Nyt en tajua tätä Tehyn juttua. Selventäkää!
Jos lähihoitaja on tehyläinen, hänen palkkansa nousee, mutta jos hän kuuluu Superiin niin sitten ei? Jos tämä näin menee, niin arvatkaapa kumpaan liittoon kuuluvia lähihoitajia työnantaja tulee palkkaamaan... voi ristus.
Kommentit (12)
Mitä siitä seuraa jos samasta hommasta maksetaan eri palkka. Ja se on vaan liitosta kiinni??? Voiko tämmöistä käytäntöä edes olla olemassa...
Mutta kaikkia jotka kuuluu Tehyyn, oli sitten lähihoitaja, sairaanhoitaja tai mikä vain.
Liittonsahan jokainen on vapaasti voinut valita..
Mä en voi uskoa, että niin perustavaa laatua olevaa epäreiluutta oltaisi voitu suomessa sopia.
Itse en kuulu mihinkän liittoon, enkä aiokaan, mutta ei se voi niin olla että palkka määräytyy liiton mukaan. terv. IT -alalta.
kee vain tehyläisiä. Lue Tehyn nettisivuilta lisää jos et usko..
Vierailija:
Mä en voi uskoa, että niin perustavaa laatua olevaa epäreiluutta oltaisi voitu suomessa sopia.Itse en kuulu mihinkän liittoon, enkä aiokaan, mutta ei se voi niin olla että palkka määräytyy liiton mukaan. terv. IT -alalta.
" Sopimus ja sen sisältämät palkankorotukset koskevat vain tehyläisiä. Sopimus ei ole osa kunnallista virka- ja työehtosopimusta vaan tälle sopimuskaudelle solmittu Kunnallisen työmarkkinalaitoksen ja Tehyn välinen erillinen virka- ja työehtosopimus. Sopimus merkitsee myös sitä, että Tehyllä on mm. omat luottamusmiehet sekä oma palkkasumma ja neuvottelumenettelyt paikallisissa neuvotteluissa."
palkkataulukko ja neuvottelija mukana neuvotteluissa. Uusi sopimus ei ole osa uutta KVTESsiä, vaan erillinen tehy-lisä.
Paikalliset luottamusmiehet vaan tulevat määrittelemään kenelle tehyläiselle minkäkin verran maksetaan.
Jouluraha on kaikille tehyläisille suurempi kun aikaisemmin sopineille.
Vierailija:
palkkataulukko ja neuvottelija mukana neuvotteluissa. Uusi sopimus ei ole osa uutta KVTESsiä, vaan erillinen tehy-lisä.
Paikalliset luottamusmiehet vaan tulevat määrittelemään kenelle tehyläiselle minkäkin verran maksetaan.
Jouluraha on kaikille tehyläisille suurempi kun aikaisemmin sopineille.
muutama kymmenen tuhatta... :-)
Mikäs sitä ihmisiä estää liittymästä mihin liittoon haluaa...
Onko toi korotus loppujen lopuksi niin suuri, neljä vuotta kuitenkin?
Eli voi odottaa, että kahden vuoden kuluttua JHL, Super ym. on vaatimassa aika isoa korotusta... -10
halusivat selvän palkaneron lähihoitajiin nähden.