Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla menee englanti heikosti - vai meneekö sittenkään?

Vierailija
19.11.2007 |

Ollaan tuskailtu nyt kolmatta vuotta kun pojalla ei englanti tahdo sujua, läksyt takkuaa jne. Pojalla on oppimisvaikeus kielellisellä osa-alueella ja on erityisluokalla. No, nyt oli sitten kokeet - joihin poika ei muistanut lukea lainkaan. Ajattelin että mitähän tästä seuraa kun kylmiltään kokeeseen menee - tänään näin kokeen, tulos 8-. (Pojalla on normaali oppimäärä erityisopetuksesta huolimatta, joten kokeetkin ovat normaaliluokkien tasoa.)

Olen vähän äimän käkenä tästä, viimeksi pari viikkoa sitten puhuttiin koululla että pitäiskö joitain aineita mukauttaa - englanti ensimmäisenä.

Mukava yllätyshän tuo nyt oli, mutta vähän ihmetyttää. Aikaisemmatkaan kokeet eivät ole menneet heikosti, vaan ehkä hieman keskitasoa huonommin, kuitenkin ihan kivasti pojan oppimisvaikeudet huomioon ottaen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laspen sen hetkisen motivaation ja vireystilan merkitys on kyllä todella suuri. Parhaimmillaan tilanne ei ehkä olekaan niin surkea kuin olen kuvitellut, mutta meidän kohdalla luulen kyllä, että oikeasti se on surkea ja tämä oli vain tilapäinen valopilkku ja vihje siitä, mihin lapsi voisi pystyä jos kaikki asiat osuisivat kohdalleen.

Ja sitten, tällä en haluaisi pilata päivääsi, mutta myös minun lapseni on erityisluokalla " normaaleilla oppimäärillä" , joten hänen kokeittensa pitäisi olla normaaleja. Mutta eivät ne oikeasti ole. Toisaalta sama se, hyvä saavutus kokeessa kun voi motivoida lasta parempaan jatkossa. Toivokaamme yhdessä sitä!

Vierailija
2/3 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä häneltä vaaditaan tavallista enemmän, koska hän on erityisoppilas. Ns. tavallisen oppilaan oppimista ei tarkkailla ja siten kasin oppilaan kehitys on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä nyt puhua suoraan englannin opettajan kanssa tilanteesta, tähän mennessä puheet ja terveiset on menny luokanvalvojan kautta. Tietenkin haluan realistisen tiedon pojan taidoista. Jonkin aineen mukauttaminen pitää perustua tosiasioihin ja jotenkin tuntuu että se on viimeinen keino jos mikään muu tukitoimi en onnistu.

Jäädään seuraamaan tilannetta - kuten tähänkin asti...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi