Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minua ärsyttää, kun lapseni kummi antaa lahjaksi

Vierailija
18.11.2007 |

sellaisia kirjoja tai palapelejä tms. mitä on ostanut ennakolta varastoon. Olisi mukavampaa, jos kummi vaivautuisi miettimään, mikä on juuri tälle lapselle mieleistä ja ostaisi sitten jotain sellaista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin ostan tammialesta kummilapsilleni kirjoja (ja ajattelen heitä ostaessani)

Vierailija
2/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi hyvä idea! Ei sitten ainakaan unohdu lahjan osto. Varmaan hän on kuitenkin siinä vaiheessa miettinyt kun täydentää lahjavarastoaan.

Sitä paitsi, paljon parempia lahjojan tossa voi tulla. Mä ainakin joskus näen jotain, joka just sopisi jollekin tietylle henkilölle ja ostan sen. Viimeksi näin kaupassa jutun, joka oli just täydellinen esikoisen parhaalle kaverille. Ostin sen valmiiksi, vaikka kaverin synttäreihin oli vielä pitkä aika. Jos ostaa lahjan juuri ennen juhlia niin voi tulla sellanen " pakko-ostos" .

Ja pääasiahan on, että muistaa lastasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aina kehuskelee, mitä kaikkea on tullut kirjakerhoista tilattua. Jos hän vaivautuisi joskus meillä käydessään vilkaisemaan lasten kirjahyllyä, nini hän olisi saattanut huomata, hänen luettelemansa kirjat ovat olleet hyllyssä jo vuosikausia. Hän antoi lahjaksi Mauri Kunnaksen kirjoja, kun kummilapsi luki jo Pottereita...

Vierailija
4/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on vaikeaa miettiä sopivaa lahjaa, eivät kaikki ole hyviä arvaamaan ja päättelemään.

Siis tietenkin kerro sellaisin sanakääntein, ettei kuulosta käskyltä, että tällainen on annettava.

Yleensäkin, tosi monessa asiassa, kun me manaamme toisen käytöstä, (varsinkin kun se ei edes ole huonoa, on vain erilaista siihen nähden mitä haluaisimme) parhaiten asian selvittäisi keskustelemalla sen toisen kanssa.

Selän takana harmittelemalla ei asia parane.

Vierailija
5/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo ennen kuin minulla oli lastakaan.

Vierailija
6/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ostan pitkin vuotta siskon lasten ja kummilapsien joululahjat ym. lahjat, jos joku kiva sattuu kohdalle.

Vierailija
7/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän aina kehuskelee, mitä kaikkea on tullut kirjakerhoista tilattua. Jos hän vaivautuisi joskus meillä käydessään vilkaisemaan lasten kirjahyllyä, nini hän olisi saattanut huomata, hänen luettelemansa kirjat ovat olleet hyllyssä jo vuosikausia. Hän antoi lahjaksi Mauri Kunnaksen kirjoja, kun kummilapsi luki jo Pottereita...

Vierailija
8/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oleta kenekään muistavan, mitä kaikkea siellä on!! Todellako susta kummin pitäisi osata ulkoa lasten kirjahylly? Mä en edes itse ole aina varma, onko lapsillani jokin kirja vai ei, koska esim samaa sarjaa voi olla paljon, sitten joku kirja on joskus voitu lainata tai olen nähnyt sen muualla, lisäksi mieheni lukee kirjoja eri kielellä lapsille, enkä välttämättä ole yhtään perillä kaikista kirjoista. Eli musta olisi täysin kohtuutonta, että jonkun vieraamman ihmisen pitäisi tietää, mitä kirjoja lapsillamme on kotona.

Vierailija
9/9 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri aloittanut kolmannen luokan.

Tämän kummin (mieheni täti) kanssa en jaksa enää keskustella. Olen mm. moneen otteeseen kertonut, että en välitä koriste-esineistä (eikä meillä niitä ole missään esillä), tulee meille jatkuvasti kaikenlaista tiimarikrääsää. Joka kerta, kun tämä kummi on ollut meillä lapsenvahtina, on tyhjään jääkaapinoveen ilmestynyt jääkaappimagneetti, joka - kas kummaa - on kadonnut, kun hän seuraavan kerran tulee meille. Huomattakoon, että emme ole häntä pyytäneet lapsenvahdiksi, mutta koska anoppini on meillä säännöllisesti lapsenvahtina yhteisen harrastuksemme aikana, hoitaa hän vaihdon anopin kanssa suoraan ja vain putkahtaa meille (yleensä vielä puolisen tuntia etuajassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme