Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tekee lastensuojeluilmoituksen

Vierailija
05.11.2008 |

niin saako asianomainen tietää, kuka ilmoitti ja täsmälleen, mitä tämä kertoi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. väkivaltaiset jo toteutuneet uhkaukset henkilöltä, jolla on esim. tappotuomio.

Millään "mua vähän pelottaa jutulla" asiaa ei salata.

Vierailija
2/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätään kiusaamista yms...) ei kuitenkaan henkeä uhata?

siis jos tilanteeseen liittyy muitakin ihmisiä, kuin ilmoittaja itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on ilmoitettavan perheen oikeusturvasta ja järjestelmän itsekontrollista; näin ei synny turhia ls-ilmoituksia.

Vierailija
4/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä lastensuojeluilmoituksen nimettömänä. Viranomaisten, jotka tekevät ilmoituksen viran puolesta (lääkärit, opettajat, lto:t ym.), on ilmoitettava nimi.

Vierailija
5/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tein aikoinaan painavista syistä ilmoituksen ja nimettömänä, niin en ollut tietoinen siitä että kaikki sanomani kerrotaan tälle perheelle. Ei ollut heidän vaikea arvata kuka ilmoituksen oli tehnyt, kun mm. mainitsin kerran löytäneeni heidän 2-vuotiaansa puolialasti kahden aikaan yöllä rappukäytävästä, kun äiti vähän irroitteli uuden miehensä kanssa. Eli jätä kaikki tarkat yksityiskohdat mainitsematta, jos haluat pysyä tuntemattomana!

Vierailija
6/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ilmoitus tehdään?

Vierailija
7/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ilmoitus tehdään?

Tätä ap:kin miettiin. Joutuu joskus työnsä puolesta miettimään näitä juttuja, mutta ei tiedä uskaltaako muiden lasten ja vanhempien takia ilmoitella mitään.

Vierailija
8/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

se ilmoitus tehdään?

Tätä ap:kin miettiin. Joutuu joskus työnsä puolesta miettimään näitä juttuja, mutta ei tiedä uskaltaako muiden lasten ja vanhempien takia ilmoitella mitään.

Jos työn puolesta näitä asioita joutuu miettimään, niin laissa säädetään ilmoitusvelvollisuudesta. Työn kautta asiasta tietää saaneena on velvollisuus ilmoittaa asia la-viranomaisille, vaitiolovelvollisuuden tätä estämättä.

Vierailija
9/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vain ettei kannata mainita, että on itse löytänyt lapsen harhailemasta, niinkuin minä mm. tein. Vaan sanoa että tiedän lapsen siellä olleen yöllä yksin. Tai sanoa että olen kuullut seinän takaa sitä ja sitä , koska tuostakin voi äkkiä päätellä että ilmoittaja asuu vieressä, varsinkin jos osaa sanatarkasti toistaa mitä sieltä on kuulunut ja mihin aikaan. Eli tarkan rehellisen ilmoituksen tekeminen on todella vaikeaa, jos itse haluaa pysyä tuntemattomana!

Vierailija
10/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itsellä on puhtaat jauhot pussissa???

Vierailija
11/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kirjaa ylös sen mitä kerrotaan, ottavat yhteyttä perheeseen ja päättävät sen jälkeen tuleeko seuraamuksia.

Vierailija
12/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa narkkari äiti jätti vauvansa heitteille ja ainoa joka asiasta teki ilmoituksen, oli lapsen mummi...

Vierailija
13/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säilyttää välit tyttäreensä ja lapsenlapseensa. Ei sen tytär tiedä vieläkään kuka sen ilmoituksen teki, mutta se sai apua lastensuojelusta ja perhetyöntekijän.

Vierailija
14/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kertoo nimensä.

Vierailija
15/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kerrottu edes, että naapurit oli tehneet ilmoituksen. Ihmettelin vaan miksi jouduin lastensuojelun tarkkailuun. Puoli vuotta tämän jälkeen tivasin perhetyöntekijältä mistä tämä kaikki johtuu ja hän lopulta vahingossa kertoi.

Asutaan kerrostalossa, joten en voi tietää kuka naapureista. Eikä ne sitä kerro. Enkä sillä tiedolla mitään teekkään. Pääasia että tiedän olla hiljaa ja pitää lapset hiljaisina. Sillä huutamisesta tämä ilmoitus tehtiin.

Vierailija
16/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anonyymillä ilmoituksella ole mitään merkitystä.