Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun 4-v ei nuku ikinä öitä ilman väh. 10 heräämistä!

Vierailija
19.11.2007 |

Minä ja mies ei enää jakseta. Mitä voidaan tehdä? 20 heräämistä yössä voi olla ihan normaali yö meillä ja siihen päälle muiden lasten heräilyt (onneksi vain noin 4 kertaa).

Tämä 4-v itkee, potkii, raivoo, kiljuu jne. kaikki yöt. Ei ole oikeastaan ikinä nukkunut koko yötä, yösyötöt loppui n. vuoden ikäisenä ja koko elämänsä aikana on nukkunut alle 10 yötä heräämättä. On nukkunut väliaiksiesti kahdestaan isän/äidin kanssa parisängyssä kahdestaan tai kolmestaan, ollaan nukuttu lapstenhuoneessa patjalla, lapsen vieressä... Ei mkään auta, mä en enää jaksa!!!!! Eikä mies, viime yön jälkeen sanoi taas että heikottaa ja sydän hakkaa kun lähti töihin...

Neuvolasta olen kysynyt 2 kertaa apua, ekalla kerralla unikouluohjeet (lapsi alle vuoden) ja yösyöttöjen lopetus, tutit pois, unipussit. Toisella kerralla ohjeeksi(lapsi varmaan joku 2 v) tassuttelu unikouluohjeet. Siis kukaan ei varmaan tajua että mikään tassuttelu ja " hys hys" ei auta kun lapsi potkii ja karjuu puoli tuntia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noilla tiedoilla se mitä itse tekisin olisi " huudatusunikoulu" . kierre on saatava katkeamaan, ja parhaimmillaan se toimisi parissa yössä. selittäisin lapselle, että tästä yöstä alkaen nukutaan koko yö yksin, kukaan ei tule yöllä luokse koska yöllä nukutaan. sanoisin hyvää yötä, lukitsisin lapsen huoneen oven, ja tulisin takaisin aamulla. tietysti kuulostelisin meininkiä, ja jos olisi pakko mennä sisään, menisin, mutten katsoisi silmiin enkä puhuisi mitään, laittaisin vaan takaisin sänkyyn. sitten pidentäen sitä aikaväliä huoneeseen menojen välillä koko ajan.

tsemppiä teille! meillä huudatus toimi kahdessa yössä, sen jälkeen on 8 kk saakka nukkunut 10-12 tunnin unia ihan yksin ja osaa myös nukuttaa itsensä (viedään hereillä sänkyyn, sanotaan hyvät yöt ja tullaan takaisin aamulla).

Vierailija
2/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toteutetaan siis heidän tiloissa ja siinä saa vanhemmatkin (tai se vanhempi joka mukana, jos toinen muiden kanssa kotona) levätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutusta yöstä saa ihanan tarran , ehkä prinsessa tarran , kiiltävän ja ihanan. Lapsi mukaan valitsemaan tarroja. Sitten jos on vaikka aluksi 3 tarraa pidetään " juhlat" . Tarrat tarratauluun, (jonka askartelette yhdessä) näkyvälle paikalle seinälle.

Vierailija
4/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos teistä tuntuu siltä, että rauhallisten ja tuttujen iltarutiinien jälkeenkin heräily on enemmän " kiusantekoa" (lue tuo laveesti ei ihan kirjaimellisesti) eli ei johdu mistään fyysisestä ongelmasta (infektio, allergia yms) tai psyykkisestä (painajaiset, muu ahdistus), niin ootteko kokeillut palkitsemis/ rankaisu -metodia? Meillä toimi aikoinaan, kun tuon ikäistä opetettiin nukkumaan omassa sängyssä.

Meillä ei siis tuollaista rumbaa todellakaan, 4v vaan hiipi jossain vaiheessa yötä meidän punkkaan nukkumaan, aina ei edes itse herätty itse, todettiin vaan jossain vaiheessa, kun sänkytila loppui kesken, että " siinä se taas makaa" . Eli kun 5 yötä omassa sängyssä oli purkissa (laskettiin yhdessä öitä sellaisella taululla), sai vapaavalintaisen lelun kaupasta. Jos tuli meidän sänkyyn, joutui joku lempilelu jäähylle, jonka sai sitten takaisin, kun oli taas nukkunut koko yön omassa sängyssään. 1kk siihen meni, mutta nyt on 1.5v nukkunut ihan nakutettuna omassa punkassaan:)

Vierailija
5/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun sanoit, ei tuo voi noin jatkua. Ekaks pitää kyllä sulkea pois kaikki fyysiset ongelmat. Siis alergiat ja muut.

Mulla itellä on aika lievä pölyallergia + siitepölyallergia ja joka yö nenä tukossa ja kutittaa ja se on joskus niin raivostuttavaa, ettei kertakaikkiaan pysty nukkumaan ja tekis ihan kirjaimellisesti mieli raivota kaikille. Ja päivällä en asiasta kärsi ollenkaan.

Onko lapsesi hereillä vai puoliunessa? Minte hyvin hän osaa ilmasta itteään, siis voitteko te aamulla tai päivällä puhua, miksi hän käyttäytyy noin, sattuuko johonkin, onko pahaa unta, harmittaako, mikä harmittaa, miksi hän huutaa ja potkii.

Onko teillä monta lasta, onko poika esikoinen, kesikimmäinen, kuopus, voisko yrittää hakea huomiota? Saako muuten tarpeeks huomiota? Minkälainen on päivisin?

Vierailija
6/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sitten yöllä aiheutti pelkoja. Ihan yksinkertaisilla neuvoilla pärjättiin ja ongelma poistui heti. Eli suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolapsykologiin tai vastaavaan, ei ne terkat osaa mitään kunnon neuvoja antaa. Jos on joku ongelma taustalla, siihen on vielä hyvää aikaa puuttua.

Vierailija
7/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sen todellakaan tarvi edes olla iso, mutta ensin käytte tarkastuttamassa fyysiset mahdolliset sairaudet ja sitten psykologin puheille (tämä ei tosiaan tarkota, että lapsesi olisi mielenvikainen, mutta hänellä voi olla joku juttu solmussa, mikä pitäis vaan avata).

Ei kukaan jaksa vaan kiukuttelemisen ilosta valvoa neljää vuotta.

Vierailija
8/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla?

Vierailija
9/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on. yhdellä lapsella ei oireita, muu kuin se että kakassa näkyi.

Vierailija
10/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut matoja 4 vuotta ilman että olis huomattu.

Vierailija
11/11 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikin on aina väsynyt... Pitäisi ehkä tilata psykologi tai joku. Tarratkin ihan ok vinkki, en jaksa kyllä uskoa että toimii, mutta mitään ei menetä kokeilemalla. En saa oikeastaan kontaktia lapseen yöllä ja voi huutaa että pelottaa mutta on siis vaikka vieressä, joten en tiedä mitä voin tehdä. Mä ole ihan loppu tämän asian kanssa.

En ehdi kommentoida enempää. Lapsille välipalaa...

Ap