Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ristiäiset ja eronneet isovanhemmat

Vierailija
04.11.2008 |

meillä on ristiäiset lähestymässä ja ne pidetään äitini kotona. Vanhempani ovat siis eronneet ja varsinkin isäni on hyvin vaikeaa kohdata äitini. Häissäni hän ei edes tervehtinyt äitiäni :( "äitipuoleni" ei minua hyväksy lainkaan minua, joten häntä en ristiäisiin tahdo.

Ongelmana on nyt siis, kuinka ristiäiset järjestää??!! Isäni kyllä sanoi suoraan, ettei tiedä vielä onko tulossa, koska juhlien paikka on hänelle ongelma. Mutta jos hän tulee ja kiukuttelee, niin ei sekään hauskaa ole. Mieheni suku on aina ihmeissään näistä meidän perhekuvioista, koska he ovat niin seesteisiä ja riidattomia. Eivät sano/kysy mitään suoraan, vaan ihmettelevät takanapäin. tämäkin on todella stressaavaa.

Minua ahdistaa nämä asiat suunnattomasti. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia ja kuinka olette tilanteet hoitaneet!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi omassa kodissanne tai seurakuntatalolla. Parasta kun antaa eronneille mahdollisuuden olla puhumatta toisilleen ja että voivat (jos tahtovat) pysytellä eri puolilla huonetta. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi pystyä käyttäytymään juhlissa kunnolla.

Luulisi, että miehesi suku ei jaksaisi loputtomasti ihmetellä. Tiedän kyllä tilanteen, sillä itsekin olen eronnut ja nyt uusissa naimisissa ja mieheni suku kummastelee asiaa vieläkin keskenään tai miehelleni, ei koskaan suoraan minulle. Vaikka en ymmärräkään mitä tässä nyt enää on kummastelemista. Heilläkin syy kai se, että eroaminen on heille vieras asia eivätkä osaa (edelleenkään) suhtautua. Yritä olla välittämättä tästä tai pyydä että miehesi puhuu sukulaistensa kanssa ja tekee lopun ihmettelyistä.

Vierailija
2/2 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ristiäiset jossain muualla kuin äitisi luona.

Meillä mieheni vanhemmat ovat eronneet jo 5v sitten eivätkä voi vieläkään olla missään tekemisissä keskenään eli appeni on se ketä lapset näkevät kun asuu lähempänä. Menimme naimisiin reilu 2v sitten eikä anoppia voinut kutsua häihin. Kirkkoon hän olisi voinut tulla jos olisi halunnut muttei tullut.

Meillä myös tulossa ristiäiset ensi vuoden puolella ja appi on edelleen se joka kutsun saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla