***LOKAMAATUSKAT ' 05 uusi viikko***
Huomentapäivää!
Uusin galluppini kun jäi tuonne viime viikon pinoon:
G1: Meneekö teillä hermot lapseen ja miten se ilmenee? Itsellä menee ja silloin korottuu ääni. Ja niinkuin joku jo vastasi niin myös täällä tulee huono omatunto siitä...
G2: Missä olit kun teit positiivisen raskaustestin? Itse tein sen kotona yhtenä sunnuntai-iltana. En sanonut miehelle vaan tein ja kun siihen tuli kaksi viivaa pyysiin miehen kylppäriin toteamaan saman, siinä hihiteltiin ja ihmeteltiin että nytkö se sitten tapahtui, 1.5v kun olimme yrittäneet. Seuraavan aamuna lähdettiin Brasiliaan lomalle, siellä sitten apteekkiin ja varmistustestiä vielä ostamaan kun en uskonut asiaa todeksi.
Viime yö meillä nukuttiin pitkästä aikaa koko yö heräämättä, ihanaa, heti on itelläkin parempi fiilis. On ollut niiiiin levottomia öitä meillä että.
Tänään ajattelin että mentäisi vähän Jumboilemaan kun poika herää päikkäreiltä. Vähän piparivehkeitä ostelemaan, ajattelin kokeilla tehdä Marianne-pipareita.
Eilen olin töissä ja taasen olisi lyhyet vuorot ti ja ke. Mun äiti tulee illalla meille ja viipyy pari yötä.
Tulkaahan kuulolle!
Kommentit (16)
Romin tavoin ostin varmistustestin, muutaman päivän päästä ekatestistä.. Sitä ei vaa eka kerralla uskonu....
-e-
G1: Hermot? Mitä ne on?! Yleinen kaaos, joka täällä kämpässä vallitsee, saa mut hepuliin. Sukkia siellä, kalsareita täällä, krääsää joka puolella ja likaiset astiat pöydällä ruuan jälkeen. Siinä vain yks pieni sadasosa kaikista ärsyttävistä asioista.
Voivoi sitä raukkaa, joka erehtyy vielä kitisemään! Joinain päivinä kestän kaiken ihan tyynesti, mutta kun on esim. menkat tulossa, niin koko perhe saa kyytiä! Grr!
G2: Kotitoiletissa tein testin. Mies kommentoi lyhyesti ja ytimekkäästi, että " Akkahan on paksuna!" . Joops.. herttaista, eikö? En tarvinnu varmistustestejä, sen verran mojovasti oli tissit pinkeenä.. ;)
Nyt en muuten ehdikään tän enempää turista. On nääs saatava ruoka laitettua, ennenku lähden taas duuniin, joten oikein kliffaa alkavaa viikkoa kaikille!
Pähkis :)
Sortsit kauheesti et oon ollu taas erittäin poissaoleva. Hirveetä menoo ollu täällä. Ekaks oltu paljo kylässä ja sit oltiiki kipeenä eikä nukuttu ja kun typy on hereillä ni mul ei oo mitää asiaa koneelle... Pimu kun vetää siitä niin hirveet herneet nenää et ei oo tosikaan.
Sitte vaik noihin gallupeihin kun vielä muistaa, elikäs
- hermot menee tosi usein ja yleensä sillon tulee korotettua ääntä. Heti sen jälkeen tuntuu aina tosi pahalta, eikä se oman äänen korotus ees auta ku toinen alkaa huutaa vaa kaht kauheemmin sen jälkee... Pitäs osata olla rauhallinen, mut ku pinna palaa ni se palaa ja sit se on taas menoa...
- mä olin itseasias tosi pitkällä ennenku tein testin. Oltii jo pidemmän aikaa yritetty ja mun menkut ku oli ollu kaikkee muuta ku säännölliset pillereiden jälkeen ja parin negatiivisen testin jälkeen en sillee ees seurannu enää. Sit yks sunnuntai kattelin kalenterii ja hokasin, et edelliset menkut oli ollu 8 viikkoo sit. Tein sitte testin ja menin levittämään pyykkejä tulosta odotellessani. Se näyttiki sit positiivista ja kutsuin mieheni paikalle. Testi oli vaa siin pesukoneen päällä enkä sanonu mitää, hymyilin vaa ja jatkoin pyykkien levittämistä. Mies siinä hetken autteli ja kyseli sit et mikä mua vaivaa ku suupielet on korvissa. Vinkkasin sit testitikkuu ja sanoin et sust on tulos isi! Mieski oli ensin ihan häkeltynyt mut erittäin onnellinen!
