Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesänuppujen ma-ke

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmasti vielä jossain vaiheessa iloksi muuttuu.

Mie oon tsempannut jo kaksi päivää oksentamatta, mutta onkin koko ajan tosi huono olo. Oksentaminen on yleensä helpottanut oloa hetkeksi.. No, tärkeintä on nyt saada mahan limakalvo kuntoon ja se onnistuu olemalla oksentamatta. Nytkin imeskelen jääpaloja, ne tekee aika hyvää.

Meillä päin neuvoloita on 4 viikon välein. Loppua kohden tietty tiivistyy.

a_j: Voihan se olla ottanut niskapoimumitan, ettet oo edes huomannut. Mullakaan se kätilö ei sanonut mitään mitoista, mutta huomasin kyllä, että se mittas sen. Ja neuvolakortissa itseasiassa oli maininta, että se oli 0,89mm.

Meillä on tämmöinen varhaisuhmaikäinen. 1,5-vuotiaan kanssa ei vaan voi keskustella mistään. Se vaan huutaa ja kiukkuaa jos ei saa haluamaansa. Tätä on kestänyt jo aika pitkään. Nyt ei voi edes tutilla hiljentää kun vieroitettiin siitä viikonloppuna.

Erehdyttiin ostamaan neidille Muumi-video ja nyt sen pitäisi pyöriä koko ajan. Tänään sanottiin sitten ei (katsoisi oikeasti koko ajan sitä, nimenomaan alkulaulua). Hirveä huuto tuli. Ei jaksa leikkiä ollenkaan yksinään ja itsellä kun on huono olo + väsyttää, niin ei pysty olemaan koko aikaa viihdyttämässä. Toivottavasti tää sisarus auttaisi edes vähän asiaa. Toki ne tappeleekin keskenään, mutta toivottavasti myös leikkisivät.

Nyt taitaa olla iltapalan aika. Taidan kuoria omppuja ja tehdä herkkuleivän.

Tytteli-83 rv 12+1

Vierailija
22/34 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä piilottelen täällä tietokoneen ääressä kun appivanhemmat ovat käymässä eivätkä tiedä raskaudestani vielä. Masu on ihan selvästi pyöristynyt enkä halua vielä esitellä sitä heille.

Huomenna on varmaan pakko kertoa töissä raskaudesta (lähin esimies tietää) sillä työkaverini on alkuraskauden vaivojen takia sairaslomalla ja töitä täytyy nyt järjestellä uudestaan. Olin ajatellut kertoa vasta seuraavan ultran jälkeen (mikäli kaikki on silloin ok) mutta koska siihen on vielä kaksi viikkoa aikaa, on täytynee kertoa tilanne etteivät töissä laskisi liiaksi minun varaan.

Väsymys keskittyy viikonloppuihin. Onneksi minulla on pitkät viikonloput kun aloin tehdä nelipäiväistä työviikkoa saadakseni olla lasten kanssa kotona enemmän. Pahoinvointia alkoi pari viikkoa sitten ja on lähinnä semmoista etovaa oloa. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointia ei ollut lainkaan.

Eliador: meidän kuopus on 3 v. 10 kk ja ihan hirvittävässä uhmaiässä eli tiedän tunteesi! Onneksi esikoinen 5 v 8 kk on tällä hetkellä aika seesteisessä iässä ja muutenkin tasaisempi luonteeltaan kuin pikkusiskonsa.

Nyt täytyy lähteä hakemaan lapset naapurista kyläilemästä.

Vointeja kaikille!

GeddyLee 10+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä miirulille, kuukauden-parin päästä listoille uudestaan, jookos.

mulla askel painaa ihan tuhottomasti. sängystä itkettää vääntäytyä aamuisin.

on semmoinen olo että eihän tän tällaista pitänyt olla, mua on huijattu ;)

kun nyt kaikki menisi hyvin ja neuvolassa ei kauheasti jäkättäisi painosta jne.. siinä yksi stressi, en tiedä hikoilenko turhia. mutta kun muutenkin on tämmöinen ällöläski olo ja väsyttää ja oksettaa eikä vaatteet istu niin valmiiksi jo olen puollustuskannalla painoni suhteen.

yleensä olen melko sinut itseni kanssa mutta välillä se iskee. miksi on pitänyt herkutella itsensä 30kg ylipainoiseksi? luonteen heikkoutta kai.

PuntsuPirkko rv 8+5

Vierailija
24/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeesti NIIN iso maha jo, housujen nappi pitää aukaista kun istuu ja ihan selvästi näkyy jo. Oon jo kertonut suurimmalle osalle työkavereista, ettei ne vaan ihmettele miten oon päästäny normaalisti aika hoikan vartaloni tähän kuntoon... heh. Esikoiselta ostin eka äitiyshousut muistaakseni niikolla 20..

Muuten, mulla olo alkaa jo vähän helpottamaan, tänään pystyin jopa juomaan aamukahvit ekaan kertaan sitten testin näytettyä plussaa. Kaippa se on normaalia jo? (taas pieni pessimisti nostaa päätään....)

Kiksu huomenna tasan 11 viikkoa

Vierailija
25/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas sitä taas sattunut ja tapahtunut..

tartteeko tuohon np ultraan jonku erityisen ultrausvehkeen, vai meneekö se ihan tavallisella? (onko niissä ees erilaisia laitteita, en minä tiiä..) ajattelin vaan ku oon ite menos maanantaina sinne yksityiselle ultraan, niin voiko sen sit siinä mitata. kysynpä sitten..

sain eilen äitiysvaatteita kaverilta, parit farkut oli kyllä semmosia että jos hirveästi perä leviää niin ne ei mene enää jalkaan vaikka mahan kohdalta reilusti tilaa olikin. oli kyllä aivan hyvännäkösiäkin, kyllä noita voi alkaa pitämään heti kun tarve vaatii. pinnasänkyä se sieltä kans jo tyrkytteli, sen saa sitten kun tarttee. valkonen siisti sänky, eikä kuulema ole palautusoikeutta:) äitiysvaatteet on lainassa, ne (mitä niistä on jäljellä) menee kiertoon yhdelle toiselle kaverille sitten.

rintsikoita pitäs käydä ostamassa lisää isoja (ostin yhdet viime viikolla) kun entisistä pursuaa kainalostakin jo yli... mukavaa:)

leppoisaa keskiviikkoa

toivottelee tiitu rv 11+4

Vierailija
26/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vapaapäivä,ihanaa! Tänään on myös lääkärineuvola 14.45 ja 4h pitää olla pissaamatta! Ihan mahdoton tehtävä, en tiedä miten selviän siitä kun nyt on jo melkoinen hätä :(. Kävin vessassa siis puoli tuntia sitten ja 3,5h päästä pääsen vasta seuraavan kerran. En tietenkään voi nyt juodakaan mitään ja arvatkaa janottaako nyt ku ei juoda oikein voi,huoh. Kaikenlaisia koetuksia sitä järjestetäänkin meille raskautuneille ;D.

Haluaisin että neuvolassa kokeiltas kuunnella sydänääniä mut pelkään etteivät edes yritä. Viikkoja kun on oikeesti nyt varmaan 9 täynnä. Joku oli saanut kyllä sillä kotidoplerilla äänet kuuluviin vkolla 9+0. Katsotaan...

Nyt pitää lähtee ulos poitsun kanssa. Mukavaa päivää kaikille ja suuri osanottoni kaikille vauvansa menettäneille :(.

hope ja mytty 10+1

Vierailija
27/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmetelty kasvavia masuja ja kiristäviä housuja. Minulla on samanlainen tilanne, vaikka paino on ollut laskusuunnassa, housut kiristävät. Toistaiseksi olen selvinnyt vanhoilla löysemmillä housuilla, mutta olen huomannut, että hameissa jaksaa olla paremmin. Minulla on esimerkiksi useita talvihameita, joiden materiaalina on vakosametti tai vastaava stretch-kangas ja nepä joustavat kivasti mahan kohdalla :)

Poltsi+Omppu rv 10+4

Vierailija
28/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli noista äippähousuihin siirytmisistä. esikoiselta taisin siirytä siinä 15 viikosta eteenpäin... jos oikein muistan. Nyt on menossa 9+3 ja yhdet tiukat farkut piti panna jo pois käytöstä ku kiristävät niin paljon. maha pömpöttää ja iltasin ainakin turvottaa ihan sikana. Montaa viikkoa en enään mandu omiin farkkuihin, onneksi mulla on kotona parit vähän isommat joihin voin turvautua, tilasin sen belly-beltin kohta pääsee sitäkin kokeilemaan :).

Vielä vajaa viiko ekaan neuvolaan se olis siis 10+2 kuukautisita laskettuna mutta todennäköisesti ei ole niin pitkällä kun mulla oli niin pitkä kireto 35-34pv.

Onko täällä muita jotka joutuu istumaan töissä päivät?? onko tullut vaivoja? Mulla ihme kyllä lonkat eivät ole enään vaivanneet ollenkaan jotka oli kipeenä ennen raskautta ja ihan ekoilla viikoilla.. mutta joskus tuntuu painetta alapäässä kun nousen seisomaan, on tosi ikävän tuntuista!

Mariatar84 rv9+3

Vierailija
29/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet vanhat isot farkut, jotka menee vielä. Mariattarelle täytyy tuottaa pieni pettymys, että sitä bellybeltiä ei välttämättä pääse käyttämään vähään aikaan. Sain lainaksi sellaisen ja se lyhyinkin osa on niin iso, ettei näin pienellä masulla voi pitää. En tajua miksei siinä setissä ole sellaista mini palaa. Mä olen tehnyt farkkuihin kuminauha viritelmiä, jotta voi pitää nappia ja vetoketjua hieman auki.

Mä teen myös istumatyötä ja olen kyllä miettinyt miten työnteko vaikuttaa raskauteen. Esikoisesta en tehnyt istumatyötä, silloin raskaus oli ongelmaton.

Eliador 10+3

Vierailija
30/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viitsinyt vähään aikaan kirjoitella, kun olen ollut niin huonolla tuulella. Mies sanoi, että on ihan tuttua. Olen kuulemma kaikissa alkuraskauksissa ollut huonolla tuulella :D Suurin syyllinen siihen on pahoinvointi.

Pahoinvointi jatkuu, mutta pari päivää olen ollut hieman pirteämpi ja ajattelin jaksaa mennä jopa jumppaaan.

Viime viikolla olin ekassa neuvolassa. Ei vielä yritetty kuunnella sydänääniä 18.12 on lääkäri neuvola, ehkä siellä sitten.

Onko täällä muita joilla on aikaisemmin ollut raskausdiabetes? Minulla todettiin se lievänä viime raskauden loppu puolella ja se hoitui ruokavaliolla ja kaikki meni hyvin.

Nyt minulla on huono omatunto kun en millään meinaa saada noudatettua ruokavaliota. Ruisleipä närästää (se piti viimeeksi verensokerin tasaisena hyvin), hedelmiin on himo,mut niitä ei sais syödä hirveästi ja pahoinvoinnin takia moni ruoka ällöttää. Mut herkut varsinkin jäätelö maistuisi. Onneksi edes suklaa ällöttää. Ja urheillut en ole pitkään aikaan.

Painoa ei ole tullut lisää. Maha on hieman kasvanut, mutta en ole vielä siirtynyt äippähousuihin.

Pahoittelut miruliille :(

ilonella3 9+2

Vierailija
31/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin viimisimmäksi, että olin menossa ostelemaan äitiysvaatteita...enpä sitten ostanutkaan, kun ei vaan löytynyt hyviä :( Olihan niitä vaikka kuinka kivan näköisiä, mutta aina liian pieniä tai isoja...turhauduin totaalisesti, niinkuin lähes aina, kun pitäisi vaatteita ostaa.

Pahoinvointia on edelleen, millon enemmän, millon vähemmän, mutta eroon siitä en ole päässyt. Ensimmäiset laatatkin on lennätetty...

Mutta huomenna siis eka neuvola ja ultra - kyllä jänskättää. Täytyy vaan toivoa, että kaikki on masussa hyvin. Tulen sitten huomenissa kertomaan kuulumisia uudemman kerran!

makri, rv 9+6

Vierailija
32/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huomattiin se suht loppupuolella kun yritin livistää sokerirasituksesta mutta neuvolantäti oli niin skarppi että pisti minut siellä käymään ;)

Minulla tosin kävi niin että vain paastoarvo oli koholla. Sain melko tiukan (tai ainakin tuntui siltä) ruokavalion ja kaikki meni kuitenkin hyvin.

Minulla on ensi maanantaina ensimmäinen neuvola ja meinasin heti alkuun pyytää päästä sokerirasitukseen. Saisi heti alusta pitäin neuvot ja syömiset kohdilleen.

Pirkko rv 8+5

Vierailija
33/34 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvin hyvin rutiininomainen ja nopea käynti. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni ja pituus 3cm. Pyysin kuuntelemaan sydänääniä, vaikka tosiaan lääkärinkin mukaan erikoisempaa olis ollut jos ne olis kuulunut, kuin se ettei kuulu vielä. Kuului vaan istukan suhinaa ja mun oma syke. Lääkäri etsiskeli sykettä n.minuutin ajan. Lääkärin mukaan kohdun koko vastaa viikkoja 10 vaikka itse epäilen että on vasta 9. Ei kuulemma tuon kohdun koon perusteella olisi yhtään varaa tiputtaa viikkoja. No, ultrassa selviää 2 viikon kuluttua.

Kyllä mä uskon että siellä masussa joku asustelee. Ei kai tyhjä kasvata kohdun kokoa ja aiheuta oireita. Ja jos sikiö olisi jo kuollut aikaisemmin, niin tuskin kohtu jatkaisi kasvuaan...

Eipä mulla muuta,omaa napaa vaan,sori

hope ja mytty 10+1

Vierailija
34/34 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

Pohjois-Karjalasta joukkoonne ilmoittautuisi 26 vuotias ensiodottaja. Raskaus vko 10 alkoi tänään. Olo ollut nyt tosi hyvä. Ei juurikaan pahoinvointia. Lauantaina ostoksilla Tiimarin ruuhkassa tuli kylläkin oksennus suuhun ja jouduin painelemaan kaupasta ulos, isäntä jäi sitten jonoon tavara kasan kanssa =)

Pahoinvointia ärsyttävämpää on kipu vasemman pakaran tuntumilla, joka myös säteilee alas jalkaa. Ei kai näin aikaisessa vaiheesa voi vielä olla iskiaskipuja? Välillä kipua ei tunnu lainkaa, mutta jos olen pitkään paikoillaan, istun huonommassa asennossa jne. tuntuu noustessa että jalka pettää alta.

Viime pe käytiin ekan kerran neuvolassa ja nyt pe mennään kuuntelemaan sydänääniä. Joulukuun puolessa välissä sitten vkon 12 np ultra.

Kävin ultarassa jo vko 6+2 kun minulla tuli vuotoa muutaman päivän ajan. Kaikki oli kuitenkin ok, ja siellähän se pikku toukka kovaa kyytiä sykki.