Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummassa on keskimääräisesti isompi veren hukka tavallisessa synnytyksessä

Vierailija
19.11.2007 |

vai sektiossa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytyksissähän on paljon niitäkin, joissa verenhukka lähes olematon, joten ne vievät alatiesynnytyksen keskimääräistä hukkaa rajusti alaspäin.

Vierailija
2/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ulosautto kummassakin vaihtoehdossa, synnytyksen kesto, mahdollinen eppari, kuinka istukka irtoaa, mahdolliset hyytymishäiriöt, jne. Syitä vuoteluun on miljoona, synnytystavalla ei käsittääkseni voi paljoakaan vaikuttaa. Ekassa alakautta, meni 1500ml, toka alakautta ja alle 500, kolmas leikkaus ja vuotoa 2500. Jokaisessa vuoteluun oli eri " syy" . Henkimaailman hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin ekassa meni alle 200ml ja toisessa 100ml.

Vierailija
4/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan tuo asia mieleen kun kaverilla 4 viikkoo laskettuun aikaan ja hb 72

Vierailija
5/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sectiossa 700ml. Mutta kuin se mitataan käytännössä?

Vierailija
6/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi kätilö, että normaalisti menee ehkä puoli litraa, ja jos näyttää tulevan paljon vähemmän sitten hän arvioi alakanttiin ja jos näyttää tulevan runsaasti verta niin sitten arvioidaan yläkanttiin. En tiedä onko käytäntö muuttunut. Minulla oli verentulo kummassakin alatiesynnytyksessä 500ml, eikä heikottanut yhtään. Sellaiseen määrään elimistö on valmistautunut raskauden aikana.

Vierailija
7/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla viimeisimmässä setiossa 350ml, kaveri synnytti alateitse verenhukka 1.5l, eli väli on aikamoinen. Sektiossa verta tulee enemmän, jos joku suoni lähtee vuotamaan, mutta muuten, mistä ihmeestä sitä verta tulisi?

Vierailija
8/8 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan sairaalassa kerrottu sektion kulusta yhtään mitään, vaikka luvattiin, että tultais keskustelemaan. Ei kukaan tullut.

Olisin kysynyt miksi yhtäkkiä oli julmetun kylmä ja miksi jouduin kolmeksi tunniksi lämpöhuopaan. Niinikään minulle ei kerrottu mitä lääkkeitä minulle annettiin kanyyliin kautta. Hoitajia vaan lappasi piikkien kanssa, kukaan ei sanonut mitään.

Onko teidän muitten kanssa sitten muka käyty sektion kulkua läpi jälkikäteen? Ei minulta edes verenpainetta mitattu sen jälkeen kun osastolle pääsin.

Vauva syntyi helmikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi