Kotiäiti ihmettelee Tehyn toimintaa.
Kerrankin oli tanakka meininki naisvaltaisella alalla. MUTTA miksi te annoitte periksi melkein ilmaiseksi?
Nuo teidän korotuksethan ovat todellisuudessa 15,7-17,7% eli ei kovin paljon muuta kunta-alaa kovemmat. 22-28% on haihattelua tulevaisuuden indeksikorotuksella.
Kaiken lisäksi olette sitouttaneet osan korotuksista tuottavuuden kasvuun. Siis täh! Menette suosilla antamaan työnantajalle luvat kiristää työtahtia.
Käsille meni, mutta Jaana rouva se porskuttaa parrasvaloissa ja nostelee omaa häntäänsä.
tv. kotiäiti (koulutus ja ammatti ei lähelläkään hoitoalaa)
Kommentit (34)
Vuoden päästä te haukutte kun kunnalla ei ole varaa sitten kunnossa pitää kaupunkia, kouluissa ja hoitopaikoissa säästellään, luokkia yhdistetään, koulun ja päiväkodin asioissa säästetään, palvelujen hinnat kasvaa jne...
Kunnan on pakko repiä jostakin rahaa niihin palkkoihin! ymmärrättekö?
Vai kuvittelitteko te että hoitajia varten painetaan taikarahaa??
Et itse taida ymmärtää sen vertaa, ettei kansa ole määritellyt työtaistelulle tavoitteita vaan TEHY! He itse asettivat mahdottomat tavoitteet ja ymmärsivät sen vihdoin itsekin ja sopu saatiin.
Todellakin, ei kerralla voi nostaa palkkoja tuota enempää! Mistä se kustannettaisiin? Tehyn perässä voivat sitten muutkin matalapalkka- alat saada mahdollisuuden palkankorotuksiin parin vuoden päästä!
Lukutaidossasi taitaa olla jotain pahasti vialla... tai sitten vain lukemisen ymmärtämisessä...
ja huomasi itsekin, että aikamoiseen henkilökohtaiseen vastuuseen tulee joutumaan monesta suunnasta. Siksi piti vähän selitellä tulosta paremmaksi kuin onkaan. Silti olen sitä mieltä, että teki hyvää työtä.
T. Hoitovaapaalla oleva äiti, joka ei myöskään lähimainkaan Tehyläinen tai mitään sinne päin
Ensin asetetaan tavoite, sitten molemmat osapuolet alkavat tulla vastaan kunnes kohdataan. Niin NEUVOTTELUT vain toimii.
kauhistutti kun se sankari-Jaana sanoi, että
" tulevaisuudessa työvoima ei tällä sektorilla riitä, on oikein että ne ketkä ovat töissä vähemmillä resursseilla niin saavat kunnon palkkaa"
Nytkin jo liian vähän hoitajia vanhuksilla jotka saavat laskea alleen tms..
Onneksi meidän perheessä on monta lasta ja voimme hoitaa vanhempamme myöhemmin kotona ettei tartte viedä laitokseen!!
Jotkut älypäät luulevat että kun tavoite pistetään kasaan niin se otetaan vaikka pitäisi tappaa puoli kylää ja ryöstää puoli valtakuntaa!
NEUVOTTELUISSA TULLAAN AINA HIUKAN VASTAAN!
Tää on nyt taas tätä, että työnantajapuoli (ja av-asiantuntija mammat)vähättelevät sairaanhoitajille sovittua korotusta. Pakkohan se on, että muut eivät ota innoissaan mallia seuraavalla kierroksella.
Se on muuten jännä, että hoitajat haukuttiin ensin ahneiksi kun se mieletön tarjous 12 ja risat ei riittänyt ja nyt sitten tyhmiksi, kun eivät vaatineet enempää. Tutkimattomat ovat av-mammojen aivoitukset... :D
Mä olen ainakin tosi tyytyväinen tulokseen!
22 % neljässä vuodessa 48 kuukaudessa tekee keskimäärin 0,45 % lisää kuussa, vs 13 % 2 vuodessa 4 kk:ssa tekee keskimäärin 0,46% lisää kuussa.
Vierailija:
Eli ei se ole hoitohenkilökunnalle välttämättä yhtään huono juttu.
Mutta nythän tehy on itse sitonut 2%:a korotuksesta siihen, että sairaanhoitajamäärä ei lisäänny vuoden 2006 tasosta, ainakaan ennen vuotta 2010...
Kyllähän se raha aina mukavaa on kun sitä omaan kukkaroon tulvii...
Mutta pikkuisen voisi miettiä niitä muitakin asioita.
TEHY taisteli hoitajille palkkaa lisää. Heillä oli neuvotteluissaan lujahko ja hyvin kunnan ja valtion taloudesta perillä oleva vastus. Jopa Tehy ymmärsi neuvotteluissa että ihan järkyttäviin summiin ei vaan ole realistista päästä! He ottivat se parhaan mihin mahdollisuuksia oli.
Ymmärtäkään nyt hyvät ihmiset ettei se palkan nosto taivaisiin ole mahdollista!! Vai haluatteko te se sillä seurauksella että hoitomaksut nousee tavan pulliaisille mahdottomiksi ja kuntaverotus nousee roimasti!
Sitten ollaan pari vuotta ilman katuvaloja, lumiaurauksia, kirjasto maksullinen jne... kun jostain se on aina sitten pois!
Millä se pitäis hakata teidän ihmisten päähän että RAHA EI KASVA PUUSSA!!!!!