Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###ELOKUISTEN VKO 47###

19.11.2007 |

Aloitinpa uuden pinon kun en moista nähnyt!

Ankalle tsemppiä! Joko olo on parempi??

Miehet on toisinaan harvinaisen hankalia tapauksia! Meillä ei ainakaan tunnutaa ymmärtävän mitään, ellei oikein rautalangasta väännä!

Olen nyt jo jonkin aikaa toivonut, että nousisi joskus Saanan kanssa ja minä saisin nukkua, muttei se tajua edes vihjailuja (taikka halua tajuta)! Kohta tarvi ruveta sanoon ihan tosissaaan!

Saana heräs tänäänkin klo 4.30!!! Plääh...:( En nukkunut muutenkaan kuin pieniä pätkiä, kun esikoisellakin on joku heräily jakso ja herättivät Saanan kanssa vuoron perään! Todella rasittavaa!!!!!

Aloitin Saanalla perunan lauantaina ja hyvin tuntuu uppoavan! Eikä mitään oireita näy!!! Kakka vaan hieman " jämäköity" !

Toivon, että soseiden aloitus parantaisi tätä meidän rytmiä???!!

Saas nähdä.

Onko jollain kokemuksia??

Nyt täytyy kipasta kioskille! Huomenna sitten neuvola kuulumisia!!!

T:Mona ja Saana

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui meidän 3 kk neuvola mitat. Eli 6415 g ja 60,5 cm.

Nani kyseli viime viikolla että mikä on Bumbo. Se on sellainen " kumi" istuin. Netistä löytyy kyllä.

Pisa ja lapset 4 v 2 kk ja vauva 3 kk 1 vko

Vierailija
22/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti Nanille kommentoida jo aiemmin, että villikset kannattaa pestä ja lanoliinittaa ennen ekaa käyttöä. Kai vain muutamat merkit ovat valmiiksi lanoliinitettu (engel on). Mutta meillä on muuut villikset käyneet ennen ekaa käyttöä suht pitkän lanoliinituksen. Samoin lanoliinitin lasten villaiset kypärämyssytkin ennen käyttöä. Sitä ennen tyttö sanoi kypärämyssystä, että tämä on pehmeä ja vähän karhea. Lanoliituksen jälkeen karheus lähti ja tyttö pitää myssyä mielellään, kun pehmeni.

Onneksi esikko nukkui hyvin viime yönä. Äiti huonommin, kun piti käydä välillä vilkaisemassa, että nukkuuko tosiaan..

Västis ja pikkumies3,5kk, joka yrittää kovasti etsiä istuma-asentoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia äännähtelyitä teidän pienokaiset pitää?

meidän pikku-ukko keksi eilen oikein olantakaa millaisia ääniä voikaan päästellä.eilen hymisi koko illan " mmm mmm mmm" ja meillä oli niin kivaa.ihan kun ois tajunnut että tätä vaan lisää,kun piti ääntänsä esillä koko illan.no kaipa se oli hänestä itsestäkin outoa,kun tuollaisia saa aikaiseksi.

sitten on käskytys ääni,joka tulee kun minä tai joku muu häviää pois näkyvistä,eli haluaa heti seuran takaisin.sellainen " naukuna" alkaa kuulua.

kovaa ääntä tosiaan pitää,minusta esikoinen pölötti hiljaisemmalla volyymillä.

kääntynyt vielä ei ole.esikko kääntyi 2,5kk.yritys on hyvä 10,mutta se käsi vaan ei taivu vaikka jalat jos huiskiskin miten vain.ja kun on masullaan niin jalat menevät kun propellit,jos vaan kädet menisivät samaa tahtia olis jo ryöminyt kämpän edestakaisin =)

esikko teki kaiken aikaisin, ryömi vähän jo 4kk ikäisenä. yhtä vilkkaalta tämä vaikuttaa,ei vaan ole hoksannut vielä.

jahas...ja tuo hyminä alkoi taas =) juuri heräs.

mulla on ihana aamutraditio nousta ennen vauvaa,ja juoda kahvi rauhassa ja lukea lehti,siis niinä päivinä kun esikoinen on tarhassa.

paskakeli taas.mut kait siihen tottuu.lähinnä nauratti kun katoin ikkunasta ulos,että voiko olla taas totta.

jospa laittas " jouluvalot" tai mitä talvivaloja ne on..ulos ja ikkunaan....

kynttilät on kyllä kans niin ihania!niistä saa iloa ja tunnelmaa tällaisella kelillä.

olin muuten eilen JOULULAHJAOSTOKSILLA,kun juuri kirjoitin että taidan juosta aatonaattona kaupat läpi.

mulla on " hivenen" hatara pää,menin esikoiselle autorataa ostamaan,ja arvatkaa vaan muistinko?NO EN! USKOMATONTA!

no pleikka3 menin myös ostamaan,ja rahat loppu kesken,ja piti hakea lisää...törmäsin kahteen tuttuun...ja vauva oli mukana pitämässä äksöniä yllä,joten ehkä ihan ymmärrettävää =) paitsi kiersin se leluosaston kyllä tosi tarkkaan läpi...en tajua miten voisin sen radan unohtaa =) heh.

viikonloppuja kaikille!me ollaankin ihan vain kotosalla.viime viikonloppuna oltiinkin miehen kanssa juhlimassa,nyt on kiva näin.ja viikon tai kahden päästä lähdenkin tyttökaverini kanssa pikkujouluja viettämään,ihanaa.ollaan yli vuosi jo odotettu =) hän kun oli ennen minua raskaana,ja sitten minä vuorostani.niin nyt on aika,ja sopiva hetki!

neitiniiskunen ja pikkumies kohta 29.11 3kk

Vierailija
24/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aina vaan. Toivottavasti tulisi talvi tänne Varsinais-Suomeenkin tänä vuonna. Tuota kuraa riittää ulkona ja sisällä - kulkeutuu kätevästi koiran mukana ihan olohuoneeseen asti.

Meidän poika on alkanut jutella ihan valtavasti. On nyt pari-kolme viikkoa jodlannut hereilläoloaikansa, ja uusinta uutta ovat sellaiset korkeat papukaijakiekaisut, jotka ihan säristävät korviin. Niitä kuuluu myös välillä yöaikaan, kun kaveri on ottanut tavakseen n. joka kolmas yö valvoa tunnin aamuyöstä. Kaipaa juttukaveria, jota ei ihan innokkaana lähistöllä ole.

Meillä ei vielä käännytä, vaikka pontta on kintuissa kuin painonnostajalla. Ukkeli vaan potkii ja sätkii ja tosiaan kiljuu iloisena touhutessaan. Välillä on vahingossa kääntynyt vyötäröstä alaspäin kyljelleen, mutta ei sen pidemmälle.

Meillä vedellään jo porkkanaa, perunaa, kukkakaalia, mangoa ja persikkaa sekä maissivelliä. Vauva syö tosi tyytyväisenä sekä vihannekset että hedelmät. Voi vedellä melkein desin ensin esim. porkkanaa ja päälle vielä purkillisen hedelmäsosetta. Lopuksi maistuu vielä tissimaito - eli tarpeeseen ovat kiinteät meillä tulleet (tämä tapaus onkin jo yli 8 kg).

Laitoin ukkelin jo vaunuihin, nyt ulos sadetta uhmaamaan. Ilma vaikuttaa tosiaan valtavasi mielialaan, mutta olen huomannut " pakkoulkoilun" sitä kummasti parantavan. Siis mieltä, ilmallehan emme mitään voi.

Terv. Hertzi ja Kuulantyöntäjävauva 3,5 kk

Vierailija
25/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana sitten oksensi yöllä...:(! Todella surkeeta. En sitten uskaltanut kovinkaan paljoa nukkua, kun pelkäsin että se tukehtuu. Söi siis puol kaksi ja kaikki tuli takasin saman tien! Söi sitten viideltä vielä vähän, muttei oksentanut enää! On syönyt koko aamun tosi huonosti ja kävin jo hakemassa osmosaalia. Annoin sitä ruutalla 5ml ja sitten Saana söikin pullosta 150ml eikä oksentanut!

Josko se tauti oli siinä?!?

Kakkakin on ihan normaalia.

Piti neuvolasta vielä kertoa, että siinä täytellesäni masennuskyselypaperia neuvolantäti heilutti Saanalle helistintä, joka sitten reippaana tyttönä tarrasi helistimeen kaksin käsin ja laittoi suuhun :)!!

Meilläkin esikoinen huutaa välillä öisin. Esim. edellis yönä; MIKSEN SAA KATSOA KARHU TEEVEETÄ???!!! Halusi päivällä katsoa Karvakamut (=karhu) dvd:tä (=TEEVEE) enkä antanut joten kaippa se meni uniin ja sitä sitten huudettiin!

Ihan miellyttävä herätä tollasiin...

Meillä esikoisella on kyllä aina mennyt kaikki uniin!

Huomiseksi luvattiin aurinkoa!!!! Ihanaa!!!

Meillä jokeltelu on lähinnä sellaista tasaista hyminää! Ei vielä kauheasti variaatioita. Muistelisin, että esikoinen jokelteli " monipuolisemmin" ! Kaippa sekin taito tästä karttuu?!

Meillä on huomenna veljeni synttärit joten niitä lähdemme likkojen kanssa kahvittelemaan päivällä. Iskä menee siis iltaan töihin. Meillä mies tekee viitä vuoroa, eli 2 aamua, 2 iltaa ja 2 yötä jonka jälkeen 4 vapaata ja sitten kierto taas alusta!

Toisaalta hirmu kiva systeemi, kun on vapaata jotenkin enemmän ja viikollakin paljon vapaata, mutta toisaalta taas viikonloput harvoin vapaata!

Nyt hänellä onkin kahden viikon päästä viikonloppu vapaa ja jos saadaan esikoisen synttärit jotenkin järkevästi järjestettyä, niin ollaan ajateltu lähteä viettämään vähän pikku joulua ;)!!!

Nyt taidan mennä esikoisen kanssa katsomaan Tuhkimoa, kun Saana on päikkäreillä, sisällä... En uskaltanu viedä ulos jos vielä oksentaa!

Tullut muuten aika paljon pyöritettyä filmejä, kun nää kelit on niin kamalia!!

Hauskaa viikonlopun alkua!!!

T:Mona ja muksut

Vierailija
26/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...seuraavat pari kuukautta, sanoi neuvolan täti, kun pikkuäijän kanssa kävimme 3kk tarkastuksessa - 64,2cm ja 7350gr.

Kun sitten varovaisesti tiedustelin, että eikö tammikuu ole aikaste kaukana, että mitäs jos vaikka jouluna vois kiinteitä antaa. Niin ei - kun on niin kovin isohkokoinen poika muutenkin. Joten meillä jatketaan tisulla vaan. Ehkä sinne jouluun asti..

Äijä nukkuu melkoisen hyvin - yöunet on sellasta 8-9h ilman tankkauksia, ja mikäli aikomus on ulkoilla, niin uni tulee jo ennen ulko-ovea.

Jaksamista teille kaikille elovauvojen vanhemmille!

Vierailija
27/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä pitkästä aikaan jotain tänne raapusta.. lukemassa olen kyllä aina silloin tällöin käynyt.

Meillä pienimies voi ja kasvaa oikein hyvin!! Ihan pelkällä tissimaidolla vielä mennään. Enkä ole kiinteiden aloitusta vielä kauheasti edes miettinyt. Rytmit on vielä vähän niin ja näin mutta öisin ymmärtää kuitenkin nukkua (2-3 kertaa herää syömään). Aamupäivällä sitten nukkuu yhdet pidemmät unet vaunuissa kun isompien kanssa yhdessä ulkoillaa. Vaunut pitää vaan olla lähes kaiken aikaa pienessä liikkeessä.. mutta tuleepa itsekkin sitten käveltyä!! Tätä painoa kun vielä on.. Iltapäivällä isommat pihailevat useimmiten keskenään ja tämä nuorimmainen ottaa sitten unet tuolla meidän sängyllä tai vaihtoehtoisesti kantoliinassa. Illat menevät torkkuessa, tissitellessä ja valvoessa ilman niin selkeää kaavaa. Niin piti laittaa 3kk neuvolan mittoja: paino: 7025g ja pituus: 61cm päänympärys: 43,3cm

Meillä mies osallistuu kivasti kodin sekä lastenhoitoon. Tai en tiedä pitäisikö puhua edes osallistumisesta, ihan yhtälailla hän hommia hoitaa kuin minäkin. Ei tarvitse rautalangasta väntää vaan tajuaa itsekkin että ruokaa täytyy laittaa ja pyykkiä pestä jne.. Parisuhteen hoito onkin jäänyt sitten aika nollaan.. En vain käsitä että missä välissä tässä mitään ehtii.. kolmen alle kouluikäisen pojan kanssa on kyllä aikaa vilinää.. varsinkin kun kaksi isompaa ovat sitten niin maailman vilkkaita, oikein suhareita vimpan päälle..!! Eiköhän tämä nuorimmainenkin (kun vain vähän kasvaa) vielä " tavoille" opi..

Joulua meillä jo kovasti odotetaan ja lunta!!! Kaikki pulkat, kelkat ja liukurit ovat jo pihalla odottamassa!! Viimeksi kun vähän lunta näkyi piti jo potkukelkatkin esille ottaa.. hyvinhän ne tuolla nurmikolla kulkevatkin..!!

no nyt täytyy lopetella.

pönttö-örvelö ja pojat 4 ja 5vee sekä pienokainen 3kk:ta

28/31 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissityksen lomassa yhdellä käjellä ja vieläpä vasurilla kijoitan...saas nähä tuleeko tästä mitään..

Kiitos Västis lanoliini-vinkistä! Laittelen sulle tekstarilla sen tupperijutun tiedot, kuiteski siinä lähellähän se on..

kiinnostaisko hypätä kyytiin tiistaina, aattelin käydä kimamilla siinä kahen aikaan..sinne oli nyt tullu uusia vaippakankaita yms. laittoi tuossa viestiä vaan äsken..

Voih Mona...toivottavasti tosiaan se oksutauti ois jo menny ohi!! se on kyllä vihon viimenen tauti, yök!

Viime yönä meni hermot! Kaupungin ukkelit repivät kaivureilla auki tietä tuossa vieressä (oli just kuukausi sitte saatu valmiiksi) koko tuhannen yön!!! Arvatkaapa mikä ääni syntyy ku kaivuri kauhallaan raapii asfalttia :/ Viittä vaille olin jo soittamassa poliisille! Kait nyt noilla kaupunginki työntekijöillä täytys olla jotku työaikarajat, vai? Jäi sitte unet aika vähille...puoli kuus nousin sitte ylös...

Ääntelystä:Meillä ääntely on moniäänistä ja välillä juttu lentää ihan tosissaan, ääntä vielä tehostetaan mm. otsaa kurtistamalla :) ääniä mm. vauvavauva, joojoo, göögöö, tms. muka vastaa aina ku sille puhuu, nimittäin oottaa että sillekki vastataan ku lopettaa ääntelyn ja sitte taas ku me lopetetaan niin jatkaa omiaa..päälle ei siis " puhu"

ääneen nauretaan ja hekotetaan, kova on kutiamaan kyljistään ja silloin on hauskaa...oma kuva on tosissaan meilläki se paras naurun aihe eli peilistä toljotellaan itteämme...

Nostin toisen tissiltä syliin niin nythän tästä ei tuukkaan mitään vaikka aattelin että saan kaks kättä käytöön...toinen hihkuu ihan tosissaan ja läppää käsiään tähän näppäimille, joten elkää ihmetelkö jos tää lähtee liian aikasin...järkyttävää touhotusta niin tohkeissaan on :) apua, ku karkaa teksti mihin sattuu ku saa kursoria siirrettyä..eli jonki verran tarrataan tavaroihin, voimia vaan ei ole kauan pitää kädessä...kääntymisessä ollaan päästy jo yli kylkivaiheen mutta siihen toistaiseksi jäädään taikka kellahdetaan takasi selälteen

Mulla meni hermot yhen tytön kans...yrittäjä ku olen niin tämä soitti pari viikkoa sitte ja kyseli ens kesän työharjottelupaikkaa, mutta en voinut vastata ku juuri imetin silloin, joten hän jätti viestin vastaajaan..kuuntelin sen mutta mulla jäi vastaamatta siihen...

arvatkaapa milloi tää soitti toisen kerran?? Sunnuntai-ilta klo22 siis mulla hiukkasen kärventy ku olin pikkumiehen saanu just unten maille niin tietty herää sitte puhelimeen (mulla puhelin toimii myös herätyskellona)..en sitte hoksannu lyödä luurinta kiinni...noh tämäpä sitte soittaa toisen kerran maanantai-iltana samaan aikaan ja sama juttu taas...olin niin pahalla päällä etten todellakaan viittiny ottaa häneen yhteyttä...mutta ois pitäny ku eilen sitte tuli tuttavallinen (ei esitellyt itteään viestissä, tunnistin vain numeron) viesti jossa se kysy mun meseosoitetta?? siis häh...mieski vähän ihmeessään ku tollasia viestejä tulee ja puheluja iltasin.....

laitoin tytölle vaan viestin sitte että äippälomalla ollaan ja eipä nuo ens kesän työjutut vois vähempää kiinnostaa (en kylläkään näillä sanoilla)...harmittaa vaan ku ei tullu laitettua loppuun että p.s. jos töitä hakee niin ei ehkä kannata soitella tuohon aikaan ja varsinkaan sunnuntaisin, onhan sentään yrittäjälläki jotku työajat! argh millasia idiootteja jotku onkaan!! eipä kyllä kovin hyvää kuvaa ittestään mulle jättäny..

Pisa21: onko se bumbo sellanen vaahtomuovinen joka on päällystetty jollaki kumintapasella? meidä äiti osti sellasen joskus lapsenlapsilleen syöttöjakkaraksi...vie niin vähän tilaa..hyvin tuo siskonpoika siinä ainaki oysy ja istuskeli :)

Voih..pakko kait sitä on lopetella ku tukin koko pinon näillä jutuillani ja eipä nuo kotihommat täälläkään itsestään suju...jooelki nukahti tirsoille syliin..mutta taitaapa herätä ku tästä nousen..

Viikonloppuja kaikille toivottavasti aurinkoisempaa sellaista!!

Nani76 ja Jooel 3,5kk

Vierailija
29/31 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin täällä päin. Lumet satoivat perjantai-iltana ja nyt on ollut sen verran pakkasta, että ovat jopa pysyneet maassa. Ihmeellisen kaunista. Nyt vain itse skippaan ulkoilu ja toivon, että ehdin vähän ommella pojan päiväunien aikana.

Nani: voin hypätä kyytiin kyllä. Kankaat kiinnostavat kovasti, jotain onkin juuri hankintalistalla. Mutta samalla hyppäisi sitten yksi vauva ja yksi 4-vuotias. Käykö se?

Meillä tulee jokeltelun seassa väliin vauvauvau:ta, jolloin aina voi todeta, että vauvahan sinä oletkin. :) Välillä tulee vaan kiljahduksia eri äänensävyillä tai ööö eee tai vastaavaa. Välillä on ollut lyhyt pätkä äät, mutta aika monipuolista juttelua ilmeillä varustettuna. Poika tarttuu nyt esineisiin! Ihmeellistä nähdä tuo taito. Nopeasti yrittää napata tavaran, aina ei saa kiinni. Sitten kun äiti ihastelee, niin hölmistyy ja alkaa hymyilemään ja unohtaa viedä helistimen suuhun. Naurunkäkätyksiä kuuluu usein joka päivä. Helpoiten poika nauraa vähän ennen unia, kun alkaa kai kaikki kikatuttamaan. Siit onkin joskus lyhyt matka sitten unille. Mutta ei se aina niinkään mene.

Nyt surruuttamaan, kun saa rauhassa ommella.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Västis ja poika n. 3,5kk

Vierailija
30/31 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntai kuulumisia.

eilen vietettiin oikein perhepäivä koko konkkaronkka.oli ihan kivaa senkin suhteen että mieskin joskus näkee ettei kaikki meneminen esikon ja vauvan kanssa ole ihan " niks ja naks" tapahtuvaa. mukavaa oli ulkoilla koko perheen voimin.ja olla loppuilta kotisalla kaikkea puuhaillen.

niin vähissä nämä yhdessäolon päivät koko perheen voimin.

mies kun on yrittäjä,siihen päälle vielä jokaisen meidän harrastukset,joten joka ilta joku on poissa.

tänään aamulla mies sitten olikin kipeä,kuumeisen sanoi olon olevan,ja eilen ei ollut mitään oiretta.tylsää.mä ehdin aamulla onneks jumpalle, ennen kun tajus olevansa kipeä =)

en tiä,mutta mun mielestä se on aika yleistä miesten keskuudessa,että ollaan ihan toimintakyvyttömiä,vaikkei kunnollan kipeitä ollakaan.tai sitten se on vaan naisten ajattelutapa,koska meidän täytyy pää kainalossakin suoriutua kaikista kuvioista,oli olo mikä hyvänsä.

västäräkki2 vauva nauraa väsyksissä, meillä on ihan samaa. makeimmat hymyt ja naurut tulee kun päivällä puen vaunuihin ulos,tai kun laita yöunille omaan sänkyyn =)

neitiniiskunen ja vauva 3kk kohta

Vierailija
31/31 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei näköjään nukuta ulkona kunnolla, kun sataa tai on muuten kostea ilma! Olen huomannut tämän jo monta kertaa ja taas tänään se tuli todistetuksi. Eilen Saana posotti vaunuissa yli kolme tuntia ja tänään alta kaksi ja nekin jatkuvasti heräillen...

Saana ei naura ääneen ollenkaan! Aika surkeeta... Mutta se on sellainen raivotar ja muutenkin aika negatiivisen oloinen tyyppi, että nauraako ikinä ;) ?!

Meillä on ollut nyt kaksi TODELLA ERIKOISTA yötä!!! Saana ei ole syönyt ollenkaan! Herää kyllä yhdeltä ja neljältä, muttei kuitenkaan suostu syömään, vaan raivostuu pullolle ihan silmittömästi. Rauhotuttuaan nukahtaa syliin, josta kannan sänkyyn. Sängyssä saattaa sitten vielä havahtua huutamaan jolloin rauhoittelu alkaa alusta.

Mikähän kummallinen vaihe tämäkin on???

Kivaa kun ei koskaan voi kuitenkaan olla ihan varma josko se söis kuitenkin?!

Tämä alkoi siis oksennus taudin yhteydessä, et olisko siitä?!

Syö kyllä nyt muutenkin huonommin, et oisko vielä masu kipee?!

Ajattelin ensi yönä kokeilla sellata, etten nosta Saanaa ollenkaan sängystä pois vaan koitan tassutella sängyssä takasin uneen!

Josko se sitten toimis?! Katsotaan...

Oltiin ulkona vesisateessa... Tosi surkeeta! Eilen oli NIIN mahtava ilma!

No nyt täytyy ruveta syöttään Saanaa... Sunnuntain jatkoa!!!

T:Mona ja muksut