Jatkuva flunssakierre - hyvä lääkäri HKI?
Sain joskus täältä vinkin varata aika Merja Riskalle lapsen jatkuvan flunssakierteen takia. Terveyskeskuksessa sanotaan vain, että tämän ikäisellä (4 vuotta) on normaalia sairastaa flunssa kerran kuukaudessa joten aion viedä tytön muualle tutkimuksiin.
Kävin Merja Riskan vastaanoton sivuilla ja siellä puhuttiin paljon mm. homeopatiasta. Ihan tätä en ole hakemassa vaan peruslääketieteellistä apua / tutkimusta.
Onko jollain kokemusta Riskan tutkimuksista / hoidoista?
Olen itse kiinnostunut homeopatiasta, mutta koska siitä ei ole paljonkaan tieteellisesti tutkittua aineistoa niin en haluaisi lähteä lapsen kanssa " kokeilulinjalle" , eikä minulla olisi siihen taloudellisiakaan mahdollisuuksia.
Onko tiedossanne muita hyviä lääkäreitä, joilta olette saaneet apua lapsen jatkuvaan sairasteluun.
Kommentit (8)
Tarkoituksena oli lähinnä selvittää onko sairastelulla allergista taustaa. Tässä vaiheessa lapsi oli ollut yli puoli vuotta jatkuvasti flunssainen (ei siis kerran kuussa, vaan paremminkin niin, että kerran kuussa oli pari päivää jolloin nuhaa ei ollut) ja antibioottikuureja oli syöty 5 kpl viimeisen kahden kuukauden sisällä. Eli minusta flunssa kerran kuussa ei kuulosta vielä kovinkaan pahalta, vaan paremminkin normaalitahdilta varsinkin, jos lapsi on hiljattain aloittanut päivähoidon.
Meille sinänsä lääkärikäynnistä ei ollut muuta varsinaista hyötyä kuin että saatiin suljettua allergiat pois. Lääkäriltä sain kyllä tukea ajatukselleni ottaa lapsi pois päivähoidosta ja tartuntalähteistä siksi aikaa kunnes tilanne rauhoittuu ja vastustuskyky palautuu.
Koivuniemi on sekä lastentautien että korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri. Osaa käsitellä lapsia ja on todellinen asiantuntija.
Meidän poika sairasti 1 - 2 ikävuoden välillä 11 korvatulehdusta tai muuta lääkekuuria vaativaa sairautta ( vaikka oli kotihoidossa ). Tutun suosituksesta vein hänet Koivunimen vastaanotolle Leppävaaran Mehiläiseen ( asuttiin silloin Espoossa ).
Koivuniemi suositteli, että pojalta leikataan kitarisa ja putkitetaan korvat. Näin tehtiinkin ( toimenpide tehtiin Ympyrätalon Mehiläisessä ), mutta leikkauksen aikana lääkäri totesi, että korvat ilmastoituvat hyvin ja niitä ei tarvitse putkittaa. Tautien syy oli suurikokoinen kitarisa, joka oli kerännyt limaa ympärilleen ja näin esti poskionteloiden ja korvakäytävien normaalin ilmastoinnin.
Tuon kitarisa-operaation jälkeen meillä on sairastettu tasan yksi korvatulehdus, muuten poika on ollut terve.
Minulle ainakin jäi positiivinen kuva Koivunimestä. Hän pystyi muuttamaan leikkaussuunnitelmaa kesken leikkauksen, eikä putkittanut korvia vain varmuuden vuoksi.
Pirjo Koivunimen vastaanottopaikat ja -ajat näet Mehiläisen sivuilta.
Toivottavasti apua löytyy :)
Olen itse nuoruudessani käynyt hänellä ja nyt käytin tytärtäni. Osaava ja taitava lääkäri, lasten kanssa osaa olla hyvin. Me kävimme Hakaniemen lääkäriasemalla (Mehiläinen) mutta ottaa muuallakin vastaan..
tuo Hakaniemen Mehiläinen on siis se Ympyrätalon vastaanotto josta edellinen vastaajakin mainitsi
Hei,
Olemme käyneet Riskalla, hoidot tosin vielä kesken. Mutta nyt yhden lääkärikäynnin ja homeopaattisten lääkkeiden aloittamisen jälkeen lapsi on ollut terveempänä ennätyspitkän ajan. Olen varovaisen tyytyväinen, vaikka vielä pitää vähän odottaa, ennen kuin sanoa, oliko apua.
Meille ns. tavallisen lääketieteen apu olisi todellakin ollut vain leikkaus, ja siihen en haluaisi.
Uskallan kyllä suositella Riskaa; hänhän on myös ns. tavallinen lääkäri koulutukseltaan.
Jos hänen puoleen aiot kääntyä varaa aika hyvissä ajoin, hänelle on nimittäin jonoa.
Mekin on käyty viime keväänä Riskalla ja sen jälkeen ei ole korvatulehduksia ollut. Nuhaan, yms. + korvatulehdusepäilyihin saimme rakeet ja niillä on pärjätty hienosti. Nuhiahan tulee, mutta ilman korvatulehduksia (=jälkitauteja) on siis selvitty. Toisen lapsen kanssa on sama juttu käyty läpi ja hänellä jo pari vuotta ilman mitään erityistä.
Voin suositella häntä. Hän ottaa vastaan SofiaNovassa Forumin talossa Yrjönkadun puolelta.
Hän on aika varattu, mutta kannattaa soittaa aika ajoissa, vaikkei olisi flunssaakaan. Tropit saa kaiken varalta kuitenkin mukaan. Nuhaahan on aina kuitenkin.
Niin ja jos ei halua homeopatiaa, tulee mieleeni Ruusulan lääkäreistä Tapio Laijoki, joka ei ensimmäiseksi tyrkytä antibiootteja. Tutkii oikeasti ja on oikein miellyttävä henkilö.
Meillä oli samaa ongelmaa ja pidin aiheesta päiväkirjaa. Kirjasin siis sairastelut ja kun niitä alkoi olla jo lähes viikon välein niin menimme yksityiselle.
Tutkimuksissa käytiin läpi perustarkastusten (keuhkot, korvat jne.) lisäksi sydämen ultraääni ja veriarvot. Jos näistä ei olisi löytynyt mitään niin olisi käyty korvalääkärillä.
Sydän oli ok, mutta veriarvot olivat pielessä eli lapsella oli lievä anemia. Lapsi söi jonkin aikaa ylimääräisenä rautaa ja sairastelu väheni merkittävästi.
Uskoisin, että kunhan menette lastentautien erikoislääkärille neuvolan sijaan niin saatte varmasti hyvää hoitoa.