Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvät vanhemmat: älkää tartuttako lapsiinne eläinpelkoa!

Vierailija
20.11.2007 |

Olen tässä seuraillut koiran kanssa ulkoilessa (koira aina hihnassa ja muutenkin kiltti ja tottelevainen) ihmisten reaktioita. En ymmärrä sitä, miksi ne äidit, jotka selvästi pelkäävät koiraa, alkavat kiljua lapsilleen (ei todellakaan tulla haistelemaan tai peloittelemaan lapsianne tai teitä, kunhan nyt kävellään samalla kadulla kuin te), että " XX heti tänne äidin luo ja ota kädestä kiinni" ja sitten voivotellaan, kun on ne niin kamalia nuo koirat. Ei paljoa auta, jos itse suhtaudutte eläimiin hysteerisesti, ihmekö tuo jos lapsi menee pois tolaltaan ja minä, lapseni ja koira katotaan teitä suut auki!

Kannattaisi yrittää pysyä rauhallisina. Tää pätee ihan hämähäkeistä lehmiin..

Terveisin just lenkiltä tullut

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kiltti mutta iso koira, jonka moni ystävä vaatii laittamaan eri huoneeseen vierailunsa ajaksi. Oikein ärsyttää välillä. En minäkään pyydä laittamaan sitä kersaa " pois" siksi aikaa kun me menemme kylään.

Vierailija
2/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa koiranomistaja valitti miksei vanhemmat kiellä lastaa tulemasta koiran lähelle. Hänellä ei kai ollut niin kiltti koira.

Minä muuten kiellän tunnen pienen tytön jolla kamalat arvet kasvoissa kun tuttu koira puri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös iso koira ja samalla tavoin kuin 2:lla jotkut vieraat suhtautuneet. Koira on kuitenkin omassa kodissaan ja se on sen reviiriä. Pysyy kyllä omalla paikallaan jos on tarpeen, vaikka huoneessa olisi muitakin ihmisiä. Harmittaa vaan välillä koiran puolesta, kun on tosi lapsirakas ja innokas saamaan rapsutteluja.

Vierailija
4/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitettavasti monelle lapselle se koirapelko tulee ihan luonnostaan. Eipä tarvitse kuin vähän ulkoilla niin jo syöksyy irtokoira hampaineen kohti kun eivät koiranomistajat osaa pitää koiriaan kiinni.

Vierailija
5/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut koirat ei ole kilttejä, mutta mun pointti oli se, että vanhemmat voisivat rauhallisesti kertoa lapsilleen, että kierretään toi koira tosta nyt, eikä heti alkaa kiljua, että vie se koira pois.

Vierailija
6/6 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse komensin kyllä aikoinaan pienet lapseni luokseni, etteivät menisi oikopäätä taputtelemaan koiria - osa koirista kun ei todellakaan tykkää yhtäkkiä lähestyvistä, ventovieraista tenavista. Lapset ovat todella nopeita liikkeissään, eikä siinä aina ehdi vanhempi väliin ja mukaan... En ollut hysteerinen enkä pelokas, mutta mistä minä tiedän, miten joku ventovieras koiranomistaja nekin tilanteet tulkitsi omalta kannaltaan.

Joten vaikka sinun koirasi OMASTA mielestäsi onkin täysin pomminvarma ja lapsirakas, sinä tuskin vastaat siitä, jos jonkun muun koira (tai omasi yllättävässä tilanteessa) nappaa kiinni tuttavuutta tekevään pikkulapseen. Vastuu on vanhemmalla ja on aivan järkevää opettaa lapsille, että koiria ei saa ominpäin lähestyä, vaan aina pitää pyytää lupa ja mielellään ottaa aikuinen mukaan.