Siitä se onnellinen odotus sitte lähti.
Nyt pitäis saada itsestään joku päivä sen verta irti et lähtis kauppoihin tekee vähän jouluostoksia. Mä oon aina ollu niin viime tingassa liikenteessä et on ihan täyttä tuskaa etsiä mitää siin kauheessa tungoksessa. Tänä vuonna ajattelin tehdä parhaani, jotta kaikki lahjat ois hankittu ennen jouluviikkoa.
Sit pitäs kotiinki hankkia jotain pientä kivaa jouluista ja leipoa vaik vähän pipareitakin. Joulukortit pitäs hankkii ja lähettää... Onhan täs kaikkee pientä puuhaa vaik joka päivälle.
Suunniteltii myös miehen kans et vietettäis vaik tällä viikol omat " pikkujoulut" ja hankittais kotii joku pien kinkku ja vähä laatikoit ja nautittais! :)
Sitte laittasin kiertoo oman pienen gallupin, eli tietääkös teistä kukaan mistä sais sellasii pienii tonttulakkeja? Jotka sopis siis näitten vuoden vanhojen päähän ilman että tippuu silmille.
Eipä mulla muuta sitte tällä kertaa! Heissulivei!
Minäkään en ole kirjoitellut pitkään aikaan. Ollaan nukuttu vähän huonommin kun pojalle on tulossa 4 (!) hammasta. Kaksi on jo näkyvissä joista toinen eka takahammas. Toinenkin takahammaskin tulossa, ja ne kaksi muuta ovat ala-etuhampaita.
Galluppeihin:
1. Hermot menee, etenkin kun olisi kotona tekemistä ja poju ei halua olla hetkeäkään itsekseen vaan kitisee lahkeessa kiinni. Mutta useimmiten puren hammasta päivällä enkä usein menetä malttia lapsen kanssa. Joskus tiuskin, mutta useimmiten se on se mies joka saa kärsiä kun tulee töistä kotiin - tosi reilua, tiedän! Pitäisi muutta tyyliä..
2. Tein raskaustestin kotona ihan vaan varmistaakseni että voin jatkaa Metformiinin syöntiä (PCO tapaus). Olin jo heittämässä testiä roskikseen (varmana negasta), kun hoksasin että siinä on kaksi viivaa. Menin heti apteekkiin ostamaan toisen testin ja olin ihan ällistynyt kun sekin näytti positiivista. Kerroin miehelle kun tuli kotiin ja yhdessä tuijotettiin testiä onnellisena. Reilu vuosi meni yrittäessä.
Meillä sanotaan nytten eläinten ääniä (kvaak, ammuu, tiikerin karjuntaa..) mutta ei oikeita sanoja.
Meillä oli sellainen ihme eilen kuin sadekuuro :) Täällä autiomaassa kun sellaista harvion näkee .
Bonnie
Tulin tässä ilmoittelemaan että pinoiluni loppunee...saimme tänään tietää että poikamme menee jo tulevana torstaina leikkaukseen.
Oikein mukavaa joulunodotusta kaikille ja pitäkäähän pinoa pystyssä!
romi & virtaville
Romille ja koko perheelle ihan satasella tsemppiä!!
Tulet sitten taas pinoon kun on tärkeämmät asiat hoidettu. Olette kuitenkin ajatuksissa!
Pähkis :) ja Pätkä
Nyt en kerkiä kuin pinon lukea ja laittamaan Romille kans hurjast paljon tsemppiä, positiivista mieltä ja lämpimiä ajatuksia! Tuuhan kertomaan kuulumisia heti kun joudat ja jaksat.. Hyvin kaikki menee!
Palajan huomenna, maybe!!!
Morotsut kaikkile
Truide
Alkuun Romille ja koko perheelle tsemppiä ja jaksamisia.. Ajatuksissa ootte.. Palaja linjoille kun kerkiit ja jaksat..
Prhekerhossa käyty, tulikin taas hyvä mieli.. Sai höpötellä niitä näitä ja hieman sivustakii..
Ai niin, soitin eilen siitä tytyn vuorohoito paikasta, ihan vaa uteliaisuutta, että vieläkö pääsee sinne minne alunperin luvattiin. Vastauksena sain, että voi olla ettei pääse, kun hakemuksia on tullut nyt niin paljon.. hohhoh.. Voi kittu.. vasta tammikuun alussa saa tietää mihin " sijoitetaan" , ja hoito pitäis alottaa 26.1.. Ja ekaks tää täti kysy et onko teil vaihtoehtosta hoitopaikkaa.. NO EI OOO.. Mutta " lohdutti" sen verran että tämähän ei ole sinun päänsärky vaan hänen, kun kuitenkin hoito on järjestettävä, vaikka sit ostopalveluna kaupungilta, mutta sielläkin on paikat ihan täynnä.. aaarrgggggg....
Jeps, mu ny kauppaan.. Mukavaa päivän jatkoa..
-e-
Mäkin tulin vaan tosi pikaseen käväsee ja toivottamaan romille ja virtavillelle tsemiä tulevaan koitokseen. Hyvin se menee! Olette ajatuksissamme aivan varmasti koko torstain! :)
Ensimmäisenä kans toivotan Romille ja pojulle jaksamisia..hyvin se menee!
Meillä tai mulla on ollu aivan käsittämättömän raskas päivä..ei jotenki jaksas yhtään mitään..isosti huokasin ku sain pojan yöunille.. Meillä on flunssa jatkunu jo kohta kaks viikkoa ja uusimpana juttuna eilen alko oleen pojalla niin tukosa nenu ettei ollenkaan voi sen kautta hengittää, joten nukkuminen ja maidon juominen on mitä on!!! aikas mahotonta.. aika hyvin nukkunu kuitenki tilanteen huomioon ottaen mutta aamulla on niin kuivuneen rään peitossa että yäk..painepesuria tarttis että sieltä alta tuttu naama löytys. ..Niin jaksamiseen vaikuttaa tietty se ettei oo moneen päivään käyty missään, edes ulkona..mulla hajoaa pää! menis jo ohi tää.. Huomena kai pakko jo lähtä ostaan jotain nenän aukasu ainetta jos ei itestään oo huomenna parempi..
Joku kyseli tonttulakeista..öö en muista nyt kuka.. mutta mää löysin jo viimejouluna halpahallista tosi pieniä tonttulakkeja..en tietty tiiä onko niitä tänä vuonna. Vau' kirjalta tuli kans melko sopiva tuossa viime paketissa.
Eipä kait sitte muuta ku syömään tästä..
T:Helli
Sanja! Prisman viimeisimmässä mainoslehtisessä on pienille lapsosille tonttulakki, jossa on resori siinä reunassa. Pysyy paremmin päässä, eikä valahda silmille. Kokemusta on ja suosittelen lämpimästi. :) Eikä musta edes kovin paha hinta, 3,90 öykkää.
Eekkis, toi on sit niiin ärsyttävää, kun muutenkin hoitoon viemisen kanssa tulee äideille tunnontuskia, niin sit pitää vielä tulla extrajännitystä itse hoitopaikan suhteen. Toivottavasti paikka nyt kuitenkin järjestyy sieltä mistä toivoitte alunperin.
Ja Mari, taitaa Vantaallakin olla aika kehnolla tolalla tuo päivähoito, kun joudutte niin kauas viemään Dinan. Ei siellä teidän(kään) kulmilla oo palvelut vissiin ihan ajan tasalla siihen nähden, miten paljon on tullut asutusta ja palveluiden tarvitsijoita.
Sapettaa tommonen politiikka. Pitäisköhän hakea eduskuntaan? Äänestäisittekö mua? Lupaan laittaa kaikkien Suomen maatuskojen asiat kuntoon. ;)
Mä haen meitin neitille tarhapaikkaa ensi syksystä alkaen tuohon samaan päiväkotiin, jossa isommatkin on olleet, tai keskari on siis edelleen. Tunnen henkilökunnan monen vuoden ajalta ja he tuntevat tietysti meidän lapset, joten toivon siitä olevan etua, kun päätöksiä tehdään. Ja uskonkin niin, nyt jo kyselevät että millon me saadaan pikkuneiti tänne kaikkien maskotiksi. :)
No juu, tulkaahan taas tytöt linjoille! Ei viittis yksin höpötellä.. Oon nyt täs hetken koneella kun tyttö nukkuu(??) enkä siis voi ruveta imuroimaan.. heh.. Tuun pian toiveikkaana katsastamaan josko kukaan ois käyny..
Pähkis :)
Ei ole tullut tänne puolelle pinouduttua hetkeen, mutta kannanpa minäkin nyt korteni kekoon :)
Että meneekö hermot, KYLLÄ!! Joka päivä ja sata kertaa... siis kun meillä alkanut tuolla esikoisella jokin kolmen vuoden uhma tai vastaava. Väittää vastaan ihan joka asiassa. Jos pyytää että toisitko kaapista veikalle vaikka vaipan, niin on että en haluu... no si kun ite menee ootamaan sen vaipan sieltä kaapista niin alkaa kamala itku ja mekastus et mie olisin sen halunnu tuoda. Kun tuo lapsi ei oikee itekkään taida siis tietää mitä haluaa ja mitä ei. Ja tää mein kuopus, se se vasta uppiniskaiseksi on tullut. Tekee pahojaan minkä kerkee ja meeppäs kieltämään, ni irvistää ja nauraa vaan oikee räkäsesti päälle. Kyllä kerran jos toisenkin pahimpina päivinä tuntuu että hulluksi tulee. Tuntuu että nää pojat oikee tarkotuksella jakaantuu eripuolille taloa pahan tekoon, kun sille päälle sattuuvat. Ja nyt kun osaavat sitten jo keskenäänkin nahissa leluista sun muista... Kyllä siis täälläkin hermoja koetellaan. Ääntä tulee korotettua ja siitä sitten tulee tietty paha mieli itselle, kun tulee ärähdettyä :(
Täällä kamalan kurja sää, tommoinen utuinen ja sateinen... ja tuota kuran määrää!!! Vaikka miten usein imuroisi, niin sitä hiekkaa vaan on joka paikassa. Inhottaa ihan ulkoilla noiden poikien kanssa, kun vaatteissa tulee sitä märkää kuraa ja kuivuessaan se sitten levittyy ympäri huushollia. Sais sitä lunta tulla! kesäis tääkin koti vähän siistimpänä...
Nyt ihan pakko hehkuttaa, meillä nukuttiin KOKO viime yö :) siis ehdottomasti paras yö sitten poitsun syntymän!!! Nukkumaan kävi siinä kasin aikaan ja isoveikka meni sitten ysiltä. Pari kertaa kaipaili tuttia tuossa kymmenen maissa ja sit herättiin aamulla klo:9.00 VIRKEINÄ ja HYVIN NUKKUNEINA :) :)
Esikoisen käytän yleensä pissalla ennen kun itse nukkumaan käyn, nyt sekin jäi ja ei edes sattunut vahinkoa! Aamulla pyyhälsi vaan kamalalla kiireellä mei huoneeseen ja tokas et hirvee pissihätä ja sinkos sitte saman tien vessaan. Ja siis kummatkin nukkuivat vielä koko yön omissa sängyissään... Siis en edes muista milloin olen herännyt näin virkeenä ja hyväntuulisena :) Pinnakin kestänyt tänään venytystä vaikka miten!
Jaahas, mutta nyt pitää lähteä keitelemään päiväkahvit.
t. K@tju
myös meiltä paljon tsemppiä ja lämpöisiä ajatuksia!
Eka kallupit:
HERMOT menee joskus joo kun yrittää vaikka pyykkejä viikata ja pimu levittelee niitä sitä mukaa kun niita saa viikattua tai kun yrittää tiskata niin yks keksii mitä ihmeellisimpiä keinoja saada äipän huomio JUST NYT, tai kun koirien vesi kuppi kaadetaan toistamiseen samanpäivän aikana tai kun... mutt yleisesti ottaen aika harvoin ne hermot menee, on tuo niin kiltti ja ihana äidin pikku höpönassu. <3 :)
Jaa, mitä teen? Pahimmassa tapauksessa kaappaan pimun kainaloon ja kiikutan sen pinnikseen että saa homman hoidettua loppuun RAUHASSA.
RASKAUSTESTIN tein kotona ja olihan se jännä tunne nähdä ne viivat ja saada asialle jota jo vahvasti epäilikin niin varmistus. Miehen kanssa siinä sitten myhäiltiin ja ihmeteltiin...
En muista kyseltiinkö jotain muutkin ja kun oon tässä lusmuillu ni en tiedä ootteko näistä asioista jo keskustellutkin lähiaikoina mut kysäsenpä nyt kuitenkin, eli
LISÄÄ GALLUPPIA:
1. Jokos teillä puhutaan ja jos, niin mitä sanoja tulee?
MEILLÄ ei vielä selviä sanoja tule mutta joskus kyllä johonkin vivahtavaa eli esim. " kiija" =kirja jne.. osa voi olla kyllä äidin toiveajatteluakin... ;)
2. Käydäänkö potalla?
MEILLÄ satunnaisesti ja vielä satunnaisemmin tuottaa tulosta...
3. Nukutaanko vielä pinniksessä?
MEILLÄ nukutaan. Lasten jatkettava sänky on kyllä jo valmiina huoneessa mutta tuntuu nukkuvan niin hyvin pinniksessä etten ole raaskinut vielä edes kokeilla " oikeaan" sänkyyn nukuttamista.
4. Juoko vielä tuttipullosta?
MEILLÄ juo vielä melkein päivittäin. Pitäis hävittää mokomat pullot ja siirtyä pelkkiin nokkamukeihin kun kuitenkin osaa juoda jo ihan hyvin niistäkin.
5: Käytättekö vielä korviketta?
MEILLÄ käytetään. Maito tuntuu laittavan vatsan löysälle enkä ole viielä jaksanut/ehtinyt perehtyä asiaan että mitäs nyt sitten tehdään, pelkkä vesikään ei vissiin riitä.. Täytynee soitella neuvolaan ja kysyä, ei kai korvikettakaan voi ikuisesti antaa...
Tämä tällä kertaa. Mukavaa Joulkuun alkua kaikille ja olkaahan kiltisti, tontut kurkkii jo ikkunan takana! :) (kävinpä muuten tänään joululhjaostokislla ytimessä, kerrankin ajoissa liikkeellä!)
t. mari & dina
Minä se vaan täällä vielä kukun kun ei uni tule silmään... Tuli taas nukutua iltapäivästä tunnin päikkärit ja nyt ei sitten nukuta kun yöunien aika olisi :(
Mieskin pikkujouluissa ja en osaa nukkua kunnolla kun hän jossain viihteellä on, sitä vissiin odottelee alitajunnassa että milloin se sieltä kotiin " römyää" :)
Oli taannoin puhetta tuosta ulkoilusta ja meillä poika ei tykännyt yhtään ulkoilla kun oli lunta. Liekkö oli meno niin kömpelöä, vai mistä johtui. Nyt tykkää kyllä ja ollaankin se pari tuntia illasta ulkoiltu ja unille on käyty tosi hyvin sitten väsyneenä. Uusin huvi vaan on ollut heittäytyä lätäkköön mahalleen ja JUODA sitä kuravettä. YÄK! No, koirasta tainnut mallia katsoa kun tyyli ihan sama...
NUKKUMISESTA: Meillä nukutaan pinnasängyssä, mutta kohta pitäisi alkaa siirtymään jatkettavaan. Meillä kun 3kk enää aikaa pikkukolmosen syntymään, enkä haluaisi hankkia toista pinnasänkyä. Jatkettava tuolla jo odottelee poikaa.
PUHE: Ei tule sanaakaan! Ei edes sinneppäin :( Sitä Äitiä kovasti olen odotellut... mutta tainnut meillä tuo varhainen liikkeelle lähtö aiheuttaa puheen jäännin " jalan alle" . Ainoita tulkittavia juttuja on mämmäm joka tarkoittaa nälkää ja mammam=maito. Tuo meidän poika muutenkin on ollut vähän hiljaisempi kaveri, ei niin kova juttelemaan omiaankaan (ei siis todellakaan tullut äitiinsä... eikä isoveikkaan!!)
MAIDOSTA: Tavallista maitoa ollaan juotu 10,5 kuisesta lähtien (piti tarkistaa kun laitoin kalenteriin ylös) ja korviketta ei sen jälkeen olla maisteltu. Sujui niin hyvin se siirtyminen tavalliseen maitoon.
PULLOISTA: Niiden käyttö taidettiin lopettaa kokonaan n. 10 kuisena. Tosi vähän ylipäätään juonut pullosta koskaan, kun imetin sinne 9 kuiseksi ja alettiin aika pienenä totuttelemaan nokkamukiin. Pullot meillä käytössä vielä sen nokkaosan kanssa. Se on tosi kätsy juttu muuten! Poika paremmin huoli siitä, kun nokkamuksista alkuun ja ne on näppäriä ottaa mukaan vesipulloiksi autoonkin, kun saa sen korkin siihen päälle.
Millaisia kiipeilijöitä muiden muksut muuten ovat?!
Meillä kiivetään ihan joka paikakaan. Ihmeen vähän on kolhuja sattunut, mutta silmät saa olla selässäkin. Tuossa yhtenä päivänä esikoinen huuteli yläkerrasta että ollaan veikan kanssa hoitopöydällä. Ihan pikkasen tuli tälle äidille kiire!!! Ja siellä ne molemmat tosiaan oli. Tää mein pienempi oli sitten keksiny kiivetä veikan sängystä lipaston päälle ja siitä sitten juuri ja juuri pääse paljain nahkein jaloin vetämällä käsillään sinne hoitopöydälle. Siis ihme apina tuo poika on!!! Keittiönpöydälle koittaa mennä alituiseen, ekana vaan tuolille ja siitä sitten pöydälle... rappusia kiipeää tosi sujuvasti, alas ei osaa vielä laskeutua. Onneksi on kunnon lapsiportit!!! Sohvallakaan ei riitä, että kiivetään siihen istuinossalle.. on päästävä sinne selkänojan päälle.
Mutta nyt kyllä pitää lähteä nukkumaan... ei muuten aamulla jaksa!
Hyviä viikonloppuja kaikille!
t. K@tju
Ekana galluppeihin..
1. Juu, hermot menee välillä. Muutaman kerra oon korottanu ääntä sillai, et jälkeepäi oon miettiny et olikohan tuo nyt tarpeellista. Yleensä hermoja raastaa silloin kun tyty huutaa ihan turhanpäivästä, sellasta itkun tapasta huutoa, mutta ei kuitenkaan itke (tekoitku) joka käy korviin.. Ja kaikista raastavinta se on silloin kun herää aamulla tähä rääkymiseen.. Tätä " rääkymistä" tapahtuu myös silloin kun ei saa jotain mitä haluais.. plääh.. No ny on " koulu" menos, ite puree hammasta kun tyty rääkyy, eikä reagoi siihen, sitte ku rauhottuu, otetaa asia uudestaa esille, eliks rääkyen ei saa..
2. Raskaustestin tein iltavuoron jälkee omas veesiis, ostin ennen töihin menoo. Ite en " uskaltanu" kattoo tulosta, vaan mies katto sen. Meillä tärppäs aika nopeesti, ite asias mies yks ilta sano(ku tultii pilettämästä) et eiköhä laiteta laps ny alulle, meni kuukaus ja tein testin.. positiivinen.. jihuuuu... Pillerit olin jättäny noin 1½kk ennen " pile iltaa" pois..
Jeps, mutta tännepäi ei kummempia kuulu näi ma:na.. Huomenna perhekerhoon..
Ny hajuiita roikkuu lahkeen suussa.. got ty gou..
Ai nii, ny on sitte tytyn ylärivistö melkee täydellinen, neljäs hammas puhkes yläikeneen..
-e-