Teutonia timmyjen omistajat! Mulla timmyt, muutama
kysymys heräsi. Onko teillä kuomu täysin äänetön? Mulla uudet rattaat mutta kuuluu ropsetta. Jossain esitteessä vain luki että äänetön kuomu.
Toinen kysmys. Mistä saisin tuohon hyvänmallisen sadesuojan joka kangasmateriaalia? Oletteko hommanneet sellaisen erikseen?
Olen tyytyväinen noihin rattaisiin. Ainut että otin perusrenkailla ja ne tahtoo luistaa lumella ja kerätä lunta.
Kommentit (14)
mutta tuohon lumen kertymiseen. Säilytätkö rattaita sisällä, jolloin renkaat ovat lämpimät ulos mennessä? Lämpimään lumi tarttuu kiinni. Olisiko mahdollista seisottaa ulkona niitä rattaita esim. 5min ennen käyttöä. Silloin ei ehkä kertyisi lunta. Tämä siis veikkaus vaan voihan siihen olla jokin muukin syy.
sama ropse käy. On myöskin hyvin jäykkä. Onkohan joku asetus tai jokin vialla?
Renkaista. Säilytän todellakin sisällä. Täytynee katsastaa tuo ulkona hetkisen pitäminen.
kokoajan kun sitä liikuttaa jolloin se on äänetön..
Meillä timmyt -06 ja niissä ihan vaunuihinkin sopiva sadesuoja,Ainun vissiin. Koska kuomu ei ole rungossa kiinni vaunuhinkin sopiva sadesuoja käy loistavasti nohin rattaisiin.
KUOMUA täytyy painaa aika napakasti, silloin on äänetön. mutta ei runnoa, on pikemminkin tekniikkalaji. Meillä ennen Mistraleissa kaikki päivittelivät kuomun natinaa niin tuli näytettyä kerran jos toisenkin miten toimii.
SADESUOJAKSI ostettiin rattaiden sadesuoja, semmoinen perusmalli, musta. Todettiin että helpompi meillä, kun kyytiläinenkin jo iso (2v.) eikä siis vauvan koppaa. Vaunumallinenkin sopii kyllä.
Meidän on joko Emma tai Pikku Piia, en nyt muista, myös Briolla on noita (ja Brion vaunumallinen meillä oli Mistraleissa).
RENKAAT meilläkin ne peruskennorenkaat. Käyttö niin vähäistä, ettei nähty tarpeelliseksi maksaa lisää. Lumella ei vielä menty (käytetään oikeasti tosi vähän rattaita) joten en osaa sanoa muuta kun että tosiaan lämpöiset renkaat keräävät ulkona hirmuiset paakut... Nostettiin ennen Mistralit ensin ulos, sitten porukalle vaatteet päälle ja vasta sitten liikkeelle.
ruksaa kun en osaa oikein vielä tekniikkaa.
Vielä kysymys: Tietääkö kukaan mitä noilla pienillä nipsukoilla tekee jotka kuomun sisäpuolella aivan istuinosan yläosassa? Jonkinlaiset hakaset siihen pitäisi kiinnittää...
Meillä ainakin kiinnitetään jalkapeitto noihin ns. nipsukoihin. (Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit.)
Elikkäs meillä vuoden 06 malliset mistralit, joissa tuota kuomua täytyy painaa ettei rätinää kuulu. Mutta kaverini osti eilen tämän vuoden timmyt ja niiden kuomusta ei kyllä lähde ääntä vaikkei sitä painaisikaan. Eli tuo uudistus on ilmeisesti tullut 2007 vuoden mallehin...
Jos ymmärsin oikeen mitä nipukoita tarkoitat (pienet mustat selkänoja yläosassa) on ne tarkoitettu lämpöpussin kiinnitykseen. Tai ainakin meillä kun kantokassista tehtiin lämpöpussi sai sen yläosan kiinnitettyä niihin klipseihin.
-Vivi
Meillä siis tämän vuoden Timmyt ja kuomu ei tosiaan rätise yhtään. On ihan äänetön.
Ihanaa tällaista ketjua kaipasinkin! Mitkä ovat Timmyissä ne perusrenkaat? Meillä Sport renkaat ja myyjä ei muita ehdottanutkaan vaikka tivasin - ovatko ne ok renkaat, asumme maalla mutta paljon asvalttia mutta myös tuota hiekka/soratietä eikä varmaan auraus ole parhaimmasta päästä mutta kevyen liikenteen väylät alkaa aika pian kotoa päästyä. Entä seisomalauta Teutonia kuinka toimii, toimiiko pick up Timmyissä?
Ilmeisesti nuo Sport-renkaat on ne mitkä tulee vakiona... Meillä ainakin sellaiset ja lisämaksusta olisi saanut muitakin renkaita. Vähän on lunta ollut nyt meilläpäin, mutta luulen ja uskon, että rattailla pääsee oikein hyvin eteenpäin. (Timmyt ostettu viime vuoden kevättalvella ja silloin ei enää lunta juuri ollut.) Ihan hyvää kokemusta myös Pony-rattaista talvella, joissa kuitenkin pienemmät pyörät. Jos on ihan auraamaaton tie ja lunta satanut paljon, niin en ole kyllä päässyt kunnolla eteenpäin isoilla yhdistelmilläkään.
Teutonian oma pickup-seisomateline toimii hyvin. Peruuttaminen rattaiden kanssa on tosin hankalaa, koska lauta ottaa rattaiden takapyörään kiinni. Jos peruutella täytyy, esikoinen tulee pois kyydistä ja nostan laudan mukana tulleella kiinnitysremmillä ylös. Seisomatelineeseen on saatavana joko muoviset puolapyörät tai ilmapyörät (kalliimmat). Meillä nuo halvemmat pyörät ja hyvin on lauta toiminut niillä.
Miten se pick up seisomatelineen naru toimii?
Olen ihan hukassa sen kanssa, sain laudan käytettynä.
Narun toisessa päässä on lenkki, joten pujota narun toinen pää (missä muoviosa) sen läpi rattaiden runko-osaan kiinni. Kokeilemalla selviää, mikä kohta on paras. Kun naru roikkuu rungossa kiinni, laita narun päässä oleva muoviosa laudan reunassa olevaan koloseen. Kun kuuluu kliksahdus, se on paikoillaan. Toivottavasti sait selvää. On jotenkin vaikea selittää...
juu hyvin selitit kiitos! Nyt mulla on enää yksi ylimääräinen osa eli
tällainen pieni suorakaiteenmuotoinen osa joka ns kaksijakoinen vähän niinkuin repun kantohihnoissa on joilla säädetään narun pituutta ja pidetään ns ylimääräinen narunpätkä aisoissa...oliko tässä samasta asiasta kyse ...jep kyllä tuntee kyllä itsensä hiukan vähäjärkiseksi näitten kanssa mutta... Kiitos
Meillä ei ole Timmyja mutta aikanaan kävin niitä katsomassa päivittelin kaupassa, että kylläpä on äänekäs kuomu ja kauppias minua opasti, että kuomua pitää pikkuisen painaa alaspäin samalla kun liikkuuttaa eteen tai taakse, silloin kuomu liikkuu aivan äänettömästi.