Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko lapsi oikeasti siis ihan aikusten oikeesti jopa 10-15 joululahjaa?

Vierailija
20.11.2007 |

Minä ostan lapsilleni 4 lahjaa ja lapsia 5. Jokainen lapsi saa vielä paketin kummilta ja mun vanhemmilta tulee 1 lahja. Miehen vanhemmilta ei lahjoja ja hyvä niin.

o tietysti tämä on VAIN MINUN mielipide. Mutta kun kuuntelee ja lukee mitä lapset saavat: uusi kännykkä, tietokone ja mitä kalliimpia lahjoja. Ja vaikka saisivatkin tietsikan niin silti lapsi saattaa saada lisäksi paljonkin lahjoja. Ei en ole kateellinen enkä köyhä. Rahaa olisi ostaa vaikka mitä hienoja ja kalliita lahjoja, mutta en aio ostaa. Lapsellekkin voi opettaa jo pienestä, että kaikkea ei saa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sukua on paljon ja kaikki haluavat ostaa sen 1-2 lahjaa/lapsi, niin kyllä niitä kertyy se n.50 kpl helposti. En voi kieltääkkään ostamasta, kun haluavat. Siis minulta ja mieheltä, molempien vanhemmilta ja sisaruksilta sekä minun ja miehen isovanhemmilta ja minun tädeiltä ja sediltä (miehellä ei niitä ole); yhteensä 15 perhettä ainakin, mistä lahjoja tulee ja joihin lahjoja laitetaan...

Itse laitan 1-2 lahjaa 8 lapselle (+tietty ne omat 2 tuon lisäksi) sekä näille muille, jotka lahjoja meidän perheeseen antavat. Aikuisille jotain itsetehtyä, kuten sukat yms. ja lapsille heidän toivelistansa mukaan. Myös meidän lapset tekevät jotain itse heille lahjoja antaville aikuisille, askarteluja tms. yhdessä tehdään.

Vierailija
2/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minunkin lapseni saavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut sukulaiset ei lahjoja ostele paitsi kummit, mummo antaa yleensä rahaa että saa sitten ostaa vaikka alennysmyynneistä jotain tarpeellista

Vierailija
4/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olemme kertoneet sukulaisille, että jos haluavat antaa lapsillemme lahjoja, antaisivat kirjoja, vaatteita, askartelutarvikkeita tai muuta hyödyllistä, mutta ei leluja. Itse ostamme lapsillemme kolme lahjaa per nenä.

Vierailija
5/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä tuo määrä tulee kevyesti täyteen, kun sukulaisia on niin paljon. Itse ostamme vain 1-2 lahjaa per lapsi.

Vierailija
6/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kun sukua on paljon ja kaikki haluavat ostaa sen 1-2 lahjaa/lapsi, niin kyllä niitä kertyy se n.50 kpl helposti. En voi kieltääkkään ostamasta, kun haluavat. Siis minulta ja mieheltä, molempien vanhemmilta ja sisaruksilta sekä minun ja miehen isovanhemmilta ja minun tädeiltä ja sediltä (miehellä ei niitä ole); yhteensä 15 perhettä ainakin, mistä lahjoja tulee ja joihin lahjoja laitetaan...

Itse laitan 1-2 lahjaa 8 lapselle (+tietty ne omat 2 tuon lisäksi) sekä näille muille, jotka lahjoja meidän perheeseen antavat. Aikuisille jotain itsetehtyä, kuten sukat yms. ja lapsille heidän toivelistansa mukaan. Myös meidän lapset tekevät jotain itse heille lahjoja antaville aikuisille, askarteluja tms. yhdessä tehdään.

kummeilta ja isovanhemmilta meinaan. Ja jos haluavat muistaa enemmän niin laittavat sitten rahaa tilille jotain isompaa ostosta varten. Itse tykkään antaa lahjoja ja kummilapsillekin laitan 2-3 lahjaa, yhden toiveen ja 1-2 omatekoista eli lapaset, sukat, pipon tai huivin tmv. Samoin omat saavat jonkin oikein kovasti toivotun, sitten kirjalahjan ja pari omatekoista.

Omassa lapsuudenkodissa oli tapana että jos esitti isomman toiveen vanhemmille ja sai sen niin vanhemmat eivät ostaneet enää muuta. No ehkä jonkun yökkärin saattoi äiti ostaa tai muuta suht pientä.

Vierailija
7/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikkei itse haluaiskikaan ostaa montaa lahjaa, niin sukulaiset haluaa.

Vierailija
8/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset ei saa kukaan keneltäkään sukulaiselta yhtään mitään. Me vanhemmat ostamme kaikki lahjat lapsillemme. Kyllä siinä on kukkarossa venyttämistä suurperheessä. Eipä ole tullut tilannetta, että lahjoja olisi liikaa.

Vierailija
9/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on toivonut suvulta järkeviä lahjoja. Se kuulostaa hyvältä. Mutta te, jotka vain toteatte, että minkäs teet, kun sukua on niin paljon.

Uskon vakaasti, että lapselle on enemmän haittaa kuin iloa tuollaisesta tavarapaljoudesta! Fiksu aikuinen osaa rajoittaa.

T. ei-ap

Vierailija
10/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vanhempani antavat varmaankin lähemmäs kymmenen lahjaa. Päälle vielä lahjat tädin ja enon perheiltä, isoisovanhemmilta, muutamilta serkuilta ja ystäväperheiltä, niin onhan siinä.. Jos miehen suvun kanssa oltais väleissä, niin pakettimäärä vain kasvaisi.

Ja eivät tietenkään TARVITSE niin paljon lahjoja, mutta näin se meillä menee. Esim. kaikki äitini hankkimat lahjat on minulta kysytty, joten mitään turhaa ei tule sieltä.

Meillä on aina muistettu paljoilla joululahjoilla ja jatkan samaa itse.

Vierailija
11/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, loppujen lopuksihan siinä käy aina niin, että lahjoja on juuri tuo 10-15 per lapsi, mutta se johtuu vaan mummien ja kummien anteliaasta luonteesta. Itse ostan kullekin lapselle vain yhden lahjan. t. Neljän äiti

Vierailija
12/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse ostan muutaman, lisäksi paketteja tulee, kummeilta, enoilta, tädeiltä ja isovanhemmilta.

Vierailija
13/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tunnu joululta, jos ei saa kuin yhden paketin. Osa uskoo vielä joulupukkiin, niin ajattelee olleensa tuhma, jos saa vain yhden lahjan. Tietty näistä kymmenestä lahjasta, minkä lapsi saa, kaikki eivät ole hienoja tai kalliita, vaan 1-2 suurempaa lahjaa. Meillä eivät sukulaiset osta mitään, eivätkä lapsetkaan saa leluja pitkin vuotta, vaan lähinnä vain kahdesti vuodessa, synttäreinä ja jouluna.

Vierailija
14/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan n. 5, isovanhemmat yhteensä n. 10, isän perheeltä pari, niitä vaan kertyy.... En tiedä tarvitseeko, mutta ei me muuten paljon mitään ostellakaan.

Vierailija
15/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten kuormitatte ympäristöä aivan hirveästi.

Mutta sen olen kyllä huomannut, että täällä palstailee aika paljon niitä alhaisemman äo:n omaavia, jotka eivät osaa ajatella muutakuin minä, minä ja minun lapset.

Vierailija
16/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä haittaa siitä olisi ollut. Kiva oli saada ja kiva on antaa omalle lapselle lahjoja!!!

Ja jos teillä itsellänne on erilaiset periaatteet, niin suon toki sen teille. Suokaa te myös meille lahja-ihmisille meidän tapamme :)

Vierailija
17/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja siten kuormitatte ympäristöä aivan hirveästi.

Mutta sen olen kyllä huomannut, että täällä palstailee aika paljon niitä alhaisemman äo:n omaavia, jotka eivät osaa ajatella muutakuin minä, minä ja minun lapset.

Vierailija
18/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitus on hommata iso legosetti. Paloasema, lentokenttä tms. Sitten mummoilta päälle villasukkia, lapasia yms. Mutta leluja tulee tasan tuo yksi paketti. En halua opettaa lapsia siihen, että jouluna tulee kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
19/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ostetaan jokaiselle 3 " isompaa" lahjaa (tyyliin Lego paketti, nuken rattaat, sukset jne.) ja mummeilta ja vaareilta ja tädeiltä ja sedältä ja " kummeilta" (lapsia ei ole kastettu) tulee sitten loput lahjat 1-2 per henkilö.

Noista 15-20 lahjasta leluja on pelkästään 3-5 kappaletta ja nekään eivät ole mitään krääsää vaan kestäviä merkkejä (esim. Brion junarataa, Legoja, Duploja, Fisher Price jne.) ja loput on sitten vaatetta, pussilakanaa, pyyhettä, kirjoja (jokainen lapsi saa vähintään kolme kirjaa joka joulu, meillä nimittäin rakastetaan kirjoja ja tykätään lukea paljon), dvd-leffoja (yleensä max yksi per lapsi, jos sitäkään), pelejä (lautapelejä, ei tietokone tms. pelejä), sukset, luistimet, pulkka jne. jne.

Vierailija
20/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilta loput eli noin 10 tulee yhteensä ja yhtään enempää ei tarvitse, tuossakin jo välillä liikaa. Tyytyväinen lapsi on ja silmät loistaa kuin jouluntähdet. Serkkuni lapsi saa paaaljon enemmän ja aina silti marisee et joku jäi saamatta. Meillä ei ole ikinä marissut vaikka toivelistalta ei todellakaan ole saanut läheskään kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä