Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIS´05 UUTEEN VIIKKOON!!

19.11.2007 |

Jaahas,uutta pinoa pystyyn ja eikös tehdä taas piiitkä pino??!!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajateltiin ostaa Henrille joululahjaksi jotain lastenlauluja sisältävän cd:n kun hän haluais kuunnella lastenlauluja ja meillä ei ole yhtään : (

G: mitä lastenlauluja lapsesi kuuntelee?

Kalamami

Vierailija
22/41 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että on etäpäivä, kun ehtii kirjoitella ;-)

Noista lastenlauluista. Meillä muksut ovat aika kaikkiruokaisia. Tykkäävät ihan perinteisistä lastenlauluista, mutta sitten myös " aikuisten musiikista" . Meillä on myös yksi Smurffien tanssihitit -levy (tullut " perintönä" isommilta serkuilta), jota itse syvästi inhoan mutta jota lapset rakastavat... Annan siis kuunnella ja koetan olla itse kuuntelematta ;-)

Lapset tykkäävät myös suomenkielisestä melodisesta popista. Meidän kaverimme aina välillä puistelevat päätään, kun lapsilla on niin keski-ikäinen musiikkimaku... Suuria suosikkeja ovat Petri Munckin Levoton prinssi ja Juha Tapion biisit... On suhteellisen huvittavaa, kun Saanakin sujuvasti laulaa " Levoton prinssi täällä odottaa, kai sä pian palaat..."

Mutta ihan vanhat kunnon lastenlaulutkin menevät, varsinkin sellaiset, joita osaavat laulaa mukana. Meillä on pari kaksois-cd:tä, joissa on kummassakin 40 lastenlaulua (julkaisija VL-musiikki), niistä löytyvät kaikki vanhat, tutut laulut. Niitäkin kuunnellaan (ja lauletaan mukana) kyllä ahkerasti.

Tämmöttis meillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas ton pojan nukahtamaan, vaikka kokeili taas vaikka mitä ja taisteli viimeseen asti unta vastaan.

Minulla tänään vapaa päivä, joten Juusokin kotona.

Kiitos kaikille, jotka vastaili syöttämiskysymykseen, vieläkin saa vastailla.Juuso on nyt yllätyksekseni syönyt itse myös kotona sen mitä syö,sen jälkeen en ole enää tuputtanu.

Lastenlauluista Juuso kuuntelee ihan niitä perinteisiä, suosikkeja ovat " tuiki, tuiki tähtönen" ja " ihhahhaa" .Muitakin lauluja laulaa mukana mut nuo siis suosikit.Sit on Fröbelin palikat cd sekä titi-nalle cd joista myös tykkää.

Ja nukahtamisgalluppiin, et jos Juuso nukahtaa autoon, niin ei varmasti nuku enää sit jos yrittää siirtää sänkyyn.Vauvana onnistui hyvin ja vielä viime syksynä autosta rattaisiin nukkumaan onnistui myös.

Kalamamille laitoinkin jo sähköpostia tulemaan,vielä pitäs koneelta ehtiä hyviä kuvia Juusosta.

Korvapuustikos se kyseli jumpan aloittamisesta...minä alotin jumppailun,siis ihan jumpassa kulkemisen kun Juuso oli 3,5kk.Kroppa oli hyvin palautunut,mut alkuun tietty varovasti kun kuntokin oli romahtanut.Salilla aloin kulkea kun Juuso oli 2,5kk ja jälkitarkastus li tehty ja lääkärin siunaus asialle saatu.

Kahvihammasta kolottaa.... ->

S ja Juuso

Vierailija
24/41 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloi sulake, niin puol kämppää oli pimeenä. Äsken käin kaupassa ostamassa sitten sulakkeita kun eihän niitä kaapista löytynyt. Tarttuipa cittarista sitten rintsikat ja niihin kuulut alushousut =17e. Siistii ostaa noin vain uudet liivit. =)

G: lastenmuusikista. Meillä on titiä, kengurumeininkiä, eirlaisia lastenlaulukokoelmia (missä perinteiset laulut) yms. paljon kuunnellaan. Ja kaikkien lemppari aikuismusiikista kotiteollisuus, ylläri ylläri..Mimmi meillä laulaa " raskas kantaa, raskas kantaa.."

Kuvia laittelin kalamamille. Ei oikein ihmeitä löytynyt. Olisin laittanut itsestänikin, mutta mie ku olen kameran takana, niin ei sitten oikein löytynyt.;)

Nyt pitää mennä huilimaan..moikka.

Tuulia

Vierailija
25/41 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka Gallup: Meillä ehdoton suosikki on Tuttiritari :) Maalisheppu jaksaa ritarin tahdissa jorata vaikka miten ja kuinka ja osaa laulaakin noit kappaleita ulkoa. Lisäksi Ti-Ti nalle ja muuta lastenmusaa aika paljon kuunnellaan.

Muuten ihan mukavasti meillä menee. Ollaan taas toipumassa flunssasta ja jo kotiuduttu tänne Nummelaan ihan hyvin.

Onnea kaikille raskautuneille ja vauvan saaneille! Muistaakseni edellisissä pinoissa oli sellaisiakin... :)

T: vupii ja pojat 3/05 ja 12/06

Vierailija
26/41 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tännekin itsensä vääntää väliin. Yritän muistaa galluppeja niin paljon kuin vaan pystyn..

Syömisestä, neiti syö pääasiassa itse. Välillä muutama lusikka autetaan, kun neiti toteaa että on pieni tyttö ja pitää syöttää. :) Mut osaa siis kyllä itse.

Musiikkina suosikkeja on ehdottomasti Muumit, meillä on sellasia ikivanhoja kasetteja joista tämä helmi löytyi, ja sitähän sitten kuunnellaan! Alkaa vaan nauhat olla kurjassa kunnossa, jotta jospa pukki uusia toisi! Lisäksi Smurffeja kuunnellaan isompien kanssa sujuvasti, tykkää kyll Titi nallestakin, muttemme itse niitä omista.

Mekkoja neiti tykkää myös pitää, kaivaa useesti hameen kaapistaan housujen päälle ja sit ollaan niin hienoa neitiä.. :) Tukkaa ei laittele, kun se on vasta alkanut kasvaa kunnolla. Hiljaa hyvä tulee. Ja ihana tukka onkin, ihan sormen ympärille kieputetut kiehkurat on takana!! Isin suvussa on siis kiharia hiuksia, ja sieltä näemmä neiti hiuksensa perinyt.

Reipas neiti on, ollaan menty nyt parisen viikkoa ilman yövaippaa, ja onkohan kaksi vai kolme vahinkoa sattunut! Jee! Päiväkuivana ollut jo jonkinaikaa, ja reippaasti menee jo itse potalle kun hätä yllättää. Ei tarvi enää muistuttaa paitsi sit kylässä kun on liian mielenkiintoista tekemistä tai seuraa..

Oma olotila on sitä luokkaa, etten voi kun ihmetellä miks ihmeessä tätä halusin! Pari aamua on alkanut vatsanesteiden yökkimisellä. Yhtään ei ennalta tiedä mikä haju saa yökkimisen aikaan, oli muuten mielenkiintoinen käydä eilen kaupassa.. Koiranruuan laitto on ihan kauheaa, ne nappulat kun haisee HIRVEELLE! Ja koiran hengitys sitten... :x Aikansa toki kutakin, eiköhän tää joskus helpottane. Kun ei äityis niin pahaksi kuin maaliksen isosiskon aikana, kun ei mikään pysyny sisällä moneen viikkoon.. En muista viikkoja koska se loppui, mut massu oli jo hyvänkokoinen silloin. Odottavan aika on tosiaankin pitkä!

Nyt pitänee valmistautua kyläreissulle, selviääköhän siitäkään kunnialla?! Yritän kovasti ehtiä useammin kirjoittelemaan, mutkun tuo aika on vaan niin rajallista..

Ädä+Veera10.3.+papu rv6+3

Vierailija
27/41 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuosta nukahtamisesta! Se on meilläkin nyt yhtäkkiä hirveätä taistelua ja vääntöä. Pitää uhata arestilla ja ties millä, kun neiti hipsii vaan aina uudestaan ja uudestaan sängystään pois ja olkkariin.. " mä meen pissille" -ei jaksa oikein vakuuttaa kun se kuuluu jo kymmenennen kerran viiden minuutin aikana. Kaikkee ollaan kokeiltu, pitäiskö sitten päikkärit jättää pois? Tai lyhentää? Ilman ei kyllä taida vielä sujua, on niin kamalaa kiukkua kaikki koko illan jos ei nuku. Jospa herättelisi neitiä sit aiemmin unilta? Tiedä häntä, mutta konsteja otetaan vastaan mielellään!

Ädä+sama litania

Vierailija
28/41 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu pelkkää hyvää. Ihan vaan koko ajan hymyilyttää. Ei jaksa millään uskoa todeksi, että meille ihan oikeasti on tulossa vauva. Ihanaa. Eilen illalla oksensin ensimmäisen kerran, ja voi että kun tuntu, että mahtavaa! Siis mulla kyllä varmaan heittää vähän vintissä. Mä oon varmasti maailman ainoa, joka on onnellinen oksentamisesta. Kyllä tää on vaan niin hitsin upeeta!

Jenna on ihana, se vaan kuiskii koko ajan salaisuuksia tyyliin, äitillä kasvaa vauva masussa. Mutta yhtälailla salaisuus on sekin, että me vietiin mummi käymään pankissa. Tyttö tulee ihan korvan viereen ja puhuu niin hiljaa, että tuskin kuulee mitä toisella on asiaa. Hauskoja nää salaisuudet!

Syömisestä oli puhetta. Jenna syö pääsääntöisesti itse, mutta välillä kaipaa apua. Olen sitten syöttänyt, kun apua pyytää.

Mekot: meillä käy päälle niin mekko kuin housut. Itse ei juuri halua vaatteita tällä hetkellä valita. Laittaa / laitetaan päälle mitä äiti kaapista ottaa.

Marju, Jennukka ja " Onni" 7+0

Vierailija
29/41 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä tai lähinnä tää nyt kuitenkin on. Tuskan hikeä ja kohta taasen vilun väritstyksiä ja kurkku kuin santapaperia.

Marju;kyllä mie uskon, että kaikki mikä antaa merkkejä siun sisällä kasvavasta pienestä ihmisen alusta on aivan uskomattoman ihanaa. Niin pitkä taival teillä on tuohon ihmeeseen ollut!! Onnea vielä.

Kun sitten Ädä, minä oikein pahoinvoivana kyllä pysty samastumaan siuhun ;). Nostan hattua teille kaikille raskautuneille, miusta ei enään olisi aloittamaan kaikkea alusta.

NUKKUMINEN: meillä nyt siis kohta 2 vkoa mimmi on itse mennyt nukkumaan. Joinakin iltoina tulee sen 3x pois, mutta uudella peittelyllä sinne sitten jää. Meillä se tarrataulu toimii loistavasti. Mimmi kerää rannekoruja =), jos vaikka pojille aina 5 tarrasta saisi pikkuauton? Muista pienistä asioista saa leimoja ja 10 leimasta sitten tulee se pikku palkinto.

Miulla on ihan älytön motivaation puute ->laihiksen kanssa. TAAS! Mie luen kaiken paikkareitten lehdet ja onnistumistarinat yms, mutta mistä ihmeestä saisin sen kipinän. Tuntuu että vaaka vaan näyttää plussaa ja plussaa.. Pitäskö vaan mennä sinne ryhmään? Nolonta takaisin, en pärjännytkään yksin..vaikka kaikki tietotaito on tiedossa.

Nyt pitää mennä huilii, vippaa päässä.

Tuulia

Vierailija
30/41 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähdettiin oikein shoppailemaan porukalla, piipahdettiin Jumbossa ja Ikeassa, tosin pikavisiitti kummassakin, kun tiesin, mitä hain. Ensi viikonloppuna on parin tytön serkun synttärit ja käytiin lahjoja hakemassa. Näin Ikeassa puisen junanradan, onko kellään tietoa, sopiiko se yhteen Mickin, Brion ja Bilteman ratojen kanssa? Kaksi viimeistä ainakin sopivat keskenään.

Ihania tuollaiset ostospaikat, joiden parkkiruuduissa mahtuu purkamaan lapsia kummaltakin puolelta autoa ja ostoskärryissä löytyy volyymiä.

Maalistyttö kuuntelee, jos saa itse valita, perinteisiä lastenlauluja, joita meillä on joitakin levyjä. Myös Juicen " Kuusessa ollaan" - joululevyn antaa soida loppuun mukisematta. Erikoisuutena joukossa on iso levy (vinyyli) ja sieltä Hopeinen Kuu Olavi Virran esittämänä.

Opettelen taas uudelleen imetysajan ruokavaliota. Eilen laittamani kaalisalaatti siirtyy pannaan pitkäksi aikaa, niin kurja ilta oli pienen kanssa.

Tämmöistä täällä.

korvapuustit

Vierailija
31/41 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulikin yllättäen lastenhoitopäivä. Veljeni tyttö tuli meille hoitoon, ja omatkin lapset ovat kotona. Onneksi työtilanne sallii sen, eli pidän puolittaisen vapaapäivän, teen vain pakolliset hommat. Nyt töissä on sen verran rauhoittunut, että tämä onnistuu. Melkoista härdelliä tämä kyllä on, kun aina välillä joku huutaa, kun toiset leikkivät keskenään jne... Tai lähinnä se on jompikumpi meidän muksuista, kun on tyytymätön - haluaisivat molemmat leikkiä serkun kanssa, ja ihan koko aikaa ei löydy sellaista leikkiä, jota kaikki kolme haluaisivat leikkiä. Kohta lähdetään kyllä pihalle, kunhan aamu vielä vähän valkenee. Saavat purkaa vähän energiaa sinne...

Mies lähtee viikonlopuksi kaverinsa luo Itä-Suomeen. Minä olen siis yksin muksujen kanssa. Huomenna tulevat tosin veljen vaimo ja tämä samainen neiti, joka meillä on tänäänkin, illaksi kylään. Ihan kiva, ettei tarvitse olla koko viikonloppua yksin muksujen kanssa...

Marjun fiilikset kuulostavat kyllä ihanilta. Ei voi kuin olla tosi onnellinen teidän puolestanne, ihanaa, että tällaisia pikkuihmeitä tapahtuu!!! Ja Ädän puolesta toki olen onnellinen myös! Itse aina välillä pähkäilen, että pitäisikö sitä vielä yrittää, mutta onneksi sitten tulee näitä päiviä, jolloin saa kokeilla kolmen lapsen kanssa olemista... Tehokasta ehkäisyä ;-)

Jahas. Nyt lähden tyhjentämään tiskikoneen ja laittamaan pyykit pyörimään. Ja sitten lasten kanssa ulos. Ajattelin laittaa pariin pensaaseen vähän ulkovaloja tätä pimeyttä torjumaan...

Mukavaa viikonloppua!

Terhi & tällä kertaa 3 lasta...

Vierailija
32/41 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tuossa kerkesin ottaa jo aamutirsat. Vein nuhanenut hoitoon ja aamupalan jälkeen kömmin takaisin sänkyyn. Mokoma puhelin sitten herätti miut. Lämpöä pitää edelleen ja väsyttää kovasti.

Meille tulee tänään uusi jääkaappipakastin. Siinä on tilaa vähän paremmin purnukoille ja vihanneksille. Iso infestointihan se on, ja sitten onkin kaikki säästöt mennyt. Onneksi kohta tulee veronpalautukset, onko kellään tietoa milloin ne maksetaan?

Miekin pyykit laitoin koneeseen ja jos jaksaisin imuroida. Muuten tämä päivä menee tuossa makoilessa. Yritän kyllä tässä aloittaa sen hakemuksen tekemisen ja cv:n kirjoittamisen. Miten se onkin niin vaikeaa aloittaa. Nyt olisi vain hyvä hiljaisuus tehdä se pois alta.

Ohjelmassa viikonloppuna on kaupassa käynti ja joulunavaus tuolla kaupungilla. Toivottavasti huomenna olisin jo parempi. Ilma vaan on niiiiiiiin karsea ettei kai huonompi voisi olla.

Mie otin yhteyttä paikalliseen kuntokeskus ykköseen. Kyselin sieltä mitä maksaisi hen.koht kunto-ohjelma ja ravitsemusohjausta. Mie tarviin sen jonkuin kyyttäämään miuta. Paikkarit ei silleen kiinnosta, kun mie maksan sen 10e vain siitä punnituksesta. Mut jos joku muu vahtis sitä miun painoa kuntoilun ohella maksaisin siitä mieluusti. Katsotaan millaisen tarjouksen ne miulle tekee. Miehelle sanoin, että jos meinaat vaimon kesällä esitellä " hemaisevana motoristinaisena" niin se vaatii,että hän on lasten kanssa illat, jotta mie pääsen kuntoilemaan. Suostuihan toki, mutta silti valitti kun olisi niin kiva vain viettää aikaa koko perhe ;) Mies on meinaan sellainen, että kaikki pitää tehdä ja olla yhdessä.

Sellasta tänään siis tänne päin suomea!

T

Vierailija
33/41 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltu on, onneksi kerettiin ennen sadetta. Maalislapsi meni tyytyväisenä tarhaan ja me pienemmän kanssa jäätiin samaa matkaa ulos. Tässä olisi siivousta ja pyykkikoneen tyhjäystä ohjelmassa. Onneksi eilisilta oli pojan kanssa hieman helpompi kuin edellinen.

Ehdittekös te, Tuulia jo kokeilemaan kimpassa ajelua tänä vuonna? Muistelen, että hankitte mopon ihan loppusyksystä. Nyt voittekin lukea karttoja talvi-iltoina suunnitellen retkiä. Me ehdittiin viime kesänä parin yön reissulle Varsinais-Suomeen, ensi kesä taitaa jäädä multa väliin, jos poika roikkuu tississä yhtä pitkään kuin maalistyttö.

Tästä mopin varteen...

korvapuustit

Vierailija
34/41 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ihana, aurinkoinen pakkasilma. Illalla tuli pikkuisen lunta, joten maa on valkoinen ja muutenkin on niin kovin kaunista. Sääli, että sää taas pian lauhtuu ja pimeys tulee takaisin...

Minun pitäisi siivota, mutta jotenkin oli kivempi tulla tänne kirjoittelemaan ;-) Meille pitäisi tänään tulla kälyni ja veljentyttöni kylään, mutta veljentytölle oli noussut yöllä kuume, joten nyt seurailevat neidin vointia ja päättävät iltapäivällä, tulevatko vaiko eivät. Olen siis odottavalla kannalla...

Mies on viikonlopun poissa, tulee huomenna yhdessä isänsä kanssa. Appiukko on meillä pari päivää. Onneksi hänen takiaan ei tarvitse stressata tarjoiluista tms., on siis ihan helppo tapaus...

eipä tässä kummempaa. Menen laittamaan muksuille ruokaa lautaselle.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Terhi&kullannuput

Vierailija
35/41 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi pääsi aamulla isin työrekan kyytiin, veivät sen vanhan jääkaapin pois. Kyllä oli tohkeissaan, kun pääsi ison auton kyytiin. Isin tyttö ;)

Sitten oltiin kaupungilla katsomassa tonttuja, joulupukkia ja hevi-tonttu idols-tähteä Johanna Hämäläistä. Oli moni muukin siellä, hieman ruuhkan tuntua tuplarattailla mennä. No, pukki nähty ja hengissä kotosalla.

Meilkin mies lähtee pikkujouluilemaan kaveriporukalla. Suoraan sanottuna melkein itkettää, kun mie sitten taas jään kotiin lasten kanssa. Mummo alkuviikosta mietti,jos lapset olisivat ihan jopa kaksi yötä heillä, hänellä kun on vapaata. Kuinka ollakaan ei ole mummosta taas sitten kuulunut mitään, joten mie sitten olen kotona lasten kanssa. Mie oon niin kyllästynyt tyhjiin lupauksiin. Vaikka en juurikaan odottanut tämän toteutuvan, mutta silti sitä syvällä sisimmässään toivoi..ja saa taas pettyä. Me ollaan viimeeksi oltu syyskuun puolessa välissä miehen kanssa kaksin jossain, sitä ennen 28.7..

Onhan miullakin sitten tulossa omat menot, mutta ei se ole sama asia. Kyllä meille tekisi niin hyvää olla vähän aikaa yhdessä ja erossa lapsista. Kurjaa, että välit meni näin huonoiksi appivanhempien kanssa. Mummo kun oli meidän ainut lastenvahti.

Nyt pitäisi käydä päikkäreille. Mimmi eilen valvoi klo 23.15 asti. Sitten heräili klo 3.50 asti 6x, jolloin otin viereen nukkumaan. Nukuttiin sitten kyllä puoleen ysiin asti. Joten saa nähä miten näitä nyt nukuttaa.

Tuulia

Vierailija
36/41 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vastata, että olin mie silloin syksyllä motskarin kyydissä. Pelotti ensin ihan kybällä, mutta sittenhän mie siihen rakastuin. Nyt miulla on jo hommattuna ajotakki ja ajokengät =). Harmitellaan vain jo tuota lastenvahti-ongelmaa, miten me kesällä yhdessä mihinkään päästään. Uhosin, että opettelen sitten ajamaankin ja joskus tulevaisuudessa ajan oman kortin. Sitten joskus miulle oma pyörä ja likat pääsee mein mukaan matkustamaan. Toinen isin kyytiin ja toinen äitin kyytiin =)

Tuuliapa taas

Vierailija
37/41 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niin, että huomenna on mentävä lääkäriin, kun heti aamusta miulla oli lämpöä 37.3? Nyt on ollut jo tiistaista asti lämpöä joka päivä ja huono olla. Mikähän ihme viirus tämä nyt sitten on, ärsyttävää.

Mimmille nousi illalla 39.7 ja Moonalle 38.2. Yö olikin aika rankka tuonne klo 2 asti, jolloin sitten helpotti ja saimme kaikki nukuttua.

Hoitaja ke painotti, että töihin saa mennä vasta sitten kun normaalilämpöä on ollut päivän. Eli mie en sitten vissiin huomennakaan pääse töihin ja taas jää jumpat väliin.

Ei tässä nyt ihmeitä, likat piirsi mustekynällä jalat täytee hienoja kuvioita ja sai nukkekin siitä osansa. Onneksi oli jo ennestään piirretty nukke. Virkeitä ovat nyt.

Ruokaa ja päikkäreille.

Tuulia

Vierailija
38/41 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanista Maalislapsi-kuvista! Onhan niitä lisää tulossa? Miten lutusia mussukoita teidän lapset on, vaikea kuvitella että heillä kenelläkään olisi mitään uhmanpoikastakaan =)

Mie taas

(missä muut on? )

Vierailija
39/41 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun todettava että kyllä oli suloisia lapsosia!! Siis kuvat jotka kalamami oli laittanu! Kiitos hänelle :) Tuulian Moonakin jo nuin iso tyttö! Ja Hurtan poikakos se oli...ihana hurmuri =) Lapullakin oikein rinsessa tuo teidän esikoinen =)

Itte en ole vielä edistynyt etsimään mitän järkeviä kuvia, uusimpia on tosiaan siellä irkissä mutta laittelen kalamamille kuvia, varmaan saattaa olla samojakin mutta älkää hermostuko ne ketkä irkissä jo kävivät katsomassa.

Meil taitaa tänään olla superlaiska päivä. Pesin tosin vessan ja tein pyykkihuoltoa mutta muutoin taidetaan möljötellä kotona. Ei ees aamulla menty ulos...josko sit illalla.

Minuu väsyttää ihan tautisesti...4 yötä pieni ihminen on syönyt/öhkipöhkinyt tunnin-kahden välein. Päivällä kyllä nukkua posottaa mutta eipä tuo esikoinen nuku. Tai no eilen nukkui vajaat pari tuntia ja sit kun oltiin miehen kans saunassa klo 23 ni neiti tuli sinne! Luultiin että nukkui. Hoh!

Sit tänään kuitenkin normisti puol 8 ylös.

Meil on ristiäisetkin tosiaan 6.12 ja niitä on täs koittanu samalla järjestellä. Tarjottavat on nyt hoidettu, samoiten oon miettiny miten laitetaan nuo pöydät sun muut...vaatteet kaikille ostettu paitsi mieheltä uupuu siistit kengät. Mieskin oikein repäs ja osti mustan puvun! Nooran kastettiin keväällä ja sillon meni vaalea puku, mustaa hällä ei vielä olekaan. Mie ostin pidemmän mustan hameen ja uuden puseron, samoiten Nooralle. Laittelen sit vaik niistä juhlista viimeistään kuvia!

Muistinkohan onnittella jo Marjua ja Ädää!! Ihana uutinen Marjulta, en voi edes kuvitella!

Nyt neiti narisee, menen pelastamaan iskän :) Heippa kaikille ja pirteämpää sunnuntaipäivää muille!!

Vierailija
40/41 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä juuri lähtivät vieraat - tai siis veljeni perheineen. Veljen vaimo&tytär olivat meillä iltaa istumassa, velikin päätti sitten liittyä seuraan, kun oma saunailta oli niin tylsä ;-) Oli oikein rattoisaa sekä aikuisilla että lapsilla.

Meilläkin on kummallista kuumeilua ollut liikkeellä. Nuutille nousi toissa iltana kuume, valitti kurkkukipua. Eilen oli päivällä ok, mutta sitten illansuussa taas valitti pää- ja kurkkukipua ja oli kuumeinen. Lääke laski kuumeen pois ja poika oli ihan pirteä illalla, eikä kuume enää noussut. Nyt on kuumeeton, mutta saas nähdä, nouseeko kuume taas illalla. Saana on toistaiseksi terve, vähän yskii.

Täällä pyryttää lunta oikein kunnolla. Lapset kysyvät viiden minuutin välein, että joko pääsee pulkkailemaan... toivottavasti nyt tulisi kunnolla tuota lunta ja pysyisikin vähän aikaa, niin voisi koettaa sitä pulkkailua.

Mies sitten päätti eilen illalla kaverinsa kanssa vetää tukan pois. Yritin sanoa, että josko odottaisi siihen, että olisi ihan selvin päin (on siis kaverinsa luona viikonloppua viettämässä - jääkiekko-ottelua, korttipeliä yms. " poikien juttuja" ), mutta sehän tietysti vain yllytti herraa. Sain aamulla valokuvan, jossa herralla on n. puolen millin siili. On oikeasti ihan kauhean näköinen. Ottaa päähän, kun aikuinen mies hölmöilee tuolla tavalla. No, viatonta hölmöilyähän tuo nyt tietysti vielä on, kun tukka kuitenkin kasvaa takaisin. Mutta ärsyttää silti.

Minun pitäisi kaivaa tänään imuri esiin, kun appiukko tulee illalla miehen kyydissä kylään. Ei vaan jaksaisi... Lupasin myös lapsille, että käydään kaupasta ostamassa vähän piparkakkutaikinaa ja leivotaan pipareita. Mutta taidan vielä pari tuntia laiskotella ja ruveta vasta sitten hommiin...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Terhi&muksut

Ps. On kyllä ollut ihan mielettömän ihanan suloisia lapsia kaikilla. Meidän neidistä ei kunnon valokuvaa saa millään, laitoin kyllä pari kuvaa Kalamamille, mutta eivät edusta mitään " neiti parhaimmillaan" -otoksia...