Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maha yläkäyrillä!!?

05.11.2008 |

onko kenelläkään muulla jolla maha menee "yläkäyrillä"raskausviikkoihin nähden?minulla on TOSI iso maha,vaikka mennään 28.viikkoa...

kaikki ovat vitsailleet et sulla on iso poika tulossa,kun maha on noin suuri...

toinen raskaus mulla menossa...

kiitos jos muutkin laittavat kokemuksia! :x

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on käyrän suunta, ei sf-mitta sinänsä. Se vaihtelee niin paljon mm. mittaajan, äidin pituuden ja istukan sijainnin mukaan.

Ekassa raskaudessa mulla sf-mitat olivat aluksi kaikkien käyrien yläpuolella, loppuvaiheessa käyrä tasaantui keskikäyrän yläpuolelle. Synnytin rv 35+3 tytön, joka painoi 1620 g.

Tokassa raskaudessa sf-mitta kulki noin kuukauden raskausviikkoja edellä, koska kohtuni on aika kookas. Toinen tyttö syntyi rv 38+4, painoa 2844 g.

Molemmissa raskauksissa lapsivettä on ollut normaalisti.

Vierailija
2/7 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta asiasta ei ole, mutta hyvällä ystävälläni maha kasvoi koko raskauden yläkäyrän yläpuolella ( ystäväni on 160cm). Neuvolassa sanoivat,että iso vauva tulee ja äitipolille joutui loppuraskaudessa kokoarvioon ( ei tehdä täällä normaalisti jos ei epäillä isoa vauvaa tms..). vauvan painoarvioksi saatiin n. 3,2kg ja vauva syntyi vähän ennen laskettua ja painoi vähän päälle ton 3,2kg. Että ei se iso maha aina tarkoita isoa vauvaa =). Meidän naapuri sai kesällä yli 5kg vauvan ja sillä oli pieni maha, ei kukaan uskonut, että niin iso vauva siellä voi majailla. Oli varmasti hyvät sisätilat, pituutta äidillä nimittäin riittää.

Mukavaa odotusta ja turha huoli pois.

mehiz rv 29+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha työntyy eteen ihan väkisin ja näyttää tosi isolta! Joka raskaudessa (nyt kolmas menossa) sf-mitta on ollut yläkäyrän vähä yläpuolella, mutta kasvanu tosi tasaisesti omalla käyrällään. Esikoinen syntyi rv.40+3 ja painoi 3230g, ja toinen syntyi rv.41+5 ja painoi 3720g. Eli ihan normaalikokoisia ovat olleet.

Vierailija
4/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla esikoisen odotuksessa sf-mitta veteli n. viimeisen kolmanneksen ajan yläkäyrällä, ja syntyessään poika oli 55 (!) cm pitkä ja painoa 4,4 kg. Tosin syntyi viikolla 42+3, mutta oli varmasti siinä rv 40 jo noin nelikiloinen.

Toinen odotus menossa (33+4 tänään), ja tällä kertaa sf-mitta menee reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Viimeksi mitattu 31+6 ja silloin oli 33... Painoarvion olen saanut viikolla 29 (yksityisellä ultrassa), ja painoi silloin 100 g enemmän kuin isoveikkansa lähes päivälleen samalla viikolla. Saa nähdä kuinka käy...

Vierailija
5/7 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samanlain kuin Gnatte:lla

Keskiraskaudessa oli vatsa pieni, 2 viikolla olivat ihmiset epävarmoja että olenkohan raskaana eivätkä kehdanneet kysyä.

35 viikolla alkoi vatsan kasvu, viikossa kasvoi niin että neuvolatäti oli kiljasta hurjaa SF-mittaa.

35 viikon ultrassa mukamas vauvan syntymäpainoarvioksi 3.3kiloa.

39.6 rv kävin ultrassa kun vatsa oli siis järkyttävän iso eikä johtunut läskistä sillä olin kasvanut vajaa 10 kiloa koko raskauden aikana.

Vauvan painoarvio 39+6rv oli 4.1kiloa. Käynnistykseen ylihuomiseks määräs.

Sit seuraavana päivänä tasan 40+0 päättikin poika syntyä itse 55pitkänä ja 4.5kiloisena ja oli iso poika kun solisluukin pasahti poikki kun ei muuten mahtunut!!

Eli voi se suuri SF mitta kertoa jtn.

Nuorin syntyi tasan 37rv 3.2kiloisena ja olis varmasti ollu 40+0 yli 4 kiloinen. Syntymäarvio 35viikoilla oli 40+0viikoilla 3.2kiloa. Olikin sen jo silloin 37+0

Tosin jos äiti lihoo paljon kasvaa sitä läskiä mahaankin ja SF mitta kasvaaa yläkäyrillä.

Vierailija
6/7 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotuksessa ei nyt niin hirveitä ongelmia ollut muuten. Vatsan suuri koko arveltiin johtuvan suuresta lapsiveden määrästä. Vauva oli kyllä melko suuri syntyissään, mutten usko vatsan koon sitä ennustaneen. Turvotuskin vaihtelee yksilöittäin. Itselläni on aina alusta asti ollut turvotusta varsinkin alamahan seudulla.

Vierailija
7/7 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli pieni syntyessään; syntyi rv 41+0, mittoinaan 2860g ja 48 cm.

Maha oli "keskikokoinen" odotusaikana.

Kolme seuraavaa raskautta on sf-mitta huidellut reilusti yläkäyrän ulkopuolella.

Pojat ovat syntyneet;

rv 40+5 mittoinaan 4750g ja 55 cm.

rv 39+0 ja 4055 g ja 51 cm.

Kuopus syntyi rv 39+1 ollen 4250 g ja 53 cm.

Tässä viimeisimmässä raskaudessa lapsiveden määrä oli erittäin suuri, ja...niin oli mahakin ;)

Itse olen pitkä (176 cm), ja massaa löytyy jo ilman raskauttakin, joten nekin varmasti osittain vaikuttavat tuohon sf-mitan kertymiseen.

Istukka ollut kahdessa viime raskaudessa etuseinämässä, sekin ehkes vaikuttanut tuohon sf:ään.