Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä uudesta lastensuojelulaista ov

Vierailija
18.11.2007 |

Itse olen sosionomi ja työn puolesta olen siihen tutustunut jonkin verran. Mikä minulla pisti silmään, on se, että kun joku tekee ls-ilmoituksen ja sosiaalityöntekijä sitä selvittää, niin sillä hetkellä lapsesta tulee lastensuojelun asiakas. Minusta outoa, sillä joku voi ilkeyttään tehdä ns. aiheettoman ilmoituksen ja saa sillä sitten saman tien lapselle lastensuojelun asiakkuuden, vaikka perheellä ei olisikaan ongelmia.

Hyviä puolia on se, että riitatilanteet menevät hallinto-oikeudelle.

Itsellä ei lapsia, joten vanhempien näkökanta kiinnostaisi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidät siis koulutettu siihen että kaikki tapaukset ovat tosia kunnes toisin todistetaan ja että lähtökohtaisesti pitää aina epäillä pahinta?

Vierailija
2/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa, täällä yksi josta aiheeton ilmoitus tehty, eikä se aiheuttanut toimenpiteitä, koska ilmoittajan taustat tiedettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on väärin, että perhe, jossa asiat ovat hyvin, joutuu lastensuojelun asiakkaaksi - yhteiskunta ja isovelivaltio valvoo liiankin raskaasti. Totta on nimittäin sekin, että ls ilmoituksia tehdään myöskin ilkeyttänsä / vailla todellisia perusteita!

Vierailija
4/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen sosionomi ja työn puolesta olen siihen tutustunut jonkin verran. Mikä minulla pisti silmään, on se, että kun joku tekee ls-ilmoituksen ja sosiaalityöntekijä sitä selvittää, niin sillä hetkellä lapsesta tulee lastensuojelun asiakas. Minusta outoa, sillä joku voi ilkeyttään tehdä ns. aiheettoman ilmoituksen ja saa sillä sitten saman tien lapselle lastensuojelun asiakkuuden, vaikka perheellä ei olisikaan ongelmia.

Hyviä puolia on se, että riitatilanteet menevät hallinto-oikeudelle.

Itsellä ei lapsia, joten vanhempien näkökanta kiinnostaisi.

suuntautunut lapsiin ja perhetyöhön?

Vierailija
5/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelenkin miten lasu toimisi muka ei oikeiden tapauksien suhteen?? Meilläpäin ainakin resurssit ovat minimaalliset.

Vierailija
7/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluukin auttaa, mutta hyvä perhe voi saada toisen pahanteon vuoksi lastensuojelun asiakkuuden, ja se voi olla vaikea purkaa.

Vierailija
8/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotenkin huono perhe. Että ikäänkuin NS hyviä perheitä ei koskaan kosketa mitkään ongelmat eikä ikinä tule avuntarvetta...

Sen takia en yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin.

Vierailija
10/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka täysin aiheeton ilmoitus (väärinkäsityksen) vuoksi tehtiinkin.

Vierailija
11/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin meidän tapauksessa ilmoituksen tekijä tiedettiin

Vierailija
12/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siitä SEURAA, että perhe kirjataan lastensuojelun asiakkaaksi. So what?

Vai onko se joku rekisteri, jossa säilyy ikuisesti ja joka vaikuttaa kaikkeen, miten perheeseen hallinnon taholta suhtaudutaajn... ei nyt sentään. Sellaisen rekisterin kieltää kaiketi jo iso nippu lakeja.

Vierailija
13/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatossa. Jäin nyt pohtimaan tätä, kun luento aiheesta lähenee.

Kiitos vastauksistanne.

Ap

Vierailija
14/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se tarkoitti tyyliin vain niitä jotka laiminlöivät jo lapsensa niin että huostaanotettiin. Lastensuojelu halutaan nykyään nähdä vähän laajempana, jo ennaltaehkäisevästä toiminnasta koostuvana, jolloin se ei olisi niin leimaava lastensuojelun asiakkaille. Osaksi myös siksi " lastensuojelun asiakkuuskin" tulee heti kun sosiaalitoimi puuttuu tapauksiin jollakin tavalla. Toisaalta se selkeyttää myös raha-, vastuunjako- ym. puolia lastensuojelun järjestämisessä.

Vierailija
15/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu lienee aivan turha koska kuten itse kerrot, sinulla ei ole kokemusta ja koulutuskin kesken. Et ole kovin ammattitaitoinen kommentoimaan uutta lakia -tietenkin voit kysyä muiden mielipiteitä ja se ilmeisesti tarkoituksesi olikin jotta saisit näköalaa vaikeaan asiaan?

Vierailija
16/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
17/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa seuraa. On sitten näyttöä, mistä asti asiat ovat jatkuneet. Tuskin se normaali perheelle, jolla ei mitään häikkää ole, vaikuttaa yhtään mitenkään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä