Millä raskausviikoilla lapsesi ovat syntyneet?
Mietin tässä , voiko yhtään edellinen/edelliset raskaudet antaa viitteitä, koska synnytys lähestyy?
Jos teillä on entuudestaan jo lapsia, millä viikoilla syntyneet?
Omani eka on syntynyt rv 38+0.. onkohan odotettavissa aikaisemmin kuin yli lasketun ajan seuraavan " saapuminen" ?
Itsellä nyt rv 35 menossa..
Kommentit (21)
omat syntyneet
38+6
39
40+3
40+3
39
40+5
tulee pitkä loppuodotus jos kovin odottaa syntyväksi aiemmin,kokemusta on=)parempi olis ajatella että yli menee kuitenkin ja sitten jos tuleekin aiemmin,on iloinen yllätys!
Onnellista loppuodotusta!
Eka syntyi: 40+3
ja toinen: 39+2 (edellisenä päivänä olin kontrollissa ja tehtiin sisätukimus ja oli kovakourainen. Luulen, että se käynnisti synnytyksen).
37+5
37+6
40+3
ja kaikki käynnistetty lähes samoista syistä, nuorimman kohdalla oli vähiten oireita, joten sen kanssa meni pisimmälle. Vieläkään en tiedä siis milloin ne minun kohdalla lähtisi itsestään käyntiin.
Olen kuullut kahta versiota: jokaisella äidillä on oma kantoaikansa (joka ei näytä pitävän paikkaansa, kun useilla, joilla lähtenyt itsestään käyntiin, syntynyt kuitenkin hyvinkin eri raskausviikoilla lapsia).
Toinen: lapsi syntyy silloin kun on sopivan kokoinen. Sekään ei pidä paikkaansa ainakaan kaikkien kohdalla, muutenhan esim. keskosia ei syntyisi ollenkaan. Yhdellä äidillä tiedän kyllä kaikkien olleen lähes saman kokoisia ja lapset ovat syntyneet eri raskausviikoilla.:) Aivan kuin odottaisivat, että kasvavat tiettyyn kokoon ennen kuin alkavat tulla sieltä itse pois. :)
t.mimosa rv 26
1. 39+5 ja paino 3785g
2. 37+5 ja paino 3750g
3. 37+6 ja paino 3800g
Eli mimosano saattaa olla mun kohdalla oikeassa, paino ratkaisee...
Nyt neljäs tulossa, mutta eri isä, mielenkiintoista katsoa meneekö mille viikoille ja minkä painoisena syntyy...
seppäskä 14+2
syntyi rv 41+5 käynnistettynä ja toinen rv 40+2 itsestään käynnistyneenä.Tää toinen olikin yllätys kun niin " helpolla" lähti käyntiin..
eka 38+2
toka 38+3
kolmatta ootellaan, vaikka sanotaan, ettei kannata odotella liian aikaisin ja joka raskaus omansa, niin ilman muuta valmistaudun siihen että ennen la taas tulee. Tulkoon vaan myöhemmin sitten.
Lasketut ajat ovat olleet aika tarkkoja eri syistä johtuen.
Nuo kaksi ekaa raskautta menivät ihan saman kaavan mukaan alusta loppuun. Paino samat määrät ja tietyt muutokset aina samalla viikolla, siis verenpaineen nousu, hemoglobiinin muutokset, supistukset yms.yms. Nyt on helppo verrata meneekö tämä kolmas samoin. Kyllä joillain on tietty tapa edetä siinä omassa raskaudessaan noin keskimäärin (tai sitten ei, heh).
1. 42+4, 4240g
2. 41+6, 4740g
3. 40+2, 3850g (käynnistettiin, kun epäilivät lähes viisikiloiseksi...)
Täälläkin keskusteltu aiheesta, omakin vastaus löytyy sieltä ;)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11733521&p=1&tmo…
-Allu ja Pupu rv31+
41+0
42+0 (samana pvänä olis ollut käynnistys mut ehti käynnistyä itekseen)
42+0 (käynnistettiin)
42+1 (käynnistettiin)
40+0 (käynnistettiin lääkitykseni takia)
neronja rv 29+2
Esikoinen syntyi 40+6 ja nuorempi 38+4. nuorempi oli noin 50g isompi syntyessään.
tarkkoja lukuja en taas muista, on tässäkin yks tyhjäpää :)
- Pirkko rv 8+6
40+2 (käynnistettiin lapsivesien menon takia)
41+1 (lapsivesien menon jälkeen käynnistyi itsestään)
Esikoinen syntyi käynnistyksellä rv 41+5
ja kakkonen itekseen samana päivänä ku käynnistys olisi ollut eli 42+2:)
Pricilla ja muru rv 7
1. 40+3 (4010 g)
2. 41+3 (3900 g)
3. 40+6 (4480 g)
Nyt neljäs masussa, saa nähdä mille viikoille ja minkä kokoiseksi kasvaa. Tiedän ainakin olla odottamatta ennen laskettua päivää ja kaikille kyselijöille onkin sanottu lasketuksi ajaksi " toukokuun loppu" (oikeasti 25.5.)
Padmi
Sintagma 34+6