaisempi :-O

Vierailija
20/54 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alentevaa, mutta toisaalta ihan mukavaakin kun ei vanhana tätinä pidetä. Kaksipiippuinen juttu.

Tosin töissä haluaisi jo vähän arvostusta, kun palkka, ura ym. riippuvat kuitenkin työkokemuksesta etenkin minulla (olen DI).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän